Natuurlijk niet, als de safety car wel voor het einde de pits in was gedoken dan stond Max op verse banden en Lewis niet. Dus of dan had die Max met oude banden van zich af moeten houden, of zelf de pits in duiken maar dan had die een aantal auto's in moeten halen inclusief Max.daNpy schreef: 29 nov 2020, 19:24Uhm ja, maar waarom gaat Red Bull dan 2x pitten? Dat is gewoon een minuut weggooien en de overwinning cadeau doen imo.WJ schreef: 29 nov 2020, 18:21 Lewis heeft ook nooit pech he, Bottas twee keer een lekke band, weer een andere Benz die ploft, de safety car rijd gewoon de race uit terwijl Max achter hem op verse banden staat. Het had nog een gevecht op het eind kunnen worden, maar helaas.
Bottas was in geen velden of wegen te bekennen, dus dat was al een voordeel. Albon reed een keer in de punten... en dan ga je zelf pitten terwijl MB zogenaamd veel last heeft van bandenslijtage....
Het is gewoon jammer dat die plof wat laat kwam en de safety car niet 3 ronde voor het einde naar binnen ging, en/of dat rondes achter de safety car gewoon meetellen.