Vroegah was ik geen Opel fan, ik was van het VW kamp maar was wel onder de indruk van een basisschool leraar die in het 1.1 en 1.3 tijdperk een heuse 1.6S had!

Lekker opbouwen en alvast een CX20E erbij zoeken!

Ron ik denk dat we wat betreft op één lijn zitten: Of je doet iets goed of gewoon helemaal nietRS-Ron schreef: 10 nov 2020, 20:22 Bekend gezicht zo’n gedemonteerd motorblok ! Je pakt het weer netjes aan !
Gr Ron
Gerdinand, een andere nokkenas, grotere kleppen en wat bewerkingen aan de cilinderkop. Een ander in-en uitlaatspruitsuk en een mooie carburateur erop en het vermogen zit op bijna het dubbele: ergens tussen de 90 en 100 pk en 120Nm koppelG Kolkman schreef: 11 nov 2020, 09:15 Mooi project! Uiteraard blijf ik van mening dat er gewoon een opgeboorde 2.4 in moet maar daar hadden we het al over gehad. Wat zijn de mogelijkheden voor zo'n blok? Overmaatse krukas of zoiets?
Thnx. Laatste keer dat die op de wrg geweest is was even in 2004 naar een internationaal opel treffen. Gekijk de 1e prijs mee naar huis genomen voor mooiste GT van Europa@Frank
Nette GT zo te zien !![]()
Peric schreef: 28 nov 2020, 19:30 Mooi dit soort dingen.
Je hebt de auto ook gelijk weer 'nieuw' gemaakt zie ik..![]()
Ja scherp, de teller staat weer op 0 behalve de dagteller. Daarvoor moeten er klinkverbindingen worden verbroken en dat ga ik nooit netjes weer dicht krijgen. Eerst wilde ik het niet doen, de teller weer op 0. Toch een jetcars gevoel zeg maareBoonstra schreef: 28 nov 2020, 20:49 Meteen een Jet Cars kuurtje uitgevoerd zo te zien![]()
Goed bezig, die is echt als nieuw! Gaaf project nog steeds.