Als eerste credits aan de revisieman (om het even anoniem te houden). Ik heb het grootste gedeelte van de revisie zelf gedaan maar bij moeilijke kwesties kon hij me helpen. Het scheelt als je hulp van iemand hebt met +- 45jr ervaring

Als eerste is de motor in de was geweest, daarna nieuwe vriesplaatjes gemonteerd.

Door de cilinders is een lichte hoon doorheen gegaan en het onderblok is gevlakt met de juiste ruwheid voor de MLS koppakking.

Het draaiend gedeelte heeft nieuw lagerwerk gekregen. Kruksas heeft King race lagers en de drijfstangen ACL performance. Ik weet niet in hoeverre het 'race' en 'performance' is maar het is leuk om te kunnen zeggen

Zuigers zijn voorzien van nieuwe zuigerveren die hopelijk de juiste speling hebben voor boost. Met een beetje conservatieve afstelling moeten ze het hopelijk overleven! Op de tweede foto is duidelijk te zien hoe dik de non vanos drijfstangen zijn en dus een goedkope maar populaire dijfstang is turbo swaps.

Onderblok weer in elkaar zonder mankementen!

Het blok voorzien van een nieuwe verflaag en vervolgens draad even schoon getapt om problemen te voorkomen tijdens het monteren van de ARP head studs

Vervolgens wat beauty shots van de cilinderkop! Deze is eerst gevlakt en vervolgens zijn er nieuwe kleppen (ook ingeslepen), stoters en seals ingegaan. De nokkenassen zijn onveranderd en een voordeel is dat een nv standaard al met dual valve springs komt.

De kop weer op moment gezet met de juiste hoekverdraaing. De laatste stap blijft altijd spannend

Er is een nieuwe oliepomp in gegaan van een Vanos motor. Het schijnt dat deze een iets hoger debiet heeft dan een non vanos pomp. De reden dat ik hiervoor gekozen heb is dat er nog een turbo gesmeerd moet worden!
Daarnaast de welbekende moer van de pomp in de medium loctite gezet. Ik ga geen hoge toerentallen draaien of racen dus zag het niet zitten om safety wire/Laswerken toe te passen maar wou wel wat voorzorgsmaatregelen nemen.

Het kleppendeksel is in 'wrinkle black' gespoten om een beetje een OEM look te creëren. Daarnaast is een goede vriend van mij CNC draaier en frezer en hij heeft wat gave kleppendeksel boutjes gemaakt

Daarna is de motor weer de volgende fase in gegaan! Bekabeling voor het motormanagement. Heb hier wat minder foto's van maar zal er eerdaags ook wat over plaatsen