Zondagavond nog even de lijnen doorgenomen, dat kan je niet vaak genoeg doen en maandagochtend rond 9 uur pleite om half 10 bij de pomp aan de a2 bij Niewegein te staan. Met 3 auto's opgereden naar de Ring, Arne en Dick in de Polo, Nandor en Robert in de M3, later is Tom nog aangehaakt met de Legacy. Flitser bij 119.4 op de A2 werd netjes aangegeven op de radio dus dat was sowieso geen kassa deze keer. Bij Venlo nog even een shell meegepakt om met volle tank richting de ring te gaan.
Was een hoop regen, drek en troep op en rond de ring zeg, veel afsluitingen, veel schade, maarja, dat hoort erbij. Heb zelf meteen 2 ronden op nat asfalt gedaan om de boel te verkennen, toch geinig dat iedereen ineens niet meer zoveel lef heeft dan, maar aan de andere kant is dat maar goed ook anders is ie de hele dag afgesloten. Het was afwisselend droog en dan weer wat regen, hebben nog even gekeken bij Brunchen en daarna 2 ronden op half nat/half droog asfalt. Het ging best lekker, met een paar momentjes per rondje maar die horen erbij, vooral de bocht linksaf van Karussell naar Hohe acht toe vond ik glad, toch even verhoogde hartslag als je daar met 140/150 ineens onderstuurd een metertje naar buiten schuift. Deze 2 ronden had ik mn maat snel gevonden, een E34 535i was het volgens mij, meneer met zn vrouwtje ernaast, hij reed een BMW dus niet aan de kant gaan voor een Opel natuurlijk! Wat wel gaaf is is om door de juiste lijnen te rijden er gewoon voorbij te waren omdat hij zelf niet goed uit de bocht komt door o.a. veel te vroeg insturen soms, die kop als je er dan voorbij komt... onbetaalbaar! Zo'n figuur wil dan perse achter je blijven en dat zorgde er in het 2e rondje voor dat hij bij de linksaf richting Metzgesfeld (waar ik het ook glad vond) met de rechterwielen in het gras kwam, ik wist het dus nam een wat andere lijn, daarna hield ie gelukkig wat meer afstand en ging verstandiger rijden. Die 2 ronden ook met een grijze E30 M3 opgereden en een E36 328i sedan, ging best leuk maar ze hebben me er toch voorbij gelaten, waarom weet ik niet want ze konden volgens mij makkelijk wegrijden als ze gewild hadden.
Afsluiter van de dag, laatste ronde op droog, sloot precies achter mn kumpel in de 535i aan en daarvoor een Mondeo ST220 wagon. Op droog kan ik het dan net niet bijhouden met 120pk tegen 200+ pk bakken, maar heb ze wel in het zicht gehouden. De bestuurder van de E34 dacht dat het close racing was volgens mij hoe hij de mondeo probeerde uit te remmen bij Aremberg en Bergwerk, dat doe je niet op de Nordschleife, rechterkant iemand uitremmen, levensgevaarlijk! Deze ronden lagen er nog wat plasjes onderin Fuchsrohre en bij Klostertal, dus niet helemaal voluit, paar keer aan de kant maar wel rap gereden. Maat van me had stiekem de stopwatch laten lopen bleek toen we op de parkeerplaats stonden, gelukkig wist ik het niet maar ondanks een paar rustige stukjes waar plassen lagen en een paar keer netjes aan de kant te gaan om mensen te laten passeren was ik dik onder de 10min rond, al dat studeren en oefenen op nat wegdek heeft dus toch een aardig positief effect op je baankennis!
Mijn foto's:
http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/200 ... hleife.htm
Ben benieuwd of ik nog meer foto's van mezelf kan vinden, is wel aardig wat geschoten, vooral Pflanzgarten moeten een paar mooie platen van me geknipt zijn, zal vanavond eens zoeken.
ExTaxi iig bedankt, zitten 3 mooie platen tussen!