118d begint te schokken bij 1800 toeren

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

118d begint te schokken bij 1800 toeren

Bericht door Jelmer850i » 10 sep 2007, 21:40

118d begint te schokken bij 1800 toeren
Iemand een ide wat dat kan zijn?
Ik heb het nu een paar maal gehad, eerste keer dacht ik zal wel aan mij liggen, 2de keer verrek al weer, 3de keer, nu wordt het me teveel.

Waar duid zoiets op ?
Morgen de beier maar even bellen staat nog maar 3000km op de teller en moet van het weekend een trip door duitsland maken.

Ik heb het in meerdere versnellingen, in de 2 en in de 3 en ook in de 5.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 10 sep 2007, 21:48

heb je een roetfilter? Misschien is die aan het regenereren geslagen, dat moet je wel ff afmaken en niet onderbreken.

En anders gewoon es ff dat tripje in Duitsland maken zoals het moet, pedal to the metal, is goed voor een diesel.

Maar wel ff melden bij de dealert, de diesels van tegewoordig hebben nogal wat mankementjes namelijk :roll:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 10 sep 2007, 21:50

regenereren geslagen, dat moet je wel ff afmaken en niet onderbreken.
Wat wil je daar mee zeggen, dat je niet moet stoppen ?
Ik rij wel heel veel kleine ritjes.
En op zijn flikker krijgt hij wel, maar uiteraard pas als hij helemaal warm is. En de eerste 1000 km zijn normaal ingereden.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 10 sep 2007, 22:07

Als je denkt dat ie aan het regeneren is, gewoon nog even een stukje omrijden en zorgen dat je niet stil komt te staan (bij langzaam rijden en stilstaan word het proces vaak afgebroken). Dat is gewoon om te zorgen dat het regeneratieproces helemaal 100% afgemaakt word. Vaak kan je aan de verbruiksmeter wel zien of ie aan het regenereren is of dat het klaar is. Het verbruik tijdens het regenereren stijgt dan als het goed is aanzienlijk, en als ie klaar is zakt het weer naar normaal niveau. Bij veel korte ritjes zal je auto trouwens vaker regenereren dan tijdens wat langere ritten. Wat ik nu vaak zie bij auto's (niet bij BMW btw) is dat bij normaal rijden het regeneratieproces zo eens in de 1500 km plaats vind. Dat is bij auto's die vaak wel redelijk veel rijden en ook lange stukken rijden.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 10 sep 2007, 22:30

Iemand een idee wat dat kan zijn?
Dan moet je overschakelen :wink:

Heeft het niet te maken met het inkomen van de turbo?

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 10 sep 2007, 22:33

diesel... meer toeren kan ie niet hebben idd. Maar waarom stotteren met de turbo? Moet gewoon gechipped worden.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 11 sep 2007, 09:18

Nee is gewoon bij een constante snelheid op 1800 toeren, moet ie heel soepel draaien noramaal. Ik kan vanaf 1000 toeren wel normaal weg rijden zonder dat hij begint te schokken, maar bij 1800 toeren begint hij te stotteren, en bij 2500 is het weer voorbij.
In iedere versnelling en overal bij 1800 toeren, ook constant op cc bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 11 sep 2007, 10:02

Vanmiddag even bij de beier langs net even gebeld, probleem kwam hun niet bekend voor. :roll:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 11 sep 2007, 15:07

Net bij de beier geweest.
En tuurlijk dan kom je bij de dealer houdt hij op met schokken :(.
Ze konden verder niets vinden in de comp. en ook na een proefrit geen vreemde dingen :(

Komen ze aan als het niet aan mijn rijden lag bij een te vroeg toerental kan hij beginnen te schokken...
Nou sterker nog ik kan bij 1000 toeren wel schakelen en nog rijdt hij soepel weg....
Maar toen ik zei dat het bij constante snelheid bij zo'n 70 km/h was in de 4 wist hij het ook niet meer..

Niets verder, maar goed ze weten er vanaf.
later zei hij nog dat het ook te maken kon hebben met het inrijden.. :?

We zien wel, komend weekend lekker 2000km erbij klokken 8)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 12 sep 2007, 16:20

Huidige diesel met een beetje peekaas worden te rustig bereden.....gewoon volle pijp en klaar!

ps. warmrijden hoeft niet meer :wink:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 12 sep 2007, 16:28

duifjes.com schreef:
ps. warmrijden hoeft niet meer :wink:
ga jij je mond es spoelen! :lol:

Wouter81
Berichten: 9434
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 12 sep 2007, 16:29

Je moet gewoon wat verder van je bedrijf gaan wonen, veel te dichtbij. :)

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 12 sep 2007, 18:02

goed plan

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 12 sep 2007, 18:35

Als ik het zo lees kon het de EGR wel eens wezen. Krijg je ook vaak van zulk soort klachten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, JdvPolo, maurizio en 4 gasten