Nu een huis kopen
- JP
Re: Nu een huis kopen
Was gewoon een strikvraag van Hugo de Jonge. Je mag nu helemaal niet bij al je buren op bezoek. #webcare RIVM
- Luco
JP schreef: 10 nov 2020, 21:48 Was gewoon een strikvraag van Hugo de Jonge. Je mag nu helemaal niet bij al je buren op bezoek. #webcare RIVM

- Martijn_bmw
- Arthur
- Auto: Nr.51
Jawel hoor, Per twee kan gewoon.
-
Tsja. Wij hebben een housewarming gegeven voor de buurt. De buren die een half jaar eerder waren komen wonen konden zich ook lekker handig aan iedereen voorstellen. Dus een beetje ouderwets zijn wij ook.Luco schreef: 10 nov 2020, 21:16 Hele andere vraag, als je nu een huis koopt, twee onder een kap of vrijstaand, dan is het toch niet meer dan normaal dat je je even voor gaat stellen bij de buren, of ben ik dan ouderwets?
-
Ach, ik heb geen idee wie hier drie huizen verder woont. Is gewoon hoe het hier gaat.
Van de nieuwe buren kennen we iedereen al terwijl er alleen nog een kavel is.
Van de nieuwe buren kennen we iedereen al terwijl er alleen nog een kavel is.
- Tristan
Hier ook nieuwe woning gekocht en blijkbaar weet men in de straat al wie wij zijn maar wij nog niet de straat.
Maar ik stel me ook altijd netjes voor...beter een goede buur dan een verre vriend.

Maar ik stel me ook altijd netjes voor...beter een goede buur dan een verre vriend.

- frank de jonge
Zo is dat!
- duifjes.com.
- Auto: Ja heb ik
Ik heb liever verre vriendenTristan schreef: 11 nov 2020, 10:19 Hier ook nieuwe woning gekocht en blijkbaar weet men in de straat al wie wij zijn maar wij nog niet de straat.![]()
Maar ik stel me ook altijd netjes voor...beter een goede buur dan een verre vriend.![]()

Maar ik woon buitenaf en ken alle buren wel, allemaal normaal volk, in een woonwijk zou het me niet zo boeien, bijzonder sociaal van mij, zelfs toen er nieuwe mensen kwamen wonen vd zomer en tuinfeestje was ging ik.....
Heel eng, maar ik zit zelfs in de buurt app

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Jezus Sjacco, dat is inderdaad behoorlijk eng 

- Arthur
Wij hebben nogal wat verbouwd en hebben voor die tijd bij iedereen in de straat een A4-tje in de bus gedaan waarin we ons voorstelden en wat ze konden verwachten, qua overlast. En bij overlast dat ze zich konden melden. Fotootje erbij en de hele straat kent ons nu bij naam, andersom wordt nog ff oefenenGijzert schreef: 11 nov 2020, 05:25Tsja. Wij hebben een housewarming gegeven voor de buurt. De buren die een half jaar eerder waren komen wonen konden zich ook lekker handig aan iedereen voorstellen. Dus een beetje ouderwets zijn wij ook.Luco schreef: 10 nov 2020, 21:16 Hele andere vraag, als je nu een huis koopt, twee onder een kap of vrijstaand, dan is het toch niet meer dan normaal dat je je even voor gaat stellen bij de buren, of ben ik dan ouderwets?

Gelukkig zitten we wel met Corona want ik ben niet van die tuin/housewarming feestjes

- Martijn_bmw
Haha hier hetzelfde, rondje aanbellen gedaan en voorstellen bij de deur.Arthur schreef: 11 nov 2020, 12:08Wij hebben nogal wat verbouwd en hebben voor die tijd bij iedereen in de straat een A4-tje in de bus gedaan waarin we ons voorstelden en wat ze konden verwachten, qua overlast. En bij overlast dat ze zich konden melden. Fotootje erbij en de hele straat kent ons nu bij naam, andersom wordt nog ff oefenenGijzert schreef: 11 nov 2020, 05:25Tsja. Wij hebben een housewarming gegeven voor de buurt. De buren die een half jaar eerder waren komen wonen konden zich ook lekker handig aan iedereen voorstellen. Dus een beetje ouderwets zijn wij ook.Luco schreef: 10 nov 2020, 21:16 Hele andere vraag, als je nu een huis koopt, twee onder een kap of vrijstaand, dan is het toch niet meer dan normaal dat je je even voor gaat stellen bij de buren, of ben ik dan ouderwets?De buurvrouw, woont er net een halfjaar, zei al wel dat we hierdoor wss al met 1-0 voorstonden op haar. Zij had niets gedaan. Maar goed, daar gaat het niet om, maar je komt wel nieuw in een bestaande buurt en wij dachten het zo wel netjes te doen. En heb dat ook begrepen uit de reacties.
Gelukkig zitten we wel met Corona want ik ben niet van die tuin/housewarming feestjes![]()
Maar zit ook niet te wachten op bakkies koffie / housewarming met de buren dus daar helpt Corona mooi een keer mee ipv tegen

- ADV
We hebben nu 2 keer gekocht in nieuwbouwproject, dus dat is fijn, tijdens kijkdag iedereen al ontmoeten en bijna iedereen zit er gelijk in. Ergens tussenkomen is toch misschien net iets lastiger. We hebben nu tijdens de bouw al een buurtapp, super handig om alles te volgen etc.
- dvh
Fuck wat ouderwets.
Ik kom gewoon ergens wonen. Keer hoi vanuit de voortuin mochten ze toevallig voorbij lopen.
Maar ga toch echt niet langs de deur om een handje te geven.
Thuis wens ik overigens niemand aan de deur te krijgen. Of ik moet ze uitgenodigd hebben. Wat niet vaak gebeurd :p
Bij mijn vorige huis overigens wel gehad. Zo'n opdringerige buurvrouw die maar al te graag op de koffie wilde. Heb het gewoon gezegd 'buurvrouw, niks persoonlijk maar hier heb ik geen zin in' Bam. Doei hè.
Nooit geen last meer van gehad.

Ik kom gewoon ergens wonen. Keer hoi vanuit de voortuin mochten ze toevallig voorbij lopen.
Maar ga toch echt niet langs de deur om een handje te geven.
Thuis wens ik overigens niemand aan de deur te krijgen. Of ik moet ze uitgenodigd hebben. Wat niet vaak gebeurd :p
Bij mijn vorige huis overigens wel gehad. Zo'n opdringerige buurvrouw die maar al te graag op de koffie wilde. Heb het gewoon gezegd 'buurvrouw, niks persoonlijk maar hier heb ik geen zin in' Bam. Doei hè.
Nooit geen last meer van gehad.

- Arthur
Ouderwets? Hoe noem je je jouw ‘houding’ dan?

-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ben jij zo’n buurman waarbij kinderen niet durven aanbellen als hun bal in jouw tuin ligt? 

- dvh
Nee hoor.
Alleen geen koffie
Alleen geen koffie
- Luco
Lol, ja als je toch een gezamenlijke schutting hebt is een normaal contact ook handig wij zijn ook geen platlopers voor koffie ed.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Bijvoorbeeld. Maar wij hebben ook gewoon gezellige buren, althans, aan de ene kant dan. Daar woont een overste van de Luchtmacht en zijn vrouw geeft les bij Avans. De andere buurvrouw is tamelijk oud, dus daar hebben we geen last van. En de achterburen zijn ook top, avondje flink wijn drinken daar zorgde ervoor dat ik de dag erop de gordijnen naar de stomerij kon brengen, die had ik ergens midden in de nacht rood geverfd 

- Philipoo
Aanbellen heeft geen zin meer, die bal is allang lek gestoken!matthyssie schreef: 11 nov 2020, 13:53 Ben jij zo’n buurman waarbij kinderen niet durven aanbellen als hun bal in jouw tuin ligt?![]()
- Philipoo
Wij hebben gelukkig ook gezellige buren! Ook wel zo makkelijk met een 2 onder 1 kap, kunnen we alles wat moet gebeuren tegelijkertijd laten uitvoeren.Bram schreef: 11 nov 2020, 14:21 Bijvoorbeeld. Maar wij hebben ook gewoon gezellige buren, althans, aan de ene kant dan. Daar woont een overste van de Luchtmacht en zijn vrouw geeft les bij Avans. De andere buurvrouw is tamelijk oud, dus daar hebben we geen last van. En de achterburen zijn ook top, avondje flink wijn drinken daar zorgde ervoor dat ik de dag erop de gordijnen naar de stomerij kon brengen, die had ik ergens midden in de nacht rood geverfd![]()
Onze kat vond vooral de buurvrouw in ons vorige huis erg gezellig, hij lag meer daar binnen dan bij ons

-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Philipoo schreef: 11 nov 2020, 14:29Aanbellen heeft geen zin meer, die bal is allang lek gestoken!matthyssie schreef: 11 nov 2020, 13:53 Ben jij zo’n buurman waarbij kinderen niet durven aanbellen als hun bal in jouw tuin ligt?![]()

- ///Joost
Mijn ervaring is echt dat het ligt aan het type mensen. In ons eerste appartement een buurman die rookte als een ketter (hele gang walmde als ie een keer de voordeur had open gehad, hele muren bruin als je naar binnen keek), maar dat was echt een 'zolderkamerautist'. Werkte in de IT en echt een saaie piet. Wilde niet eens een keertje aanbellen op pakjesavond voor ons (voordeur inpandig tegenover ons dus...). Anderen in hetzelfde gebouw waren overigens supervriendelijk. Chinees stel op de onderste verdieping waren op onze bruiloft en hebben we nu nog contact mee (beide verhuisd inmiddels).
Zelfde in ons huidige woonhuis, rijtjeswoning. De vorige (Nederlandse) buren, jonge (rond de 40) mensen zonder kinderen een paar keer contact mee proberen te krijgen en uitgenodigd, maar er kwam echt niets uit ("Ik zal even overleggen met mijn vrouw" e.d.) Misschien net een 'goededag' als je ze tegen kwam. Met pijn en moeite had ik af en toe een gesprekje met de buurman, maar de buurvrouw was echt mensenschuw of zo. Daar kwam geen woord uit...wel vaak 'vrienden' over de vloer. Hun schutting grenst aan de onze. Bij hun verhuizing ook echt niets gehoord van dag/"houdoe" o.i.d. Gewoon in een dag de verhuiswagen vol en gewoon vertrokken. Good riddance, denk ik dan.
Nu woont daar een Turks gezin met 2 kinderen. Hardstikke toffe, moderne mensen, en kunnen we het echt goed mee vinden. Jammer van de Covid, want we kunnen nog steeds niet echt afspreken.
Aan de andere kant een Koreaans gezin. Ook een voorbeeld van zeer op zichzelf zijn. Wel eens een praatje met de buurvrouw, maar hem nooit gesproken.
Dan aan onze achtertuin grenst een tuin van een Indiaas gezin, ook prima mensen. Zijn we vaak geweest en zij bij ons. Netjes, nooit last van, alleen soms wat luid op de teleconference meetings...lol.
Je moet het echt treffen. We wonen wel echt in een multi culti wijk met voornamelijk ASML/Philips expats. Erg leuk en je komt met veel verschillende culturen in contact.
Zelfde in ons huidige woonhuis, rijtjeswoning. De vorige (Nederlandse) buren, jonge (rond de 40) mensen zonder kinderen een paar keer contact mee proberen te krijgen en uitgenodigd, maar er kwam echt niets uit ("Ik zal even overleggen met mijn vrouw" e.d.) Misschien net een 'goededag' als je ze tegen kwam. Met pijn en moeite had ik af en toe een gesprekje met de buurman, maar de buurvrouw was echt mensenschuw of zo. Daar kwam geen woord uit...wel vaak 'vrienden' over de vloer. Hun schutting grenst aan de onze. Bij hun verhuizing ook echt niets gehoord van dag/"houdoe" o.i.d. Gewoon in een dag de verhuiswagen vol en gewoon vertrokken. Good riddance, denk ik dan.

Nu woont daar een Turks gezin met 2 kinderen. Hardstikke toffe, moderne mensen, en kunnen we het echt goed mee vinden. Jammer van de Covid, want we kunnen nog steeds niet echt afspreken.
Aan de andere kant een Koreaans gezin. Ook een voorbeeld van zeer op zichzelf zijn. Wel eens een praatje met de buurvrouw, maar hem nooit gesproken.
Dan aan onze achtertuin grenst een tuin van een Indiaas gezin, ook prima mensen. Zijn we vaak geweest en zij bij ons. Netjes, nooit last van, alleen soms wat luid op de teleconference meetings...lol.

Je moet het echt treffen. We wonen wel echt in een multi culti wijk met voornamelijk ASML/Philips expats. Erg leuk en je komt met veel verschillende culturen in contact.
- Paskal
- Auto: meerdere
Mooi verhaal met je buren Joost
Wonen hier in het buitengebied met buren links en rechts op een meter of 100 en we hebben geen achter-en overburen. Buren aan de ene zijde kwamen na paar dagen al met bloemetje en fles drank als welkom toen we buiten bezig waren. Drankje gedaan op het terras dus dat was een goede start. Andere buren hadden toen nog een B&B die destijds 10 jaar bestond. Voordat wij de sleutel hadden werden wij al uitgenodigd op het feest ter ere van hun 10-jarig bestaan dus ook dat was wel tof.
Inmiddels wonen we er drie jaar en over het algemeen bestaat het contact veelal uit een praatje tijdens tuinwerkzaamheden en een biertje bij het gezamenljk opstoken van al ons snoeiafval. Mochten we elkaar eens nodig hebben dan kun je bij elkaar aankloppen, maar wij zijn niet zo van het koffie leuten etc dus wij vinden het wel prima zo.

Wonen hier in het buitengebied met buren links en rechts op een meter of 100 en we hebben geen achter-en overburen. Buren aan de ene zijde kwamen na paar dagen al met bloemetje en fles drank als welkom toen we buiten bezig waren. Drankje gedaan op het terras dus dat was een goede start. Andere buren hadden toen nog een B&B die destijds 10 jaar bestond. Voordat wij de sleutel hadden werden wij al uitgenodigd op het feest ter ere van hun 10-jarig bestaan dus ook dat was wel tof.
Inmiddels wonen we er drie jaar en over het algemeen bestaat het contact veelal uit een praatje tijdens tuinwerkzaamheden en een biertje bij het gezamenljk opstoken van al ons snoeiafval. Mochten we elkaar eens nodig hebben dan kun je bij elkaar aankloppen, maar wij zijn niet zo van het koffie leuten etc dus wij vinden het wel prima zo.