Fantastische oplossing. Geen gedoe met een "onveilige" oude auto met onderhoud gedoe.
Simpel heel duidelijk wat je auto kosten maandelijks zijn.
Fantastische oplossing. Geen gedoe met een "onveilige" oude auto met onderhoud gedoe.
We hebben een Toyota. Die kennen de flex lease optie. Kost wat extra maar na een jaar kun je kostenloos van een contract af.Arthur schreef: ↑06 nov 2020, 09:33 En als je dan zo nu en dan hoort of leest dat je een leuke 12 maanden private lease deal kunt maken? Leuk man, steeds wisselen. Doe je dat met een nieuwe auto ben je zo maar 10k kwijt in een jaar. Ik zou private lease wel eens willen proberen. Maar dan niet met een contract van 4-5 jaar.
Euh...:https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... juist-dip/
Valt wel mee denk ik. De kleine A en B-segment auto's kun je soms ontzettend voordelig private leasen. Soms zelfs een stuk goedkoper dan wanneer je ze zelf aanschaft. Die vinden dan ook gretig aftrek volgens mij. Men betaald liever 200 á 250eu per maand voor een auto dan 15 á 20k sparen en dezelfde auto zelf kopen.
Is juist een stukje over gepost op het forum. Uit een stuk van Autovisie ofzo, redacteur of auteur die dat geregeld had bij een dealer. Ging om een MINI, dacht ik.
Kon ik ook bij een Nissan dealer regelen. Misschien dat het idd verschilt. Bij Toyota ging het via het hoofdkantoor en kon er niets.Arthur schreef: ↑06 nov 2020, 12:53Is juist een stukje over gepost op het forum. Uit een stuk van Autovisie ofzo, redacteur of auteur die dat geregeld had bij een dealer. Ging om een MINI, dacht ik.
ja absoluut. Vaak moet je dan wel even doorkijken want vaak zijn de km's beperkt en is het flink bukken als je er overheen gaat. Het zijn ook kilometrages waar ik tot aan dit jaar nooit mee uit de voeten zou kunnen (5.000 of 10.000 km). Een ander groot nadeel is dat de flexibiliteit beperkt is. Stel dat jij een klein gebakje hebt en je vriendin poept over 2 jaar ineens een tweeling uit dan zit nog wel met zo'n contract. Of je besluit je baan om de hoek op te zeggen en 50 km verderop een baan te nemen waardoor je ineens qua km's helemaal niet uit komt. Maar zoals ik zei: voor een boel mensen zal het een oplossing zijn.
Nieuw voor mij, interessant! In in de UK al jaren het geval, maar 177k auto's private lease op >300K personenauto'sverkopen dit jaar is hoog!SlowCo schreef: ↑06 nov 2020, 11:55Euh...:https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... juist-dip/
Er is juist een flinke groei in Private Lease.
Volgens mij valt dat best mee, heb wel eens gezien dat het 7ct de km is bij overschrijding (ook wel meer ). Dus draai je dan een 10kkm meer betaal je bv 700,- extra, dat is best te doen.G Kolkman schreef: ↑06 nov 2020, 13:37ja absoluut. Vaak moet je dan wel even doorkijken want vaak zijn de km's beperkt en is het flink bukken als je er overheen gaat. Het zijn ook kilometrages waar ik tot aan dit jaar nooit mee uit de voeten zou kunnen (5.000 of 10.000 km). Een ander groot nadeel is dat de flexibiliteit beperkt is. Stel dat jij een klein gebakje hebt en je vriendin poept over 2 jaar ineens een tweeling uit dan zit nog wel met zo'n contract. Of je besluit je baan om de hoek op te zeggen en 50 km verderop een baan te nemen waardoor je ineens qua km's helemaal niet uit komt. Maar zoals ik zei: voor een boel mensen zal het een oplossing zijn.
Tegenwoordig noemen we dit omgekeerd sparen
Deels wel toch, hij heeft die winst gemaakt op die Rapid.
Nou, ja, dat ligt ook helemaal aan de prijs van de M135i natuurlijk. Er is deels wat voor te zeggen, maar helemaal weten doe je het nooit. Je zou in feite de kale inruilprijs moeten weten zonder dat je iets terug koopt. Die mag je dan doorrekenen. Desondanks valt me de berekening alleszins mee. Ik dacht dat PL een stuk duurder was.Martijn_bmw schreef: ↑06 nov 2020, 15:45Deels wel toch, hij heeft die winst gemaakt op die Rapid.
Maar geheel mee nemen is eigenlijk niet terecht want zonder inruil had je ook wel 1000EUR korting gehad op die M135i
dus voor een net vergelijk zou ik zeggen er is 2000EUR winst gemaakt op overname>verkoop van Rapid.
Als ik kijk naar een Aygo, dan denk ik niet makkelijk is om het tarief van de private lease te verslaan.Martijn_bmw schreef: ↑06 nov 2020, 15:45 zelf tweedehands rijden is (uiteraard) goedkoper maar ook niet het juiste vergelijk.
Daaruit het lijstje:smiley schreef: ↑04 nov 2020, 11:33 Nog eentje doorschuiven, en we staan zij aan zij met knoflooklanden en voormalig communisme.
Zo triest is het hier, met dit beleid.
https://autorai.nl/nederlandse-autos-aa ... nde-landen
Dan vind ik her eigenlijk nog wel meevallen... Voor een goedkoop land als Duitsland qua verkoopprijzen rijden ze dan nog behoorlijk ‘oude’ meuk dus...Gemiddelde leeftijd wagenpark van 25 EU-landen
25 – Polen – 17,3 jaar
24 – Litouwen – 16,9 jaar
23 – Letland – 16,1 jaar
22 – Roemenië – 16,1 jaar
21 – Estland – 15,4 jaar
20 – Hongarije – 15,3 jaar
19 – Kroatië – 14,7 jaar
18 – Tsjechië – 14,7 jaar
17 – Griekenland – 14,6 jaar
16 – Slowakije – 13,7 jaar
15 – Portugal – 12,9 jaar
14 – Spanje – 12,1 jaar
13 – Slovenië – 11,5 jaar
12 – Italië – 11,3 jaar
11 – Finland – 11,2 jaar
10 – Nederland – 10,0 jaar
9 – Zweden – 9,8 jaar
8 – Duitsland – 9,4 jaar
7 – Frankrijk – 9,3 jaar
6 – Oostenrijk – 9,0 jaar
5 – Verenigd Koninkrijk – 8,8 jaar
4 – Ierland – 8,5 jaar
3 – Denemarken – 8,3 jaar
2 – België – 7,9 jaar
1 – Luxemburg – 6,4 jaar
M135i stond destijds te koop voor 33.2, eerst zonder inruilen te noemen, want ik had gewoon af kunnen kopen en klaar, kon ik hem meenemen voor 31. Toen hebben ze mij een bod gedaan op de rapid, zonder dat ik wist wat de overname som was.. toen die opgevraagd en toen moest ik lachenMartijn_bmw schreef: ↑06 nov 2020, 15:45Deels wel toch, hij heeft die winst gemaakt op die Rapid.
Maar geheel mee nemen is eigenlijk niet terecht want zonder inruil had je ook wel 1000EUR korting gehad op die M135i
dus voor een net vergelijk zou ik zeggen er is 2000EUR winst gemaakt op overname>verkoop van Rapid.
Dan nog is het heel goedkoop geweest.
Als men mij om advies vraagt geef ik ook altijd aan: wil je nieuw rijden neem dan een privelease voor dat geld kan je het zelf echt niet beter. Tuurlijk verdiend de LM er wat aan maar de inkoopkracht zit ook verdisconteerd in het leasetarief en daar kom je als particulier nog niet in de buurt zelfs.
zelf tweedehands rijden is (uiteraard) goedkoper maar ook niet het juiste vergelijk.