Ondersteladvies 650i
- Femme
Ondersteladvies 650i
Ik zit te kijken naar schokdempers voor m'n 6er. Er komen 21 inch Alpina-velgen onder en ik wil 'm verlagen zodat de wielen mooi in de wielkast komen te staan. Tegelijkertijd wil ik zoveel mogelijk comfort behouden en de kosten in de hand houden. Sportiviteit boeit me niet zoveel, het ding komt laag te liggen en heeft actieve stabilisatoren dus sportief zal het altijd wel zijn denk ik.
De mooiste oplossing die me zeker tevreden zal stellen is een setje op maat gemaakte 3-weg verstelbare dempers van Reiger, maar dat gaat zeker 4000 euro ex btw voor alleen de dempers kosten en nog wat extra kosten om het te monteren. Deze dempers heb ik onder de Roadster S en zijn zeer comfortabel te maken dankzij verstelling van de low- en high-speed compressie. De Reigers vind ik eigenlijk te duur. Ook zijn ze niet gemaakt voor het kilometrage dat ik ermee maak, je hebt dan waarschijnlijk elk jaar een revisie nodig.
Intrax heeft meer aanbod in het lagere prijssegment. Ik had daar geïnformeerd voor de mogelijkheden bij een prijs tot 2500 ex btw en kreeg voor deze prijs een aanbod voor RSA-schokdempers. Die moeten dan ook op maat gemaakt worden omdat Intrax nog niets met de E63 heeft gedaan. De auto moet er één tot twee weken voor weg (moet bij Reiger ook wel maar die zitten om de hoek).
Rudi van Auto Totaal (het bedrijf dat de werkzaamheden doet aan mijn auto) stelt voor om de originele dempers aan te passen en er andere (progressieve) veren op te zetten. Het idee van de aanpassingen is volgens mij ervoor zorgen dat de demper z'n volledige slag kan maken. Volgen Rudi levert dat een voldoende comfortabele ride op. Dit zou zo'n 1700 euro ex btw gaan kosten.
Ik heb nog maar zo'n 120km gereden in de 650i dus ik heb niet echt een goed oordeel over de standaard dempers kunnen vormen. Ik ben tot dusver niet zo heel erg onder de indruk van de standaard demping van BMW's. Ik vind het vaak nogal oncomfortabel op drempels. Ik wil dempers die dempen en niet keihard zijn. De Reigers doen dit perfect.
Voor zo'n 1700 euro incl. btw haal je ook een KW Variante 3 of KW Street Comfort. Die eerste heeft verstelbare low-speed compressie en rebound, de tweede alleen verstelbare low-speed rebound en zou op maximaal comfort bij verlaging gericht moeten zijn.
Iemand enig idee wat ik kan verwachten bij Intrax RSA vs KW Variante 3 of Street Comfort vs originele dempers?
De mooiste oplossing die me zeker tevreden zal stellen is een setje op maat gemaakte 3-weg verstelbare dempers van Reiger, maar dat gaat zeker 4000 euro ex btw voor alleen de dempers kosten en nog wat extra kosten om het te monteren. Deze dempers heb ik onder de Roadster S en zijn zeer comfortabel te maken dankzij verstelling van de low- en high-speed compressie. De Reigers vind ik eigenlijk te duur. Ook zijn ze niet gemaakt voor het kilometrage dat ik ermee maak, je hebt dan waarschijnlijk elk jaar een revisie nodig.
Intrax heeft meer aanbod in het lagere prijssegment. Ik had daar geïnformeerd voor de mogelijkheden bij een prijs tot 2500 ex btw en kreeg voor deze prijs een aanbod voor RSA-schokdempers. Die moeten dan ook op maat gemaakt worden omdat Intrax nog niets met de E63 heeft gedaan. De auto moet er één tot twee weken voor weg (moet bij Reiger ook wel maar die zitten om de hoek).
Rudi van Auto Totaal (het bedrijf dat de werkzaamheden doet aan mijn auto) stelt voor om de originele dempers aan te passen en er andere (progressieve) veren op te zetten. Het idee van de aanpassingen is volgens mij ervoor zorgen dat de demper z'n volledige slag kan maken. Volgen Rudi levert dat een voldoende comfortabele ride op. Dit zou zo'n 1700 euro ex btw gaan kosten.
Ik heb nog maar zo'n 120km gereden in de 650i dus ik heb niet echt een goed oordeel over de standaard dempers kunnen vormen. Ik ben tot dusver niet zo heel erg onder de indruk van de standaard demping van BMW's. Ik vind het vaak nogal oncomfortabel op drempels. Ik wil dempers die dempen en niet keihard zijn. De Reigers doen dit perfect.
Voor zo'n 1700 euro incl. btw haal je ook een KW Variante 3 of KW Street Comfort. Die eerste heeft verstelbare low-speed compressie en rebound, de tweede alleen verstelbare low-speed rebound en zou op maximaal comfort bij verlaging gericht moeten zijn.
Iemand enig idee wat ik kan verwachten bij Intrax RSA vs KW Variante 3 of Street Comfort vs originele dempers?
-
OnlineFabian
Re: Ondersteladvies 650i
Tsja, ik heb KW3 op mn Z3QP. Bevalt me helemaal goed. Kan nou niet zeggen dat het spijkerhard is (wel op lage snelheid overigens), maar met 21inch en KW3...pfoe, weet niet ofdat dat de juiste combinatie is. Denk dat het klapperende vullingen worden dan.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Je kan ook eens bij AST informeren wat ze voor je kunnen doen. Mijn setje Sportline 2 is misschien wat te hard, maar met keuze van juiste veersterkte eventueel 'comfortabel' te rijden.
Verder heb je van Bilstein ook de PSS9 variant, René130i heeft ze ook onder zijn auto zitten. Zou je hem eens moeten vragen.
Verder heb je van Bilstein ook de PSS9 variant, René130i heeft ze ook onder zijn auto zitten. Zou je hem eens moeten vragen.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Toen ik vorig jaar een training in de fabriek volgde heb ik ook de kans gehad in een Audi A6 met Street Comfort te rijden. Zeker bij dit soort autos merk de enorm grote wielen heel erg. Dat hadden ze bij KW goed voor elkaar. Comfort leed slechts minimaal met de 20 inch wielen.
- GTRene
KW3 kun je toch op hardheid e.d. instellen? zie dan niet echt een probleem...
- Femme
Ik heb wat forumtopics over KW Street Comfort opgezocht en de reacties zijn over het algemeen erg positief. Het lijkt me wel wat om dit eens een keer te proberen.
De remmen van de 650i zijn overigens niet veel waard op hoge snelheid. Het is jammer dat goede remmensets zo duur zijn. Ik ga het eerst maar eens proberen met andere remblokken.
Zou het mogelijk zijn om Brembo's van een E39 over te zetten naar een E63?
De remmen van de 650i zijn overigens niet veel waard op hoge snelheid. Het is jammer dat goede remmensets zo duur zijn. Ik ga het eerst maar eens proberen met andere remblokken.
Zou het mogelijk zijn om Brembo's van een E39 over te zetten naar een E63?
- RJay
En als je het gewicht van een E63 en 39 vergelijkt?
(Ik heb geen idee wat beide auto's wegen btw).
Maar ik denk dat je 't beste eerst eens wat agressievere blokjes kan proberen.
(Ik heb geen idee wat beide auto's wegen btw).
Maar ik denk dat je 't beste eerst eens wat agressievere blokjes kan proberen.
- ErikMartijn
Kan je er niet gewoon een setje M6/M5 remmen op zetten? of is dat een heel raar idee... 

- Sander-E46
Longshot, iemand een idee wat er met deze auto gebeurd is:
viewtopic.php?f=55&t=36219&p=1278486&hi ... x#p1278486
viewtopic.php?f=55&t=36219&p=1278486&hi ... x#p1278486
- Knot
Datum tenaamstelling 30-07-2018
Blijkbaar ruime maand na verkooptopic verkocht.
Dikke "tweakers.net" 650i.
Blijkbaar ruime maand na verkooptopic verkocht.
Dikke "tweakers.net" 650i.
- Sander-E46
Hem, mocht iemand de Huidige eigenaar kennen en weten of die hem eventueel zou willen verkopen. HMU.