Ikzelf zou als volgende stap al lang heel erg blij zijn met een m135i, m140i of m2 of m3(comp), maarja elke keer een stapje beter (als dat uberhaupt kan) en je eindigt met zulke droomwagens als die van Romo.. Wat zou het in hemelsnaam hierna moeten worden dat dit zou kunnen overtreffen?
M2CS
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Re: M2CS
Er zijn genoeg droomwagens, volgens mij heeft hij er reeds 2 (al moet één nog geleverd worden).
Ikzelf zou als volgende stap al lang heel erg blij zijn met een m135i, m140i of m2 of m3(comp), maarja elke keer een stapje beter (als dat uberhaupt kan) en je eindigt met zulke droomwagens als die van Romo.. Wat zou het in hemelsnaam hierna moeten worden dat dit zou kunnen overtreffen?
-
OnlineKadett
Ik zal wel het halve forum over mijn heen krijgen, maar waarom zou je een Turbo (S) nemen als autoliefhebber, maar niet getalenteerd autocoureur? Als je een rechtuit kanon wilt kan je net zo goed een RS6 nemen of M5. Turbo (S) heeft zoveel vermogen dat je het eigenlijk grotendeels niet durft aan te spreken op de openbare weg of in toom gehouden moet worden door alle elektronica. Afgezien van een paar stuurmannen op dit forum na dan. Dan lijkt een Carrera S/GTS toch veel leuker om te rijden daar je zelf nog een beetje controle over de auto kan hebben.
Vergelijk het met een 1000CC Superbike met 200+ pk of een 600-800CC equivalent met rond de 130-140pk. Laatste gaat minder af maar je zal meer plezier geven als niet coureur zijnde.
Vergelijk het met een 1000CC Superbike met 200+ pk of een 600-800CC equivalent met rond de 130-140pk. Laatste gaat minder af maar je zal meer plezier geven als niet coureur zijnde.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Want meer is beter?
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
lijkt mij ook (zonder beide gereden te hebben) dat bijv een 911 gts qua balans en 'autorijden' de leukere is tov een 911 turbo s.
- JWdrive
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Ben het wel met je eens. Op de openbare weg kan je met zulke snelle wagens of motoren net 1 keer schakelen tot je rijbewijs. Reed hiervoor een 600cc en daarna een 1000cc en 750cc geprobeerd. Op die laatste uitgekomen, want zo'n 1000cc is niet leuk meer op de weg. Ik vind vooral lekker bochtjes pakken en paar keer goed halen door versnellingen leuk. Eigenlijk is een 750cc (160pk) ook al veel te veel. Volgende motor wordt in ieder geval met (veel) minder PK.Kadett schreef: 04 nov 2020, 16:11 Vergelijk het met een 1000CC Superbike met 200+ pk of een 600-800CC equivalent met rond de 130-140pk. Laatste gaat minder af maar je zal meer plezier geven als niet coureur zijnde.
Qua auto geldt wel een beetje hetzelfde.
- Downforce Hans
Een motorfiets met veel koppel onderin maakt het dan weer leuk.....als het dan ook een lekker eindschot heeft dan heb je het voor elkaar.JWdrive schreef: 04 nov 2020, 16:34Ben het wel met je eens. Op de openbare weg kan je met zulke snelle wagens of motoren net 1 keer schakelen tot je rijbewijs. Reed hiervoor een 600cc en daarna een 1000cc en 750cc geprobeerd. Op die laatste uitgekomen, want zo'n 1000cc is niet leuk meer op de weg. Ik vind vooral lekker bochtjes pakken en paar keer goed halen door versnellingen leuk. Eigenlijk is een 750cc (160pk) ook al veel te veel. Volgende motor wordt in ieder geval met (veel) minder PK.Kadett schreef: 04 nov 2020, 16:11 Vergelijk het met een 1000CC Superbike met 200+ pk of een 600-800CC equivalent met rond de 130-140pk. Laatste gaat minder af maar je zal meer plezier geven als niet coureur zijnde.
Qua auto geldt wel een beetje hetzelfde.
-
OnlineKadett
Laat ik het anders zeggen. Voor een leuke bocht voldoet 450pk toch? Met die 650pk zit je of in de tractie controle of je bent bandjes roken.
Ik ben geen liefhebber van zwarte auto's. Maar poah... een zwarte 992 Turbo S krijg ik het wel warm van. Zeker met dat doorlopende achterlicht met dikke wielkasten. Alleen zal altijd met geknepen billen zitten in zo'n wagen terwijl ik wel het gevoel kan hebben een Carrera S onder controle te krijgen.
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Poe, een 911 Turbo S. Dat is wel een serieus brute auto!
- ADV
We lopen nu dit topic toch al lekker te vervuilen.. maar vriend van me werkt dus bij pon/porsche, krijgt af en toe demo autos mee als hij naar een dealer moet en dus dit keer een Turbo S. Dan krijg ik vaak appje hey ik heb auto mee.. Nu ik sinds enige tijd dus zelf een porsche had zei ik tegen mijn vrouw: ach, vroeger keek ik hier echt hele dag naar uit, het is nu toch wat normaler, nu ik er zelf een heb.. Vroeger was het een droom om uberhaupt zoiets te mogen rijden/proefrijden en nu kan ik wanneer ik maar wil.
Goed, ik stap dus bij hem in en hij zegt, ik reedt zonet naar huis, en het ding is met een beetje nat wegdek gewoon eng.. En die beste jongen kan aardig sturen, moet ook af en toe mee met pers events naar circuits enzo.. Dus ik denk: nou zal wel.. tot ie op het gas ging.. man man, dat ding zet stappen, niet normaal. Echt in luttele seconden even doortrekken tot 230-240.. het slaat helemaal nergens op.. Met 120 op het gas gaan en alle 4 de wielen zoeken naar grip.. Daarna zelf even gereden, ik durfde niet volgas meer.. Vergeleken met de cayman voelde het gewoon als een log apparaat, maar wel een apparaat dat respect afdwingt, nog steeds enorm snel de bocht door gaat, maar het "nimble" stuk mist. Het is geen rechtuitbrander, want daarvoor gaat hij veel te hard door een bocht, maar ongelofelijk wat gaat zo'n ding hard!
Ik heb ook in de Taycan Turbo S gereden en heb zelf een 100D, nu een GTS die ook best stappen zet, maar een 992 Turbo S is buitenaards snel.. niet normaal.. echt, tot je zoiets ervaren hebt is het niet te beseffen.. en dan is mijn referentiekader op zich al niet voor de poes..
Goed, ik stap dus bij hem in en hij zegt, ik reedt zonet naar huis, en het ding is met een beetje nat wegdek gewoon eng.. En die beste jongen kan aardig sturen, moet ook af en toe mee met pers events naar circuits enzo.. Dus ik denk: nou zal wel.. tot ie op het gas ging.. man man, dat ding zet stappen, niet normaal. Echt in luttele seconden even doortrekken tot 230-240.. het slaat helemaal nergens op.. Met 120 op het gas gaan en alle 4 de wielen zoeken naar grip.. Daarna zelf even gereden, ik durfde niet volgas meer.. Vergeleken met de cayman voelde het gewoon als een log apparaat, maar wel een apparaat dat respect afdwingt, nog steeds enorm snel de bocht door gaat, maar het "nimble" stuk mist. Het is geen rechtuitbrander, want daarvoor gaat hij veel te hard door een bocht, maar ongelofelijk wat gaat zo'n ding hard!
Ik heb ook in de Taycan Turbo S gereden en heb zelf een 100D, nu een GTS die ook best stappen zet, maar een 992 Turbo S is buitenaards snel.. niet normaal.. echt, tot je zoiets ervaren hebt is het niet te beseffen.. en dan is mijn referentiekader op zich al niet voor de poes..
- MarkS
Nog maar een duit in het zakje dan. Ik vind het 992 design vooral de turbo s ontzettend goed staan. Lijkt wel alsof Porsche bij het ontwerp van de 992 eigenlijk de turbo s als basis in gedachten had. Terwijl het normaal gesproken toch echt andersom is. We maken een Carrera (4S) nog wat bruter en breder.
@Arjan, in welke drive mode reden jullie met die turbo s? Je zou verwachten dat hij het zeker in normaal met alle vangnetten aan toch wel redelijk moet afvangen als je vol op het gas gaat.
@Arjan, in welke drive mode reden jullie met die turbo s? Je zou verwachten dat hij het zeker in normaal met alle vangnetten aan toch wel redelijk moet afvangen als je vol op het gas gaat.
- Downforce Hans
- dvh
Nu wil ik ook een Turbo S.......ArjandeV schreef: 04 nov 2020, 22:00 We lopen nu dit topic toch al lekker te vervuilen.. maar vriend van me werkt dus bij pon/porsche, krijgt af en toe demo autos mee als hij naar een dealer moet en dus dit keer een Turbo S. Dan krijg ik vaak appje hey ik heb auto mee.. Nu ik sinds enige tijd dus zelf een porsche had zei ik tegen mijn vrouw: ach, vroeger keek ik hier echt hele dag naar uit, het is nu toch wat normaler, nu ik er zelf een heb.. Vroeger was het een droom om uberhaupt zoiets te mogen rijden/proefrijden en nu kan ik wanneer ik maar wil.
Waarschijnlijk komt het niet verder dan een chipbeurt van mijn (eerlijke diesel) Macan.
- ADV
SportMarkS schreef: 04 nov 2020, 22:41 Nog maar een duit in het zakje dan. Ik vind het 992 design vooral de turbo s ontzettend goed staan. Lijkt wel alsof Porsche bij het ontwerp van de 992 eigenlijk de turbo s als basis in gedachten had. Terwijl het normaal gesproken toch echt andersom is. We maken een Carrera (4S) nog wat bruter en breder.
-
Jussi
Moet toch iets met de 992 zijn dan. Ik heb een 991.2 Turbo S cabrio eens de sporen gegeven en dat vond ik nou niet zo spannend als hierboven wordt beschreven. Begrijp me niet verkeerd: het gaat serieus van zijn plek maar een gelijkaardige rwd Ferrari probeert je te vermoorden. Een Turbo (S) is veel beschaafder/handelbaar.
Neemt niet weg dat er heel veel fun te behalen is en als dat Romo past, dan moet hij er zeker voor gaan.
Neemt niet weg dat er heel veel fun te behalen is en als dat Romo past, dan moet hij er zeker voor gaan.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Heeft hij nou nog niet zo'n ding besteld dan?
- ADV
Was het nat? Op droog denk ik het dat het een mega ding is, wat wel vertrouwen geeft, want Porsche. Op nat vond ik hem eng, maar goed, ik vond mijn Cayman S op nat ook niet heel relaxt, zou ook aan de P-Zero's kunnen liggen waar ik op nat, zeker als ze koud zijn, niet zo'n fan van ben tov bijv PS4's.Jussi schreef: 05 nov 2020, 09:55 Moet toch iets met de 992 zijn dan. Ik heb een 991.2 Turbo S cabrio eens de sporen gegeven en dat vond ik nou niet zo spannend als hierboven wordt beschreven. Begrijp me niet verkeerd: het gaat serieus van zijn plek maar een gelijkaardige rwd Ferrari probeert je te vermoorden. Een Turbo (S) is veel beschaafder/handelbaar.
Verder wel met Ilija eens over de sfeer op het forum, ik trek me er weinig van aan en vind juist bepaalde dingen leuk om te lezen, bijvoorbeeld waarom Romo nu wel een 911 overweegt en eerst niet. De problemen met de M2CS lezen is ook gewoon interessant, hoe iemand daar mee omgaat is voor iedereen verschillend. Wat jammer is, is dat er vaak een verwijt of waardeoordeel in zit. Het is aan iedereen persoonlijk en zichzelf om te bepalen wat je wil en hoe je ermee om gaat. Je hoeft niet voor iemand anders te bepalen dat "Je doet toch niet een auto weg omdat een raam niet goed vast zat????". Iets anders verwoorden en je bent er al: "Ach, shit happens, raam zit soms los, als je daardoor geen vertrouwen er meer in hebt, dan moet je hem lekker inruilen inderdaad. Ikzelf zou er niet zo'n moeite mee hebben en het nog een kans geven"
Nahjah, ik vind het hier nog steeds wel leuk, vind het jammer dat mensen er niet meer komen die juist in het verleden super veel toevoegden.