Helaas Max 2 mensen op bezoek

“Iedereen” zegt ook zonder schaduw 6% meer opbrengst van de panelen....Knot schreef: 16 okt 2020, 21:17 Idd misschien niet nodig een SE met optimizers maar kan geen kwaad om het WEL te hebben uiteraard.
Aan de arbeid verdienen ze het meeste he, en lopen daarmee ook het meeste risico, dus zijn de marges groter, halve dag vind ik troewens wel optimistisch voor 2 buitenunits en 3 binnenunitsFabian schreef: 16 okt 2020, 21:14 Ik heb 10 offertes gehad, van 4600 ex tot 7800 ex. Allen nog zonder solar edge en optimisers. Toen mn eigen elektricien op 5000 uit kon komen mét solar edge en optimisers was ik overtuigd. Precies binnen wat ik vooraf voor mezelf als max had bepaald en goed spul op het dak, dat was de bedoeling.
Nu druk bezig met airco. Ook cowboys en oplichters zeg.
Offertes (meerdere van 7500 tot 8000 in BTW incl montage. 1 multisplit met 2 binnenunits (recht boven elkaar woonkamer/slaapkamer). 1 aparte unit aan de andere kant van het huis op de werkkamer. Monteren is echt een werkje van niets, ik weet zeker dat als ze met 2 ervaren mannen komen het in een halve dag gedaan is.
Ik heb nu alle materialen zelf maar besteld (alles Daikin), ben dan 4700 kwijt. Ja, ik moet 3 gaten van binnen naar buiten boren, pfoe hey.... en dan leidingkjes in een gootje leggen, pfoe hey......het bespaart me 3000 tot 3500. En dat voor een dagje werk.
Moet alles even een officieele monteur laten aansluiten en vacumeren, ook dat kost me 200.....
Ik snap die bedrijven echt niet. Moeten ze echt zo dik verdienen op zo’n klusje? Bedrijf waar ik nu alles besteld heb verdiend er toch ook gewoon op......
Als dat waar zou zijn, dan mag je verwachten dat SolarEdge het als verkoopargument gebruiktFabian schreef: 16 okt 2020, 21:28 “Iedereen” zegt ook zonder schaduw 6% meer opbrengst van de panelen....
Dat is wel weer duurder dan gewoon stoken
Oh dat ben ik met je eens hoor, ik let ook altijd op netjes deur meteen dicht etc.Knot schreef: 01 nov 2020, 10:31 Blijft mooi die grappen. Ik vind 20C warm genoeg maar ken er zat die m hoger zetten en ook met open voordeur in de winter een half uur staan te kletsen, dat vind ik gewoon zonder... Stook liever brandstof daar heb ik meer lol van.
inductie tussen 175 kwh (elke dag half uurtje eenvoudige maaltijd) tot 500 kwh (elke dag uitgebreid koken)Gemiddeld gebruikt een gezin van 3 personen ongeveer 10 liter kokend water per dag. Het Quooker reservoir gebruikt hiervoor 423 kWh per jaar om het water te verwarmen en 87,5 kWh om het water op temperatuur te houden.
Ja absoluut! Wilde vooral weten of het wel logisch was en niet een of ander apparaat stuk / onnodig veel stroom stond te verbruiken maar het lijkt dus wel te kloppen die stijging.
Volgens mij pakt zo'n pomp iets van 50 á 60Watt, dus ruim het dubbele op jaarbasis van wat jij aangeeft Martijn.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bart //M, Berry1000RR, BMWDennis, Darudevampire, SlowCo, Wimo en 22 gasten