M2CS
- Martijn_bmw
Re: M2CS
Eens met jou Romo! Blijft gewoon een raar verhaal. En ja de hele Automotive branche heeft het zwaar was al begonnen door energie transitie, dikke boetes en belastingen en nu Corona er bovenop nog minder verkopen en weinig gereden kilometers dus onderhoud en schade maar toch dat mag geen reden zijn om de eindklant dan maar het bos in te sturen.
@Luco, aan verkoop verdiend een gemiddelde dealer veel minder dan aan onderhoud dus Romo zijn oude dealer had juist een perfect senario. Wel de omzet in de werkplaats en niet de verlieslatende tak van verkoop op de klant Romo
@Luco, aan verkoop verdiend een gemiddelde dealer veel minder dan aan onderhoud dus Romo zijn oude dealer had juist een perfect senario. Wel de omzet in de werkplaats en niet de verlieslatende tak van verkoop op de klant Romo
- tomgtr
Oo Luco, staat ook tegenover dat de locale dealer dan best zal weten waarom klanten hun auto elders kopen. Korting. Wellicht zouden ze zelf iets meer korting kunnen geven? Overigens is het in het segment als M2CS lastig concurreren met Amsterdam want die hebben altijd dik aangeklede dingen staan in de showroom die ze tegen kortingen konden verkopen waar een reguliere dealer niet tegen konden boksen, zeker toen Amsterdam nog BMW GmbH waren.
- Luco
Natuurlijk weet die dealer dat, maar dan zit je toch niet te wachten op slecht betaalde garantieproblemen, laat de verkopenden dealer die dan ook maar oplossen.tomgtr schreef: 01 nov 2020, 09:12 Oo Luco, staat ook tegenover dat de locale dealer dan best zal weten waarom klanten hun auto elders kopen. Korting. Wellicht zouden ze zelf iets meer korting kunnen geven? Overigens is het in het segment als M2CS lastig concurreren met Amsterdam want die hebben altijd dik aangeklede dingen staan in de showroom die ze tegen kortingen konden verkopen waar een reguliere dealer niet tegen konden boksen, zeker toen Amsterdam nog BMW GmbH waren.
Nogmaals vanuit consumentenoogpunt heeft Romo helemaal gelijk.
- tomgtr
Hij wordt gewoon betaald voor garantiewerk toch?Luco schreef: 01 nov 2020, 09:20Natuurlijk weet die dealer dat, maar dan zit je toch niet te wachten op slecht betaalde garantieproblemen, laat de verkopenden dealer die dan ook maar oplossen.tomgtr schreef: 01 nov 2020, 09:12 Oo Luco, staat ook tegenover dat de locale dealer dan best zal weten waarom klanten hun auto elders kopen. Korting. Wellicht zouden ze zelf iets meer korting kunnen geven? Overigens is het in het segment als M2CS lastig concurreren met Amsterdam want die hebben altijd dik aangeklede dingen staan in de showroom die ze tegen kortingen konden verkopen waar een reguliere dealer niet tegen konden boksen, zeker toen Amsterdam nog BMW GmbH waren.
- Luco
Ja en nee, standaard garantieverhalen en terugroepacties krijgen ze een vastgesteld bedrag.tomgtr schreef: 01 nov 2020, 09:38Hij wordt gewoon betaald voor garantiewerk toch?Luco schreef: 01 nov 2020, 09:20Natuurlijk weet die dealer dat, maar dan zit je toch niet te wachten op slecht betaalde garantieproblemen, laat de verkopenden dealer die dan ook maar oplossen.tomgtr schreef: 01 nov 2020, 09:12 Oo Luco, staat ook tegenover dat de locale dealer dan best zal weten waarom klanten hun auto elders kopen. Korting. Wellicht zouden ze zelf iets meer korting kunnen geven? Overigens is het in het segment als M2CS lastig concurreren met Amsterdam want die hebben altijd dik aangeklede dingen staan in de showroom die ze tegen kortingen konden verkopen waar een reguliere dealer niet tegen konden boksen, zeker toen Amsterdam nog BMW GmbH waren.
Soms is dat genoeg, meestal te weinig heb ik begrepen.
Zeker bij problemen die niet erkend zijn, of vastgestelde bedragen voor staan moet de dealer maar afwachten wat die van de fabrikant krijgt, dus een behoorlijk risico voor die dealer dat die er bv 80 uur aan besteed en dat de fabrikant achteraf zegt, hier heb je 20 uur vergoed.
Verder zoals ik al eerder heb aangegeven
Ik snap het wel, als het je eigen auto is zou ik ook zoals Romo reageren.
Maar als ik langs de zijlijn sta, snap ik ook de dealer wel, twee keer (minimaal) geen auto verkocht, maar dan bij de tweede keer wel de garantieproblemen op moeten lossen waar waarschijnlijk geld achteraan moet, zou ik ook niet doen.
Dan kan BMW wel zeggen dat je overal terecht kan, dan moeten ze ook niet zeuren over de rekening van zon dealer, maar die knijpen ze dan helemaal uit, dus eigenlijk moet je dan bij bmw klagen over de garantieprijzen, niet over de dealer.
Al had de dealer natuurlijk dit ook op een nette manier kunnen communiceren met Romo en evt een samen naar een oplossing zoeken door bv contact op te nemen met Amsterdam en de auto daar bv naartoe kunnen brengen.
-
Ook al dekt de vergoeding die de dealer krijgt de kosten niet voor de volle 100%, ga je daarvoor je relatie met je klant niet op het spel zetten door je halsstarrig op te stellen.
Ik begrijp ook niet dat er hier mensen zijn die ook maar enig begrip voor die dealer kunnen opbrengen.
Ik begrijp ook niet dat er hier mensen zijn die ook maar enig begrip voor die dealer kunnen opbrengen.
-
Ik snap Luco's visie alleen zou ik persoonlijk de 10 jaar dat Romo als klant voor onderhoud komt hoger wegen dan het feit dat ze als BMW dealer meerdere keren de auto die hij op dat moment wou aanschaffen niet op voorraad hadden of konden leveren.
Zou het een compleet nieuwe klant zijn kan ik mij opzich nog wel indenken in de betreffende BMW dealer, maar was dan transparant. 10 jaar trouwe klant zo te kijk zetten... not done.
Zou het een compleet nieuwe klant zijn kan ik mij opzich nog wel indenken in de betreffende BMW dealer, maar was dan transparant. 10 jaar trouwe klant zo te kijk zetten... not done.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Met de dealer dichtheid in Nederland maakt het toch weinig uit, je bent zo klant bij een ander.
De enige verliezer is Romo in dit geval, want arrogantie is de dealers niet vreemd en je zal dan vast niet de eerste zijn die een andere dealer opzoekt. De mensen die bij de huidige dealer werken liggen er niet wakker van zo lang ze aan het eind van de maand hun salaris maar gestort krijgen houden ze zich liever bezig met makkelijke klanten.
De enige verliezer is Romo in dit geval, want arrogantie is de dealers niet vreemd en je zal dan vast niet de eerste zijn die een andere dealer opzoekt. De mensen die bij de huidige dealer werken liggen er niet wakker van zo lang ze aan het eind van de maand hun salaris maar gestort krijgen houden ze zich liever bezig met makkelijke klanten.
-
Zelfs dan kan ik het me niet voorstellen.Kadett schreef: 01 nov 2020, 09:53 Zou het een compleet nieuwe klant zijn kan ik mij opzich nog wel indenken in de betreffende BMW dealer, maar was dan transparant. 10 jaar trouwe klant zo te kijk zetten... not done.
Stel iemand woont in A'dam, koopt daar een nieuwe BMW en verhuist een maand later het oosten van het land.
Als zo'n potentiële klant jouw winkel binnen loopt voor garantie ga je toch niet moeilijk doen?
Want die man moet ook zijn onderhoud ergens laten doen...
-
Klopt, maar grote bedrijven zijn wel heel gevoelig qua imago. Als iemand hoog bij BMW dit leest gaan er wel vragen gesteld worden.Eric Z schreef: 01 nov 2020, 09:54 De mensen die bij de huidige dealer werken liggen er niet wakker van zo lang ze aan het eind van de maand hun salaris maar gestort krijgen houden ze zich liever bezig met makkelijke klanten.
Internet heeft wat dat betreft een boel veranderd bij grote bedrijven, veel mensen(niet Romo persoonlijk, ik begrijp zijn verhaal wel) gooien terecht of onterecht hun klachten op het internet en dat krijg je lastig weg. Als bedrijf zijnde kan je soms nog maar weinig fouten veroorloven.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ Klopt !
Amsterdam heeft het uitstekend opgepikt, alles zonder problemen geregeld
Ze keken daar ook raar op hoe er bij mijn plaatselijke dealer gereageerd is.
Nou, ik maak er verder geen woorden meer aan vuil, wat gebeurd is , is gebeurd, de rest is me mijn eer te na.
Ik gun Amsterdam alle credits, ook in de toekomst.
Ik rijd liever 200km voor een beurt, (begrijp me niet verkeerd
) dan dat ik nog weer terug ga. Ook al zou er en de-escalerend gesprek volgen.
Met dank iedereen voor inzichten en goede eerlijke discussie.
Ik hou niet van modder gooien op een publiekelijk forum, ik heb het zo anoniem mogelijk gebracht, wel de mensen bedankt die mij echt waanzinnig hebben geholpen, zijnde Ilija en Bart-Jan van BMW Amsterdam; Ere wie ere toekomt !
Ik laat het hier verder bij, ik hoop de kar snel terug te hebben en te kunnen genieten van het ding, daar waar ie voor gemaakt is.
Kortom; voor(r)uit !
Nou, ik maak er verder geen woorden meer aan vuil, wat gebeurd is , is gebeurd, de rest is me mijn eer te na.
Ik rijd liever 200km voor een beurt, (begrijp me niet verkeerd

Ik hou niet van modder gooien op een publiekelijk forum, ik heb het zo anoniem mogelijk gebracht, wel de mensen bedankt die mij echt waanzinnig hebben geholpen, zijnde Ilija en Bart-Jan van BMW Amsterdam; Ere wie ere toekomt !
Ik laat het hier verder bij, ik hoop de kar snel terug te hebben en te kunnen genieten van het ding, daar waar ie voor gemaakt is.
Kortom; voor(r)uit !
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Nee haaks dat ding 

-
Je pakt amsterdam, omdat je eigen dealer de auto niet kan leveren met een corona knallers korting. En nu mag je eigen dealer wel de garantie claims gaan oplossen.
Ik begrijp dat je zegt 3 jaar garantie en dat je overal terecht hoort te kunnen. Maar in de praktijk werkt dat anders.
Tja ik denk dat je weinig ondernemers kan vinden die dat met alle plezier gaan doen.
Ik begrijp dat je zegt 3 jaar garantie en dat je overal terecht hoort te kunnen. Maar in de praktijk werkt dat anders.
Tja ik denk dat je weinig ondernemers kan vinden die dat met alle plezier gaan doen.
- Riceaux
Vergeet BMW Rotterdam niet die de oplossing voor je laatste probleem ontdekt hebben en doorgespeeld hebben aan BMW Amsterdam.romo schreef: 01 nov 2020, 11:21 ^ Klopt !
Ik rijd liever 200km voor een beurt, (begrijp me niet verkeerd![]()
) dan dat ik nog weer terug ga. Ook al zou er en de-escalerend gesprek volgen.
Kortom; voor(r)uit !

- Macboy
BMW Rotterdam bij monde van Austin kwam eigenlijk op precies hetzelfde moment als Amsterdam ermee kwam. Amsterdam stelde al voor om de kitrand van de voorruit af te plakken. Toen kwam Austin met die PUMA melding waarmee Amsterdam weer geholpen was, maar ze zochten dus al in die richting. Beide toppers !
Verder is het zeker geen klein dingetje waar je je niet aan zou mogen ergeren. De iDrive kan kapot daar is niet heel veel mis mee ook al mag zoiets niet gebeuren natuurlijk. Maar het vervangen van de voorruit is geen klein dingetje op een auto van €139.000. Dat voelt gewoon niet heel prettig dat die rubbers losgehaald worden, voorruit eruit en een nieuwe erin. Elk geluidje of kraakje dat je daarna hoort is gewoon irritant en ga je daaraan relateren.
Het is ook geen Dacia Sandero van €3000 zeg maar.
Verder kan Andre weer zo gezellig uit de hoek komen. Die betaalt altijd liever wel de volle prijs wat JP zegt. En is altijd vaste bezoeker van BMW Heerenveen geweest en gebleven. Toch André ?
Romo is niet iemand die voor “maar wat korting” de gunfactor van zijn eigen dealer zou laten schieten natuurlijk. Geld is gewoon geld en als er 1 groep mensen zijn die dat wel moeten snappen dan zijn het de Friezen wel. Kortom extreme lulverhalen hier over het categorisch falen van een dealer maar vooral BMW netwerk.
Weet je welke dealer het wel snapt ? Amsterdam. Die zegt namelijk gewoon bij het afleveren dat Romo gewoon lekker zijn onderhoud in Twente moet blijven doen. Dan ben je met een merk bezig en niet als individu. En dan is de gunfactor opeens wel aanwezig om in Amsterdam het onderhoud te doen.
En tja als ik dan de lul ben die heen en weer moet rijden, ach dan doe ik dat gewoon, want zo ben ik
Verder is het zeker geen klein dingetje waar je je niet aan zou mogen ergeren. De iDrive kan kapot daar is niet heel veel mis mee ook al mag zoiets niet gebeuren natuurlijk. Maar het vervangen van de voorruit is geen klein dingetje op een auto van €139.000. Dat voelt gewoon niet heel prettig dat die rubbers losgehaald worden, voorruit eruit en een nieuwe erin. Elk geluidje of kraakje dat je daarna hoort is gewoon irritant en ga je daaraan relateren.
Het is ook geen Dacia Sandero van €3000 zeg maar.
Verder kan Andre weer zo gezellig uit de hoek komen. Die betaalt altijd liever wel de volle prijs wat JP zegt. En is altijd vaste bezoeker van BMW Heerenveen geweest en gebleven. Toch André ?
Romo is niet iemand die voor “maar wat korting” de gunfactor van zijn eigen dealer zou laten schieten natuurlijk. Geld is gewoon geld en als er 1 groep mensen zijn die dat wel moeten snappen dan zijn het de Friezen wel. Kortom extreme lulverhalen hier over het categorisch falen van een dealer maar vooral BMW netwerk.
Weet je welke dealer het wel snapt ? Amsterdam. Die zegt namelijk gewoon bij het afleveren dat Romo gewoon lekker zijn onderhoud in Twente moet blijven doen. Dan ben je met een merk bezig en niet als individu. En dan is de gunfactor opeens wel aanwezig om in Amsterdam het onderhoud te doen.
En tja als ik dan de lul ben die heen en weer moet rijden, ach dan doe ik dat gewoon, want zo ben ik