Zonder hoes is op den duur wel weer duurder.
M2CS
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Amsterdam heeft dat gedaan wat je mag verwachten van een dealer.
Adequaat, snel, ruilauto, geen gezeur en gedram, prima meegedacht, zelfs aangeboden om de kar persoonlijk op te halen, (met dank Bart-Jan !)
Ilja heeft de kar opgehaald en afgeleverd, ik ij nu al 2 weken in zijn 330d, ook geen slouch so to speak
, "ont-zorgen" , zo heeft Ilija het genoemd, ik ben daar daar zeer blij mee en dankbaar voor, want ik had het akelig druk zakelijk en gewoon geen tijd om me met andere zaken bezig te houden laat staan zoiets triviaals als een kar die mankementen vertoont.
Nogmaals dank daarvoor, zowel Bart-Jan als Ilija die beide waanzinnig mee hebben mee-gedacht, zowel logistiek als ook in wat er technisch aan de hand zou kunnen zijn, waar diverse andere kanalen zijn aangeboord.
Dan het vervolg;
Nee geen 911, niet mijn type auto
Als, de auto niet dat vertrouwen geeft wat ik er van verwacht , dan gaat ie weg, ik laat in Amsterdam een offerte maken op een nieuwe M3, die is leverbaar van maart 21 dacht ik.
Nou, ik zie het allemaal wel, wordt vervolgd
Adequaat, snel, ruilauto, geen gezeur en gedram, prima meegedacht, zelfs aangeboden om de kar persoonlijk op te halen, (met dank Bart-Jan !)
Ilja heeft de kar opgehaald en afgeleverd, ik ij nu al 2 weken in zijn 330d, ook geen slouch so to speak

Nogmaals dank daarvoor, zowel Bart-Jan als Ilija die beide waanzinnig mee hebben mee-gedacht, zowel logistiek als ook in wat er technisch aan de hand zou kunnen zijn, waar diverse andere kanalen zijn aangeboord.
Dan het vervolg;
Nee geen 911, niet mijn type auto
Als, de auto niet dat vertrouwen geeft wat ik er van verwacht , dan gaat ie weg, ik laat in Amsterdam een offerte maken op een nieuwe M3, die is leverbaar van maart 21 dacht ik.
Nou, ik zie het allemaal wel, wordt vervolgd
- Martijn_bmw
- Berichten: 28430
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
- Martijn_bmw
- Berichten: 28430
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: M2CS
Op de onderdelen zit waarschijnlijk geen marge en voor de zogenaamde bekende problemen, staan vaste (maximale) tijden die doorbelast kunnen/mogen worden. Dus als een dealer de werkplaats al gevuld heeft, zullen dit soort klussen (door de minder klantgerichte) dealer ontweken worden. Een gemiste kans.Martijn_bmw schreef: 31 okt 2020, 10:43
En ik snap er niks van ze kunnen de rekening zo doorzetten naar importeur, en hebben zelf de omzet en werkplaats vulling .
Maar het is exact dit:
Het is jammer dat een dealer enkel op korte termijn denkt. Uiteindelijk kom je terug bij een zaak die een (terechte) klacht op een nette manier oplost.romo schreef: 31 okt 2020, 08:23 Dat een kar technisch malheur kan krijgen is duidelijk.
Waar het zoals altijd om gaat; hoe wordt het opgelost.
- Knot
- Berichten: 39987
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: M2CS
Dit idd.Fabian schreef: 31 okt 2020, 10:09 Kleinigheidjes dus, vervelend dat het tijd kost (en ergernis omdat je dealer je eingenlijk te kakken zet). Maar dat staat los van de auto, snel vergeten en genieten. Als dit soort miniscule zaken de auto al “breken” voor je....
Niet dat de auto wekelijks stilvalt en afgesleept moet worden toch.
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Het is dus een gloednieuwe kar, een die voor €150k in de lijst stond.
Mag je wat verwachten?
Wil je wat verwachten?
Moet je wat verwachten?
JA !
Kortom; dit bederft mijn plezier, dit is een aanslag op het vertrouwen in deze kar (niet in de oplossing gerichtheid en -bereidheid van Amsterdam !)
Dan ben ik er eigenlijk gewoon klaar mee, met deze kar.
Mag je wat verwachten?
Wil je wat verwachten?
Moet je wat verwachten?
JA !
Kortom; dit bederft mijn plezier, dit is een aanslag op het vertrouwen in deze kar (niet in de oplossing gerichtheid en -bereidheid van Amsterdam !)
Dan ben ik er eigenlijk gewoon klaar mee, met deze kar.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: M2CS
Snap je gevoel volkomen! En als de kar dan na het eerste dealer bezoek nog niet in orde is zou ik er ook klaar mee zijn.romo schreef: 31 okt 2020, 11:46 Het is dus een gloednieuwe kar, een die voor €150k in de lijst stond.
Mag je wat verwachten?
Wil je wat verwachten?
Moet je wat verwachten?
JA !
Kortom; dit bederft mijn plezier, dit is een aanslag op het vertrouwen in deze kar (niet in de oplossing gerichtheid en -bereidheid van Amsterdam !)
Dan ben ik er eigenlijk gewoon klaar mee, met deze kar.
- sitechris
- Berichten: 4863
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: M2CS
Als dat je gevoel is dan weet je wat je moet doen. Inruilen en eentje pakken die je wel vertrouwen en plezier geeft. Daarvoor is de hobby te belangrijk!
Wel fijn dat BMW Adam iig met je meedenkt en het probleem oplost. En dus ook de kans krijgt om een offerte uit te brengen voor de M3. Die kans heeft de andere dealer nu dus mooi verkeken. Pennywise, poundfoolish noemen we dat
Wel fijn dat BMW Adam iig met je meedenkt en het probleem oplost. En dus ook de kans krijgt om een offerte uit te brengen voor de M3. Die kans heeft de andere dealer nu dus mooi verkeken. Pennywise, poundfoolish noemen we dat
- Arthur
- Berichten: 42836
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: M2CS
Ik zeg altijd: 3x is uit!romo schreef: 31 okt 2020, 11:46 Het is dus een gloednieuwe kar, een die voor €150k in de lijst stond.
Mag je wat verwachten?
Wil je wat verwachten?
Moet je wat verwachten?
JA !
Kortom; dit bederft mijn plezier, dit is een aanslag op het vertrouwen in deze kar (niet in de oplossing gerichtheid en -bereidheid van Amsterdam !)
Dan ben ik er eigenlijk gewoon klaar mee, met deze kar.

-
- Berichten: 5437
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: M2CS
In de fietsenwereld is de vergoeding voor het werk niet altijd voldoende om de besteedde uren te dekken. Geen idee of het in de automotive uurtje factuurtje isMartijn_bmw schreef: 31 okt 2020, 10:43Exact dit, ik snap het ook nooit maar weet ook vanuit de LM kennis dat het heel veel gebeurd.ErikS schreef: 31 okt 2020, 09:51![]()
![]()
Balen, opstartprobleempjes zijn altijd jammer.
Jammer dat je eigen 'huis' dealer zoiets niet oppakt. Uiteindelijk wordt er door de dealer ook gewoon naar de importeur doorgerekend.......
'Mijn' dealer deed niet eens moeilijk over een zelf geimporteerde Golf met fabrieksgarantie & hing er gewoon volledig onder garantie een nieuwe DSG onder.
Dealers die geen garantie werk willen doen op een auto die ze niet geleverd hebben...
En ik snap er niks van ze kunnen de rekening zo doorzetten naar importeur, en hebben zelf de omzet en werkplaats vulling .
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Lijkt me een mooi punt voor BMW Nederland
En anders voor München
Kom op; 3 jaar garantie, ook nog een servicecontract van 5 jaar en 100 K km
Dan zit je toch niet op moeilijk gedoe te wachten?
En anders voor München
Kom op; 3 jaar garantie, ook nog een servicecontract van 5 jaar en 100 K km
Dan zit je toch niet op moeilijk gedoe te wachten?
-
- Berichten: 8581
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: M2CS
Ga jij een klant die al 10 jaar bij je komt, en toevallig een fiets elders gekocht heeft vanwege een superdeal aldaar, weigeren omdat je al je uren niet betaald krijgt op wat servicewerk?Gijzert schreef: 31 okt 2020, 12:00 In de fietsenwereld is de vergoeding voor het werk niet altijd voldoende om de besteedde uren te dekken. Geen idee of het in de automotive uurtje factuurtje is
-
- Berichten: 5437
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: M2CS
Ik niet. Maar ik noem maar een mogelijke reden.Elise schreef: 31 okt 2020, 12:06Ga jij een klant die al 10 jaar bij je komt, en toevallig een fiets elders gekocht heeft vanwege een superdeal aldaar, weigeren omdat je al je uren niet betaald krijgt op wat servicewerk?Gijzert schreef: 31 okt 2020, 12:00 In de fietsenwereld is de vergoeding voor het werk niet altijd voldoende om de besteedde uren te dekken. Geen idee of het in de automotive uurtje factuurtje is
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: M2CS
Ik denk dat je goed in de richting zit maar de dealer denkt niet op korte termijn, immers een klant die er al 10 jaar komt geeft z’n geld uit in A’dam. Dat is ook gewoon wat ze zien en beleven, de klant “shopt gewoon” daar waar voor hem/haar de beste deal is. Dat is ieders goed recht maar ik snap dan wel dat de lokale dealer geen trek in een paar niet alledaagse storingen/klachten heeft. Oplossen voor een dealer onder fabrieksgarantie is vaak helemaal niet lucratief, voor klantenbinding is gebleken dat je het niet hoeft te doen en je hebt ook al nergens marge gepakt.DFJEF schreef: 31 okt 2020, 11:34Op de onderdelen zit waarschijnlijk geen marge en voor de zogenaamde bekende problemen, staan vaste (maximale) tijden die doorbelast kunnen/mogen worden. Dus als een dealer de werkplaats al gevuld heeft, zullen dit soort klussen (door de minder klantgerichte) dealer ontweken worden. Een gemiste kans.Martijn_bmw schreef: 31 okt 2020, 10:43
En ik snap er niks van ze kunnen de rekening zo doorzetten naar importeur, en hebben zelf de omzet en werkplaats vulling .
Maar het is exact dit:
Het is jammer dat een dealer enkel op korte termijn denkt. Uiteindelijk kom je terug bij een zaak die een (terechte) klacht op een nette manier oplost.romo schreef: 31 okt 2020, 08:23 Dat een kar technisch malheur kan krijgen is duidelijk.
Waar het zoals altijd om gaat; hoe wordt het opgelost.
Voor de eigenaar snap ik de frustratie ook wel hoor maar in slechte tijden waarbij je in goede tijden maar 1% rendement scoort zou ik als bedrijf ook geen zin hebben in klussen waar eerder geld achteraan moet dan dat je er op verdient. Helemaal als je de klacht denkt opgelost te hebben en het is daarna nog steeds niet naar het zin, dat kost je als dealer gewoon geld.
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
De garantie (3 jaar)is EU wijd gegarandeerd door BMW
De bijgekochte onderhoud service 100 k KM / 5 jaar kan overal in de EU uitgevoerd worden.
Daarbij was deze kar niet beschikbaar bij de dealer waar ik normaliter kom (nu kwam)
Ik heb nog mail verkeer gehad of er een beschikbaar zou komen, nooit antwoord op gehad!
Is het dan raar dat ik verder kijk?
Als een dealer geen gezeik wil hebben, dan moet enze BMW maar aanschrijven,; alleen daar garantie waar je de kar gekocht hebt,.
Maar de regel is door BMW anders bedoeld en gecommuniceerd; Garantie gaat verder dan alleen de dealer waar je shopt., de dealer doet er alleen niet aan mee. Dat moet niet mijn probleem zijn.
De bijgekochte onderhoud service 100 k KM / 5 jaar kan overal in de EU uitgevoerd worden.
Daarbij was deze kar niet beschikbaar bij de dealer waar ik normaliter kom (nu kwam)
Ik heb nog mail verkeer gehad of er een beschikbaar zou komen, nooit antwoord op gehad!
Is het dan raar dat ik verder kijk?
Als een dealer geen gezeik wil hebben, dan moet enze BMW maar aanschrijven,; alleen daar garantie waar je de kar gekocht hebt,.
Maar de regel is door BMW anders bedoeld en gecommuniceerd; Garantie gaat verder dan alleen de dealer waar je shopt., de dealer doet er alleen niet aan mee. Dat moet niet mijn probleem zijn.
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Daarbij;
Mijn E82 1M kocht ik in Hoorn, liet ik in mijn regio onderhouden; nooit gedoe over gehad
Ik shop overal uiteraard, dat de lokale dealer dat niet snapt in dit internet tijdperk is niet mijn probleem
De wereld is mijn winkel. Zo simpel is het.
En BMW is een wereld concern, naar ik aanneem?
Mijn E82 1M kocht ik in Hoorn, liet ik in mijn regio onderhouden; nooit gedoe over gehad
Ik shop overal uiteraard, dat de lokale dealer dat niet snapt in dit internet tijdperk is niet mijn probleem
De wereld is mijn winkel. Zo simpel is het.
En BMW is een wereld concern, naar ik aanneem?
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: M2CS
Prima hoor, zo zie ik het ook Robert maar ik snap je lokale dealer ook wel behalve de lakse verkoop afdeling. Garantie afhandelingen staan vaste vergoedingen voor, dat gaat goed als er een beroep wordt gedaan op de “standaard” garantie gevallen. Zaken die vaker voorbij komen en die bij de fabriek bekend en geaccordeerd zijn. Kom je met zaken die daar vanaf wijken (zoals de klachten die je hebt) dan kan dat alleen maar een hoop gezeik opleveren tussen dealer en fabriek. Wellicht niet jouw zorg als klant maar dat ziet de dealer anders.
Ik heb begrip voor de dealer omdat ik het gezeik tussen importeur heb meegemaakt en je als dealer gewoon met een hoop onbetaalde uren achterblijft. Sja als je dan zelfs de auto niet hebt verkocht....
Ik heb begrip voor de dealer omdat ik het gezeik tussen importeur heb meegemaakt en je als dealer gewoon met een hoop onbetaalde uren achterblijft. Sja als je dan zelfs de auto niet hebt verkocht....
- sitechris
- Berichten: 4863
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: M2CS
Dus wentel je probleem maar af op de klant? Die een auto van 150k heeft gekocht? Wat een onzin. Als die dealer zoveel moeite heeft met de importeur dan moet ie het logo van het dak halen en als specialist verdergaan. Als je een officiële bmw dealer bent moet je ten alle tijden de merkwaarden en kwaliteit omarmen. Iedere bmw rijder is je klant. Daarover mag echt geen discussie zijn en zeker niet ten koste van de klant.
Ik zou zeker contact opnemen met bmw nederland en een klacht indienen.
Ik zou zeker contact opnemen met bmw nederland en een klacht indienen.