M2CS
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Dat een kar technisch malheur kan krijgen is duidelijk.
Waar het zoals altijd om gaat; hoe wordt het opgelost.
De frustratie over een bedrijf dat het het niet snapt.
De vreugde over een bedrijf dat het wel snapt, BMW Amsterdam dus.
Dat is de essentie waar het over gaat.
Ik noem alleen BMW Amsterdam, die alles hebben gedaan wat je zou mogen en moeten verwachten bij de aankoop van een dergelijk product. Hulde! Dat wil ik wederom nogmaals hardop gezegd hebben.
Tevens wil ik Ilija hier persoonlijk bedanken voor al zijn inspanningen om de kar daar te krijgen waar die zijn moest zodat ik mijn eigen zaak kon blijven runnen op de best mogelijke manier zonder ruis op de lijn van een onwillige kar.
Waar het zoals altijd om gaat; hoe wordt het opgelost.
De frustratie over een bedrijf dat het het niet snapt.
De vreugde over een bedrijf dat het wel snapt, BMW Amsterdam dus.
Dat is de essentie waar het over gaat.
Ik noem alleen BMW Amsterdam, die alles hebben gedaan wat je zou mogen en moeten verwachten bij de aankoop van een dergelijk product. Hulde! Dat wil ik wederom nogmaals hardop gezegd hebben.
Tevens wil ik Ilija hier persoonlijk bedanken voor al zijn inspanningen om de kar daar te krijgen waar die zijn moest zodat ik mijn eigen zaak kon blijven runnen op de best mogelijke manier zonder ruis op de lijn van een onwillige kar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dinsdag weet ik of alles is opgelost zoals het voor een BMW zou moeten zijn, er waren 3 technische problemen
1 Uitvallende en herstellende iDrive, tot dat ie er 2 weken geleden helemaal de brui aan gaf
2 Aanlopende rem rechts voor, mn bij stapvoets rijden, uitend in een huilend geluid ter wijl de voet niet op het rempedaal stond
3 Een zeer vervelend resonerend geluid op hogere snelheid, eens werd aan de motorkap gedacht, maar naar nu blijkt heeft het met de raamstijl / rubber voorruit te maken, er is blijkbaar ook een PUMA over. (dus reeds een bekend probleem)
Deze 3 problemen allereerst bij mijn eigen dealer, waar ik al 10 jaar kom, geadresseerd, maar (dit al voor de inkoopbeurt aldaar) werd niet opgepikt.
Na wat vervelende gesprekken aldaar waar mij pijnlijk duidelijk werd dat men het ook niet wilde oplossen, retour Amsterdam.
De probleem 1 en 2 zijn direct herkend en erkend, volledig opgelost. (Mijn eigen dealer ontkende elk probleem)
Probleem 3 kan naar verwachting alleen maar opgelost worden met een compleet nieuwe vooruit,
Dat zal komende week gebeuren.
Hopelijk is dan alles zoals het moet zijn, waarbij ik geen seconde zal schromen om de kar in te ruilen als het mij niet aanstaat (staat los van hoe Amsterdam dit heeft opgepikt, daar kan ik alleen maar respect voor hebben)
Het gaat mij om het vertrouwen in het product, als ik daar een slecht gevoel bij krijg dan gaat ie de deur uit, dan komt er wat anders, dat heb ik bij een 981 C GTS gedaan, ik zal het, waar nodig ook bij een M2CS doen.
1 Uitvallende en herstellende iDrive, tot dat ie er 2 weken geleden helemaal de brui aan gaf
2 Aanlopende rem rechts voor, mn bij stapvoets rijden, uitend in een huilend geluid ter wijl de voet niet op het rempedaal stond
3 Een zeer vervelend resonerend geluid op hogere snelheid, eens werd aan de motorkap gedacht, maar naar nu blijkt heeft het met de raamstijl / rubber voorruit te maken, er is blijkbaar ook een PUMA over. (dus reeds een bekend probleem)
Deze 3 problemen allereerst bij mijn eigen dealer, waar ik al 10 jaar kom, geadresseerd, maar (dit al voor de inkoopbeurt aldaar) werd niet opgepikt.
Na wat vervelende gesprekken aldaar waar mij pijnlijk duidelijk werd dat men het ook niet wilde oplossen, retour Amsterdam.
De probleem 1 en 2 zijn direct herkend en erkend, volledig opgelost. (Mijn eigen dealer ontkende elk probleem)
Probleem 3 kan naar verwachting alleen maar opgelost worden met een compleet nieuwe vooruit,
Dat zal komende week gebeuren.
Hopelijk is dan alles zoals het moet zijn, waarbij ik geen seconde zal schromen om de kar in te ruilen als het mij niet aanstaat (staat los van hoe Amsterdam dit heeft opgepikt, daar kan ik alleen maar respect voor hebben)
Het gaat mij om het vertrouwen in het product, als ik daar een slecht gevoel bij krijg dan gaat ie de deur uit, dan komt er wat anders, dat heb ik bij een 981 C GTS gedaan, ik zal het, waar nodig ook bij een M2CS doen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Duidelijk verhaal Robert.
Je 'eigen dealer' - en nu doe ik een aanname- baalt misschien dat zij de handel OGM2-->M2CS niet hebben kunnen/mogen doen? Dus zeggen ze, laat de 'concurrent' (BMW Amsterdam) het maar uitzoeken. ?
Als dit onder garantie valt(en dat doet het) met de bijbehorende achtergrond van jou met jouw dealer zou dat voor hun geen (financiele) gevolgen mogen hebben, maar adhv jouw betoog hierboven denk ik wel in die richting. Ze denken: Laat Romo naar A'dam gaan, daar is hij gekocht.
Is niet zeer professioneel edoch dit gebeurt ook in mijn vakgebied. Heel vaak.
Je 'eigen dealer' - en nu doe ik een aanname- baalt misschien dat zij de handel OGM2-->M2CS niet hebben kunnen/mogen doen? Dus zeggen ze, laat de 'concurrent' (BMW Amsterdam) het maar uitzoeken. ?
Als dit onder garantie valt(en dat doet het) met de bijbehorende achtergrond van jou met jouw dealer zou dat voor hun geen (financiele) gevolgen mogen hebben, maar adhv jouw betoog hierboven denk ik wel in die richting. Ze denken: Laat Romo naar A'dam gaan, daar is hij gekocht.
Is niet zeer professioneel edoch dit gebeurt ook in mijn vakgebied. Heel vaak.
- romo
Dat denk ik wel Robin.
Hard maken kan ik het niet, maar bedenken wel
Ik ga verder niet met modder gooien, maar gedane zaken nemen geen keer.
Ik wil vooruit.
Hard maken kan ik het niet, maar bedenken wel
Ik ga verder niet met modder gooien, maar gedane zaken nemen geen keer.
Ik wil vooruit.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
klote om zulke dingen te hebben bij een dergelijk nieuwe kar. hopelijk punt 3 ook vlot verholpen en nog het juiste gevoel bij het ding om verder plezier van te hebben.
m.b.t. garantie kwesties idd dit zo vaak gezien (vanuit LM oogpunt) dat dealers welke niet de nieuwe auto hebben geleverd geen poot voor je willen uitsteken. vooral vervelend als problemen niet worden (h)erkend en er wordt gedaan alsof er niets aan de hand is i.p.v. eerlijk aangeven geen inspanning te willen verrichten omdat ze de kar niet nieuw hebben mogen leveren, wat alsnog onacceptabel is natuurlijk.
m.b.t. garantie kwesties idd dit zo vaak gezien (vanuit LM oogpunt) dat dealers welke niet de nieuwe auto hebben geleverd geen poot voor je willen uitsteken. vooral vervelend als problemen niet worden (h)erkend en er wordt gedaan alsof er niets aan de hand is i.p.v. eerlijk aangeven geen inspanning te willen verrichten omdat ze de kar niet nieuw hebben mogen leveren, wat alsnog onacceptabel is natuurlijk.
- Fasteddie2
...juist voor dergelijk bedragen zo een "product" geleverd krijgen is uitermate frustrerend...to say the least 
Zodra het allemaal opgelost is, geeft de auto precies wat je zocht/zoekt.....anders is het (helaas) gewoon: next !

Zodra het allemaal opgelost is, geeft de auto precies wat je zocht/zoekt.....anders is het (helaas) gewoon: next !
Laatst gewijzigd door Fasteddie2 op 31 okt 2020, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
-

Balen, opstartprobleempjes zijn altijd jammer.
Jammer dat je eigen 'huis' dealer zoiets niet oppakt. Uiteindelijk wordt er door de dealer ook gewoon naar de importeur doorgerekend.......
'Mijn' dealer deed niet eens moeilijk over een zelf geimporteerde Golf met fabrieksgarantie & hing er gewoon volledig onder garantie een nieuwe DSG onder.
-
Hoe dealers onderling de vliegen van mekaar afvangen en dat er echt competitie zit, is al eeuwen bekend, het niet oplossen willen ook. Iedere partij heeft z'n redenen....
Maar* en ik klop het af* heb nul malheur met de laatste BMWs die ik had, eigenlijk met geen enkele de laatste bijna 20 jaar,
Muv de 2012 335i F30:
Windgeruis A stijl( was een algemeen probleem) en olie zuipen.
(wat ik me herinner was het wel 1 liter op 1000km zoiets en dat was ik niet gewend, ik reed er ook niet extreem mee ofzo) Even minimale wrijving geweest met mij en mijn al eeuwenlange dealer, maar toen netjes over kunnen gaan naar m'n toenmalige 1M.
Kortom: Was wel blij dat ik die 335i kwijt was(hoe prima ook geregeld/ opgelost door mijn dealer) : Unheimisch gevoel. Heeft niks met dealers te maken(imho)
Maar* en ik klop het af* heb nul malheur met de laatste BMWs die ik had, eigenlijk met geen enkele de laatste bijna 20 jaar,
Muv de 2012 335i F30:
Windgeruis A stijl( was een algemeen probleem) en olie zuipen.
(wat ik me herinner was het wel 1 liter op 1000km zoiets en dat was ik niet gewend, ik reed er ook niet extreem mee ofzo) Even minimale wrijving geweest met mij en mijn al eeuwenlange dealer, maar toen netjes over kunnen gaan naar m'n toenmalige 1M.
Kortom: Was wel blij dat ik die 335i kwijt was(hoe prima ook geregeld/ opgelost door mijn dealer) : Unheimisch gevoel. Heeft niks met dealers te maken(imho)
- Fabian
Kleinigheidjes dus, vervelend dat het tijd kost (en ergernis omdat je dealer je eingenlijk te kakken zet). Maar dat staat los van de auto, snel vergeten en genieten. Als dit soort miniscule zaken de auto al “breken” voor je....
-
Ja...maar de auto is nieuw he.Fabian schreef: 31 okt 2020, 10:09 Kleinigheidjes dus, vervelend dat het tijd kost (en ergernis omdat je dealer je eingenlijk te kakken zet). Maar dat staat los van de auto, snel vergeten en genieten. Als dit soort miniscule zaken de auto al “breken” voor je....
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
En het gaat hier ook niet om een Lada Niva, je verwacht van een premium merk waar je premium betaald ook een premium behandeling. Alleen schiet dat laatste er nog wel eens bij in.Robin schreef: 31 okt 2020, 10:17Ja...maar de auto is nieuw he.Fabian schreef: 31 okt 2020, 10:09 Kleinigheidjes dus, vervelend dat het tijd kost (en ergernis omdat je dealer je eingenlijk te kakken zet). Maar dat staat los van de auto, snel vergeten en genieten. Als dit soort miniscule zaken de auto al “breken” voor je....
-
Lada Niva heeft nooit problemen met keramische remmen.EvdP schreef: 31 okt 2020, 10:22En het gaat hier ook niet om een Lada Niva, je verwacht van een premium merk waar je premium betaald ook een premium behandeling. Alleen schiet dat laatste er nog wel eens bij in.Robin schreef: 31 okt 2020, 10:17Ja...maar de auto is nieuw he.Fabian schreef: 31 okt 2020, 10:09 Kleinigheidjes dus, vervelend dat het tijd kost (en ergernis omdat je dealer je eingenlijk te kakken zet). Maar dat staat los van de auto, snel vergeten en genieten. Als dit soort miniscule zaken de auto al “breken” voor je....
-
OnlineMartijn_bmw
Exact dit, ik snap het ook nooit maar weet ook vanuit de LM kennis dat het heel veel gebeurd.ErikS schreef: 31 okt 2020, 09:51![]()
![]()
Balen, opstartprobleempjes zijn altijd jammer.
Jammer dat je eigen 'huis' dealer zoiets niet oppakt. Uiteindelijk wordt er door de dealer ook gewoon naar de importeur doorgerekend.......
'Mijn' dealer deed niet eens moeilijk over een zelf geimporteerde Golf met fabrieksgarantie & hing er gewoon volledig onder garantie een nieuwe DSG onder.
Dealers die geen garantie werk willen doen op een auto die ze niet geleverd hebben...
En ik snap er niks van ze kunnen de rekening zo doorzetten naar importeur, en hebben zelf de omzet en werkplaats vulling .
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Hoor het al, mooie basis voor een racer!