Zoals in de vorige post al aangegeven, pak ik ook preventief zaken aan omdat het nu toch los ligt.
Dus de gehele draagarm van de auto en de bussen en wiellagers eruit persen.
En omdat je steeds meer zaken tegen komt (die net zo oud zijn als de auto zelf), pak ik deze ook maar mee.
Zoals de blokken van de handrem. Is misschien niet nodig, maar wel lekker gevoel als het nieuw is.
Met dat gevoel heb ik ook maar besloten om geheel nieuwe wielnaven aan te schaffen. Gezien de prijzen hiervan, is het het bijna niet waard om de oude schoon te maken.
Ondertussen ben ik ook weer in het bezit van een setje velgen. Ik heb natuurlijk twee velgen kapot gereden, dus ben ik naar vervanging opzoek gegaan. Aangezien ik de vorige set pas na 2 jaar zoeken gevonden had, was ik niet heel hoopvol. Ik was zelfs zo hoopvol, dat ik in mijn achterhoofd al aan het kijken was voor 2 compleet nieuwe velgen. Tot dat ik een advertentie van een E36 tegen kwam waar de onderstaande velgen onder zaten. Een berichtje naar de verkoper of ik de velgen ook los kon kopen, werd snel beantwoord met een JA. Met de ervaring van vorige keer, meteen toegehapt en opgehaald voordat de verkoper zich zou bedenken.
Ter vervanging van de droplinks, vond ik deze beeldschone varianten bij PMC motorsport.
Het onderstaande Aliexpress display heb ik alweer een tijdje met volle tevredenheid. Ooit aangeschaft om voltage te kunnen aflezen, als mede simpele foutcodes via de obd2.
Daarna kwam ik op Aliexpress vaak een race dashboard tegen.
Verleidelijk! maar toch ook wel huiverig. Al die tijd maar links laten liggen.
Nu toch maar in het momentum de gok genomen en het onderstaande aangeschaft. Het gaat om de obd variant omdat ik van elektra echt niks snap. Ik ben meer van de plug and play, als boldon oplossingen.
De eerste test in mijn 2018 Insignia was echt super positief. Vooral de snelheid waarmee het toerental weergegeven wordt is echt veel beter dan ik had verwacht.
Maar toen werd ik met mijn enthousiasme in de appgroep er op geattendeerd dat de obd van de E46 echt vele malen langzamer is. En dat is ook zo! Wat een verschil!
Toch ga ik hem op de volgende circuitdag naast mijn originele dashboard testen, omdat het toerental met weerstand natuurlijk veel minder snel gaat. Als het niks is, gaat het marktplaats op.
Hiermee zijn dan ook fase 1 (demonteren) & fase 2 (onderdelen bestellen en leveren) afgerond.
Op naar fase 3 (alle oude spullen schoonmaken) & fase 4 (montage)!