BMW G29 Z4 sDrive20i [Verkocht... 1,41 per km]
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Misschien een een mooie stelling. Wanneer is een acceleratie sportief te noemen. Ik vind dat de 0-100 onder de 6 sec al vrij rap is, 286pk 120i knalde ik alles behalve tesla eruit, dat was meer dan sportief eigenlijk.
- Bram
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Ik vind in 6.6 naar de 100 echt niet flauw hoor.
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Als hij het echt haalt is het zekers best rap. Maar hoe kan dat met 200pk op bijna 1.400 kg? Zoals ErikS ook al zei.... vergelijkbaar met een Golf met 290 pk. Ex-Clio 3 RS met 200pk en meer dan 150 kg minder gewicht geven ze 6,9 voor op. Niet dat ik twijfel aan die 6,6 die BMW opgeeft, maar beetje verbazingwekkend is het wel of zit hem dat in de vooruitgang van de techniek?
- e30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
de Clio die je noemt waarschijnlijk handbak en fwd, evenals Golf (fwd, al dan niet met dsg). rwd en die zf 8 traps is wel een goede combi voor acceleratie met die cijfers. ga je naar 300+ pk met rwd dan wordt grip ook wel weer een dingetje.
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
De GTI TCR staat voor anders 5,6 in de boeken. Mijn A220, als voorbeeld, is 1350kg en 190pk voor 6,9.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Idd met veel vermogen krijg je weer snel wielspin.
197pk kan je volle pijp weg, staat ook op 275 brede pilot sport 4 banden en omdat de motor geknepen is krijg je die 320nm over een heel breed toerenbereik.
Zal thuis eens wat filmpjes maken deze week, al staat YT er vol mee.
197pk kan je volle pijp weg, staat ook op 275 brede pilot sport 4 banden en omdat de motor geknepen is krijg je die 320nm over een heel breed toerenbereik.
Zal thuis eens wat filmpjes maken deze week, al staat YT er vol mee.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28525
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Dit idd, achter vs voorwiel aandrijving is natuurlijk van 0-100 een groot verschil.e30touring1990 schreef: 26 okt 2020, 16:02 de Clio die je noemt waarschijnlijk handbak en fwd, evenals Golf (fwd, al dan niet met dsg). rwd en die zf 8 traps is wel een goede combi voor acceleratie met die cijfers. ga je naar 300+ pk met rwd dan wordt grip ook wel weer een dingetje.
en van 0-100 is wel in NL iets waar je aan hebt 100-200 leuk voor de kroeg maar in NL gebruik je het (bijna) nooit.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Mwah op de dijkjes tik je soms de 200 wel aan hoor, ook in deze trage slak als je het pedaal maar gevloerd houdt.
30i exact 5.4sec en de 20i iets trager met 6.7
Verschil 0-200 wel wezenlijk groter.
30i exact 5.4sec en de 20i iets trager met 6.7
Verschil 0-200 wel wezenlijk groter.
Laatst gewijzigd door Knot op 27 okt 2020, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Nee in de buurt van van de Scherpenhof (Camping) (nabij Terwolde). Erg mooie bochtencombinatie hier!Knot schreef: 26 okt 2020, 15:23 Zou goed kunnen, woon je ter hoogte van t diekhuis restaurant? Bij huizen uiteraard mak aan en open stukjes gas erop.
Naar 100 in 6,6 is niet snel maar sportief genoeg toch.
Mijn huis staat aardig wat van de dijk af dus nergens last van hoor

Ik rij zelf ook vaak even net door bij mijn huis om van de hele bochtencombinatie te genieten als ik terug kom vanaf mijn werk. Dan kan ik alles ook nog even laten afkoelen daarna

-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Van 0-100 is soms nog best rap met +- 200PK, daarboven laat ik zeggen van 100-200 leveren ze vaak in ten opzichte van hogere vermogens.
Ik heb zelfs in de 330I dat het al snel redelijk snel gaat en die heeft ook 'maar' 231PK als dat er nog in zit..
Wat ik bij de 330 merk is dat deze op hogere snelheden wel blijft trekken.
Ik heb zelfs in de 330I dat het al snel redelijk snel gaat en die heeft ook 'maar' 231PK als dat er nog in zit..
Wat ik bij de 330 merk is dat deze op hogere snelheden wel blijft trekken.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Kan ook in de beleving zitten. Pk's zijn pk's al moet de motor wel op het juiste toerental zitten en heeft de ene auto een betere powerband als een andere natuurlijk.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Jeetje 275 banden op 197pk. niet een beetje overkill? Knot kennende krijgt hij hem alsnog prima dwars natuurlijk (Filmpjes!Knot schreef: 26 okt 2020, 16:07 Idd met veel vermogen krijg je weer snel wielspin.
197pk kan je volle pijp weg, staat ook op 275 brede pilot sport 4 banden en omdat de motor geknepen is krijg je die 320nm over een heel breed toerenbereik.
Zal thuis eens wat filmpjes maken deze week, al staat YT er vol mee.

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Oh ja, dat is waar ook. Ik vergis me een seconde.Arthur schreef: 26 okt 2020, 16:02 De GTI TCR staat voor anders 5,6 in de boeken. Mijn A220, als voorbeeld, is 1350kg en 190pk voor 6,9.

Ik heb ondanks FWD 0 gripverlies. Ja, nu in de winter... Maar in de zomer is het zonder piepje van de banden stampen.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Ik vind alles <7 sec naar de 100 zeker “sportief”. Mn daily BMW doet 7,5s en de 911 zit onder ideale omstandigheden (lees droog want RWD) iets boven de 3,5s. Als ik dan die jongens van bijvoorbeeld AutoTopNL hoor over sommige wagens die 4,5-5s doen in termen van “niet echt heel snel” dan zal het ook wel een generatie dingetje zijn. Over een aantal jaar vergelijken ze alles met een EV zoals ze nu met Tesla al doen. Daar is geen beginnen aan. Als er tzt uberhaupt nog verbrandingsmotoren zijn ... ik hoop van wel ...
En wat de cijfers / opgave van BMW betreft ... net als bij Porsche .. top/optimale techniek (motor/bak/overbrenging/grip) en vermogens in de regel eerder “understated”.
En wat de cijfers / opgave van BMW betreft ... net als bij Porsche .. top/optimale techniek (motor/bak/overbrenging/grip) en vermogens in de regel eerder “understated”.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Ga er idd maar vanuit dat de 197pk conservatief is. Mijn 330e zat standaard al boven de 280pk (252pk opgave) met RON98. Mij boeit de 0-100 tijden toch niet meer. Je wordt toch wel zoek gereden door Tesla's. Liever 6 sec met wat drama dan 3 sec zonder drama. Dat trucje heb je na 10x ook wel weer gezien.
-
- Berichten: 5136
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
In mijn optiek is geen enkele moderne auto met automaat meer boeiend wat betreft sprintjes vergelijken met andere auto's. Voet op rem voet op gas en rem loslaten. Keer op keer zelfde resultaat +/- 0.1 sec. Geeft geen extra dimensie aan de beleving. Dan liever goed stuurgevoel.
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Dus BMW geeft gratis pk’s weg? Waarom dan niet met de juiste aantallen ‘adverteren’? 230pk in die Z4 klinkt beter dan 197pk met dezelfde motor.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, zowel commercieel, imago als juridisch.
Motorblokken hebben af fabriek sowieso vrijwel nooit exact dezelfde cijfers qua vermogen. Dus deze fabrikanten geven op wat de blokken minimaal leveren. Andere fabrikanten doen dat niet of minder (of geven zelfs te veel op) en dan loop je dus het risico wel eens wat pk’s te missen.
Ik vind ook het B58 blok van BMW een mooi voorbeeld. Dat is een blok dat in de basis in heel veel verschillende auto’s wordt gebruikt in verschillende markten met verschillende emissie eisen. Maar in principe dus het zelfde blok in de basis. En dat is ook typisch zo’n blok dat op een vermogensbank eigenlijk consistent behoorlijk meer levert dan op papier wordt opgegeven.
Overigens geloof ik niet dat deze Z4 230PK levert. Mn 5 serie doet met 184pk ook 0-100 in 7,5 sec. En zo’n Z4 weegt wel een stukje minder.
Motorblokken hebben af fabriek sowieso vrijwel nooit exact dezelfde cijfers qua vermogen. Dus deze fabrikanten geven op wat de blokken minimaal leveren. Andere fabrikanten doen dat niet of minder (of geven zelfs te veel op) en dan loop je dus het risico wel eens wat pk’s te missen.
Ik vind ook het B58 blok van BMW een mooi voorbeeld. Dat is een blok dat in de basis in heel veel verschillende auto’s wordt gebruikt in verschillende markten met verschillende emissie eisen. Maar in principe dus het zelfde blok in de basis. En dat is ook typisch zo’n blok dat op een vermogensbank eigenlijk consistent behoorlijk meer levert dan op papier wordt opgegeven.
Overigens geloof ik niet dat deze Z4 230PK levert. Mn 5 serie doet met 184pk ook 0-100 in 7,5 sec. En zo’n Z4 weegt wel een stukje minder.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Dat verstand/inzicht komt met de jaren Tristan ...Tristan schreef: 26 okt 2020, 17:54 Ga er idd maar vanuit dat de 197pk conservatief is. Mijn 330e zat standaard al boven de 280pk (252pk opgave) met RON98. Mij boeit de 0-100 tijden toch niet meer. Je wordt toch wel zoek gereden door Tesla's. Liever 6 sec met wat drama dan 3 sec zonder drama. Dat trucje heb je na 10x ook wel weer gezien.
en met de invoering van de EV wordt dit proces nog wat versneld ...

- Martijn_bmw
- Berichten: 28525
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
+1 blijft beetje achtbaan / kermis gevoel. Kan nog zo snel zijn zo’n EV vind er niks aan.Tristan schreef: 26 okt 2020, 17:54 Ga er idd maar vanuit dat de 197pk conservatief is. Mijn 330e zat standaard al boven de 280pk (252pk opgave) met RON98. Mij boeit de 0-100 tijden toch niet meer. Je wordt toch wel zoek gereden door Tesla's. Liever 6 sec met wat drama dan 3 sec zonder drama. Dat trucje heb je na 10x ook wel weer gezien.
- sitechris
- Berichten: 4880
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Ford Fiesta ST heeft ook 'maar' 200 pk maar is echt snel zat.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Voor mijn gevoel doen autofabrikanten wel alles voor die foldertijd, terecht natuurlijk, daar wordt immers naar gekeken. Maar efficiënte launchcontrol, 1-2 schakelen met een "schok" en zo momentum meenemen, shortshiften naar 3 om weer goed in het koppelgebied uit te komen, etc. Zo krijg je de beste 0-100 en 1/4 mijl, terwijl je dan ziet dat auto bij zelf gemeten 100-200 meer in de buurt van de verwachtingen op basis van vermogen en gewicht zit.Paskal schreef: 26 okt 2020, 15:53 Als hij het echt haalt is het zekers best rap. Maar hoe kan dat met 200pk op bijna 1.400 kg? Zoals ErikS ook al zei.... vergelijkbaar met een Golf met 290 pk. Ex-Clio 3 RS met 200pk en meer dan 150 kg minder gewicht geven ze 6,9 voor op. Niet dat ik twijfel aan die 6,6 die BMW opgeeft, maar beetje verbazingwekkend is het wel of zit hem dat in de vooruitgang van de techniek?
- matthyssie
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Daarnaast is die ZF8 ook wel een pareltje van een versnellingsbak voor zulke sprintjes.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Naja, tot op zekere hoogte he, deze heeft er minder last van dan de B48 van de 120i maar als je m elke versnelling tot 6500rpm laat gaan in automaat mode dan haal je niet de beste cijfers. Een 0-100 maakt het niet heel veel uit maar zeker in 3/4/5 kan je beter ruim voor de 6000 aan de flipper trekken om hem niet in te laten storten.
- veejay
- Berichten: 2014
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW Z4 sDrive20i M Sport Plus
Terwijl ik nog hard aan het sparen ben voor mijn 1ste 6 in lijn ultimate driving machine is anno 2020 een 4 in lijn met 200pk goed genoeg qua power en geluid. Geloof ik best hoor, de Z4 is best een mooie auto om te zien in het echt, vooral die kont.
Ik hoor net op de radio dat men 30km per uur in de binnensteden wil dus jha als je niet hard rechtdoor mag dan maar hard de hoek om.
Ik hoor net op de radio dat men 30km per uur in de binnensteden wil dus jha als je niet hard rechtdoor mag dan maar hard de hoek om.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 20 gasten