Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
328Ti

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 24 okt 2020, 11:57

BERLIN, Oct 23 (Reuters) - Germany is making preparations to start vaccinations against the coronavirus before the end of the year, Bild daily reported on Friday.

The health ministry plans to create 60 special vaccination centres to ensure the vaccines can be stored at the proper temperature and has asked the country's 16 federal states to provide addresses for them by Nov. 10, Bild reported without citing its sources.

At a video conference earlier this week, Health Minister Jens Spahn, who himself tested positive for the coronavirus on Wednesday, said Germany's BioNTech <22UAy.F> was close to getting a vaccine approved, Bild cited participants as saying.

Asked when he expected the first vaccinations, Spahn replied: "That could happen before the end of the year," participants told Bild.

BioNTech is developing its vaccine in partnership with Pfizer Inc .

Last month, Germany awarded $745 million in funding to biotech firms BioNTech and CureVac to speed up work on COVID-19 vaccines and expand German production capacity.

On Tuesday, Pfizer and BioNTech announced the start in Japan of combined Phase I and Phase II clinical trials of their mRNA-based vaccine candidate against the coronavirus.

Their U.S. vaccine trial could yield initial results as soon as later this month.

JP

Bericht door JP » 24 okt 2020, 12:07

10000 besmettingen per dag,.... dan duurt het nog 1728 dagen voor iedereen besmet is geraakt. Ja en krijg je het de 2e keer dan duurt het nog langer.

alt

Bericht door alt » 24 okt 2020, 12:10

Het wordt een rekensom, hoeveel mensen worden ziek van de vaccinatie of ziek van corona?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 okt 2020, 12:11

328Ti laten we hopen dat er iets is wat iig 'helpt'. Ook al is't misschien placebo(?)

Samenwerkingsverbanden tussen entiteiten Papee & Cockey en Bassey & Adrian laat ik voor wat het is.

Maar hoop doet leven!

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 24 okt 2020, 13:27

JP schreef: 24 okt 2020, 12:07 10000 besmettingen per dag,.... dan duurt het nog 1728 dagen voor iedereen besmet is geraakt. Ja en krijg je het de 2e keer dan duurt het nog langer.
Bij een R=1.0 wel inderdaad, maar hij ligt zeker wel wat hoger.

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2020, 13:55

Camiel schreef: 24 okt 2020, 13:27
JP schreef: 24 okt 2020, 12:07 10000 besmettingen per dag,.... dan duurt het nog 1728 dagen voor iedereen besmet is geraakt. Ja en krijg je het de 2e keer dan duurt het nog langer.
Bij een R=1.0 wel inderdaad, maar hij ligt zeker wel wat hoger.
Zwart/wit.
Des te sneller is 'iedereen' 'besmet' en kunnen we met die situatie leidend tot groepsimmuniteit denk ik zeer waardevolle info vergaren..... ?

328Ti

Bericht door 328Ti » 24 okt 2020, 14:28

Das toch nog grofstoffelijk 4,5jr :beer:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 okt 2020, 16:19

Is al bewezen dat groepsimmuniteit werkt? Ik lees/hoor/zie 2e besmettingen dus dan zou de tactiek van groepsimmuniteit kansloos zijn, sterker nog dan wordt het echt wachten op een vaccin om er vanaf te komen er vanuit gaande dat heel veel mensen besmet gaan raken. Er zijn maar twee mogelijkheden om van een virus af te komen en dat is niet besmet raken of een vaccin. Imho blijft groepsimmuniteit dan een erg groot risico.

Verder zijn we in de stinkende wond terecht gekomen van de zachte heelmeesters die ons land leiden....

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 24 okt 2020, 19:36

Groepsimmuniteit is een farce; een valse belofte. Totaal NIET bewezen dat er groepsimmuniteit zou (kunnen) ontstaan tegen Covid-19. Wat Niels zegt, herbesmettingen zijn aan de orde van de dag.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02948-4

JP

Bericht door JP » 24 okt 2020, 19:42

Vanavond bij Kassa; massaal bij bedrijven krijg je een ingangs-temperatuur-controle. Klopt dus geen reet (pun intended) van.

PeterB

Bericht door PeterB » 24 okt 2020, 19:50

Net gezien.
Meneer firehorse weet aardig te lullen maar z'n apparaat meet wel goed maar niet wat we willen weten ;)

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2020, 20:31

FWIW:
https://www.bbc.com/news/health-54512034

daaruit:
Does everyone become immune? Even people with very mild symptoms? How long does any protection last?

These are important questions for understanding how the virus will affect us long-term and may have implications for vaccines and ideas such as herd immunity.

So far, reinfection seems to be rare - there have been only a few examples out of more than 37 million confirmed cases.

Een vaccin is in mijn ogen 'de oplossing'(dat zullen velen met me eens zijn)

Een totale lockdown imo niet ivm zoals hier beschreven(vanochtend al eens door Romo gepost):

https://www.ad.nl/binnenland/huidig-cor ... steps%3D20

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 okt 2020, 21:07

Peric

Bericht door Peric » 24 okt 2020, 21:21

Een vaccin is in jouw ogen de oplossing Robin?
Net zoals een paar jaar geleden toen er juist mensen die gevaccineerd waren ziek werden? Weet niet precies hoe en wat, nu ook geen zin om het op te zoeken.. :TV kijken:

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2020, 21:31

Peric schreef: 24 okt 2020, 21:21 Een vaccin is in jouw ogen de oplossing Robin?
Net zoals een paar jaar geleden toen er juist mensen die gevaccineerd waren ziek werden? Weet niet precies hoe en wat, nu ook geen zin om het op te zoeken.. :TV kijken:
Ik zette het ook tussen aanhalingstekens Eric. We moeten de doorgedraaide angst(mede veroorzaakt door MSM) weghalen in mijn ogen.

Een 'vaccin' kan daarbij helpen. Denk ik(?)

Nu vind ik deze milde lockdown nog 'gaan', maar 't moet echt niet gekker gaan worden. Al die onrust in Europa en in ROW.

Ik blijf erbij dat, noem het herd immunity, of wat daarop lijkt een pittige edoch realistische oplossing zou kunnen zijn. Griep is ook jaarlijks terugkerend/alom aanwezig al 'eeuwen'.

Van de ene in de andere totale lockdown na een aantal maanden kan een kind berekenen dat dat geen zin heeft.

Hoe zie jij het dan qua 'oplossing'?

Die niemand totnutoe heeft. Ik ook zeer zeker niet. Ik heb een 'idee' , een beleving.

Peric

Bericht door Peric » 24 okt 2020, 21:46

In mijn ogen de oplossing? Het gewoon laten gaan. Dit werkt toch ook niet.
Er liggen nu 498 mensen op de IC met Corona. Waarom dan weer een zogenaamde 2e golf? Die is er niet. Verkoudheid viert hoogtij in deze tijd.

JP

Bericht door JP » 24 okt 2020, 21:54

De verpleegafdelingen hebben wel al wat drukte. Aantal ic’s is nu maar 1/3 van de piek destijds maar de verpleging zit al op 2/3e.

De 1797 die gisteren op de verpleegafdeling lagen, komen ook al dicht in de buurt van top op 30 maart, 2615. De tweede golf is qua omvang de eerste aan het naderen. Het tempo ligt lager, wat de vorige keer in alleen maart bereikt is, kost nu september & oktober. Er is aantoonbaar een iets lager groeicijfer en lager effectief reproductiecijfer, maar er is sterkere groei dan het dashboard aangeeft.

De cijfers van de IC lijken nog mee te vallen: 499. De ligtijd daalde van 22 dagen tijdens de eerste golf, naar 9 dagen in juli & augustus. De top van de eerste golf was 1317 IC-patiënten op 7 april

MarkS

Bericht door MarkS » 24 okt 2020, 22:12

Peric schreef: 24 okt 2020, 21:46 In mijn ogen de oplossing? Het gewoon laten gaan. Dit werkt toch ook niet.
Er liggen nu 498 mensen op de IC met Corona. Waarom dan weer een zogenaamde 2e golf? Die is er niet. Verkoudheid viert hoogtij in deze tijd.
Grapjas

Peric

Bericht door Peric » 24 okt 2020, 22:13

:thumbup:

Even een edit:

Mark, 2 jaar geleden waren er 45% méér doden dan dit jaar. Waar waren tóen de lockdowns? Waar waren tóen de mondkapjes?
Er stierven dat jaar meer mensen dan dit jaar, maar dat was geen probleem? Leg mij dat 's uit?

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2020, 08:08

En na de zogenaamde 2e golf gaan ze al waarschuwen voor de 3e golf.
Angst zaaien is het doel, want bij een volk waar angst regeert krijg je alles voor elkaar.

zo nu het alu hoedje weer af.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 okt 2020, 08:31

Zolang er wekelijks nog van die viruswaanzinnigen demonstreren en er her en der illegale feesten worden opgerold vind ik die waarschuwing niet eens zo heel erg raar.

alt

Bericht door alt » 25 okt 2020, 09:06

Angst is een slechte leermeester.

Robin

Bericht door Robin » 25 okt 2020, 09:12

Inderdaad alt....

Maar angst regeert op dit moment , in mijn ogen....

Afbeelding

Harrie D

Bericht door Harrie D » 25 okt 2020, 09:19

Corona ervaringen dit jaar (buitenland is vooral werk gerelateeerd):

Januari: Noppes aan de hand, alleen nieuwsberichten.

Februari: Lekker naar zuid-frankrijk, voor de hele gekte losbarste en het eigenlijk nog niet buiten Azie aan de gang was, iedereen knuffelde elkaar nog gezellig, ik ben redelijk zeker dat ik het toen gevangen heb (paar dagen vet verkouden, lichte koorts en de ruim 3 weken daarna doodmoe, 36 jaar en BMI rond de 30)

Maart: Fijn naar Duitsland, niks, nada, noppes aan de hand, ongeveer 2-3 dagen na vertrek werd het land op slot geflikkerd en konden we in Nederland ook thuis gaan werken.

April: Heerlijk, geen kip op de weg, lekker weer en een beetje met de scooter rondpruttelen. Enige jammere zijn al die gepensioneerde klootviolen die massal de straat op gaan omdat er minder enge mensen rondlopen......

Mei: Op naar Duitsland, overal voorzorgsmaatregelen, speciale brieven mee, maar uiteindelijk niet heel veel anders dan in Nederland, dus eten lekker online bestellen, drinken in de bar van het hotel en gaan, prima werkbaar.

Juni: In zuid-Frankrijk, totale lockdown de eerste 2 weken, heerlijk rustig, hotel-werk verkeer was er niet echt, eten online bestellen, uurtje per dag mocht je op straat lopen binnen 1km van je verblijf.
De overige 2 weken ging het land weer redelijk open en de Fransen hadden geen 2sec nodig om te bedenken dat je elkaar dan vooral het beste kon gaan knuffelen en tongzoenen, mjah, daar zal dat achterlijke mondkapje tegen werken....

Juli: Weer een keer naar Duitsland, redelijk veel mensen op straat, maar de eenduidige regels werden netjes opgevolgd en waren ook perfect werkbaar, ok, hier kan ik wel mee leven, het mondkapje vind ik nog steeds onzin, maar het is tenminste duidelijk.

Augustus-September: In Nederland, wat me vooral opvalt is dat de nuchterheid van de eerste maanden omgeslagen is in een soort paranoia voor het virus (angst zaaien is dus gelukt) gecombineerd met een totaal lak aan de regels.

Oktober: Vakantie in Duitsland/Oostenrijk, duidelijk verschil tussen de 2, in Oostenrijk gingen ze veel losser om met de regels.

Ondertussen: Dag 10 van de 14 dagen quarantaine in Singapore: vandaag was ik dolgelukkig dat ik een PCR test kon doen in het hotel waar ik verblijf, want nu kan ik mijzelf tenminste onder de mensen begeven. Het feit dat ik tussen 2 vrouwen van een jaar of 25 in stond die allebei niet de moeite hadden genomen om een BH en/of niet-doorschijnend shirt aan te trekken hielp daar wel een beetje bij.

Mijn mening: Onder de streep zijn er maar 2 dingen die een duidelijk verschil hebben in de cijfers;
1: Strenge regels en AL het inreizende verkeer bijzonder streng beperken totdat ze bewezen gezond zijn (lees: competente aziatische landen)
2: Geen ene kut doen.

Al het andere is gewoon gerommel in de marge, de vorm van de curve verschilt iets (wat misschien gunstig is voor de werkdruk in de ziekenhuizen) maar verder maakt het in de uiteindelijke cijfers op langere termijn vrij weinig uit (vergelijk de relatieve cijfers van Zweden en Spanje bv, erg losse restricties vs totale lockdown)
Waarschijnlijk kun je het binnen Europa vrij behoorlijk beperken door de grenzen dicht te flikkeren (en voor vrachtverkeer is er echt wel iets te verzinnen, maar het zal we wat extra tijd/geld kosten)
Ok, Belgie maakt er een totale puinzooi van geloof ik, maar geef toe: had iemand iets anders verwacht ?

Dus nee, een totale lockdown vind ik totale onzin en is waarschijnlijk een doodsteek voor de economie, zodra je die opheft gaat het weer op de oude voet verder zolang je de grenzen niet potdicht gooit.
En dan las ik een paar dagen terug weer zo'n nieuwsbericht: Tante Beppie is dood
Dat is toch gewoon puur bangmakerij, dat mens heeft al dr geluk verbruikt door niet dood te gaan voor het uberhaupt begon, toen nog wat reserve geluk verbruikt tijdens de 1e besmetting, ergens is het einde gewoon in zicht.......

Overigens heb ik me al sinds de invoering vrij behoorlijk aan de corona maatregelen gehouden en het lijkt prima te werken, ik ken persoonlijk ook maar 2 mensen die het hebben gekregen, dus nee, ik ben er niet bang voor (maar ook geen waanzin knuffelaar, dr zit een verschil tussen een normaal leven leiden en het op gaan zoeken)

(zo, ik heb weer eens iets getypt omdat ik geen zin had om de werk laptop open te klappen na een voorraad wodka-ijsthee...)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 okt 2020, 09:27

Peric schreef: 24 okt 2020, 21:46 In mijn ogen de oplossing? Het gewoon laten gaan. Dit werkt toch ook niet.
Sorry, maar je maakt een grapje? Ja door de maatregelen gaan er ook minder mensen dood door andere virussen. Dat zag je ook in sterfte van ongeboren kinderen. Maar om te zeggen dat er niks aan de hand is als 30 pct van je al verhoogde ic capaciteit vol ligt met corona patiënten niks aan de hand roepen ben je echt totaal de weg kwijt. Als je werkelijk zo’n wantrouwen hebt tegen overheid kan je echt beter met een aluhiedje op ergens in Siberië gaan wonen. Of in USA als Trump president blijft. Oh wacht, die zegt nu ook dat hij de ernst nooit onderschat heeft maar geen paniek wilde veroorzaken.

Plaats reactie