Corona in Nederland.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Corona in Nederland.....
PCR is nog steeds het beste wat er is gegeven de omstandigheden
De sneltesten, komende weken voor het eerst inzetbaar, halen (nog) niet de betrouwbaarheid van de PCR
De sneltesten, komende weken voor het eerst inzetbaar, halen (nog) niet de betrouwbaarheid van de PCR
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
En dankzij al die schreeuwers, die steeds overal stonden te blèren dat hun vrijheid werd afgepakt, wordt nu de vrijheid van iedereen afgepakt.
Een kleine groep verpest het, zoals gewoonlijk, voor iedereen die nog een beetje normaal doet en nadenkt.
Een kleine groep verpest het, zoals gewoonlijk, voor iedereen die nog een beetje normaal doet en nadenkt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik dacht dat die nu allemaal al wel dood waren toch?romo schreef: 14 okt 2020, 12:38

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dit.romo schreef: 14 okt 2020, 12:38 En dankzij al die schreeuwers, die steeds overal stonden te blèren dat hun vrijheid werd afgepakt, wordt nu de vrijheid van iedereen afgepakt.
Dat roep ik al weken. Ben er wel klaar mee dat dat tot op heden gedoogd wordt. Grijp maar een keer wat minder democratisch in als zo'n clubje beroepsjankerds weer volledig schijt heeft aan allerlei regels. Kan de zorg weer focussen op patiënten met andere nare aandoeningen, de kroeg weer open, kunnen we enigzins normaal met elkaar omgaan en kan ik feesten, kinderpartijtjes en bruiloften aankleden en faciliteren.
-
De aanzet tot:

- RJK
Gister in de supermarkt hier max. 30% mondkapjes, vanochtend zeker 90%.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Hielke
Bij die schoenen hadden bij iedereen de alarmbellen al moeten gaan rinkelen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Behalve hier?Hielke schreef: 14 okt 2020, 13:22Bij die schoenen hadden bij iedereen de alarmbellen al moeten gaan rinkelen.
viewtopic.php?f=9&t=16803&p=1424877&hil ... n#p1424877

- Downforce Hans
Nou diskwalificeer je op je gemak een hoop mensen die een andere mening hebben maar wel degelijk ook verstand van zaken hebben. Met een hoop jankerds ben ik het ook niet eens maar zo klakkeloos maar aannemen wat Rutte en zijn makkers zeggen gaat me veel te ver. Als het jou niet in je straatje past moeten we maar even afstand doen van de democratische beginselen. Apart ook dat je het over die schreeuwers hebt maar dat je op je gemak maar even die BLM demonstratie vergeet te benoemen. Ondanks dat daar een hoop mensen bij elkaar waren heb ik nergens gelezen dat daar een enorme besmetting heeft plaatsgevonden. Maar volg jij Rutte maar met zijn vrienden hoor prima, dat recht heb je in een democratie.Bram schreef: 14 okt 2020, 12:55Dit.romo schreef: 14 okt 2020, 12:38 En dankzij al die schreeuwers, die steeds overal stonden te blèren dat hun vrijheid werd afgepakt, wordt nu de vrijheid van iedereen afgepakt.
Dat roep ik al weken. Ben er wel klaar mee dat dat tot op heden gedoogd wordt. Grijp maar een keer wat minder democratisch in als zo'n clubje beroepsjankerds weer volledig schijt heeft aan allerlei regels. Kan de zorg weer focussen op patiënten met andere nare aandoeningen, de kroeg weer open, kunnen we enigzins normaal met elkaar omgaan en kan ik feesten, kinderpartijtjes en bruiloften aankleden en faciliteren.

-
- Martijn_bmw
Probleem is natuurlijk de kosten, tot een jaar geleden vond iedereen de zorg al te duur en de premie te hoog.Downforce Hans schreef: 14 okt 2020, 10:51 Wat die mondkapjes betreft baad het niet dan schaad het niet, maar dat ze op de fiets aan komen rijden met een mondkapje op gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Ik ben overigens benieuwd hoeveel ziekenhuizen er de laatste jaren bij gekomen zijn. Ik weet wel welke er afgevallen zijn. In 2019 zijn er dacht ik een kleine 125.000 mensen bij gekomen in Nederland, laat staan de laats 5 tot 10 jaar. Als er dan ziekenhuizen afvallen dan kan je toch verwachten dat wanneer er iets gebeurd Ic's overvol komen te liggen? Daar had de overheid misschien eens eerder naar moeten kijken. Ik kan er natuurlijk naast zitten maar ben dan wel benieuwd naar de uitleg daarvan.....
Laat staan wat er was gebeurd met die premie als er niet bezuinigd was.
Achteraf makkelijk roepen dat er nu teveel bezuinigd is maar voor de pandemie had niemand de handen op elkaar gekregen voor een maand premie van bijv 200eur...
-
Ligt dat niet voornamelijk aan de 'marges' (ruimtes) van die verzekeraars? Of gaan die nu bijna failliet, dat ze zonder back up /opgepotte poen zitten , opeens.
Ik dacht dat dat namelijk altijd erg meeviel hoe die verzekeraars ervoor staan.....
Ik dacht dat dat namelijk altijd erg meeviel hoe die verzekeraars ervoor staan.....
-
Het gaat niet om het recht om Rutte&vrienden te volgen, het gaat om de plicht om Rutte&vrienden te volgen.Downforce Hans schreef: 14 okt 2020, 13:59 Maar volg jij Rutte maar met zijn vrienden hoor prima, dat recht heb je in een democratie.![]()
Al die oelewappers die zich beroepen op democratische rechten (en wat niet meer) en niet doen wat er gevraagd wordt, zorgen ervoor dat het allemaal nog veel langer gaat duren.

Conclusie, daar liep niemand tussen die het virus had.Apart ook dat je het over die schreeuwers hebt maar dat je op je gemak maar even die BLM demonstratie vergeet te benoemen. Ondanks dat daar een hoop mensen bij elkaar waren heb ik nergens gelezen dat daar een enorme besmetting heeft plaatsgevonden.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zo is het. Net als dat ik niets hoef te hebben, of vinden, van jouw betoog. En wat moet ik over BLM zeggen dan? Daar gaat het hier toch niet over? Het gaat over mensen die zich bewust tegen alles verzetten wat de overheid besluit, en er daardoor (mede)verantwoordelijk voor zijn dat we weer in de shit zitten. En daar ben ik onderhand een beetje klaar mee.Downforce Hans schreef: 14 okt 2020, 13:59Nou diskwalificeer je op je gemak een hoop mensen die een andere mening hebben maar wel degelijk ook verstand van zaken hebben. Met een hoop jankerds ben ik het ook niet eens maar zo klakkeloos maar aannemen wat Rutte en zijn makkers zeggen gaat me veel te ver. Als het jou niet in je straatje past moeten we maar even afstand doen van de democratische beginselen. Apart ook dat je het over die schreeuwers hebt maar dat je op je gemak maar even die BLM demonstratie vergeet te benoemen. Ondanks dat daar een hoop mensen bij elkaar waren heb ik nergens gelezen dat daar een enorme besmetting heeft plaatsgevonden. Maar volg jij Rutte maar met zijn vrienden hoor prima, dat recht heb je in een democratie.Bram schreef: 14 okt 2020, 12:55Dit.romo schreef: 14 okt 2020, 12:38 En dankzij al die schreeuwers, die steeds overal stonden te blèren dat hun vrijheid werd afgepakt, wordt nu de vrijheid van iedereen afgepakt.
Dat roep ik al weken. Ben er wel klaar mee dat dat tot op heden gedoogd wordt. Grijp maar een keer wat minder democratisch in als zo'n clubje beroepsjankerds weer volledig schijt heeft aan allerlei regels. Kan de zorg weer focussen op patiënten met andere nare aandoeningen, de kroeg weer open, kunnen we enigzins normaal met elkaar omgaan en kan ik feesten, kinderpartijtjes en bruiloften aankleden en faciliteren.![]()
Laatst gewijzigd door Bram op 14 okt 2020, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zelfs met €200 moet er nog steeds geld bijMartijn_bmw schreef: 14 okt 2020, 14:25 Achteraf makkelijk roepen dat er nu teveel bezuinigd is maar voor de pandemie had niemand de handen op elkaar gekregen voor een maand premie van bijv 200eur...

- Martijn_bmw
Die zullen vast marges hebben maar 1 ding is heel makkelijk, als er meer ziekenhuizen zijn en meer capaciteit in de zorg dan kost dat geld.Robin schreef: 14 okt 2020, 14:29 Ligt dat niet voornamelijk aan de 'marges' (ruimtes) van die verzekeraars? Of gaan die nu bijna failliet, dat ze zonder back up /opgepotte poen zitten , opeens.
En wie mag dat betalen, jij en ik natuurlijk. En nú krijg je daar de handen voor op elkaar wellicht, een jaar geleden niet en stel dat hierna 10 jaar weer geen pandemie is dan wordt zeker weten ook van alles weer wegbezuinigd.
-
Mooi stuk.
-
De Dam/BLM demonstratie was de aanzet tot het voor anderen negeren van regelgeving en aanzetten tot demonstraties en dergelijke.
Het 'zij doen het ook dus kunnen wij het ook' , de bekende beroepsjankers in alle rangen en standen, maar de oorzaak is die BLM demonstratie natuurlijk, daarna 'kon' er meer....
Het 'zij doen het ook dus kunnen wij het ook' , de bekende beroepsjankers in alle rangen en standen, maar de oorzaak is die BLM demonstratie natuurlijk, daarna 'kon' er meer....
-
Wij allemaal houden de marges voor die verzekeraars lekker ruim aan bedoel je dat?:)
- JP
Ik begrijp ineens waarom sommige mensen tegen die mondkapjes zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... _vVi2aroNM
- Luco
Rutte en de jong oftewelromo schreef: 14 okt 2020, 12:38
- Luco
Wel makkelijk als je een klap op je bakkes krijgt wordt het bloed goed opgenomen.JP schreef: 14 okt 2020, 14:41 Ik begrijp ineens waarom sommige mensen tegen die mondkapjes zijn.
- ///Joost
LOL, inderdaad. Bloemschoen...

Oneens. Half Nederland weet/wist niet eens van die demonstratie af (en dan schat ik het nog ruim in). Een hoop mensen leven onder een steen en kijken amper nieuws. Die BLM demonstratie was iedereen na een week al weer vergeten. Het zijn die tokkies en jongeren die nergens geen ene ruk om geven, en doorgaan met leven omdat het kan. Dat, en geen andere oorzaak, is de reden waarom nu de getallen weer flink aan het stijgen zijn. Dat er constant groepen a la Viruswaarheid aan het roeptoeteren zijn ' tegen de coronaregels' helpt dan niet mee om iedereen met de neuzen dezelfde kant uit te krijgen.Robin schreef: 14 okt 2020, 14:33 De Dam/BLM demonstratie was de aanzet tot het voor anderen negeren van regelgeving en aanzetten tot demonstraties en dergelijke.
Even er vanuit gaande dat ze deels gelijk hebben, daar kan ik namelijk best inkomen, want niemand weet volgens mij 100% hoe het zit, dan nog is zo'n tegenwerkende houding geen hulpmiddel. Hooguit kun je meegaan met de overheidsregels, en later na uitgebreid onderzoek tot de conclusie komen dat er té veel regels zijn geweest. Maar goed, je kunt beter aan die kant zitten, dan aan de kant van te weinig regels, denk ik dan. Kritiek hebben is prima, en heel gezond om tot de juiste formule te komen, maar hoe dit afgelopen maanden gegaan is, is geen kritiek. Dat was gewoon ordinair verzet vanwege eigen overtuiging.
Nu zit je met de situatie dat wederom de economie een klap krijgt, omdat een stel klootviolen illegale feestjes houden en het afstand houden aan hun laars lapt. Ik zal zeggen, ik ben zelf geen heilige, maar ik houd wel 1,5 meter afstand. Ook buiten. En het kost me geen centje pijn en moeite, het voelt alleen onnatuurlijk. Maar daar gaat niemand dood van zogezegd.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Oh, 100% verschil in data?. Nou dan nemen we die toch lekker om dat dashboard me te vullen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6083846/m ... enten.html
https://www.nu.nl/coronavirus/6083846/m ... enten.html