Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Peric » 10 okt 2020, 19:23

Vind 't wel grappig dat mensen denken zolang ze een mondkapje dragen dat ze het niet kunnen krijgen..

JP

Bericht door JP » 10 okt 2020, 19:25

Het zijn net winterbanden, schijnveiligheid.

Peric

Bericht door Peric » 10 okt 2020, 19:25

CRZ

Bericht door CRZ » 10 okt 2020, 20:03

///Joost schreef: 10 okt 2020, 13:34
CRZ schreef: 10 okt 2020, 10:12 Toch verbaasd het me als ik mensen om me heen dit hoor zeggen terwijl ze Tik-Tok, Facebook, Insta en nog wat meer obscure apps.
No offense. :thumbup:

Ik snap de gedachtegang, maar ik vind het niet zo zwartwit, en vooral een open doel reactie. Dat je een aantal apps gebruikt, wil nog niet zeggen dat je ongelimiteerd elke andere app installeert. Het is een illusie als men denkt ontraceerbaar te zijn, en daar gaat het mij ook helemaal niet om. Ik leef gewoon in de 21e eeuw ;). Wel probeer ik me bewust te zijn van de hoeveelheid informatie die ik wil delen.

Overigens heb ik geen fb account, alleen insta+twitter, maar daar post of like ik niets op. Ik ben gewoon gezond sceptisch.
:thumbup:

Ik ben ook niet veel beter... Hooguit bewust onbekwaam in deze. :blink:

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 okt 2020, 21:15

Peric schreef: 10 okt 2020, 19:23 Vind 't wel grappig dat mensen denken zolang ze een mondkapje dragen dat ze het niet kunnen krijgen..
Dan moet de overheid dat beter uitleggen. Zoals ik het begrijp doe je het vooral zodat anderen het niet krijgen. Het houdt in ieder geval speeksel en grotere druppels tegen waar het virus in kan zitten. De virusdeeltjes zelf zijn uitermate klein (0,1 micrometer) waardoor zelfs een PM2.5 masker amper nut heeft. Een arts in een operatiekamer draagt ook voornamelijk een mondmasker, zodat de patient geen infectie oploopt.
Als er een kleinere kans is om het te verspreiden, waarom zou je dan niet meewerken? Wat is er zo verschrikkelijk aan het dragen van een mondkapje in het openbaar? Ik zie om me heen dat dit een controversieel onderwerp is, maar ik begrijp werkelijk die weerstand ertegen niet. Het is immers een tijdelijke maatregel.

Luco

Bericht door Luco » 10 okt 2020, 21:36

///Joost schreef: 10 okt 2020, 21:15
Peric schreef: 10 okt 2020, 19:23 Vind 't wel grappig dat mensen denken zolang ze een mondkapje dragen dat ze het niet kunnen krijgen..
Dan moet de overheid dat beter uitleggen. Zoals ik het begrijp doe je het vooral zodat anderen het niet krijgen. Het houdt in ieder geval speeksel en grotere druppels tegen waar het virus in kan zitten. De virusdeeltjes zelf zijn uitermate klein (0,1 micrometer) waardoor zelfs een PM2.5 masker amper nut heeft. Een arts in een operatiekamer draagt ook voornamelijk een mondmasker, zodat de patient geen infectie oploopt.
Als er een kleinere kans is om het te verspreiden, waarom zou je dan niet meewerken? Wat is er zo verschrikkelijk aan het dragen van een mondkapje in het openbaar? Ik zie om me heen dat dit een controversieel onderwerp is, maar ik begrijp werkelijk die weerstand ertegen niet. Het is immers een tijdelijke maatregel.
Wat er zo verschrikkelijk aan is is dat na twee keer ademen je bril beslagen is en je geen flikker meer ziet, het bemoeilijkt het ademen zelf, zeker als je je in moet spannen, en elke keer dat ding op en af zal ook niet bevorderlijk zijn om evt besmetting te voorkomen..

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 okt 2020, 21:45

Ik zet dan gewoon even m'n bril af.

JP

Bericht door JP » 10 okt 2020, 21:47

Op het toilet zet ik juist het mondkapje af. Clownsneus blijft wel op.

Luco

Bericht door Luco » 10 okt 2020, 21:57

Bram schreef: 10 okt 2020, 21:45 Ik zet dan gewoon even m'n bril af.
Dan zie ik niks meer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 10 okt 2020, 22:28

Ik ben het 100% met Joost eens hier. Het is nu even niet anders en we zitten met zn allen in hetzelfdsle schuitje. Gewoon dringend advies opvolgen dus, denk aan je medemens. Draag zelf trouwens FFP3 Delta Plus. Die standaard kapjes doen kwa bescherming weinig.

alt

Bericht door alt » 10 okt 2020, 22:37

Dit masker met kruiden schijnt beter te werken dan een mondkapje.
Bijlagen
download.jpg
download.jpg (9.78 KiB) 1277 keer bekeken
download.jpg
download.jpg (9.78 KiB) 1277 keer bekeken

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 10 okt 2020, 22:53

Da's niet eerlijk, het zijn er 2 ;) ...

Elise

Bericht door Elise » 10 okt 2020, 22:54

Luco schreef: 10 okt 2020, 21:36 Wat er zo verschrikkelijk aan is is dat na twee keer ademen je bril beslagen is en je geen flikker meer ziet, het bemoeilijkt het ademen zelf, zeker als je je in moet spannen, en elke keer dat ding op en af zal ook niet bevorderlijk zijn om evt besmetting te voorkomen..
Conclusie, het masker werkt dus wel degelijk.
Als het masker niet zou werken zou je nergens last van hebben.

Luco

Bericht door Luco » 10 okt 2020, 22:59

Elise schreef: 10 okt 2020, 22:54
Luco schreef: 10 okt 2020, 21:36 Wat er zo verschrikkelijk aan is is dat na twee keer ademen je bril beslagen is en je geen flikker meer ziet, het bemoeilijkt het ademen zelf, zeker als je je in moet spannen, en elke keer dat ding op en af zal ook niet bevorderlijk zijn om evt besmetting te voorkomen..
Conclusie, het masker werkt dus wel degelijk.
Als het masker niet zou werken zou je nergens last van hebben.
Ik zeg toch ook niet dat het masker niet werkt.

Elise

Bericht door Elise » 10 okt 2020, 23:08

Luco schreef: 10 okt 2020, 22:59 Ik zeg toch ook niet dat het masker niet werkt.
Nee, maar vele anderen vinden het maar complete onzin.
Het filmpje van Peric laat goed zien waar de rook heen gaat, had je geen masker op gehad werd al die rook rechtstreeks jouw gezicht in geblazen.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 10 okt 2020, 23:27

Booooh schreef: 10 okt 2020, 22:53 Da's niet eerlijk, het zijn er 2 ;) ...
Dat waren de trilvingers van alt ;-)

Nog even inhakend op de tijdelijk gestelde regels......

Er is een groep mensen in de maatschappij, dat wanneer het even niet zo gaat in de wereld zoals ze willen (teveel regels nu ivm corona), ze zich buiten de maatschappij gaan stellen. Zoals #viruswaanzin bijvoorbeeld en anderen die extreem tegen de door de overheid gestelde regels zijn. Die balanceren dus eigenlijk op een heel dun draadje......verontrustend zou je het bijna kunnen noemen.

Ook voor de overheid (OMT) is dit ook allemaal nieuw, dat vergeten die mensen even. Of nee, die denken dat wanneer er straks een vaccin beschikbaar is, er in dat vaccin een microchip zit die naar hun hersenen gaat en zo 5G aan gaat stralen. :)

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2020, 08:37

535d schreef: 10 okt 2020, 23:27
Booooh schreef: 10 okt 2020, 22:53 Da's niet eerlijk, het zijn er 2 ;) ...
Dat waren de trilvingers van alt ;-)

Er is een groep mensen in de maatschappij, dat wanneer het even niet zo gaat in de wereld zoals ze willen (teveel regels nu ivm corona), ze zich buiten de maatschappij gaan stellen. Zoals #viruswaanzin bijvoorbeeld en anderen die extreem tegen de door de overheid gestelde regels zijn. Die balanceren dus eigenlijk op een heel dun draadje......verontrustend zou je het bijna kunnen noemen.

Ook voor de overheid (OMT) is dit ook allemaal nieuw, dat vergeten die mensen even. Of nee, die denken dat wanneer er straks een vaccin beschikbaar is, er in dat vaccin een microchip zit die naar hun hersenen gaat en zo 5G aan gaat stralen. :)
Daar heb je alu hoedjes voor

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 okt 2020, 11:17

Luco schreef: 10 okt 2020, 21:57
Ik ook niet. Maar ik vind het een kleine moeite om te doen, schadelijk voor mijzelf is zo'n kap op m'n kop heus niet, en zonder kapje rondlopen mogelijk wel voor anderen.

Ik zie het probleem dus niet. En ja, ik vind het ook verschrikkelijk irritant. Boeie.

JP

Bericht door JP » 11 okt 2020, 11:30

De hele dag je eigen (knoflook)adem opnieuw inademen kan ook niet goed zijn. Toch ben ik voorstander van de kapjes. Minder lelijke mensen en het voelt toch als een soort verbroedering.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 okt 2020, 12:00

^Je eigen CO2 inademen is anders prima tegen hyperventilatie :tooth:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 11 okt 2020, 12:06

535d schreef: 10 okt 2020, 23:27

Er is altijd een groep mensen die het anders wil, dat heeft niet altijd te maken met een compleet krankzinnig wereldbeeld. Er zijn enorm veel mensen die door de gevolgen van Corona hun gezondheid in gevaar zien komen, anderen hun financiële zekerheid, weer anderen zien hoe mensen vereenzamen enz. Allemaal factoren die relevant zijn voor een samenleving en onderling weer overlap hebben. Het is geen eenvoudige klus om daar op de juiste manier als overheid een balans in te vinden wat betreft de te nemen maatregelen en de daaraan vastzittende consequenties.

Edoch, wat zich nu begint te wreken is het compleet achterlijke beleid wat binnen vrijwel alle (semi)overheidsinstellingen de laatste decennia is gevoerd. Voorbeeld: je bent als overheidsinstelling verantwoordelijk voor de totale gezondheid van de Nederlandse maatschappij. Dan zou het zo moeten zijn dat er een aantal draaiboeken, of, daar zijn ze bij de overheid gek op, protocollen klaarliggen voor een Corona-achtig scenario........... die draaiboeken moet je up to date houden met het oog op ontwikkelingen in de maatschappij zoals social media, bevolkingsgroepen (taal,) cultuur, bevolkingsdichtheid, (mondiale) reisbewegingen enz. En daar zit, is mijn mening, onder andere, het probleem. Pak hem beet 40 jaar is er geen significante bedreiging geweest voor een pandemie in Nederland. Dus zo’n beetje alle overheidsinstellingen zijn hierdoor overvallen. Dan zou je zeggen dat het dus alle hens aan dek is om asap die achterstand in te lopen. Maar ja, 40 jaar lang is binnen de overheid systematisch een beleid toegepast waar verantwoording werd vervangen door protocollen. Die zijn leidend. Mensen die zelf na kunnen denken werden vervangen door protocol-tijgers en inmiddels bestaat de belangrijke as binnen elke overheidsinstelling vrijwel alleen uit protocol-tijgers. Die zijn juist geselecteerd op het volgen van en verschuilen achter protocollen. Het is fijn als je uren kan lullen over gender-neutrale toiletten, safe-spaces, diversiteit, de toon van de boodschap, verbinding enz. Maar daar zit je niet voor in de directie van bijv. het RIVM. Je zit daar om een dienst te leiden die juist nu zijn meerwaarde moet tonen. Als je dan alle benodigde kennis, expertise en mentaliteit hebt gewieberd, die iedere keer als jij over none-issues zat te praten met feiten kwam waarvan jij slecht ging slapen want geen protocol, krijg je dit. Ik zie die tendens bij heel veel overheidsinstellingen. Dan gaan ze ook nog een de spindokters vragen hoe en of wat die er van denken. Die denken a 7500 netto in de maand hoofdzakelijk op de lange termijn.

Ik zit dus ook wel eens hoofdschuddend te aanschouwen wat voor een ongelofelijke zooi er door de overheid van wordt gemaakt.

Gr Ron

328Ti

Bericht door 328Ti » 11 okt 2020, 12:17

Mooi betoog Ron en helaas werkelijkheid. We zouden weer terug moeten naar de basis en verantwoording (kunnen en mogen) afleggen. Daar hoort ook mandaat en slagkracht bij. Dat zie ik alleen helaas niet gebeuren op korte termijn

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 okt 2020, 12:35

Inderdaad Ron en ja helaas de werkelijkheid.

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2020, 12:40

Bram schreef: 11 okt 2020, 11:17
Luco schreef: 10 okt 2020, 21:57
Ik ook niet. Maar ik vind het een kleine moeite om te doen, schadelijk voor mijzelf is zo'n kap op m'n kop heus niet, en zonder kapje rondlopen mogelijk wel voor anderen.

Ik zie het probleem dus niet. En ja, ik vind het ook verschrikkelijk irritant. Boeie.
Ik loop dan overal tegenaan :lol: maar goed de schade die die trein heeft aangericht is toch niet te overtreffen, dus ik doe hem wel op waar het moet.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 11 okt 2020, 21:39

Nou Luco, hier dan, speciaal voor jou :)

https://www.ad.nl/binnenland/zo-voorkom ... ~aaf2c6c8/

Plaats reactie