Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P75 , Hervatting GTR
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 race LS1 DCT - 1,6dB te veel :)
Rolkooi is dik ijzer, lekker makkelijk dichtstoken
(als we zo nog een tijdje doorgaan weet een leek ook meteen volgens welke rationale de meeste beunhazen werken en dat ze van nature lui zijn )
(als we zo nog een tijdje doorgaan weet een leek ook meteen volgens welke rationale de meeste beunhazen werken en dat ze van nature lui zijn )
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - 1,6dB te veel :)
Nou, pedalbox is ook af.
Als eerste de basis montage voor de pedalen gemaakt.
Daarna aan de slag gegaan met het maken van een sensor blokje voor de remdruk sensoren en remlicht sensor
Daarna aan de slag gegaan om maar een soort van vloerplaat te maken, het liefst zo dun mogelijk en met dimple dies....maar die dimple dies zijn best wel duur. Dus maar weer eens de 3D printer aangeslingerd.
En voila, even wat skateboard tape van de decatlon van 7 euro erop.
Als eerste de basis montage voor de pedalen gemaakt.
Daarna aan de slag gegaan met het maken van een sensor blokje voor de remdruk sensoren en remlicht sensor
Daarna aan de slag gegaan om maar een soort van vloerplaat te maken, het liefst zo dun mogelijk en met dimple dies....maar die dimple dies zijn best wel duur. Dus maar weer eens de 3D printer aangeslingerd.
En voila, even wat skateboard tape van de decatlon van 7 euro erop.
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
Ziet er weer strak uit!
-
Online
- Berichten: 4304
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
Nu nog een drink / water systeem inbouwen zoals in de Le Mans / F1
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26744
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
Super strak! Echt mooi geworden:)
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
gvd djes jij maakt er wel weer hoop werk van maar resultaat mag er wezen.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
Heel mooi gemaakt weer ja!
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
Geweldig weer, er is wel een engineer aan jouw verloren gegaan
- Niels
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
Heel gaaf!
- jos_br
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
Dit is alleen mooi om te zien!!
Jos.
Jos.
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
Vandaag maar het volgende project aangepakt, namelijk de stuurkolom. Met de pedalbox moest de stoel een stuk naar achter, en het stuur moet dus ook mee.
Nu had ik al geen standaard stuurkolom meer, maar een elektrische stuurkolom met regelbare bekrachtiging. Maar om nou ontelbare verlengstukken erop te zetten daar werd de stevigheid ook niet beter op. Dus besloten om even een nieuwe kolom te maken vanaf de elektrische motor.
Zodoende had ik bij een amerikaanse webshop alles besteld wat ik nodig had, buis, stangkoplagers en een gewricht zodat ik de kolom nog in hoogte kan stellen.
Zo ziet dat er ongeveer uit
Vervolgens steunen gemaakt waar de stangkop lagers in hangen
Met de grote bout kan de kolom nog enkele CM naar links, rechts en omhoog/omlaag.
En zo is de zitpositie voor mijn postuur perfect (ik ben 1.83 hoog)
Maar zoals altijd, gaat het niet vanzelf.....
De stangkop lagers hebben speling, dat kleine beetje speling vertaalt zich naar veel speling op de kolom....dus die moeten vervangen worden. Maar aangezien alles uit Amerika kwam zijn het amerikaanse maten 3/4" inch (19.05MM) stang en dus ook de unibals en kruiskoppeling....
Ik denk dat ik maar 18mm buis en 18mm stangkoplagers bestel.....en dat in de plaats doe. Die kruiskoppeling is weld-on dus 18mm buis in een 19.05mm gat dat kan ik wel prima lassen en hoeft ook niet perfect te zijn.
Dan het volgende probleem, voor de stuur bevestiging wilde ik een quick release, anders is instappen echt een ramp. Dus, daar hebben ze van die mooie weld-on systemen voor. Dus ik Biesheuvel een berichtje gestuurd met de vraag of ze bij mn volgende bestelling een Weld-On quick release wilde meeleveren, maakt me niet uit wat die kost. ZOLANG ER MAAR GEEN SPELING OP ZIT! .....Jaja je voelt hem al aankomen.. hadden ze een (gouden) LTEC (huismerk) quick release opgestuurd van +/- 180 euro.......met speling erop.
Heb ze een mail gestuurd met video van de speling, kreeg binnen een uurtje een mail terug dat ze inderdaad op alle gouden modellen speling zat.....ze zouden direct een nieuwe opsturen.
En voila, de volgende dag een nieuwe in huis. Top service van Biesheuvel. Doos open.....hebben de dezelfde opgestuurd in het zwart....maargoed, er zat geen speling op, ik nog ff gevraagd of het klopte dat ik dezelfde had maar alleen in een andere kleur. Dat was correct volgens hun want de zwarte hadden geen speling....nouwjah vooruit. Ik nog 50x met de hand in elkaar geklikt om te kijken of hij vrij bleef van speling, en dat bleef zo.
Dus, vandaag de hele kolom in elkaar gezet, met de oplas adapter er permanent op :
Ja hoor, eenmaal gemonteerd ook speling op.....Genieten toch.
Nu had ik al geen standaard stuurkolom meer, maar een elektrische stuurkolom met regelbare bekrachtiging. Maar om nou ontelbare verlengstukken erop te zetten daar werd de stevigheid ook niet beter op. Dus besloten om even een nieuwe kolom te maken vanaf de elektrische motor.
Zodoende had ik bij een amerikaanse webshop alles besteld wat ik nodig had, buis, stangkoplagers en een gewricht zodat ik de kolom nog in hoogte kan stellen.
Zo ziet dat er ongeveer uit
Vervolgens steunen gemaakt waar de stangkop lagers in hangen
Met de grote bout kan de kolom nog enkele CM naar links, rechts en omhoog/omlaag.
En zo is de zitpositie voor mijn postuur perfect (ik ben 1.83 hoog)
Maar zoals altijd, gaat het niet vanzelf.....
De stangkop lagers hebben speling, dat kleine beetje speling vertaalt zich naar veel speling op de kolom....dus die moeten vervangen worden. Maar aangezien alles uit Amerika kwam zijn het amerikaanse maten 3/4" inch (19.05MM) stang en dus ook de unibals en kruiskoppeling....
Ik denk dat ik maar 18mm buis en 18mm stangkoplagers bestel.....en dat in de plaats doe. Die kruiskoppeling is weld-on dus 18mm buis in een 19.05mm gat dat kan ik wel prima lassen en hoeft ook niet perfect te zijn.
Dan het volgende probleem, voor de stuur bevestiging wilde ik een quick release, anders is instappen echt een ramp. Dus, daar hebben ze van die mooie weld-on systemen voor. Dus ik Biesheuvel een berichtje gestuurd met de vraag of ze bij mn volgende bestelling een Weld-On quick release wilde meeleveren, maakt me niet uit wat die kost. ZOLANG ER MAAR GEEN SPELING OP ZIT! .....Jaja je voelt hem al aankomen.. hadden ze een (gouden) LTEC (huismerk) quick release opgestuurd van +/- 180 euro.......met speling erop.
Heb ze een mail gestuurd met video van de speling, kreeg binnen een uurtje een mail terug dat ze inderdaad op alle gouden modellen speling zat.....ze zouden direct een nieuwe opsturen.
En voila, de volgende dag een nieuwe in huis. Top service van Biesheuvel. Doos open.....hebben de dezelfde opgestuurd in het zwart....maargoed, er zat geen speling op, ik nog ff gevraagd of het klopte dat ik dezelfde had maar alleen in een andere kleur. Dat was correct volgens hun want de zwarte hadden geen speling....nouwjah vooruit. Ik nog 50x met de hand in elkaar geklikt om te kijken of hij vrij bleef van speling, en dat bleef zo.
Dus, vandaag de hele kolom in elkaar gezet, met de oplas adapter er permanent op :
Ja hoor, eenmaal gemonteerd ook speling op.....Genieten toch.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Heb je speling op het stangkoplager of de quick release? Verder ziet het er wel race chique uit allemaal zeg, pff..
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Oh christus, ik had weer een beetje hoop maar ook die zwarte is ruk dus.. heb je die van OMP ook gezien?
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Die inderdaad
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Prachtige project! Wat een knutselwerk er ook allemaal tussen.
#Volg.!
#Volg.!
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Mooie cockpit! Wat een tegenvaller van de quick release. Biesheuvel verkoopt ze ook van andere merken, is dat geen optie?
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Biesheuvel zelf gaf aan geen enkele las quickrelease te kunnen leveren zonder speling....
Ben uiteindelijk bij Hoogstra autosport uitgekomen, en op advies daar een OMP lightweight quick release gekocht. Ziet er sjiek uit maar kost ook meteen een flinke duit (300 inc zenden). Voor een quick release erg stevig geprijsd vind ik zelf.
Ook de nieuwe stangkoplagers zijn binnen, zit nu alleen nog even te speuren naar 18x3 mm staal buis voor de kolom zelf. Dat valt nog niet mee ben ik achter gekomen.
Volgende stappen zijn dan, datalogger erin. Stuurkolom afmaken en de DCT iets fijner afstellen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27903
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Schiet nou eens op, staat hier een winterprojectje op je te wachten
Allemaal weer erg netjes.
Allemaal weer erg netjes.
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Renswoude is niet in de buurt?
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
Ik heb niet goed gekeken, de andere die Biesheuvel aanbiedt zijn geen las, maar bolt on exemplaren. Mooi dat je wat hebt gevonden!
-
OnlineLuco
- Berichten: 27903
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: E36 race LS1 DCT - Stuurkolom perikelen
utrecht is maar 45 minuten he, kom op, gewoon elke keer ff hierheen komen
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 race LS1 DCT - Alweer 3D printeren
No Djessey No, you will not have the drink.
Mooie update weer, blijft altijd 'fantastisch' hoe dat race spul 9 vd 10x eigenlijk gewoon kut is en je alsnog zelf iets kan maken (1 van de weinige uitzonderingen tot nu toe zijn de op maat remleidingen van HEL, netjes geprijsd en nog nooit iets fout gegaan)
Ik heb in de E36 trouwens een tijdje een aliexpress quick release gehad (bolt on) en die had hilarisch genoeg geen speling...
Voor wat betreft dat stangkoppen spul kijk ik vaak hier: http://www.mcgillmotorsport.com/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], erwin20vt, Fabian, Godspeed, KoenM, Niels v/d burgh, Thomasss, Vanreijmersdal, WillemBoer en 9 gasten