Omdat ik niet elke keer nadat ik de camber verstel, langs de bandenboer wil om 70,- af te tikken voor uitlijnen, heb ik mn eigen uitlijnset in elkaar geknutseld. Het zal het qua precisie misschien niet halen bij professionele apparatuur, maar heb wel de indruk dat het beter is dan touwtjes. (Camber en sporing is het enige waar ik aan kan draaien)
Staanders laten snijden en ff hoeken er op getigged voor de stevigheid. Niet compleet afgelast om krom trekken te vermijden.
Lange kokers er op geschroefd voor de sporing. Met behulp van excel kun je uitrekenen welk verschil voor achter de gewenste sporing oplevert.
Metertje van ebay voor de camber (eerst op 0 gezet op de waterpas):
Gisteren ben ik nog naar Assen geweest met ttraceworld voor nog een laatste trackday dit jaar. Ik wou eigenlijk woensdag met DF op Zandvoort rijden, maar dat liep een beetje mis met de planning op het werk.
Het was echt weer ff genieten, zeker het laatste uur toen ik in het schemer aan het battlen was met een 206 GTI. Zo leer je ook ineens in welke bochten je het laat liggen is het nu gelukt om meerdere rondjes 2:12 te rijden.
Helaas vond mijn verdelerkap het na 76 rondjes veel toeren maken het mooi geweest en plofte uit elkaar vlak voor Ruskenhoek en ben ik een kwartier voor het einde naar mn trailer gesleept en was ik ineens blij met de lier op de aanhanger.
De auto mag nu de brug weer op voor onderhoud, repair en upgrade. Er ligt al achterspoiler en een dikkere ARB voor de achteras klaar. Waarschijnlijk krijgt de hele achteras een revisie en wellicht komt er een programmeerbare ECU op om af te zijn van de verdelerkap en luchtmassameter.