Het betreft een C30 2.0D van 2007. Oftewel een Auto die bijelkaar geraapt is met onderdelen van allerlei fabrikanten! Een franse motor in een amerikaans chassis met deels mazda genen. Dat allemaal met een zweeds interieur en o ja... gebouwd in het geweldige Belgie!
KM Stand: 304.500 verbruikt geen druppel olie tussen de beurtjes
Met onder andere:
- R-Design bumpers af fabriek
- High Performance Sound
- Zwart Leer
- Stoel verwarming
- Bi-Xenon
- 17 inch velgen met vredesstein sportrac 5 rondom +- 6mm
- 15 inch wintervelgen met goodyear ultragrip 9 +- 7mm rondom
De distributieriem is bij 240.000 gewisseld en door mij omstreeks 275.000km gechiptuned bij volvo tune in elst. De auto levert nu 170PK en 380NM.
Recent onderhoud:
- Kleine beurt op 300.000 km
- Beide aandrijfassen vervangen voor SKF assen i.v.m. trillingen
- Achterste motorsteun vervangen
- Fusseekogels vervangen bij de APK keuring
- Rechter spiegelglas (de lijm had losgelaten)
- 2 Nieuwe OSRAM Nightbreaker laser xenarc D2S Xenon lampen.
LET OP: De auto vertoond weer een trilling, mogelijk een van de bovenste motorsteunen of draagarmrubbers? Ook lekt de koppelingscilinder bij het pedaal, dit word binnenkort door de garage opgelost. De trilling kon de garage niet constateren.... terwijl die toch wel degelijk aanwezig is. De auto is niet nieuw meer en heeft hier en daar dan ook wel een plekje. Meest noemenswaardige plekjes zijn:
- Spiegelrand links (zit een scheur in het zwarte gedeelte)
- Bumper lip voor heeft wat drempels van dichtbij gezien
- Het bestuurders matje ontbreekt, dus daar licht nu een creatief geknipt deurmatje. (nooit een nieuwe mat besteld omdat ik me er niet aan stoorde).
Verder gaat de auto weg met de volgende items:
- Set Winter en zomervelgen boven beschreven
- Luchtfilter, olie filter, olie en nieuwe carterplug voor een kleine beurt (die heb ik nog staan).
- De oude aandrijfassen en motorsteun achter mocht je die mee willen hebben anders gaan ze de kliko in.
Kortom: Een fijne auto die ik liever niet weg doe maar gezien ik vanaf maart tot nu om en nabij 3k kms gereden heb is een diesel niet meer rendabel. Over de prijs valt te praten. Inruil kan ook maar dan voor een benzine.
Vraagprijs voor dit zweeds,japans,amerikaans,frans apparaat? 3850 Euro inclusief de winterwielen en de spullen voor een beurt. Over de prijs valt altijd te praten
