///Joost schreef: 03 okt 2020, 14:23
In plaats van te zuchten, kun je ook uitleg geven vanuit jouw visie. Cognitieve dissonantie? Dit is duidelijk jouw vorm van communiceren, maar erg makkelijk is daar niet mee om te gaan. Waarom drijf je het zo op de spits?
ik drijf niks op de spits, jij blijft vragen stellen terwijl mijn mening heel duidelijk is.
Dat jij niet snapt waar ik die mening op baseer, is dat jouw probleem, niet het mijne, maar vooruit, speciaal voor jouw leg ik het nog een keer uit.
boven de 130ben je schuldig of medeschuldig, naar gelang de omstandigheden.
de twee voorbeelden die ik gaf waren op een stille weg en een invoeger die in een keer van de invoegstrook naar de linkerbaan gaat, toch wordt de hardrijder medeschuldig bevonden.
Snap je het nog?
Deze situatie is duidelijk dat die te hard reed, eens?
Het was geen stille weg, eens?
invoeger gaat niet ineens van invoegstrook ineens naar links, maar haalt "normaal" in, eens?
Op de camera kan je zien dat als de golfrijder op had gelet best nog af had kunnen remmen (al kan je daar dan nog een andere mening hebben)
Dus als je die dingen naast elkaar legt, is deze veel zwaarder dan in mijn voorbeelden, dan is het voor een rechter een eitje en zou die zelfs nog een rijontzegging kunnen geven vanwege roekeloos rijden.