Is de VW 1.6TDI wat? Ik lees er niet heel veel beroerds over maar ik weet niet veel over VAG dus misschien zoek ik niet accuraat genoeg.
https://www.autowereld.nl/volkswagen/go ... /foto.html
Tot welke km-stand had jij ‘m gereden?Knot schreef: 01 okt 2020, 20:29 Niels zijn Skoda had een nieuwe motor ingebouwd.
Mijn 1.6tdi liep goed op een gescheurd spruitstuk na maar kan ook door chippen en planken komen.
Goede info. De Superb gezien en dat was wel veel auto voor dat geld zeg. Is zeker geen handel die diesels maar als je bijna 100 km per dag woon-werk moet kan het nog wel uit.Niels schreef: 01 okt 2020, 21:00 De 1.6 TDI is niet zo raar op zich. Wel heel licht geconstrueerd dus stuk is ook echt stuk. Zwakke punten zijn (natuurlijk) de verstuivers die ook nog wel eens los raken (was bij de mijne gebeurd). EGR is gevoelig, brandstof pomp is gevoelig en moet echt heel goed ontlucht worden volgens procedure. Ff ouderwets gasgeven totdat het blok niet meer stottert zoals " vroeger" na het vervangen van het filter is bij zo'n ding heeeeeel duur. Die van mij had een 5-bak en dat is echt een mismatch met deze motor wat mij betreft. Verkocht en zelfs met twee Priussen voor de deur geen seconde gemist....
Ik ving met heel veel pijn en moeite iets boven de 5k voor een volle 2012 Superb waarvan het blok 140dkm had gelopen, recent twee verstuivers, onderhoud en een nieuwe distributie. Het is geen handel gelijk....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten