Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 30 sep 2020, 17:31

Camiel schreef: 30 sep 2020, 17:24 Kunnen ze daar niet ook gelijk zo'n hondenschokband aan koppelen? Dat je gewoon een paar duizend volt door je pootje krijgt als je de voordeur uit stapt?
Voor sommige DF'ers zou een blafband wel handig zijn, maar dat was al voor corona.....:tooth:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2020, 18:10

alt schreef: 30 sep 2020, 16:38 Het is als ik zo lees geen nieuw virus, want het heet, Het virus (SARS-CoV-2) | RIVM.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus

Het sars virus werd in 2003 geconstateerd.
https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... tbraak-200

Het staat wat onhandig geformuleerd op de RIVM site, maar als je goed leest staat er wel degelijk dat het om een nieuw virus gaat, wel een zusje van, maar nieuw als niet eerder waargenomen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 18:33

Dank voor de imho keurige uitleg Camiel. Not kidding(Femke verhaal)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2020, 18:55

Dat Femke verhaal was dus meer geluk dan wijsheid, achteraf.

Ik ben er van overtuigd dat ze willens en wetens haar zaak heeft doorgezet.

Peric

Bericht door Peric » 30 sep 2020, 18:58

romo schreef: 30 sep 2020, 18:10
alt schreef: 30 sep 2020, 16:38 Het is als ik zo lees geen nieuw virus, want het heet, Het virus (SARS-CoV-2) | RIVM.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus

Het sars virus werd in 2003 geconstateerd.
https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... tbraak-200

Het staat wat onhandig geformuleerd op de RIVM site, maar als je goed leest staat er wel degelijk dat het om een nieuw virus gaat, wel een zusje van, maar nieuw als niet eerder waargenomen.
En dat is nu ook weer het geval. Ziektebeelden zijn anders volgens medici, en minder heftig.

alt

Bericht door alt » 30 sep 2020, 19:10

Ik denk, naar aanleiding van een gesprek wat ik heel lang geleden met een oude Volendammer visser over het vangen van vis in de toenmalige Zuiderzee met zeilschepen.
De Visser vertelde mij dat als zij terug zeilden tegen de noordwesten wind naar Volendam, de vis ( verse ongekoelde vis ) bedorven was voor dat zij de haven bereikten.
Als oorzaak noemde hij dat de bacteriën, die de lange koude luchtweg vanaf de noordpool over de oceaan, de oorzaak was.
De noordwesten wind was ijskoud & had een hoge vochtigheids graad.

Vandaar dat ik denk, maar het is niet mijn vak, dat de laatste weken de hoge vochtigheids graad & lagere temperaturen dan oorzaak zouden kunnen zijn dat het virus zich lang in "leven" blijft in deze situatie.
Vandaar de kans van besmetting onder deze omstandigheden groter kan zijn.

Romo, sars of broertje van sars is toch sars .
Een Porsche 911 is ook een Porsche al is het geen Porsche 906.

alt

Bericht door alt » 30 sep 2020, 19:28

De corona-app.
Die begrijp ik totaal niet.
Hoe kan de app ontdekken dat je corona hebt, dan moet er een corona sensor inzitten.
Ja maar, zegt men, de app ziet iemand met corona.
Wel iemand met corona is in quarantaine, thuis niet in de kroeg, op school, in de supermarkt.
Dan moet de app een ander doel hebben.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 sep 2020, 19:34

Klopt, zit een hightech tsjip van ome Bill Gates in, heb je dat niet meegekregen?

romo

Bericht door romo » 30 sep 2020, 19:40

alt schreef: 30 sep 2020, 19:10 Ik denk, naar aanleiding van een gesprek wat ik heel lang geleden met een oude Volendammer visser over het vangen van vis in de toenmalige Zuiderzee met zeilschepen.
De Visser vertelde mij dat als zij terug zeilden tegen de noordwesten wind naar Volendam, de vis ( verse ongekoelde vis ) bedorven was voor dat zij de haven bereikten.
Als oorzaak noemde hij dat de bacteriën, die de lange koude luchtweg vanaf de noordpool over de oceaan, de oorzaak was.
De noordwesten wind was ijskoud & had een hoge vochtigheids graad.

Vandaar dat ik denk, maar het is niet mijn vak, dat de laatste weken de hoge vochtigheids graad & lagere temperaturen dan oorzaak zouden kunnen zijn dat het virus zich lang in "leven" blijft in deze situatie.
Vandaar de kans van besmetting onder deze omstandigheden groter kan zijn.

Romo, sars of broertje van sars is toch sars .
Een Porsche 911 is ook een Porsche al is het geen Porsche 906.
Nee, het is toch niet voor niets dat Covid-19 een nieuwe naam heeft gekregen; SARS COV-2

Het is een NIEUW virus. (punt)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 sep 2020, 19:45

De bedoeling is natuurlijk dat het alarm zo'n beetje een keer afgaat bij iedereen.
Alleen dan kan iedereen langskomen om je dna uit je neusholte te laten trekken, en in Ome Gates zijn database te stoppen.
Daarna kan Ome Gates CRISPR enzym met zijn vaccin mengen, wat je begin volgend jaar verplicht moet nemen om weer aan de maatschappij deel te nemen.
Daarna kunnen Hugo de Schoenen en kornuiten je gewoon online via 5G omprogrammeren als je iets doet wat ze niet bevalt.

#spannende tijden

Bram

Bericht door Bram » 30 sep 2020, 19:48

Hugo de Schoenen :roflol:

JP

Bericht door JP » 30 sep 2020, 20:20

Rutte: voor heel Nederland per direct dringend advies mondkapjes in openbare ruimte
Dat is nog steeds geen verplichting......:hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2020, 20:36

en wat verstaan ze onder openbare ruimte?

MarkS

Bericht door MarkS » 30 sep 2020, 20:45

... hetzelfde als wij daaronder verstaan.

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2020, 21:07

MarkS schreef: 30 sep 2020, 20:45 ... hetzelfde als wij daaronder verstaan.
leg jij het dan eens uit wat nou precies openbare ruimte is dan

Bram

Bericht door Bram » 30 sep 2020, 21:10

Voor zover ik weet alles wat niet jouw eigen ruimte is, en toegankelijk voor iedereen.

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2020, 21:13

Ja, dus zodra je de straat op stapt, dus met andere woorden, ten alle tijden een mondkapje, behalve in je eigen auto, huis en tuin.

///Joost

Bericht door ///Joost » 30 sep 2020, 21:14

Luco schreef: 30 sep 2020, 20:36 en wat verstaan ze onder openbare ruimte?
Niets persoonlijks naar jou toe Luco, maar dit is exact waarom adviezen niet werken. Men kan blijkbaar zelf niet meer logisch nadenken en uit eigen beweging voorzorgsmaatregelen treffen.

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2020, 21:17

///Joost schreef: 30 sep 2020, 21:14
Niets persoonlijks naar jou toe Luco, maar dit is exact waarom adviezen niet werken. Men kan blijkbaar zelf niet meer logisch nadenken en uit eigen beweging voorzorgsmaatregelen treffen.
ow daar gaan we weer, juist omdat je het er bij zegt en ik kritisch ben op bijna alle maatregelen is het juist wel persoonlijk, ondanks dat ik al vaker heb gezegd dat ik me aan de maatregelen probeer te houden, maar ik ook aan het werk wil blijven omdat de hulpmaatregelen van pinokkio in den haag een lachertje zijn.

JP

Bericht door JP » 30 sep 2020, 21:49

Bram schreef: 30 sep 2020, 19:34 Klopt, zit een hightech tsjip van ome Bill Gates in, heb je dat niet meegekregen?
Afbeelding

MarkS

Bericht door MarkS » 30 sep 2020, 22:23

+1 en wat mij betreft ook wel persoonlijk naar Luco toe,
dwars liggen om het dwars liggen, discussie voor de discussie, want soms heb ik het idee dat hij best tekenen van logisch nadenken vertoont, maar kan me dus vergissen

Bram

Bericht door Bram » 30 sep 2020, 22:37

Luco schreef: 30 sep 2020, 21:17
ow daar gaan we weer, juist omdat je het er bij zegt en ik kritisch ben op bijna alle maatregelen is het juist wel persoonlijk, ondanks dat ik al vaker heb gezegd dat ik me aan de maatregelen probeer te houden, maar ik ook aan het werk wil blijven omdat de hulpmaatregelen van pinokkio in den haag een lachertje zijn.
Wat moet Den Haag dan doen? Wees blij dat er überhaupt hulpmaatregelen bestaan hier. Denk dat er zat landen zijn, ook in Europa, waar je het lekker zelf uit mag zoeken en er helemaal geen financiële steun is.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 30 sep 2020, 23:09

Luco schreef: 30 sep 2020, 21:07
MarkS schreef: 30 sep 2020, 20:45 ... hetzelfde als wij daaronder verstaan.
leg jij het dan eens uit wat nou precies openbare ruimte is dan
Van de site van de Rijksoverheid:https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... mondkapjes

********************************************************************************************
Dringend advies tot dragen van mondkapjes
Nieuwsbericht | 30-09-2020 | 18:17

In het licht van de wens van de Tweede Kamer om voor heel Nederland een eenduidig en dringend advies te geven over het dragen van mondkapjes, gaat het kabinet dit advies precies uitwerken. Vooruitlopend hierop, is vooralsnog het dringend advies om over te gaan tot het dragen van niet-medische mondkapjes in alle publieke binnenruimtes zoals:

Winkels, musea, gemeentehuizen, stations, vliegvelden, parkeergarages, benzinestations etc.
Restaurants, cafés, theaters en concertzalen, met uitzondering van mensen op een zitplaats.
Bij de uitvoering van contactberoepen, zowel voor de dienstverlener als de klant.

Dit advies gaat vooralsnog niet gelden in het primair of voorgezet onderwijs.
Het precieze advies en definities van publieke binnenruimtes worden uiterlijk aanstaande vrijdag 2 oktober om 18.00 uur in meer detail bekendgemaakt.

********************************************************************************************
Dus: Publieke BINNENruimtes

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2020, 23:49

MarkS schreef: 30 sep 2020, 22:23
+1 en wat mij betreft ook wel persoonlijk naar Luco toe,
dwars liggen om het dwars liggen, discussie voor de discussie, want soms heb ik het idee dat hij best tekenen van logisch nadenken vertoont, maar kan me dus vergissen
Het was puur een legitieme vraag wat "ze" onder openbare ruimtes verstaan, want op mij kwam het dus over dat zodra je je eigen terrein afloopt je een mondkapje op doet als advies,
slowcow zegt dus in binnenruimtes, maar dat stond er niet toen ik de vraag stelde, zo kan je zien dat er snel verwarring is bij zulke oneliners.
Plus dat ze nu zelf nog die binnenruimtes gaan definieren, dus zo duidelijk is het allemaal niet.

Dwarsliggen om het dwarsliggen, uit die opmerking blijkt maar weer dat je het verschil tussen kritisch en dwarsliggen niet snapt.
Ik ben kritisch over de maatregelen en de uitleg van den haag, maar hou me wel degelijk aan de regels, dus van dwarsliggen is geen sprake.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 01 okt 2020, 06:05

https://youtu.be/Q7S9CKiRKtY

Kon een glimlach niet onderdrukken.

Plaats reactie