Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 08:45

Jij hebt heel veel vertrouwen in de leidende politiek Bram:)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 sep 2020, 08:48

Ik zie alleen maar dat een avondklok vanaf ca 23:00 helpt in het uitgaansleven omdat er "hang jongeren" gaan ontstaan als de kroegen sluiten maar anders.... Als ze dat op die manier vanuit het OMT adviseren laten ze dat dan ook ff specifiek benoemen want ik zou bij god niet weten wie elkaar anders nog moet besmetten na die tijd m.n. doordeweeks.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 08:54

En die hangjongeren gaan nadien (na 22:00/23:00) bij elkaar klitten en rondhangen. Onze politiemacht is daar niet op berekend om die lui te arresteren en boetes van xxxx EUROs te geven, want dat zal ze leren!

OMT =vriendjespolitiek, de ene hand wast de andere.

Gewoon mild houden zoals maandag voorgesteld. Niet gekker dan dat.

Het volk gaat avondklokken en dergelijke niet pikken.
Daar is de overheid niet op berekend (half jaar tijd gehad om IC/ziekenhuizen te verbeteren EN met Duitse sneltestlabs in zee te gaan, daar zijn ze ook al niet op berekend, want RIVM en OMT die weten toch alles het beste)

Vertrouwen regering bij mij bijna nulpunt. Vertrouwen in mensheid des te hoger.

Groepsimmuniteit dan maar.

:coffee:
Laatst gewijzigd door Robin op 30 sep 2020, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 30 sep 2020, 08:55

Medio oktober verwacht het RIVM een dikke 2000 patiënten in het ziekenhuis te hebben, al dan niet op de IC’s. Een verdriedubbeling van nu.

https://www.ad.nl/politiek/rivm-medio-o ... ~a3d36f7c/

Dan lijkt me die avondklok / mondkapjesplicht over 3 weken een beetje laat.

Elise

Bericht door Elise » 30 sep 2020, 09:02

Bram schreef: 30 sep 2020, 08:29 Als dat ervoor zorgt dat er niet nog een seizoen voor de horeca, evenementensector, toerisme etc. naar de vaantjes gaat, prima. Zie het probleem niet.
Ben het helemaal met je eens Bram. Al die discussies over wat wel/niet helpt, waarom niet gewoon de tandjes op elkaar (voor zover daar sprake van mocht zijn) en doen wat er gevraagd wordt. Zo'n probleem kan dat toch niet zijn?

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 30 sep 2020, 09:06

romo schreef: 29 sep 2020, 19:55 Een crisis vraagt om daadkracht, om leiderschap, om autoriteit, om gezag, om het beste besluit, allemaal begrippen waar Nederland en Nederlanders niets mee kunnen.
Robin schreef: 30 sep 2020, 08:21 Waar zijn we mee bezig. Dit wordt DDR.
https://www.ad.nl/politiek/mondkapjes-e ... ~afea9fef/
Zie hier het compromis van een verdeelde samenleving en het Nederlandse poldermodel :wink:

Het OMT is precies dat, het Outbreak Management Team. Niet het Economic Recovery Team.

Maar goed, aangezien het gebleken is dat Nederlanders dikke schijt hebben aan de maatregelen en alsnog gewoon gaan werken en naar de voetbal gaan terwijl ze positief getest zijn (typisch Nederlands, lekker eigenwijs wanneer er ruimte gegeven wordt), ben ik voor de Chinese aanpak. Gewoon de deur van je huis dichtlassen als je positief bent, zodat de rest van het land zsm weer door kan met hun leven.

JP

Bericht door JP » 30 sep 2020, 09:12

Even tekenen aub !
21DD4DCD-D80A-4313-BD4A-FCE899046A08.jpeg
21DD4DCD-D80A-4313-BD4A-FCE899046A08.jpeg (56.29 KiB) 668 keer bekeken

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 sep 2020, 09:29

Ook daar zijn we dan rijkelijk laat mee :tooth: Net als met alles aangaande Covid wat dat betreft....

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 09:34

Camiel schreef: 30 sep 2020, 09:06
romo schreef: 29 sep 2020, 19:55 Een crisis vraagt om daadkracht, om leiderschap, om autoriteit, om gezag, om het beste besluit, allemaal begrippen waar Nederland en Nederlanders niets mee kunnen.
Robin schreef: 30 sep 2020, 08:21 Waar zijn we mee bezig. Dit wordt DDR.
https://www.ad.nl/politiek/mondkapjes-e ... ~afea9fef/
Zie hier het compromis van een verdeelde samenleving en het Nederlandse poldermodel :wink:

Het OMT is precies dat, het Outbreak Management Team. Niet het Economic Recovery Team.

Maar goed, aangezien het gebleken is dat Nederlanders dikke schijt hebben aan de maatregelen en alsnog gewoon gaan werken en naar de voetbal gaan terwijl ze positief getest zijn (typisch Nederlands, lekker eigenwijs wanneer er ruimte gegeven wordt), ben ik voor de Chinese aanpak. Gewoon de deur van je huis dichtlassen als je positief bent, zodat de rest van het land zsm weer door kan met hun leven.
Oh ik dacht dat jij meer van Femke's aanpak was.

:lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 09:47

Maand geleden in Berlijn, ongeveer 30.000 demonstranten.
https://www.trouw.nl/buitenland/coronap ... bc66d0942/

Na twee weken een enorme oversterfte.

Not.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 sep 2020, 09:53

Robin schreef: 30 sep 2020, 08:54 En die hangjongeren gaan nadien (na 22:00/23:00) bij elkaar klitten en rondhangen. Onze politiemacht is daar niet op berekend om die lui te arresteren en boetes van xxxx EUROs te geven, want dat zal ze leren!

Daar is de overheid niet op berekend (half jaar tijd gehad om IC/ziekenhuizen te verbeteren EN met Duitse sneltestlabs in zee te gaan, daar zijn ze ook al niet op berekend, want RIVM en OMT die weten toch alles het beste)

Misschien moet het volk hier, met onderhand de grootste bakkes van alle Europeanen, eens accepteren dat het even niet anders is, en dus doet wat de overheid opdraagt.

Alsof een RIVM en OMT uit een stelletje amateurs bestaat die zomaar wat doen, daar zal vast niet altijd het juiste advies uitkomen maar ze zitten er bovenop, Henk en Ingrid vooral bovenop Facebook met een mening. Die hele anti overheids houding brengt weinig. Alles maar betwijfelen en lekker je eigen plan trekken werkt in dit soort situaties niet, er moet gewoon krachtig ingegrepen worden waardoor de pijn het kortst duurt.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 09:55

Bram for President!

:)

///Joost

Bericht door ///Joost » 30 sep 2020, 09:57

Ik ben nog steeds van mening dat er buiten een redelijk kleine kans is op besmetting. De groepen die binnen zitten moeten aangepakt worden. Mondkapjes in alle openbare gelegenheden (winkels, bibliotheken, theater, musea, etc.) vind ik prima. Avondklok vind ik wel echt te ver gaan, net zoals een volledige lockdown. Sowieso, de oveheid wil geen mondkapjesplicht instellen, maar dreigen nu wel met een avondklok?! :roll:

Iedereen is er meer bij gebaat als men accepteert dat het normale leven gewoon even anders gaat zijn. Een lockdown zal tijdelijk de zorg ontlasten, maar ik ben bang dat het virus zich daarna net zo hard weer verspreidt, als men geen resolute verandering aanbrengt in het dagelijks leven (zie het al een dieet...je valt af, maar als je daarna niet je voedselpatroon aanpakt kom je snel weer aan, zo niet nog meer dan eerst).

@Robin - Waarom zo ad hominem? Ik zie je alleen kritiek hebben op andermans beleid of mening. Wat zou jouw aanpak zijn dan? Serieuze vraag.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 30 sep 2020, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 30 sep 2020, 09:58

Robin schreef: 30 sep 2020, 09:55 Bram for President!

:)
Ik houd ook niet van betutteling vanuit de overheid, maar denk dat het nu wel nodig is.

Al vind ik een avondklok ook een stap te ver.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 09:59

Ik vond Joost's verhaal plausibel.

Huh, Ad Hominem?

Ik heb mijn punt toch gemaakt hoe ik erover denk, dat staat niet geheel op Bram's lijn, al heeft hij goede punten.

Kunnen we hier niks meer zeggen als geintje ofzo?

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 10:02

JOOST HIER STAAT MIJN AANPAK

:lol:
Robin schreef: 30 sep 2020, 08:54 En die hangjongeren gaan nadien (na 22:00/23:00) bij elkaar klitten en rondhangen. Onze politiemacht is daar niet op berekend om die lui te arresteren en boetes van xxxx EUROs te geven, want dat zal ze leren!

frankie

Bericht door frankie » 30 sep 2020, 10:11

Bram schreef: 30 sep 2020, 09:53 Alsof een RIVM en OMT uit een stelletje amateurs bestaat die zomaar wat doen, daar zal vast niet altijd het juiste advies uitkomen maar ze zitten er bovenop, Henk en Ingrid vooral bovenop Facebook met een mening. Die hele anti overheids houding brengt weinig. Alles maar betwijfelen en lekker je eigen plan trekken werkt in dit soort situaties niet, er moet gewoon krachtig ingegrepen worden waardoor de pijn het kortst duurt.
Vind het een beetje te gemakkelijk om iedereen met een andere mening maar als domme Henk en Ingrid weg te zetten. Het probleem is dat het RIVM en het OMT het ook niet (zeker) weten. Er komen kritische geluiden uit hoeken waar ook veel kennis en verstand zit en er is veel tegenstrijdig nieuws. Bijvoorbeeld die Kuipers verkondigt dat het virus nog net zo sterk is als in feb/mrt, terwijl volgens een groep internisten uit onderzoek blijkt dat de mensen nu minder ziek worden. Ik begrijp wel dat mensen dan kritisch worden of zijn.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 10:16

Tja Frankie. Eens... maarja er stonden zeer plausibele filmpjes online van een Madrileense chirurg vs MSM , US artsen etcd. allemaal niet geheel conform RIVM /OMT en dergelijke.
Ik hoop dat ze nog online staan.

Bram

Bericht door Bram » 30 sep 2020, 10:19

frankie schreef: 30 sep 2020, 10:11
Bram schreef: 30 sep 2020, 09:53 Alsof een RIVM en OMT uit een stelletje amateurs bestaat die zomaar wat doen, daar zal vast niet altijd het juiste advies uitkomen maar ze zitten er bovenop, Henk en Ingrid vooral bovenop Facebook met een mening. Die hele anti overheids houding brengt weinig. Alles maar betwijfelen en lekker je eigen plan trekken werkt in dit soort situaties niet, er moet gewoon krachtig ingegrepen worden waardoor de pijn het kortst duurt.
Vind het een beetje te gemakkelijk om iedereen met een andere mening maar als domme Henk en Ingrid weg te zetten. Het probleem is dat het RIVM en het OMT het ook niet (zeker) weten. Er komen kritische geluiden uit hoeken waar ook veel kennis en verstand zit en er is veel tegenstrijdig nieuws. Bijvoorbeeld die Kuipers verkondigt dat het virus nog net zo sterk is als in feb/mrt, terwijl volgens een groep internisten uit onderzoek blijkt dat de mensen nu minder ziek worden. Ik begrijp wel dat mensen dan kritisch worden of zijn.
Dat is niet mijn intentie, het is prima om kritisch te zijn op de overheid. Maar dat lijkt, zeker bij corona steeds meer normaal te worden. En daar spint zo'n Willem Engel garen bij.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 10:22

Als we Willem Engel nou eens 'vergeten'(maar ik vergeet Femke, Grapperhaus en Weterings ook niet ééntweedrie sorry)

Dan houden we dit over. Maand terug:
https://www.ad.nl/buitenland/kritiek-op ... ~a6542e02/

Bram

Bericht door Bram » 30 sep 2020, 10:23

Nah. Zeker Grapperhaus had z'n spullen moeten pakken. Maar dat was een stom incident, Engel heeft overduidelijk een agenda.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 10:32

Alledrie moven.

Engel is maar een irritant zandkorreltje in het anti corona apparaat wereldwijd.....

Elise

Bericht door Elise » 30 sep 2020, 10:32

Ik zeg het nog maar eens, ik denk dat het voor Engel een verdienmodel is.

JP

Bericht door JP » 30 sep 2020, 10:34

Ieders mening is uiteindelijk gebaseerd op hoe het hem of haar in de portemonnee treft.

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2020, 10:39

Klopt JP, en dat geldt voor heel veel (bijna alle) zaken op deze aardkloot.

Plaats reactie