Corona in Nederland.....
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Corona in Nederland.....
Vind die Gommers overkomen als een redelijke vent die weet waar die het over heeft.
- MarkS
Gommers +1 idd ... verder gaan we het zien zo ...
-
Wat is de bron van dat document? Ik ben benieuwd naar de maatregelen vanavond..
Overigens kudo’s voor Gommers, knap hoe hij weet om te gaan met de kritiek vanuit de BN’ers, en er de goede punten uithaalt.
Overigens kudo’s voor Gommers, knap hoe hij weet om te gaan met de kritiek vanuit de BN’ers, en er de goede punten uithaalt.
- Luco
Gommers lijkt me een man met veel praktijkervaring, in tegenstelling tot oa de rivm.
- JP
In het openbaar gewoon mondmasker-plicht instellen.
- Bram
De laatste keer dat wij een pandemie hadden hier kan ik me niet heugen. Je hebt toch ook echt wetenschappers nodig om beleid te bepalen, samen met lieden uit de praktijk.Luco schreef: 28 sep 2020, 18:12 Gommers lijkt me een man met veel praktijkervaring, in tegenstelling tot oa de rivm.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Fauci die het belang van mondkapjes nogmaals onderschrijft, dit itt van Dissel
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgdhp
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgdhp
- JP
Overheid schuift verantwoording af naar winkeliers, dat moet niet. Andere landen stellen regels ook landelijk in. Geen gezeik, boodschappen doen, mondkap op.
Horeca weer beperkt? Ken weinig restaurants waar de keuken na 2000u nog open is. Cafés? Gewoon eerder beginnen met drinken. Ondertussen bestellen ze nòg kleinere glazen en gaan de prijzen omhoog. De klanten komen toch wel.
Horeca weer beperkt? Ken weinig restaurants waar de keuken na 2000u nog open is. Cafés? Gewoon eerder beginnen met drinken. Ondertussen bestellen ze nòg kleinere glazen en gaan de prijzen omhoog. De klanten komen toch wel.
- Martijn M
Ja ik snap ook niet zo goed dat ze die mondkapregel niet gewoon invoeren. Advies luistert boeroep nederland toch niet naar. Egoïsme alom.
- Niels
- Auto: Prius+
Dit. Krijg je straks weer winkeliers die afgetuigd worden door aso klanten omdat ze het onzin vinden.JP schreef: 29 sep 2020, 09:23 Overheid schuift verantwoording af naar winkeliers, dat moet niet. Andere landen stellen regels ook landelijk in. Geen gezeik, boodschappen doen, mondkap op.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja ik had wel met mondkapjes willen/kunnen werken. Maarja.
Ben 'blij' dat de maatregelen mild zijn.
Ik weet ook niet of mondkapjes wel of niet helpen, maar voor de vorm en het idee.
Ben 'blij' dat de maatregelen mild zijn.
Ik weet ook niet of mondkapjes wel of niet helpen, maar voor de vorm en het idee.
- Henk Jan
Doodmoe word je ervan, halfslachtige belachelijke maatregelen die nauwelijks ergens op gebaseerd zijn.
Bedrijfstak+gevolg wordt verder om zeep geholpen vanwege een 'natte vingerwerk 4%' van alle besmettingen.
4%... En dat zijn dan jongeren en middelbaren. Ouderen zie je zelden in het uitgaansleven.
Oja, maar natuurlijk, jongeren besmetten de ouderen natuurlijk weer...
En dan dit.
https://www.nu.nl/coronavirus/6080497/i ... ekort.html
Verdomd, je zou haast denken dat het op griep lijkt.
Bedrijfstak+gevolg wordt verder om zeep geholpen vanwege een 'natte vingerwerk 4%' van alle besmettingen.
4%... En dat zijn dan jongeren en middelbaren. Ouderen zie je zelden in het uitgaansleven.
Oja, maar natuurlijk, jongeren besmetten de ouderen natuurlijk weer...

En dan dit.
- ///Joost
+1, ik snap het ook niet. Regionaal beleid kon een paar weken geleden nog, maar ik ben het met Aboutaleb eens dat er nu toch sprake is van een landelijke escalatie. Gewoon die mondkapjesplicht invoeren onder baadt het niet dan schaadt het niet. Sinds ik van vakantie uit Duitsland terug ben en ik de regels daar meegemaakt heb doe ik hier ook gewoon boodschappen met mondkapje. Misschien 5% die het met mij doet, maar ik doe waar ik het me het beste bij voel.Niels schreef: 29 sep 2020, 09:27Dit. Krijg je straks weer winkeliers die afgetuigd worden door aso klanten omdat ze het onzin vinden.JP schreef: 29 sep 2020, 09:23 Overheid schuift verantwoording af naar winkeliers, dat moet niet. Andere landen stellen regels ook landelijk in. Geen gezeik, boodschappen doen, mondkap op.
- Henk Jan
Dat bedoel ik dus met halfslachtige maatregelen.///Joost schreef: 29 sep 2020, 11:57 +1, ik snap het ook niet. Regionaal beleid kon een paar weken geleden nog, maar ik ben het met Aboutaleb eens dat er nu toch sprake is van een landelijke escalatie. Gewoon die mondkapjesplicht invoeren onder baadt het niet dan schaadt het niet. Sinds ik van vakantie uit Duitsland terug ben en ik de regels daar meegemaakt heb doe ik hier ook gewoon boodschappen met mondkapje. Misschien 5% die het met mij doet, maar ik doe waar ik het me het beste bij voel.
De verantwoordelijkheid wordt afgeschoven naar de winkeliers en/of burgemeesters.
Stel het in of niet, maar wees duidelijk. Punt.
Ongeacht of je nu wel of niet gelooft in Corona, dit komt de geloofwaardigheid van Rutte&Co in zijn geheel niet ten goede.
- Niels
- Auto: Prius+
Mee eens, zachte heelmeesters weer eens....
Tijdens de vakantie in Spanje verbaasde ik me er positief over hoe goed duidelijke en consequente regelgeving effect heeft. Daar draaide alles lekker door maar gewoon bij binnenkomst (winkel/restaurant) ff kapje op en handen desinfecteren. Hoe moeilijk kan het zijn. Des te langer de weerstand, des te langer gaat het duren...
Tijdens de vakantie in Spanje verbaasde ik me er positief over hoe goed duidelijke en consequente regelgeving effect heeft. Daar draaide alles lekker door maar gewoon bij binnenkomst (winkel/restaurant) ff kapje op en handen desinfecteren. Hoe moeilijk kan het zijn. Des te langer de weerstand, des te langer gaat het duren...
-
Ik kwam deze link tegen uit 2016(!):https://www.ad.nl/gezond/griepgolf-tref ... ogle.nl%2FHenk Jan schreef: 29 sep 2020, 11:56 Doodmoe word je ervan, halfslachtige belachelijke maatregelen die nauwelijks ergens op gebaseerd zijn.
Oja, maar natuurlijk, jongeren besmetten de ouderen natuurlijk weer...![]()
En dan dit.
Lijkt er aardig op...
-
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7446288 ... e-week-toe
Dus wat iedereen met een beetje logisch nadenken al kon vermoeden is waar: scholen spelen een grote rol in de verspreiding van Corona.
Dus wat iedereen met een beetje logisch nadenken al kon vermoeden is waar: scholen spelen een grote rol in de verspreiding van Corona.

- Enrico
Spanje is al weken code oranje en is het in veel plekken volkomen uit de hand gelopen en liggen dorpen en stads wijken in volledige lockdown..... maar idd ikdoenietmee is het domste wat BNers ooit bedacht hebben en WillenII supporters daar gaan we niet eens over beginnenNiels schreef: 29 sep 2020, 12:25 Mee eens, zachte heelmeesters weer eens....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Half werk is geen werk blijkt maar weer, het bijt altijd dubbel terug.
Of het nu Srebrenica, een filmrolletje, een bonnetje, malafide munitie in Mali, het Nederlands voetbal elftal, of momenteel de Corona aanpak, het is altijd half werk en het leidt nergens toe, behalve doden, gezichtsverlies en gekrenkte ego`s
Typisch Nederlands, altijd net niet.
Nederland, geprezen als compromis land, heel mooi. Maar in een crisis (welke dan ook) is een compromis per definitie nooit het beste besluit, maar altijd een verzwakte versie daarvan, het resultaat moge duidelijk zijn.
Een crisis vraagt om daadkracht, om leiderschap, om autoriteit, om gezag, om het beste besluit, allemaal begrippen waar Nederland en Nederlanders niets mee kunnen.
Ik ben niet verbaasd
Of het nu Srebrenica, een filmrolletje, een bonnetje, malafide munitie in Mali, het Nederlands voetbal elftal, of momenteel de Corona aanpak, het is altijd half werk en het leidt nergens toe, behalve doden, gezichtsverlies en gekrenkte ego`s
Typisch Nederlands, altijd net niet.
Nederland, geprezen als compromis land, heel mooi. Maar in een crisis (welke dan ook) is een compromis per definitie nooit het beste besluit, maar altijd een verzwakte versie daarvan, het resultaat moge duidelijk zijn.
Een crisis vraagt om daadkracht, om leiderschap, om autoriteit, om gezag, om het beste besluit, allemaal begrippen waar Nederland en Nederlanders niets mee kunnen.
Ik ben niet verbaasd
- JP
Gelukkig maar. Nederlanders hebben, waar ze ook zijn, overal wat te zeiken. Stel je voor dat het hier allemaal koek en ei (en zopie) zou zijn......

-
Het track record van Rutte (aka Tinus Inlegvelletje) zegt voldoende.romo schreef: 29 sep 2020, 19:55 Een crisis vraagt om daadkracht, om leiderschap, om autoriteit, om gezag, om het beste besluit, allemaal begrippen waar Nederland en Nederlanders niets mee kunnen.
Ik ben niet verbaasd

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Waar zijn we mee bezig. Dit wordt DDR.
https://www.ad.nl/politiek/mondkapjes-e ... ~afea9fef/
https://www.ad.nl/politiek/mondkapjes-e ... ~afea9fef/
- WJ
Mondkapjes ok, maar die avondklok snap ik niet helemaal..
- Bram
Als dat ervoor zorgt dat er niet nog een seizoen voor de horeca, evenementensector, toerisme etc. naar de vaantjes gaat, prima. Zie het probleem niet.