F1 Seizoen 2020
- alt
Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost
The driver of the day was volgens mij Bernd Mayländer, oh nee, die stond in de pits!
- Downforce Hans
Je bent nu een beetje kinderachtig bezig want jij gaat met beuken er een heel ander aspect bij halen namelijk expres iemand van de baan rossen. Ik heb ook nergens gezegd dat een foute actie niet bestraft moet worden. Maar een bocht niet kunnen halen en over een broodje heen rijden vind ik niet dat het je een punt hoeft te kosten, net zoals in Hamiltons geval die het nota bene vroeg aan zijn team. Seconden inleveren op de baan prima, punten inleveren onzin voor zo`n vergrijp. Al je voorbeelden raken mijn inziens kant nog wal. En wie moest er uitwijken dan voor Hamilton?daNpy schreef: 28 sep 2020, 12:13Dat ben ik weer niet met je eens. Een foute actie moet bestraft worden, ongeacht het resultaat.Downforce Hans schreef: 28 sep 2020, 11:50 Nou dat ben ik niet met je eens. Er mag best wel gekeken worden of er wel of niet gevaar voor andere rijders was. Is er wel gevaar voor anderen dan kan ik me voorstellen dat er punten worden uitgedeeld.
Iemand een express een beuk geven maar die kan nog verder -> niks aan de hand
Iemand express een beuk geven en die kan niet verder -> wel straf![]()
Dit is ook krom bij unsafe releases: als degene die er al rijdt wegstuurt (en schade krijgt) -> niks aan de hand
Gaat die niet aan de kant en is er contact -> wel straf.
Daarnaast moest er blijkbaar iemand uitwijken voor zijn capriolen. Dus wat is "gevaar"?
- daNpy
Downforce Hans schreef: 28 sep 2020, 16:27 Je bent nu een beetje kinderachtig bezig want jij gaat met beuken er een heel ander aspect bij halen namelijk expres iemand van de baan rossen.
Alleen maar om aan te geven dat het vergrijp bestraft moet worden ongeacht het gevolg. En dat wordt in de F1 m.i. wel meegenomen.
Nu doe je net zo "kinderachtig" door Ricciardo's over een broodje rijden erbij te halen.....Ik heb ook nergens gezegd dat een foute actie niet bestraft moet worden. Maar een bocht niet kunnen halen en over een broodje heen rijden vind ik niet dat het je een punt hoeft te kosten, net zoals in Hamiltons geval die het nota bene vroeg aan zijn team. Seconden inleveren op de baan prima, punten inleveren onzin voor zo`n vergrijp.
En Hamilton vroeg het aan zijn team. Mooi, maar van een 6 voudig kampioen mag je verwachten dat hij de regels kent. Zo niet, en zijn team ook niet, jammer. Net als dat een coureur niks aan een unsafe release kan doen.
Ik snap dat het overdreven is om hier strafpunten voor uit te gaan delen, maar achteraf de boel intrekken met de opmerking dat het team de coureur voorzag van verkeerde informatie schept een onwenselijk precedent in mijn ogen. Dan mag/ kun je dus fouten maken zolang je team maar gezegd heeft dat het wél goed was

Wie uit moest wijken voor Ham weet ik niet, had ik eerder al vermeld. Heb daar ook geen replay van gezien (was de 24u aan het kijken

- Downforce Hans
Ja hoor...primadaNpy schreef: 28 sep 2020, 17:25Downforce Hans schreef: 28 sep 2020, 16:27 Je bent nu een beetje kinderachtig bezig want jij gaat met beuken er een heel ander aspect bij halen namelijk expres iemand van de baan rossen.
Alleen maar om aan te geven dat het vergrijp bestraft moet worden ongeacht het gevolg. En dat wordt in de F1 m.i. wel meegenomen.
Nu doe je net zo "kinderachtig" door Ricciardo's over een broodje rijden erbij te halen.....Ik heb ook nergens gezegd dat een foute actie niet bestraft moet worden. Maar een bocht niet kunnen halen en over een broodje heen rijden vind ik niet dat het je een punt hoeft te kosten, net zoals in Hamiltons geval die het nota bene vroeg aan zijn team. Seconden inleveren op de baan prima, punten inleveren onzin voor zo`n vergrijp.
En Hamilton vroeg het aan zijn team. Mooi, maar van een 6 voudig kampioen mag je verwachten dat hij de regels kent. Zo niet, en zijn team ook niet, jammer. Net als dat een coureur niks aan een unsafe release kan doen.
Ik snap dat het overdreven is om hier strafpunten voor uit te gaan delen, maar achteraf de boel intrekken met de opmerking dat het team de coureur voorzag van verkeerde informatie schept een onwenselijk precedent in mijn ogen. Dan mag/ kun je dus fouten maken zolang je team maar gezegd heeft dat het wél goed was
Wie uit moest wijken voor Ham weet ik niet, had ik eerder al vermeld. Heb daar ook geen replay van gezien (was de 24u aan het kijken)

-
OnlineLuco
Drama Queen kan niet genoeg gestraft worden

- SanderZ
- Auto: Leon FR
EvdP schreef: 28 sep 2020, 09:00 Hamilton vraagt aan zijn team waar hij de proefstarts mag maken, hij deed dat waar Mercedes dacht dat het mocht. Vind ik een team dingetje. Domme fout maar hij vraagt waar het kan / mag. Hetzelfde vind ik met zo'n unsafe release. Daar kan een rijder ook weinig aan doen. Maar ja, niet iedereen zal het met mij eens zijn maar dat hoeft ook niet.
De penalty van Ricciardo vind ik ook apart.
Niet helemaal met je eens, de plekken waar ze proefstarts mogen maken worden besproken in de rijdersbriefing. Dus huiliton heeft zitten slapen daar.
- Enrico
doet hij het in ieder geval zonder team orders?alt schreef: 28 sep 2020, 13:23 Het is wel weer toevallig dat de auto van Mick Schumacher zo snel bij de start is, toch toevallig een ander motortje erin de laatste races, gelijk toen hij F3 kampioen werd?
- Enrico
- Hielke
Met een beetje logisch denken had het team kunnen bedenken dat een proefstart daar niet echt een veilige plaats is.
Die straf van Ricciardo slaat idd nergens op. Op deze manier zou je daar nooit meer een normale kleine fout kunnen maken zonder een tijdstraf te krijgen of het risico te lopen de muur in te rijden.
Die straf van Ricciardo slaat idd nergens op. Op deze manier zou je daar nooit meer een normale kleine fout kunnen maken zonder een tijdstraf te krijgen of het risico te lopen de muur in te rijden.
-
OnlineLuco
Ja, Sainz loste dat een stuk beter op, is al aan het oefenen voor bij Ferrari.Hielke schreef: 28 sep 2020, 21:38 Met een beetje logisch denken had het team kunnen bedenken dat een proefstart daar niet echt een veilige plaats is.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Voormalig Oostblok. Gek op muren.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
De Ferrari's gaan niet zo hard door de bocht.Luco schreef: 28 sep 2020, 21:57
Ja, Sainz loste dat een stuk beter op, is al aan het oefenen voor bij Ferrari.![]()
- JP
Gun die Grosjean eens “driver of the day”. Beetje veel zelfvertrouwen kan die Fransoos wel gebruiken.
- daNpy
Luco schreef: 28 sep 2020, 21:57
Ja, Sainz loste dat een stuk beter op, is al aan het oefenen voor bij Ferrari.![]()

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik mag toch aannemen dat Albon onderhand eens de vacaturebank aan het doornemen is? Gaat al even nergens meer over.
-
OnlineLuco
Ik zou Grosjean nemen als ik Horner was, dan heb je tenminste een teammaat die de concurrentie uitschakelt.Bram schreef: 29 sep 2020, 14:37 Ik mag toch aannemen dat Albon onderhand eens de vacaturebank aan het doornemen is? Gaat al even nergens meer over.
- Knot
En dan in een RB8 laten starten elke race voor die 500 meter 

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
RB staat wel voor een dilemma ja.
In de huidige pool zit geen toppertje en in het juniorprogramma voorlopig ook niet.
Dat wordt dan tegen de basis principes ingaan, en gaan shoppen.
Zou de hulk met die RBR om kunnen gaan?
In de huidige pool zit geen toppertje en in het juniorprogramma voorlopig ook niet.
Dat wordt dan tegen de basis principes ingaan, en gaan shoppen.
Zou de hulk met die RBR om kunnen gaan?
- daNpy
Luco schreef: 29 sep 2020, 16:09 Ik zou Grosjean nemen als ik Horner was, dan heb je tenminste een teammaat die de concurrentie uitschakelt.

https://www.nu.nl/formule-1/6080606/ham ... elijk.html
- Hielke
Natuurlijk, ietsje meer onderstuur inbouwen en dan gaat het prima. Hülkenberg zal qua tempo iets onder Bottas zitten, maar niet veel. Als racer is ie net zo slecht.
Maar daar gaat het bij een tweede rijder niet om. Het kneuzendriemanschap bij Red Bull kan het mentaal niet aan. Na verloop van een aantal races door Max afgedroogd te zijn beginnen ze als een dood vogeltje rond te rijden. Onvoorstelbaar eigenlijk in de wereld die door sommigen als topsport wordt gezien. Zoiets gaat Hülkenberg niet gebeuren. Hij weet waar ie tov het tempo van Max staat, hoeft zich dus nergens door te laten verrassen, onder de indruk te zijn, of te laten demotiveren. Hij gaat net als Bottas gewoon z'n ding doen. De buffer in stand houden wanneer dat maar kan. Die belangrijke rol van een tweede rijder speelt binnen RB nu nog niet, daarvoor zijn ze tov Mercedes niet snel genoeg. Maar is dat tempo wel gelijk dan kan die snelle rijder alle verschil maken. Zonder zo'n rijder gaat het dan niet lukken. Dus zo snel mogelijk afscheid van die jongetjes nemen en op zoek gaan naar een mentaal sterke tweede man.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Volledig eens Hielke. Die jonkies moet je niet naast een Max (of Hamilton) zetten. Dat wordt één grote teleurstelling, knakt hun zelfvertrouwen en sloopt ook hun F1 carrière. Dat zijn nog jongens die dromen om ooit WK te worden, een droom waar ze keihard uit ontwaken na zo'n jaartje naast een echte topper.
Je moet ervaren mannen ernaast zetten, dertigplussers. Die al in de tweede helft van hun carrière zitten. Iemand als Hulk weet zijn plek gewoon, als je die in de 2e RBR zou zetten. Die heeft geen ambities meer om WK te worden, hij zou allang blij zijn met dagsuccessen als een regelmatig podium en misschien zelfs een verdwaalde overwinning. Daar hoef je geen PR onzin over te vertellen zoals nu door Horner en cs. wordt gedaan over de 'prestaties' van Albon, om hem uit de wind te houden en zijn broze zelfvertrouwen niet nog verder onderuit te schoffelen. Iedereen weet vooraf wel dat Hulkenberg of Perez niet van het niveau Max zijn en dat weten beide mannen zelf ook dondersgoed. Zodra die heren echter netjes binnen 3 tot 4 tiende blijven en in de race er binnen redelijke afstand achter blijven hangen (in ieder geval binnen de pitwindows van Mercedes), dan is hun missie al geslaagd.
In zekere zin heeft Albon met één ding nog zeer veel geluk dit jaar: dat Ferrari zo abominabel presteert. Red Bull wordt ook met alleen Max nog fluitend 2e in het WK. Als Ferrari beter gepresteerd had of Racing Point hun potentie had benut, dan had dit halsstarrige (wan)beleid ze pas echt pijn gedaan in Milton Keynes. Alleen doordat de rest het laat liggen kan Albon naar waarschijnlijkheid dit seizoen nog wel uitrijden.
Maar goed, het lijkt me dat de keuze zo ongeveer wel gemaakt zal zijn qua Albon. Dit jaar nog volmaken, Red Bull wordt zoals gezegd toch wel 2e en dan aan het eind van het jaar iemand anders erin. Ik reken op het (ietwat verlate) gezonde verstand van Marko en Horner en ga uit van (en hoop op) Hulkenberg of Perez.
Je moet ervaren mannen ernaast zetten, dertigplussers. Die al in de tweede helft van hun carrière zitten. Iemand als Hulk weet zijn plek gewoon, als je die in de 2e RBR zou zetten. Die heeft geen ambities meer om WK te worden, hij zou allang blij zijn met dagsuccessen als een regelmatig podium en misschien zelfs een verdwaalde overwinning. Daar hoef je geen PR onzin over te vertellen zoals nu door Horner en cs. wordt gedaan over de 'prestaties' van Albon, om hem uit de wind te houden en zijn broze zelfvertrouwen niet nog verder onderuit te schoffelen. Iedereen weet vooraf wel dat Hulkenberg of Perez niet van het niveau Max zijn en dat weten beide mannen zelf ook dondersgoed. Zodra die heren echter netjes binnen 3 tot 4 tiende blijven en in de race er binnen redelijke afstand achter blijven hangen (in ieder geval binnen de pitwindows van Mercedes), dan is hun missie al geslaagd.
In zekere zin heeft Albon met één ding nog zeer veel geluk dit jaar: dat Ferrari zo abominabel presteert. Red Bull wordt ook met alleen Max nog fluitend 2e in het WK. Als Ferrari beter gepresteerd had of Racing Point hun potentie had benut, dan had dit halsstarrige (wan)beleid ze pas echt pijn gedaan in Milton Keynes. Alleen doordat de rest het laat liggen kan Albon naar waarschijnlijkheid dit seizoen nog wel uitrijden.
Maar goed, het lijkt me dat de keuze zo ongeveer wel gemaakt zal zijn qua Albon. Dit jaar nog volmaken, Red Bull wordt zoals gezegd toch wel 2e en dan aan het eind van het jaar iemand anders erin. Ik reken op het (ietwat verlate) gezonde verstand van Marko en Horner en ga uit van (en hoop op) Hulkenberg of Perez.
-
OnlineLuco
Ik zeg het nog een keer, ze hadden Ricciardo nooit moeten laten gaan, dat was de enige die Max nog een beetje uit kon dagen en hem nog scherper kon houden, maar ze waren te gierig imho.
Het was een topduo, had Max een slechte dag dan was Ricciardo er nog, nu is er niks, nada noppes als Max een slechte dag heeft.
*disclaimer: met slechte dag bedoel ik als die kuthonda het weer eens niet doet.
Het was een topduo, had Max een slechte dag dan was Ricciardo er nog, nu is er niks, nada noppes als Max een slechte dag heeft.
*disclaimer: met slechte dag bedoel ik als die kuthonda het weer eens niet doet.
- Knot
Ik vind het wel apart dat Kvyat, Albon en Gasly in de TR/AT wel uit de voeten kunnen.
Zowel de RB16 als ook de RB15 zijn eigenlijk waardeloze, nerveuze, haast onbestuurbare auto's waar Verstappen per toeval goed mee overweg kan. Als ze dat nou eerst eens oplossen komen ze sowieso een stuk dichter bij Mercedes. Kijk hoe het op Spa ging in de regen, ding ging alle kanten op, andere auto's lagen als een blok op de weg.
Zowel de RB16 als ook de RB15 zijn eigenlijk waardeloze, nerveuze, haast onbestuurbare auto's waar Verstappen per toeval goed mee overweg kan. Als ze dat nou eerst eens oplossen komen ze sowieso een stuk dichter bij Mercedes. Kijk hoe het op Spa ging in de regen, ding ging alle kanten op, andere auto's lagen als een blok op de weg.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dan mag je ook gaan twijfelen of Adrian Newey nog wel de juiste man voor de job is.
@ 2min 30 zijn werkplek. Ik ben niet zo onder de indruk van dat analoge.
@ 2min 30 zijn werkplek. Ik ben niet zo onder de indruk van dat analoge.
- Knot
Dat hele antieke rake concept moeten ze ook zsm gaan loslaten, het werkt gewoon niet meer.