Henk Jan schreef: 30 okt 2020, 08:25
Tot vandaag op de BC gemiddeld ca. 1:14, benieuwd of ik dat vandaag een stuk lager kan krijgen.
Je moet je rijstijl wel degelijk aanpassen dan ga je veel hogere waarden scoren (en het verkeer een beetje meer ophouden/opvoeden), dat lijstje van mij is ergens voorbij gekomen. Vooral in EV proberen naar 20/30/40 te komen bij verkeerslichten en honderden meters vooraf gas loslaten om uit te rollen en bij te laden.
CVT doet het prima maar in de 1.8 gaat hij snel in toeren klimmen als je dan een keer wel gas geeft. Scheelt ook nog als je m in ECO mode zet ipv normal dan laat hij de toeren nog wat eerder en verder zakken als je gas terugneemt. Moet ik wel zeggen als ik dan in de Niro zit met een DCT bak heb je wel meer het gevoel dat de motor en de wielen verbonden zijn en beter reageren.
Isolatie t.o.v. Toyota natuurlijk een stuk beter, daarom heb ik ook de CT200 gekozen en geen Auris, stoelen zitten beter en hogere kwaliteit materialen en isolatie gebruikt.