Wat gaat het worden 335i of de BMW M3 E92 ?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 sep 2007, 19:42

Rico v Velzen schreef: Wat een M3 zo verschrikkelijk verslavend maakt is het gretige, hoogtoerige motorkarakter.. dat opzwepende.. beetje motorfietsgevoel... (in de verte dan hé) in combinatie met de sportknop en het superdirecte gasrespons is het net of je iedere keer een rotje met een kort lontje gaat afsteken.

Ik denk wel dat BMW ditzelfde karakter ook aan de e92 M3 heeft meegegeven.. buiten supersportwagens om, vind je in geen enkele andere auto dit karakter terug.
Eh dat is bij elke hoogtoerige auto toch zo?
S2000, Ferrari 355/360/F430, Porsche RS modellen...
Hoogtoerig = gaaf geluid, snelle gasresponse, en gewoon superkicken om te rijden!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 19:45

Tom allemaal auto's waar ik geen ervaring mee heb, maar de Ferrari's zijn natuurlijk niet bepaald gewoontjes.. Tom reageerde de S2000 ook zo superdirect op het gas ?

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 sep 2007, 19:50

Volgens mij is dat een beetje een karaktereigenschap van hoogtoerige motoren maar ik kan het mis hebben :) als ik filmpjes van motoren zie dan 'herken' je een beetje hetzelfde. Uitnodigen om gas te geven. E30 M3 van Michel gaf mij (in de bijrijdersstoel dus) ook zo'n gevoel!
S2000 was onderin vrij 'lui'(alsof je een normale personenauto rijd), bovenin super. puur gasrespons hoor want heel veel koppel heeft de s2000 niet. maar als je eenmaal gas gaf dan wilde je het ook 'afmaken' terwijl je in veel andere auto's zoiets hebt van 'boring, ik kan nu net zo goed schakelen' ;)

Gebruikersavatar
Mat Firens
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Mat Firens » 06 sep 2007, 20:08

Harrie schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me de zin van dit draadje? Natuurlijk is de M3 een treetje hoger, en natuurlijk is de 335i een super apparaat. maar of JIJ het verschil bij wil betalen is niemand hierzo die jou daarin kan adviseren.

Mijn tip. Ga naar een goede BMW dealer en vraag een proefrit met de M3 aan. :wink:
De zin van 'dit draadje' is informatie om niet zomaar 40.000 eur extra uit te geven zonder alle informatie te hebben. Een proefrit is een crime, er worden er 30 dit jaar geleverd die allemaal al verkocht schijnen te zijn. Ik ben er mee bezig maar dat is dus zeer moeilijk. Vandaar zoveel mogelijk extra info.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 20:14

dit is het geheim van een M3 Tom..

[img:800:533]http://www.mwerks.com/gallery/albums//B ... or/018.jpg[/img]

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 sep 2007, 20:18

binnenkort ook maar es dat ding in m'n alfa knutselen dan! :lol:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 06 sep 2007, 20:22

Mat Firens schreef:
Harrie schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me de zin van dit draadje? Natuurlijk is de M3 een treetje hoger, en natuurlijk is de 335i een super apparaat. maar of JIJ het verschil bij wil betalen is niemand hierzo die jou daarin kan adviseren.

Mijn tip. Ga naar een goede BMW dealer en vraag een proefrit met de M3 aan. :wink:
De zin van 'dit draadje' is informatie om niet zomaar 40.000 eur extra uit te geven zonder alle informatie te hebben. Een proefrit is een crime, er worden er 30 dit jaar geleverd die allemaal al verkocht schijnen te zijn. Ik ben er mee bezig maar dat is dus zeer moeilijk. Vandaar zoveel mogelijk extra info.
En je denkt dat BMW geen demo modellen heeft lopen? Ik kan me niet vorstellen als jij naar de dealer gaat en je als serieuze partij bij hun meld dat er volgende week geen M3 voor je klaar staat.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 20:43


Gebruikersavatar
Mat Firens
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat gaat het worden 335i of de BMW M3 E92 ?

Bericht door Mat Firens » 06 sep 2007, 21:33

Marc RS4 schreef:
M3 links laten ligeen en best of both worlds nemen en dat is de Alpina B3 Bi-Turbo.
Volgens mij komt deze te kort i.v.t. de M3. De Alpina B3 heeft 360 pk en 500 NM. Ok die 500 NM is indrukwekkend maar het ding mist 80 pk t.o.v. de M3.

Gebruikersavatar
Mat Firens
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Mat Firens » 06 sep 2007, 21:37

Harrie schreef: En je denkt dat BMW geen demo modellen heeft lopen? Ik kan me niet vorstellen als jij naar de dealer gaat en je als serieuze partij bij hun meld dat er volgende week geen M3 voor je klaar staat.
Nope, ik heb mijn 335i coupe ook uit de folder gekocht, die was er ook niet. Ze zijn aan het kijken of ze de M3 een paar dagen van de importeur kunnen krijgen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat gaat het worden 335i of de BMW M3 E92 ?

Bericht door Bram » 06 sep 2007, 21:39

Mat Firens schreef:
Marc RS4 schreef:
M3 links laten ligeen en best of both worlds nemen en dat is de Alpina B3 Bi-Turbo.
Volgens mij komt deze te kort i.v.t. de M3. De Alpina B3 heeft 360 pk en 500 NM. Ok die 500 NM is indrukwekkend maar het ding mist 80 pk t.o.v. de M3.
Ik vraag me echt af of je dat als een tekortkoming ervaart. En anders chip je dat ding gewoon naar 400 pk en 600 Nm 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 sep 2007, 21:40

Als je hardcore wil dan moet je een E46 M3 CSL nemen, anders lekker de 335i houden!

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 06 sep 2007, 21:41

Horsepower sells cars, Torque wins races 8)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: Wat gaat het worden 335i of de BMW M3 E92 ?

Bericht door Femme » 06 sep 2007, 22:01

Mat Firens schreef:
Marc RS4 schreef:
M3 links laten ligeen en best of both worlds nemen en dat is de Alpina B3 Bi-Turbo.
Volgens mij komt deze te kort i.v.t. de M3. De Alpina B3 heeft 360 pk en 500 NM. Ok die 500 NM is indrukwekkend maar het ding mist 80 pk t.o.v. de M3.
De B3 is qua karakter niet vergelijkbaar met de M3. De B3 is een uber-335i met automaat en een vermogen dat makkelijk toegankelijk is. Beetje de AMG-gedachte dus. De motor draait wat meer toeren dan een standaard 335i maar veel verschil zit er niet in. Aan een 335i kun je veel versleutelen om 'm qua onderstel en remmen gelijkwaardig te maken aan een M3 maar die hoogtoerige motor krijg je er niet in.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 sep 2007, 22:06

Femme, een 335i met opties als de M (laat ik navi etc ff weg voor t gemak) ben je 75k kwijt. Nog 25k over voor onderstel, remmen (zeg dat dat 10k maximaal gaat kosten)... 15k in de pocket voor het blok... met 5k heb je al een aantal onderdelen en een ECU remap tepakken. Wie zegt dat een blok met dikke koppelkromme niet beter rijdt dan de lineaire M3 vermogensafgifte??

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 06 sep 2007, 22:10

Juist.

Liever een shitload koppel, dan continue mega moeten revven om pk's te krijgen 8)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 06 sep 2007, 22:17

Is geld geen issue en vind je de M3 mooi waarom niet?

Geld is voor mij wel een issue en de M3 vind ik nog niet mooi. De 335 vind ik een stuk mooier.
Vergeet voor de lol het verbruik ook niet. 335 verbruik ken je. M3 schijnt een behoorlijk drankprobleem te hebben.

Gebruikersavatar
Mat Firens
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Mat Firens » 06 sep 2007, 22:17

Dat idee heb ik dus ook. Maar ik denk dat het pas echt goed te vergelijken is bij een test. Atmosferische motoren vind ik als het echt rock and roll wordt super maar voor alles door onder niet echt.... maar toch.. zo'n M heeft een magische aantrekkingskracht ;-)

Gebruikersavatar
Mat Firens
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Mat Firens » 06 sep 2007, 22:19

Nandor schreef:Is geld geen issue en vind je de M3 mooi waarom niet?

Geld is voor mij wel een issue en de M3 vind ik nog niet mooi. De 335 vind ik een stuk mooier.
Vergeet voor de lol het verbruik ook niet. 335 verbruik ken je. M3 schijnt een behoorlijk drankprobleem te hebben.
Nou, geld is voor mij ook een issue hoor maar laten we het er op houden dat ik het kan betalen. Ik vind de nieuwe M3 juist heel veel op de 335i coupe lijken die ik nu rijd. Bedoel je misschien niet de coupe ?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 06 sep 2007, 22:20

Sja als ie een shitload aan koppel wil EN een berg peekaa's dan raakt ie toch echt aan een RS5 B5...

Maja das weer het verkeerde merk he.

Hopplakeeeeee :lol:

[img:31:31]http://img208.imageshack.us/img208/3166/xtcmk5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Mat Firens
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Mat Firens » 06 sep 2007, 22:25

Marc RS4 schreef:Sja als ie een shitload aan koppel wil EN een berg peekaa's dan raakt ie toch echt aan een RS5 B5...

Maja das weer het verkeerde merk he.

Hopplakeeeeee :lol:

[img:31:31]http://img208.imageshack.us/img208/3166/xtcmk5.gif[/img]
Nee hoor, Audi is een heel mooi merk en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik een keuze ga maken tussen een rs4 of een m3. De m3 heeft mijn voorkeur omdat ik al jaren BMW rijd en ik dat merk een warm hart toe draag aangezien de wagens me nog nooit in de steek hebben gelaten. Maar een rs4 en dan met name de avant, erg mooi. Maar voor nu zit de M3 top of mind :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 06 sep 2007, 22:31

Mat,

je kunt geen foute keus maken. Ik denk dat je echt even met de M3 moet rijden om te kiezen. Qua looks vind ik de M3 echt tegenvallen. Een E46 doet me meer. 335i en E46 M3 is natuurlijk ook leuk :)

Ik las wel in het draadje van Sander dat er een goed SMG/DSG achtig systeem aan zit te komen. Wellicht interessant?

Over interessant gesproken: C63 AMG....

Succes met de keus!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43048
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 sep 2007, 22:33

Wat een vraag...
Heb beide niet gereden.
Persoonlijk houd ik van turbomotoren, mag met meer dan 4 cilinders zijn :wink:
Maar... M3 is natuurlijk wel DE top van de 3-serie.
En die daaronder heb je al.
Ik koop niet vaak dezelfde auto weer, "understatement".
In die prijsklasse shop ik dan wel niet het gevoel lijkt me vergelijkbaar.
Puur op basis daarvan zeg ik, mits financieel haalbaar, halen die M3!
Laatst gewijzigd door Arthur op 06 sep 2007, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 06 sep 2007, 22:33

Persoonlijk ging ik ook voor de C63 AMG station als ik uit deze DRIE moest kiezen....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 06 sep 2007, 22:34

Op dit moment vind ik de concurrenten van de M3 (RS4 en C63 AMG) sterker dan ooit. Helaas moet ik m'n mening baseren op tests uit de Autovisie en EVO, maar als ik de keus zou hebben, zou ik het echt niet weten zeg, heel moeilijk.

Doorsparen voor een Aston Martin V8 Vantage geen optie? Werelds geluid in die auto man 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], GRzep en 25 gasten