
Was je met de Megane langzamer of sneller als met de 106 op een heel rondje?
Balen dat het zo lang gaat duren met de 106. Is dat omdat je het zelf wil doen? Of de garage geen tijd?
Denk dat ik met de Megane wel wat sneller ben, al lijkt de 106 sneller door de beleving. De Megane maakt het (bij mij) vooral goed op de rechte stukken, de 106 durf ik echt hard in een bocht te gooien want die gaat toch wel.Jan Terwolde schreef: 12 aug 2020, 15:10 Leuk om te lezen dat jij net mij ook de andere auto als reserve ringtool gebruikt. Alles om maar te kunnen ringen!
Was je met de Megane langzamer of sneller als met de 106 op een heel rondje?
Balen dat het zo lang gaat duren met de 106. Is dat omdat je het zelf wil doen? Of de garage geen tijd?
Niet gemeten, geen meerwaarde voor mij met de daily. Met de 106 is het wel leuk maar dan kijk ik het terug op de chinese gopro.
Klopt ja, maar sensor uitgelezen en gaf geen storingen, koudemiddel zat nog 525gr in dus precies wat er 3,5 maand geleden in is gegaan.Michel Huisman schreef: 12 aug 2020, 16:54 Airco ging bij die van mij ook ‘opeens’ stuk. Bleek een sensor te zijn. Weet even niet meer welke, druksensor of temperatuursensor maar die gaan blijkbaar wel vaker kapot bij de Megane.
Ik had EBC yellowstuff remblokken. Ik weet dat EBC in het verleden niet al te positief ervaren werd maar die blokken zijn heel wat jaartjes geleden aardig verbeterd. Ik heb daar altijd prima mee kunnen rijden , ook vaker 6 tot 8 rondjes achter elkaar. Remmen van de Megane zijn verder prima je hoeft eigenlijk niks aan te passen. Ik gebruikte de Brembo HT schijven die voldoen hartstikke goed en die zijn goed betaalbaar. Brakeducts e.d. heb je voor een paar rondjes touristenfahrt niet nodig.
Qua remmen heb ik van een bekende die veel Ringt met z'n Megane de Performance Friction Z-Rated blokken aanbevolen gekregen, dus die ga ik proberen met Brembo HC schijven.Franswa schreef: 12 aug 2020, 23:14 Snap wel wat je bedoeld met de remmen, blijven bij die van mij ook de zwakste schakel. Het remt, maar missen wel wat agressiviteit. Voelt gewoon wat lafjes aan. Had gehoopt dat dit een stuk beter zou worden met een nieuwe set Brembo schijven en blokken, maar het is niet veel beter geworden. Ik ga me toch maar eens verdiepen in remupgrades voor de Megane, want hier kan ik niet echt tegen....
Ben ook erg blij met de PS4S, toch net iets meer grip dan de normale PS4. (bij nat wegdek is het wel iets minder)
Die kan ik je aanraden. Ik heb meerdere 205jes met Megane RS MkII brembo's en 1 daar van heeft de Z-rated blokken.Martijn M schreef: 13 aug 2020, 08:35 Qua remmen heb ik van een bekende die veel Ringt met z'n Megane de Performance Friction Z-Rated blokken aanbevolen gekregen, dus die ga ik proberen met Brembo HC schijven.
Netjes schadeformulier ingevuld met de tegenpartij. Ging allemaal vrij soepel. Hoe het verder afgehandeld wordt weet ik nog niet.Bram schreef: 15 sep 2020, 10:04 Hoe wordt zo'n schade nou afgewikkeld? Schijnt toch horror te zijn, in het buitenland schade rijden?
Verder geniale trip natuurlijk, die ga je niet snel vergeten![]()
Ik zal de route (pasvolgorde) wel even bij elkaar zoeken en hier delen.BartMS schreef: 15 sep 2020, 19:16 gave trip! heb je toevalig de route die jullie gedaan hebben nog in maps ofzo?
Als alles is afgehandeld zal ik wel wat foto's posten.ivo-b schreef: 15 sep 2020, 23:00 Mooie plaatjes! Dan geniet je pas echt van de kwaliteiten van je auto op zo'n trip. Balen van de schade wel..De ramptoerist in mij is wel een beetje benieuwd naar een foto ervan![]()
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], PetervdH, Rogerb, Semrush [Bot] en 19 gasten