Is er vroeger een periode geweest dat bij een spaarhypotheek geen grens was aan het in te leggen bedrag?
ja zeg, een beetje df er heeft dat gewoon cash bij zich he.
Mijn maximale hypotheek, zo'n 180.000 euro, is hard de grond ingedrukt door mijn studielening. Er blijft daardoor maar een handvol woningen over in mijn regio, waar de hoofdprijs gevraagd wordt. In je eentje kom je er niet tussen. Waarom dan niet uit de Randstad verhuizen? Elke dag twee uur reizen is op lange termijn niet te doen en thuiswerken is geen belofte voor de toekomst."
Het platteland is voor ons ook geen optie. We wilden het wel ontdekken, maar komen allebei uit de stad. Zoveel groter en goedkoper zijn de woningen daar ook niet."
Wat een ellende dat die mensen niet in de randstad kunnen wonen voor 200k... Vraag me ook af wat ze denken als dezelfde woning volgend jaar weer 50k duurder isMijn vriendin en ik zijn eind twintig, verdienen goed en hebben ruim 50.000 euro spaargeld. De financiering van een huis lijkt geen probleem, maar we komen er nauwelijks tussen zonder ons budget te verhogen. We zoeken een woning rondom Utrecht voor ruim 300.000 euro. Als zo'n woning vervolgens wordt verkocht voor 360.000 euro, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn. We kunnen wel zoveel betalen, maar doen het niet. Dat is min of meer een principekwestie
3 ton rondom utrecht, manman een beetje normale rijtjeswoning in bv Hilversum begint bij 4 ton, of je moet in een tokkiebuurt willen wonen.Wimo schreef: 02 sep 2020, 17:27 Dit is toch ook wel vermaak..
https://www.nu.nl/economie/6074820/huiz ... schip.html
Mijn maximale hypotheek, zo'n 180.000 euro, is hard de grond ingedrukt door mijn studielening. Er blijft daardoor maar een handvol woningen over in mijn regio, waar de hoofdprijs gevraagd wordt. In je eentje kom je er niet tussen. Waarom dan niet uit de Randstad verhuizen? Elke dag twee uur reizen is op lange termijn niet te doen en thuiswerken is geen belofte voor de toekomst."Het platteland is voor ons ook geen optie. We wilden het wel ontdekken, maar komen allebei uit de stad. Zoveel groter en goedkoper zijn de woningen daar ook niet."Wat een ellende dat die mensen niet in de randstad kunnen wonen voor 200k... Vraag me ook af wat ze denken als dezelfde woning volgend jaar weer 50k duurder isMijn vriendin en ik zijn eind twintig, verdienen goed en hebben ruim 50.000 euro spaargeld. De financiering van een huis lijkt geen probleem, maar we komen er nauwelijks tussen zonder ons budget te verhogen. We zoeken een woning rondom Utrecht voor ruim 300.000 euro. Als zo'n woning vervolgens wordt verkocht voor 360.000 euro, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn. We kunnen wel zoveel betalen, maar doen het niet. Dat is min of meer een principekwestie![]()
Dat zeg ik heel de tijd, eisen bijstellen, maar ja hullie doen het ook.JP schreef: 02 sep 2020, 17:42 Deze week op RTL. Het programma “voor hetzelfde geld”.
Koppel die in Rotterdam woont in een rijtjeskippenhok en gaat kijken wat ze voor 6ton groter en landelijker kunnen wonen. Uiteindelijk worden hun 3 grote huizen aangeboden maar valt uiteindelijk alles omdat er te weinig vreten thuisbezorgd kan worden in zo’n dorp. Ja als dat je eisen zijnZe deden elke avond eten laten bezorgen....Dan beleven ze maar in 010 wonen.....
Wat een grap. Wel zeggen dat je goed verdiend en spaargeld hebt, maar het vervolgens niet willen gebruiken..Wimo schreef: 02 sep 2020, 17:27Mijn vriendin en ik zijn eind twintig, verdienen goed en hebben ruim 50.000 euro spaargeld. De financiering van een huis lijkt geen probleem, maar we komen er nauwelijks tussen zonder ons budget te verhogen. We zoeken een woning rondom Utrecht voor ruim 300.000 euro. Als zo'n woning vervolgens wordt verkocht voor 360.000 euro, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn. We kunnen wel zoveel betalen, maar doen het niet. Dat is min of meer een principekwestie
Principes kosten geld zegt men toch, perfect voorbeeld.KoenM schreef: 02 sep 2020, 18:01Wat een grap. Wel zeggen dat je goed verdiend en spaargeld hebt, maar het vervolgens niet willen gebruiken..Wimo schreef: 02 sep 2020, 17:27Mijn vriendin en ik zijn eind twintig, verdienen goed en hebben ruim 50.000 euro spaargeld. De financiering van een huis lijkt geen probleem, maar we komen er nauwelijks tussen zonder ons budget te verhogen. We zoeken een woning rondom Utrecht voor ruim 300.000 euro. Als zo'n woning vervolgens wordt verkocht voor 360.000 euro, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn. We kunnen wel zoveel betalen, maar doen het niet. Dat is min of meer een principekwestie
Ik heb een miljoen op de bank, maar toch lukt het me niet om een nieuwe Porsche te kopen. Ik wil namelijk niet meer dan €20k uitgeven. Ofzoiets![]()
Als dat de eis is om maar omringd te zijn met genoeg vreetschuren, terwijl je gewoon op 50min (1uur max was hun eis) in een rustige buurt kan wonen met 2x zo veel plaats en dan na een week proefwonen “klagen” dat je de herrie mist van ambulances, omdat je huidige woning naast een ziekenhuis ligt. Dan heb je toch echt een klap van de molen gehad.Luco schreef: 02 sep 2020, 17:46Dat zeg ik heel de tijd, eisen bijstellen, maar ja hullie doen het ook.JP schreef: 02 sep 2020, 17:42 Deze week op RTL. Het programma “voor hetzelfde geld”.
Koppel die in Rotterdam woont in een rijtjeskippenhok en gaat kijken wat ze voor 6ton groter en landelijker kunnen wonen. Uiteindelijk worden hun 3 grote huizen aangeboden maar valt uiteindelijk alles omdat er te weinig vreten thuisbezorgd kan worden in zo’n dorp. Ja als dat je eisen zijnZe deden elke avond eten laten bezorgen....Dan beleven ze maar in 010 wonen.....
Ja daarom zoveel mensen zoveel wensen, ik vond de andere huizen veel meer waar voor het geld bieden, maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde wensen, want dan zou het erg druk worden als iedereen in hetzelfde huis of plaats wil wonenShakes schreef: 02 sep 2020, 19:51 En een kleur en een diff
Nigtevecht is een prima keus. Overigens zat mensen die van 3 hoog achter in Amsterdam nu vrijstaand in Lelystad wonen. Dat is overigens beide kut.
Lastig. Zeker als het op papier staat en de makelaar flink meegeholpen heeft met de advertentie + foto's. Zal ie je ook niet in dank afnemen denk ik, en terecht, als ik eerlijk ben.Philipoo schreef: 03 sep 2020, 10:08 Nieuwe deal gemaakt. Helaas wel wat ingeleverd op bieder 1, maar deze koper gaat hopelijk geen gezeik opleveren. Makelaar er ook tussenuit gehaald want die werkte ons alleen maar tegen ipv mee.
Had in eerste instantie een vaste prijs plus een bonus boven een bepaalde prijs met de makelaar afgesproken. Wil nu die bonus niet betalen omdat we uiteindelijk heel veel zelf moeten doen, iemand enig idee of ik dit hard kan maken?