Enough said
romo's Porsche 718 GT4
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ja, maar race BMW’s ook geen m-diffAndre schreef: 28 aug 2020, 15:53
Alle race versies van porsche hebben geen PTV dus geen afremmend wieltje zoals in de straat versies. Zelfst de dikke gt3 en RS versies hebben ptv voor mij is dat teleurstellend.

- BamiesGTA
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: romo's Porsche 718 GT4
Haha wat een discussie weer 
Post liever wat leuke filmpjes om romo lekker te maken alvast een ander uitlaatsysteem te kiezen!

Post liever wat leuke filmpjes om romo lekker te maken alvast een ander uitlaatsysteem te kiezen!
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: romo's Porsche 718 GT4
18 pagina’s en Romo heeft nog steeds niet zo’n kever?!
- Arthur
- Berichten: 43048
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: romo's Porsche 718 GT4
En lullen over een uitlaat terwijl hij niet eens een inlaat heeft 



-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Klopt ook helemaal. Maar tussen de straatsystemen van BMW //M en Porsche zit gewoon wél een praktisch verschil. En een afremmend binnenwiel op 991.2 GT3RS/GT2RS notabene, dat vind ik dan weer net-niet-engineering neem me niet kwalijk. Terwijl ik als ik nu de loterij zou winnen ze nu zou bestellen. Punt.
-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ondanks dat ik de Porsche kies ben ik het wel met Robin eens wat betreft dat diff.
De trend om steeds maar meer vermogen te moeten hebben en de auto toch rijdbaar te houden, of succes van een auto meten met rondetijden en daarom slimme computers gebruiken om weer ergens 0,1s op te winnen hoeft van mij niet (technisch wel indrukwekkend natuurlijk, dat het kan en hoe men steeds weer dingen kan verbeteren). Doe maar gewoon mechanisch. Dat het in bepaalde situaties langzamer is interesseert mij niet.
Waarmee ik niet zeg dat een digitaal systeem mij in de weg zou zitten als ie het wel heeft. Waarschijnlijk merk ik het niet eens.
De trend om steeds maar meer vermogen te moeten hebben en de auto toch rijdbaar te houden, of succes van een auto meten met rondetijden en daarom slimme computers gebruiken om weer ergens 0,1s op te winnen hoeft van mij niet (technisch wel indrukwekkend natuurlijk, dat het kan en hoe men steeds weer dingen kan verbeteren). Doe maar gewoon mechanisch. Dat het in bepaalde situaties langzamer is interesseert mij niet.
Waarmee ik niet zeg dat een digitaal systeem mij in de weg zou zitten als ie het wel heeft. Waarschijnlijk merk ik het niet eens.
- bartb
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Locatie: Friesland
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ja, weten we al welke kleur het wordt?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ik neig meer en meer naar GT Zilver
Zag vanochtend een 991 911 GT Zilver, ja, dat kan zeker wel.
Met Robin en Tom eens
Geen fraaie technische oplossing, en dat van Porsche.
Andere kant verhaal; ook ik zal het waarschijnlijk niet/nauwelijks merken, wat Tom zegt dus.
Zag vanochtend een 991 911 GT Zilver, ja, dat kan zeker wel.
Met Robin en Tom eens
Geen fraaie technische oplossing, en dat van Porsche.
Andere kant verhaal; ook ik zal het waarschijnlijk niet/nauwelijks merken, wat Tom zegt dus.
- Philipoo
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
Wel een saaie match naast de M2CS hé
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: romo's Porsche 718 GT4
Vind ik persoonlijk ook de kleur waar die plastic onderdelen het mooist op uitkomen.
Geeft daardoor een knap geheel.
- BamiesGTA
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
Helemaal juist! contrast vd matzwarte delen met zilver en de combinatie met de schaduwflakes of donkerdere kleurpigmenten in GT zilver is top.
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: romo's Porsche 718 GT4
Go with it Romo! Ik vind er niets saais aan, irl is het een heel bijzonder zilver. De carosserievormen en de zwarte delen komen er prachtig door uit. Tuurlijk is geel ofzo spannender maarja, daar wordt je op lange termijn ook niet blij van
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: romo's Porsche 718 GT4
Klopt kasteel.
Een actief achterdiff is in de meeste raceklasses verboden.
Maar ik heb zelf ook het liefste een puur mechanisch diff. Geen Electronica erop. Maar een wiel afremmen zoals porsche dat doet moet ik sowieso niet.
Een actief achterdiff is in de meeste raceklasses verboden.
Maar ik heb zelf ook het liefste een puur mechanisch diff. Geen Electronica erop. Maar een wiel afremmen zoals porsche dat doet moet ik sowieso niet.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
^Wellicht voor jouw competenties van belang.
Ik zal het nauwelijks of niet merken, ik laat hem dr ook niet om staan
Ik zal het nauwelijks of niet merken, ik laat hem dr ook niet om staan

-
Online
- Berichten: 4360
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: romo's Porsche 718 GT4
Is dat omdat het niet goed aanvoelt op racesnelheid of een vooroordeel omdat het woord "remmen" snelheidsverlaging doet vermoeden?Andre schreef: 30 aug 2020, 02:19 Klopt kasteel.
Een actief achterdiff is in de meeste raceklasses verboden.
Maar ik heb zelf ook het liefste een puur mechanisch diff. Geen Electronica erop. Maar een wiel afremmen zoals porsche dat doet moet ik sowieso niet.
Want bij een open differentieel het binnenste wiel afremmen, betekent ook evenredig meer vermogen naar het buitenste wiel sturen. Waar bij een mechanisch "sper"diff enkel een bepaalde hoeveelheid slip, en dus vermogensverlies, van het binnenste wiel toegelaten wordt.
Nadeel van het elektronisch afremmen van het binnenste wiel bij een mechanisch open diff is meer slijtage van remblokken en schijven achter en een verhoging van de temperatuur op racetempo. Maar daar is voor te compenseren.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Nu wordt er zoveel met Porsches geracet, NS en weet ik waar, dan zou er toch veel meer negatief nieuws over moeten zijn? Of wordt dat systeem dan vervangen?
Kortom; Porsche out of the box ook niet die race machine waar ie voor wordt geroemd en gehouden?
Niet dat ik er verde mee kan zitten, maar ik wil wel graag weten hoe het in elkaar steekt.
Kortom; Porsche out of the box ook niet die race machine waar ie voor wordt geroemd en gehouden?
Niet dat ik er verde mee kan zitten, maar ik wil wel graag weten hoe het in elkaar steekt.
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Voor HTK hobbyracen prima, maar de oplossing van //M is in dit geval beter Romo.
Tweede dikgedrukt: PTV is icm een LSD(dus geen open diff) , hoeft niet, zie hun race broeders of hoe //M het aanpakt voor op straat.
André en ik hebben 't er vanochtend nog even over gehad, hij zal zich misschien straks wel weer even melden.
Eerste dikgedrukt, je remt het binnenste wiel af , daardoor komt er niet opeens meer vermogen naar 't buitenste wiel, dat blijft gelijk natuurlijk.... hij stuurt alleen beter in en binnenste wielspin wordt teniet gedaan.SlowCo schreef: 30 aug 2020, 12:37Is dat omdat het niet goed aanvoelt op racesnelheid of een vooroordeel omdat het woord "remmen" snelheidsverlaging doet vermoeden?Andre schreef: 30 aug 2020, 02:19 Klopt kasteel.
Een actief achterdiff is in de meeste raceklasses verboden.
Maar ik heb zelf ook het liefste een puur mechanisch diff. Geen Electronica erop. Maar een wiel afremmen zoals porsche dat doet moet ik sowieso niet.
Want bij een open differentieel het binnenste wiel afremmen, betekent ook evenredig meer vermogen naar het buitenste wiel sturen. Waar bij een mechanisch "sper"diff enkel een bepaalde hoeveelheid slip, en dus vermogensverlies, van het binnenste wiel toegelaten wordt.
Nadeel van het elektronisch afremmen van het binnenste wiel bij een mechanisch open diff is meer slijtage van remblokken en schijven achter en een verhoging van de temperatuur op racetempo. Maar daar is voor te compenseren.
Tweede dikgedrukt: PTV is icm een LSD(dus geen open diff) , hoeft niet, zie hun race broeders of hoe //M het aanpakt voor op straat.
André en ik hebben 't er vanochtend nog even over gehad, hij zal zich misschien straks wel weer even melden.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
De verschillen zijn mij helder.
Maar;
Hoe doen al die lui het dan die met hun Porsche die circuits afraggen?
Worden alsnog technische aanpassingen aangebracht?
Maar;
Hoe doen al die lui het dan die met hun Porsche die circuits afraggen?
Worden alsnog technische aanpassingen aangebracht?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Je kunt lsd's vervangen. Ook op je M2CS Romo, een Drexler bijv.
Ik doe een aanname/gok. Omdat van nature een 911/Middenmotor nogal RELATIEF(!)onderstuurd een bocht ingaat(is de fysiek) is dit misschien de betrouwbaarste /voordeligste oplossing voor Porsche's straatauto's denk ik.
Een frontmotor Rwd //M product heeft vele manco's , dat weten we wel.
Maar licht op de neus is hij nooit. Dit itt een 911/Cayman. En licht op de neus --->onderstuur kan gebeuren. Dit icm met die dikke blokken achter jou of achter/op de achteras, doordrukken.....
Je zit in 'n spagaat. Er moet druk op de neus zijn, maar ook weer niet teveel. Audi bijvoorbeeld:)
Als je nu voor de gemiddelde Porsche piloot het binnenste wiel afremt, stuurt hij mooier in.
Voor een gevorderde rijder/racer is dit surrogaat. En die stuurt/rijdt anders met z'n Cayman/911 dan de avg Porscherijder.
Zoiets denk ik.
Ik doe een aanname/gok. Omdat van nature een 911/Middenmotor nogal RELATIEF(!)onderstuurd een bocht ingaat(is de fysiek) is dit misschien de betrouwbaarste /voordeligste oplossing voor Porsche's straatauto's denk ik.
Een frontmotor Rwd //M product heeft vele manco's , dat weten we wel.
Maar licht op de neus is hij nooit. Dit itt een 911/Cayman. En licht op de neus --->onderstuur kan gebeuren. Dit icm met die dikke blokken achter jou of achter/op de achteras, doordrukken.....
Je zit in 'n spagaat. Er moet druk op de neus zijn, maar ook weer niet teveel. Audi bijvoorbeeld:)
Als je nu voor de gemiddelde Porsche piloot het binnenste wiel afremt, stuurt hij mooier in.
Voor een gevorderde rijder/racer is dit surrogaat. En die stuurt/rijdt anders met z'n Cayman/911 dan de avg Porscherijder.
Zoiets denk ik.
Laatst gewijzigd door Robin op 30 aug 2020, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Hahahah
Maar wat ik reeds postte; de GT4/Spyder voelen NIET licht op de neus, daarentegen de 981 GTS WEL
Hoe en waarom dat verschil kan ik niet verklaren, of dat alleen door andere geometrie/onderstel zo anders kan voelen?
Die GT4 geeft direct vertrouwen, de GTS moest ik heel erg aan wennen, wat heet, ik ben nooit gewend geraakt aan die kar qua stuurgevoel
Maar wat ik reeds postte; de GT4/Spyder voelen NIET licht op de neus, daarentegen de 981 GTS WEL
Hoe en waarom dat verschil kan ik niet verklaren, of dat alleen door andere geometrie/onderstel zo anders kan voelen?
Die GT4 geeft direct vertrouwen, de GTS moest ik heel erg aan wennen, wat heet, ik ben nooit gewend geraakt aan die kar qua stuurgevoel

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Dat snap ik. Da's ook 't verschil M2/C/CS vs M135i/140i. Totaal ander onderstel.romo schreef: 30 aug 2020, 13:10 Hahahah
Maar wat ik reeds postte; de GT4/Spyder voelen NIET licht op de neus, daarentegen de 981 GTS WEL
Hoe en waarom dat verschil kan ik niet verklaren, of dat alleen door andere geometrie/onderstel zo anders kan voelen?
Die GT4 geeft direct vertrouwen, de GTS moest ik heel erg aan wennen, wat heet, ik ben nooit gewend geraakt aan die kar qua stuurgevoel![]()
En GT4 heeft veel meer front downforce, ik denk zo 20%? Of iig geen (bijna) lift wat misschien de 981 op hogere snelheid wel heeft, al betwijl ik dat, dat zit wel goed bij Porsche, maar minder downforce voor zowieso die 981.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Het punt is dat je dat verschil (718 GT4 vs 981 GTS) reeds bij stads-snelheid voelt, dan speelt die downforce nog 0,0 rol, gs er op wordt het verschil nog duidelijker natuurlijk.
-
- Berichten: 5140
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ik hoor/lees eigenlijk ook hier heel weinig over in reviews, zowel rijdend op straat of een Chris Harris die een Porsche over circuit ragt.