romo's Porsche 718 GT4
- ADV
Re: romo's Porsche 718 GT4
GTS4.0 met PDK voor mij dan AUB.. Wel grappig, had verwacht dat ie, na het commentaar tijdens het rijden voor de Cayman zou kiezen..
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Goed filmpje, sowieso een erg goede autojournalist die Peter Hilhorst. Kan goed sturen, is een echte liefhebber en kan het goed en enthousiast vertellen ook.
Ik ging ook voor de M2CS in dit vergelijk. Ik hou daar ook wel van, die lompe turbopower met die karrevrachten koppel op de achterwielen. Niet altijd even subtiel maar wel gewoon zeer vermakelijk. Rij zelf ook rond met ca. 430 PK / 600 Nm plus een sper en dat blijft gewoon altijd geweldig leuk. Vanochtend ook, kletsnatte wegen, Sport+ en je gaat gewoon altijd en overal dwars als je naar het gaspedaal kijkt. Levert je elke keer weer een big smile op. Daarom vind ik Amerikaanse musclecars ook geweldig. Lomp, minder verfijnd maar daardoor juist zo leuk.
Maar nog beter natuurlijk als je beide kunt kopen, zoals romo.
Ik ging ook voor de M2CS in dit vergelijk. Ik hou daar ook wel van, die lompe turbopower met die karrevrachten koppel op de achterwielen. Niet altijd even subtiel maar wel gewoon zeer vermakelijk. Rij zelf ook rond met ca. 430 PK / 600 Nm plus een sper en dat blijft gewoon altijd geweldig leuk. Vanochtend ook, kletsnatte wegen, Sport+ en je gaat gewoon altijd en overal dwars als je naar het gaspedaal kijkt. Levert je elke keer weer een big smile op. Daarom vind ik Amerikaanse musclecars ook geweldig. Lomp, minder verfijnd maar daardoor juist zo leuk.
Maar nog beter natuurlijk als je beide kunt kopen, zoals romo.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dit. Hij legt 't prima uit en legt de vinger bij beide auto's op de zere plek zonder echt negatief te zijn.Wouter81 schreef: 28 aug 2020, 11:24 Goed filmpje, sowieso een erg goede autojournalist die Peter Hilhorst. Kan goed sturen, is een echte liefhebber en kan het goed en enthousiast vertellen ook.
Maar: Dat Porsche diff is PTV en dus mede via remingrepen. CS diff is electronisch gestuurd mech LSD.
Hij omschreef het doorduwen en ondersturen van een mid engined auto ook mooi. Ook kwam hij wat mij betreft op 90% qua praat van hoe ik over de Comp denk, maarja ik rij en glij er 'dagelijks' mee:)
Natuurlijk de CS in dit vergelijk. Hoe prachig de 4.0 ook klinkt, dat met die verzetten neh. PDK zou uitkomst bieden, maar dan nog, ik ben slagkracht en een nerveuzere kont gewend. Dus dan geheel met Hilhorst eens, maar dan wel de M2Comp met tune:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mooie video zoals gezegd, maar ook hier is het in de kern de verkeerde vraag die wordt gesteld; namelijk welke beter is?
Dat is per definitie de verkeerde vraag voor 2 karren die niet vergelijkbaar zijn. Die verschillen heb ik reeds verwoord. CS en GT zijn complementair; das mijn eigen conclusie
Dat is per definitie de verkeerde vraag voor 2 karren die niet vergelijkbaar zijn. Die verschillen heb ik reeds verwoord. CS en GT zijn complementair; das mijn eigen conclusie

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als ik een M2C had gehad had ik ik nooit een CS overwogen, komende van een OG M2 was en is dit een prima stap.Andre schreef: 28 aug 2020, 08:53 Als electronisch instelbare dempers een optie zou zijn zou ik die nooit bestellen. Als een auto te hard of te zacht is kan je beter andere veren nemen.
Bij de. CS zijn electronische dempers standaard en dat vind ik jammer. Net als rooie remklauwen op sommige kleuren prima maar op een blauwe ziet het er niet uit.
Eerste M2 versie was zeker mooi maar de S55 motor hangt wel even lekkerder aan het gaspedaal.
Filmpje autovisie mooi. Mooie conclusie zo is het ook. Alleen dan een M2c. Dat is meer als genoeg voor de fun.
Andere veren/dempers; dat heb ik meegemaakt met JRZ; das nie wieder

Zware remmen no go idd, rode remklauw op blauw is niks idd, CCB doen het prima en lekker licht ook nog.
S55 is idd veel beter aan het gas, lichtvoetiger en vrijer ademend dan het ietwat astmatische N55 blok.
- romo
Ja, die 25kg doet het hem echt op deze supertanker van 1550kg

Andere kant weer lichte CCB remmerij, en dat helpt enorm natuurlijk

- Sjoerd
Die conclusie had ik 7 jaar geleden al getrokkenromo schreef: 28 aug 2020, 13:09 Mooie video zoals gezegd, maar ook hier is het in de kern de verkeerde vraag die wordt gesteld; namelijk welke beter is?
Dat is per definitie de verkeerde vraag voor 2 karren die niet vergelijkbaar zijn. Die verschillen heb ik reeds verwoord. CS en GT zijn complementair; das mijn eigen conclusie![]()

Robin; je omschrijft PTV wel erg simpel. Er zit op de GTS gewoon een mechanisch sper wat weer samenwerkt met PTV.
-
Omdat het zo is : PTV kan niet uitgeschakeld.Sjoerd schreef: 28 aug 2020, 13:16Die conclusie had ik 7 jaar geleden al getrokkenromo schreef: 28 aug 2020, 13:09 Mooie video zoals gezegd, maar ook hier is het in de kern de verkeerde vraag die wordt gesteld; namelijk welke beter is?
Dat is per definitie de verkeerde vraag voor 2 karren die niet vergelijkbaar zijn. Die verschillen heb ik reeds verwoord. CS en GT zijn complementair; das mijn eigen conclusie![]()
(tussen een 1m en een Boxster S)
Robin; je omschrijft PTV wel erg simpel. Er zit op de GTS gewoon een mechanisch sper wat weer samenwerkt met PTV.
Bij //M is alles uit en werkt 't LSD alleen, geen remingrepen.
- Philipoo
Die CCB zal je veel eerder voelen dan het verschil in handbak/dct; onafgeveerd en roterende massa kunnen een mega verschil maken! Auto met zware wielen gewisseld door daadwerkelijk lícht metaal stuurt heel anders!
- Sjoerd
Robin,
je omschrijft het nog simpeler dan dat je ervoor deed. Ik zou zeggen; ga er eens goed mee rijden en ervaar het.
je omschrijft het nog simpeler dan dat je ervoor deed. Ik zou zeggen; ga er eens goed mee rijden en ervaar het.
-
Ga ik doen binnenkort. Ga jij dan even het M diff proberen in de M2/C/CS? Hebben we dat ook weer gehad.Sjoerd schreef: 28 aug 2020, 14:45 Robin,
Omschrijving is wat het is. Wiskundige formule's erbij dan?
https://www.porsche-club-holland.nl/por ... E400559929
//M Diff gooit juist in omstandigheden nog meer koppel naar het buitenste achterwiel om hetzelfde te bereiken als Porsche, beter insturen/minder onderstuur maar niet met afremmend binnenste wiel.
- Sjoerd
Ik heb het M diff genoeg gereden hoor; don't worry. En ik rij dagelijks in een BMW met heerlijk ouderwets mechanisch LSD.
Waar je voorbij aan gaat is dat 'remingreep' ook een functie kan hebben. In combinatie bijvoorbeeld met een mechanisch LSD. Zowel PTV als M Diff hebben hetzelfde doel. De uitvoering is anders. Waar de Porsche wellicht wat meer slijtage heeft van de remblokken achter werkt het diff wel voorspelbaarder dan een M diff.
Ze zijn in ieder geval beide niet primair ontwikkeld voor driften maar voor meer stabiliteit, grip en uiteindelijk snellere rondetijden. Volgens mij lukt zeker dat laatste best goed.
Waar je voorbij aan gaat is dat 'remingreep' ook een functie kan hebben. In combinatie bijvoorbeeld met een mechanisch LSD. Zowel PTV als M Diff hebben hetzelfde doel. De uitvoering is anders. Waar de Porsche wellicht wat meer slijtage heeft van de remblokken achter werkt het diff wel voorspelbaarder dan een M diff.
Ze zijn in ieder geval beide niet primair ontwikkeld voor driften maar voor meer stabiliteit, grip en uiteindelijk snellere rondetijden. Volgens mij lukt zeker dat laatste best goed.
-
Een wiel afremmen is natuurlijk altijd een jammerlijke oplossing. Wel het makkelijkste om het onderstuur van een porsche deels op te lossen.
Alle race versies van porsche hebben geen PTV dus geen afremmend wieltje zoals in de straat versies. Zelfst de dikke gt3 en RS versies hebben ptv voor mij is dat teleurstellend.
Het blauwe rem systeem is 16kg lichter dan het rode rem systeem op de M2. Denk niet dat het 8 ruggen duurdere gele ceramisch systeem daar nog veel onder gaat.
Alle race versies van porsche hebben geen PTV dus geen afremmend wieltje zoals in de straat versies. Zelfst de dikke gt3 en RS versies hebben ptv voor mij is dat teleurstellend.
Het blauwe rem systeem is 16kg lichter dan het rode rem systeem op de M2. Denk niet dat het 8 ruggen duurdere gele ceramisch systeem daar nog veel onder gaat.
- romo
Paar kilo hier en daar, het zal voor normaal gebruik niets uitmaken.
Alle versies M2 zijn meer dan goed, rijden en genieten, oh wacht, dat waren we bijna vergeten hier op DF
Alle versies M2 zijn meer dan goed, rijden en genieten, oh wacht, dat waren we bijna vergeten hier op DF

- Sjoerd
Andre; zit op jouw E30 wel een M-Diff? 
Ik denk dat PTV en M-Diff hetzelfde doen. Namelijk meer koppel naar het buitenwiel om onderstuur (deels) op te heffen. Ik ervaar zelf bij Porsche geen remgevoel als ik op de grens rij. Maar daar is het hele systeem op gebouwd; integraal met de hele auto. Zet hem in sportplus en de auto doet het werk. Wat ik al eerder zei; ik merk het met remblokken achter die sneller slijten dan wat je zou verwachten. En helaas voor mij is dat bij PCCB even bukken.

Ik denk dat PTV en M-Diff hetzelfde doen. Namelijk meer koppel naar het buitenwiel om onderstuur (deels) op te heffen. Ik ervaar zelf bij Porsche geen remgevoel als ik op de grens rij. Maar daar is het hele systeem op gebouwd; integraal met de hele auto. Zet hem in sportplus en de auto doet het werk. Wat ik al eerder zei; ik merk het met remblokken achter die sneller slijten dan wat je zou verwachten. En helaas voor mij is dat bij PCCB even bukken.
-
Mooi filmpje. Die presentator doet het altijd leuk, lekker vlot en weet het goed over te brengen.
Ik koos de Porsche. Middenmotor past beter bij mij, niet te groot, iets agieler en lager gewicht, atmosferisch, handbak... zo zie ik het graag
Maar het is beide mooi spul natuurlijk.
Ik koos de Porsche. Middenmotor past beter bij mij, niet te groot, iets agieler en lager gewicht, atmosferisch, handbak... zo zie ik het graag

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ja das wel zonde. Koop je een handbak en rijd je eigenlijk maar in 1 versnelling.
-
Dat doet dus het ///M Diff wél en PTV niet. De theorie erachter is inderdaad hetzelfde, de praktijk niet.Sjoerd schreef: 28 aug 2020, 16:12
Ik denk dat PTV en M-Diff hetzelfde doen. Namelijk meer koppel naar het buitenwiel om onderstuur (deels) op te heffen.
Van een veel te zware/dikke HTK baffer met al z'n zogenaamde minpunten, naar een zogenaamd écht sportwagenmerk. Die dan ook z'n manco's heeft. En gewoon niet toegeven.
Mooi.

-
Ik draag een horloge die 1220m+25% extra(want de norm) getest waterdicht is. Ik ben een oppervlaktezwemmer. Heb die klok geheel niet nodig eigenlijk:)
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Ja, alles voor de patsRobin schreef: 29 aug 2020, 08:34 Ik draag een horloge die 1220m+25% extra(want de norm) getest waterdicht is. Ik ben een oppervlaktezwemmer. Heb die klok geheel niet nodig eigenlijk:)

-
- Sjoerd
Robin,
Waarom is het een manco? En welke minpunten lees je die ik schrijf?
En als je minder koppel op het binnenwiel hebt dan heeft het buitenwiel toch meer koppel?
Ik vind het opmerkelijk dat jij er zo’n hoog woord over hebt terwijl je er nog geen meter mee hebt gereden. Vandaar mijn advies; ga er eens mee rijden. Dan kan je dat in ieder geval toegeven.
En als je minder koppel op het binnenwiel hebt dan heeft het buitenwiel toch meer koppel?
Ik vind het opmerkelijk dat jij er zo’n hoog woord over hebt terwijl je er nog geen meter mee hebt gereden. Vandaar mijn advies; ga er eens mee rijden. Dan kan je dat in ieder geval toegeven.
- Mark 320iS
Doe je dat ding dan ook om in de m2c? Is wéér extra massa lijkt me? 
-
Oh op die manier. Heb jij een meter met een GTS4.0 gereden. Heb jij een meter met een M2/C/CS gereden.Sjoerd schreef: 29 aug 2020, 10:23 Robin,
Ik vind het opmerkelijk dat jij gisteren over mijn betoog valt en André's duidelijke verhaal heel vriendelijk wegwuift.
Maar zo ken ik jou ook wel natuurlijk...IK schrijf het dus kun je daar flauw over gaan doen.
Tuurlijk is het afremmen van het binnenste wiel een manco. Tov het niet afremmen.
-
Maar Sjoerd, ik reageer niet meer op jou in deze draad. Klaar met jouw geneuzel.Echt.