Mooi speelgoed allemaal
romo's Porsche 718 GT4
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: romo's Porsche 718 GT4
Op straat zul je dat niet merken, op circuit wel.
Mooi speelgoed allemaal
Mooi speelgoed allemaal
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
^Daarom, ik zal er niet snel last van hebben, dat onderstuur.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 16:23
Re: romo's Porsche 718 GT4
Nog nooit iets van gemerkt z’n slechte chauffeur zal ik zijn, neem aan dat het in een GT4 nog wel beter voor elkaar is dan de boxster.
Hoe komt het dan dat de GT4 veel onderstuur heeft?
Hij zet wel respectabele rondetijden neer standaard...
Hoe komt het dan dat de GT4 veel onderstuur heeft?
Hij zet wel respectabele rondetijden neer standaard...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28534
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: romo's Porsche 718 GT4
Ach op het niveau van André en vergelijkbare goede coureurs zal op het circuit vast de min punten van een straat productie auto naar boven komen (ook al is het een Porsche of BMW M).
Maar een gemiddelde of bovengemiddeld goede chauffeur (niet coureur) zal die dingen nooit merken...
Maar een gemiddelde of bovengemiddeld goede chauffeur (niet coureur) zal die dingen nooit merken...
- BamiesGTA
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: romo's Porsche 718 GT4
Is denk ik vooral coureur geklaag die raceauto wegligging gewend zijn.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: romo's Porsche 718 GT4
Elke coureur klaagt over zijn auto, er valt altijd wat te verbeteren. Dat is is juist het leuke, proberen de juiste setup te vinden.
Elke straatauto heeft standaard een neutrale tot lichte onderstuur in de setup. Logisch anders ligt er in elke greppel wel een GT4 o.i.d. Leuke is dat je bij de GT4 ook een hoop uit de afstellingen kan halen. Volgens mij is zo'n beetje alles instelbaar. Dus dat oem onderstuur is met een paar simpele aanpassingen wel eruit te halen.
Elke straatauto heeft standaard een neutrale tot lichte onderstuur in de setup. Logisch anders ligt er in elke greppel wel een GT4 o.i.d. Leuke is dat je bij de GT4 ook een hoop uit de afstellingen kan halen. Volgens mij is zo'n beetje alles instelbaar. Dus dat oem onderstuur is met een paar simpele aanpassingen wel eruit te halen.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Wat ik begreep van GT4 Mk1 is dat de achterbanden met maat 295 ervoor zorgen dat de 245ers voor geen schijn van kans hebben.Iets wat Romo op de vorige pagina al theoretiseerde in de nieuwe.
Waar de M2 CS qua achterbanden met 265 beetje onderbemeten is, maar wel speels dus, is de GT4 met 295 achter beetje overdreven voor dat soort niet meteen zwaar verontrustende atmo power en koppel. Dat zie je met de 4.0 GTS(?) , met smallere banden een speelsere auto.
Maar daar gaat 't bij de GT4 natuurlijk niet om. Achtervleugel zo groot is óók niet voor niks
Waar de M2 CS qua achterbanden met 265 beetje onderbemeten is, maar wel speels dus, is de GT4 met 295 achter beetje overdreven voor dat soort niet meteen zwaar verontrustende atmo power en koppel. Dat zie je met de 4.0 GTS(?) , met smallere banden een speelsere auto.
Maar daar gaat 't bij de GT4 natuurlijk niet om. Achtervleugel zo groot is óók niet voor niks

- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: romo's Porsche 718 GT4
Dan mik je er gelijk 265-ers onder bij aanschaf. Of gaat dat niet vanwege de velg?
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Geen idee. Of wat meer naar square. Dus 265 voor en 275 achter als dat kan?
Of de exacte maten/banden van die 4.0GTS bijvoorbeeld.
Of de exacte maten/banden van die 4.0GTS bijvoorbeeld.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: romo's Porsche 718 GT4
Square is niet heel gebruikelijk voor een middenmotor toch?
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Klopt, vandaar het idee de originele 4.0GTS maten te nemen voor de Die Hards:)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
4.0 GTS maten;
Dat, vermeende, onderstuur zal in de dagelijks praktijk erg meevallen, op het circuit mogelijk wat eerder opvallen, maar dan nog ga ik niet rommelen met de originele bandenmaten.
Proefrit heeft dat ook bevestigd, op nat wil ie best wel met de kont naar buiten op cups, dat met 295 achter, speels genoeg nog
Gewoon laten voor wat het is, out of the box klaarDe maten van de wielen zijn gericht op prestaties: 235/35 ZR 20 op 8,5 J × 20 voor en 265/35 ZR 20 op 10,5 J × 20 achter. Een groot contactvlak, veel grip, veel rijplezier.
Dat, vermeende, onderstuur zal in de dagelijks praktijk erg meevallen, op het circuit mogelijk wat eerder opvallen, maar dan nog ga ik niet rommelen met de originele bandenmaten.
Proefrit heeft dat ook bevestigd, op nat wil ie best wel met de kont naar buiten op cups, dat met 295 achter, speels genoeg nog

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
De uitlaat die onder de kar zat;
JCR Titanium Valved race Pipe
https://rennlist.com/forums/718-gts-4-0 ... -pipe.html
JCR Titanium Valved race Pipe
https://rennlist.com/forums/718-gts-4-0 ... -pipe.html
- ADV
- Berichten: 3315
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: romo's Porsche 718 GT4
Wat een porno spul zeg!romo schreef: 27 aug 2020, 09:10 De uitlaat die onder de kar zat;
JCR Titanium Valved race Pipe
https://rennlist.com/forums/718-gts-4-0 ... -pipe.html
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28534
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: romo's Porsche 718 GT4
waanzinnig mooie pijp en sound! maar kan me ook wel voorstellen dat het iets teveel van het goede is... of wordt ik nu oud



-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: romo's Porsche 718 GT4
als je er daily mee zou rijden zou het mij zeker te luid zijn, voor fun km's en tripjes gaaf. vind het eerlijk gezegd wel lekker klinken en niet te hol of blikkerig. hij is wel voorzien van kleppen, met kleppen dicht zal het wel meevallen toch? op video's wel lastiger te beoordelen dan IRL.
-
- Berichten: 55103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: romo's Porsche 718 GT4
Beetje headset doet wonderen:)
-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: romo's Porsche 718 GT4
reeds geïnstalleerd:). geluid/toon komt goed over, het IRL volume is alleen wat lastiger te beoordelen (ofwel: is het lekker 'hard' of 'te hard')
- Philipoo
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
Zolang het niet dronet is zo'n herriepijp heerlijk imo. Moet vooral onderin en op constante rpm's niet te doordringend zijn
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: romo's Porsche 718 GT4
Zat wel een drone in tussen 2K en 2.7K RPM, beetje vervelend want vaak in normaal rijdbare RPM range.
Ik had dat aangegeven bij inleveren kar. Verklaring; klopt; het moet nog juist afgesteld worden
FWIW
Die video`s klinken wat gemuteerd en doen de sound tekort. Ik had zelf ook wat opnames gemaakt, ook daar komt het geluid niet goed uit de verf.
IRL is het waanzinnig, gezien alle verdraaide nekken is de boodschap duidelijk
Ik had dat aangegeven bij inleveren kar. Verklaring; klopt; het moet nog juist afgesteld worden
FWIW
Die video`s klinken wat gemuteerd en doen de sound tekort. Ik had zelf ook wat opnames gemaakt, ook daar komt het geluid niet goed uit de verf.
IRL is het waanzinnig, gezien alle verdraaide nekken is de boodschap duidelijk

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: romo's Porsche 718 GT4
Romo, die pijp moet je hebben.
- Philipoo
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
Wel een bijzondere verklaring. Ben benieuwd wat ze dan af gaan stellen. Heb je nog met klep open/dicht geprobeerd?romo schreef: 27 aug 2020, 14:14
Ik had dat aangegeven bij inleveren kar. Verklaring; klopt; het moet nog juist afgesteld worden
- tomgtr
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: romo's Porsche 718 GT4
Het is echt niet zo eenvoudig om een uitlaatsysteem te maken die dat niet doet. Op mijn GTR had ik een Akra systeem. Dat was geweldig maar zeker van Ti systemen was dat zo'n beetje de enige die niet irritant was tussen de 2-3K toeren.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28534
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: romo's Porsche 718 GT4
Klopt Tom, fabrikanten steken niet voor niks zelf ook veel tijd in het ontwerpen van een uitlaat die niet teveel herrie maakt, geluid of juist niet produceert dat past bij de gemiddelde verwachting, niet droned op bepaalde gebieden, voldoet aan de uitstoot restricties enz.
- Philipoo
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: romo's Porsche 718 GT4
Verschilt wel gigantisch per auto/motor. Drone komt door resonantie in het systeem, dit is waarom sommige autofabrikanten ook extra stukken staal op de uitlaat plakken om trillingen tegen te gaan! Resonator niet weghalen scheelt ook een hoop.tomgtr schreef: 27 aug 2020, 15:02 Het is echt niet zo eenvoudig om een uitlaatsysteem te maken die dat niet doet. Op mijn GTR had ik een Akra systeem. Dat was geweldig maar zeker van Ti systemen was dat zo'n beetje de enige die niet irritant was tussen de 2-3K toeren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Haantje, Kasteel, L5S1, matthyssie, Mil0, Yannik Schmidt en 22 gasten