BLM
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: BLM
Ondertussen aan de andere kant van de plas, en mensen vragen zich nog af waarom er politie-hervormingen nodig zijn.
In je rug geschoten worden met je 3 zoontjes op de achterbank.
https://twitter.com/KristenClarkeJD/sta ... 78496?s=20
-
Hervormingen zullen er heus nodig zijn, dat geloof ik. Maar om hier advocaat van de duivel te spelen, als de politie je onder schot houdt, en je loopt weg met je rug naar de agenten, en je stapt in je auto waar je een wapen kunt hebben liggen, dan ben je niet slim bezig.
Dat is het Amerikaanse probleem. De politie weet op voorhand dat elke persoon die ze benaderen een vuurwapen kan dragen. Komt ook heel goed naar voren in de docuserie Flint Town, over het politiecorps in één van de meest criminele/gevaarlijke steden van Amerika. Een simpele melding van dronkenschap of overlast kan al leiden tot een schietpartij.
Waarom er dan gelijk een magazijn leeggeschoten moet worden snap ik niet. Maar dat zag je ook bij de Duitser die afgelopen week in AMS neergeschoten werd.
Dat is het Amerikaanse probleem. De politie weet op voorhand dat elke persoon die ze benaderen een vuurwapen kan dragen. Komt ook heel goed naar voren in de docuserie Flint Town, over het politiecorps in één van de meest criminele/gevaarlijke steden van Amerika. Een simpele melding van dronkenschap of overlast kan al leiden tot een schietpartij.
Waarom er dan gelijk een magazijn leeggeschoten moet worden snap ik niet. Maar dat zag je ook bij de Duitser die afgelopen week in AMS neergeschoten werd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1 het hele verhaal. Hoe krijg je 't ten eerste in je stomme kop om zo laks bij de jou onder schot houdende agenten weg te lopen naar/in je auto. Je luisterde niet. Dat is probleem 1. En daar begint 't mee.Zed240 schreef: 25 aug 2020, 00:35 Hervormingen zullen er heus nodig zijn, dat geloof ik. Maar om hier advocaat van de duivel te spelen, als de politie je onder schot houdt, en je loopt weg met je rug naar de agenten, en je stapt in je auto waar je een wapen kunt hebben liggen, dan ben je niet slim bezig.
Maar laten ze hem dan in z'n benen schieten ofzo. Hoop adrenaline ook bij die agenten natuurlijk. Angst voor een gun in de auto/terugschieten.
Als de aangehouden persoon nou gewoon eens meewerkt en 'niks doet' en afwacht. En dat doen ze al niet.
In het grote verhaal hebben gangs al decennia daar het gezag van de politie ondermijnd. Wat doet het gezag van politie ertoe als jij dat niet erkent. Dat zie je dus hier. Jammer. En zo gaat dat altijd. Komt ruim bemeten in de MSM en BLM heeft weer koren op de molen....
-
En dan schiet je hem in z'n benen, is hij extra gemotiveerd om terug te schieten.Robin schreef: 25 aug 2020, 07:36 Maar laten ze hem dan in z'n benen schieten ofzo. Hoop adrenaline ook bij die agenten natuurlijk. Angst voor een gun in de auto/terugschieten.
Als je met zoveel collega's iemand onder schot hebt die gewoon wegloopt dan heb je gewoon juist gehandeld om het leven van jezelf en je collega's te beschermen.
Blijkbaar snappen die doorgesnoven gasten niet dat dat kleurtje beschermt tegen de zon, niet tegen kogels.
-
Dat ook wel inderdaad, maar konden ze hem niet als in American Football of Ijshockey binnen no time vloeren denk ik dan.Elise schreef: 25 aug 2020, 07:53En dan schiet je hem in z'n benen, is hij extra gemotiveerd om terug te schieten.Robin schreef: 25 aug 2020, 07:36 Maar laten ze hem dan in z'n benen schieten ofzo. Hoop adrenaline ook bij die agenten natuurlijk. Angst voor een gun in de auto/terugschieten.
Als je met zoveel collega's iemand onder schot hebt die gewoon wegloopt dan heb je gewoon juist gehandeld om het leven van jezelf en je collega's te beschermen.
Blijkbaar snappen die doorgesnoven gasten niet dat dat kleurtje beschermt tegen de zon, niet tegen kogels.
-
Als je daar, samen met je collega's, met getrokken pistool staat en iemand loopt weg alsof je er niet bent, dan ben ik geneigd om te zeggen dat iemand of niet bij z'n volle verstand is, of onder de invloed is van drugs. Ik gok het laatste, zo iemand zou ik niet vloeren, die zou ik ook trakteren op blauwe bonen. Risico van vloeren kan heel vervelend uitpakken (ook nog eens met veel publiek dat zich tegen je keert...).
Laten we even duidelijk zijn, het is Amerika he.....het land van de free.... and the firearms.
Nederland is ondertussen het land van de protesten en de steekpartijen.....
Laten we even duidelijk zijn, het is Amerika he.....het land van de free.... and the firearms.
Nederland is ondertussen het land van de protesten en de steekpartijen.....
-
Dat is ook een goed punt. Maar wat in de VS gebeurt, gebeurt in ROW niet op die manier(want volk heeft weinig tot geen firearms legal ter beschikking), laat staan West EU en Nederland... en toch maakt BLM er een één op één verhaal van. En de MSM spint garen erbij en blijft ja knikken. Het blanke 5 jarige jongetje wat 'n kogel door 't hoofd kreeg door z'n gedrogeerde zwarte buurman vorige week ofzo, hoor je weinig tot niks over....
- Camiel
Als je alsmaar bang bent dat iemand misschien mogelijk eventueel een wapen zou kunnen hebben en een dreiging voor je kan zijn moet je geen politie-agent worden. Dan moet je lekker bij mama in de kelder gaan zitten en Call of Duty doen als je met pistooltjes wil spelen. Je dient je bevolking, je community, en moet dus ook alles in het werk stellen om die te beschermen, niet alleen tegen zichzelf maar ook tegen jouzelf. Als politie-agent mag en kan je niet bepalen wie er leeft en wie er sterft omdat jij niet in staat bent om met vier politie-agenten die gast naar de grond te werken.
En áls, áls je dan écht niet anders kan pak je je tazer of schiet je één keer in z'n benen. Niet drie keer in z'n rug, vervolgens nog even twijfelen (!), iets hoger mikken richting zijn hoofd (!) en dan nogmaals vier (!) keer de trekker overhalen. Dat is geen reflex meer, dan doe je het heel bewust om te zorgen dat iemand niet meer beweegt.
Daarnaast, als ze echt zo bang zouden zijn voor mensen die mogelijk wapens hebben; als anderen openlijk met hun wapens publieke gebouwen binnendringen worden ze ook niet neergeschoten.

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ed-capitol
Waarom dan iemand wiens enige misgedraging (misdaad zal ik het niet noemen) is 'weglopen van de politie' dan wel? Je hebt geen idee wat er gebeurd is waardoor iemand de politie heeft gebeld, iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en je hebt z'n kenteken toch? Ga je hem desnoods toch thuis opzoeken?
Jezelf verstoppen achter zeggen 'had hij maar moeten luisteren' is wel het lafste excuus om een discussie uit de weg te gaan die ik gehoord heb. What's next, bij elke neergeschoten politie-agent zeggen 'had hij maar een ander vak moeten kiezen'?
En áls, áls je dan écht niet anders kan pak je je tazer of schiet je één keer in z'n benen. Niet drie keer in z'n rug, vervolgens nog even twijfelen (!), iets hoger mikken richting zijn hoofd (!) en dan nogmaals vier (!) keer de trekker overhalen. Dat is geen reflex meer, dan doe je het heel bewust om te zorgen dat iemand niet meer beweegt.
Daarnaast, als ze echt zo bang zouden zijn voor mensen die mogelijk wapens hebben; als anderen openlijk met hun wapens publieke gebouwen binnendringen worden ze ook niet neergeschoten.

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ed-capitol
Waarom dan iemand wiens enige misgedraging (misdaad zal ik het niet noemen) is 'weglopen van de politie' dan wel? Je hebt geen idee wat er gebeurd is waardoor iemand de politie heeft gebeld, iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en je hebt z'n kenteken toch? Ga je hem desnoods toch thuis opzoeken?
Jezelf verstoppen achter zeggen 'had hij maar moeten luisteren' is wel het lafste excuus om een discussie uit de weg te gaan die ik gehoord heb. What's next, bij elke neergeschoten politie-agent zeggen 'had hij maar een ander vak moeten kiezen'?
-
Je slaat de spijker op z'n kop Camiel, hij had inderdaad gewoon moeten luisteren. Net als George Floyd.
En niet alleen in Amerika, ook in Nederland zou men een iets minder grote mond moeten hebben en iets meer respect moeten tonen. Gewoon doen wat er gevraagd wordt is voor velen teveel moeite.
Ik denk dat het in de tijd van bromsnor een stuk leuker was om bij de politie te werken dan heden ten dage.
-
Idd Elise.
Maar door het niet luisteren/gezag ondermijnen is die gast wel dood.
Laf excuus dan maar.
De door zwarten gedode cops zijn jaarlijks ook niet op de vingers van één hand te te tellen. De onderlinge zwarte doden al helemaal niet.
Maar die boeien 'ons' en de MSM niet.
Dream on.
Politie is gezag en je luistert en anders heb je een probleem. Ook in NL hoor.
Maar door het niet luisteren/gezag ondermijnen is die gast wel dood.
Laf excuus dan maar.
De door zwarten gedode cops zijn jaarlijks ook niet op de vingers van één hand te te tellen. De onderlinge zwarte doden al helemaal niet.
Maar die boeien 'ons' en de MSM niet.
Dream on.
Politie is gezag en je luistert en anders heb je een probleem. Ook in NL hoor.
-
BLM kan zich wel verschuilen achter incidenten als met crimineel George Floyd of deze gast in Wisconsin, om te triggeren en niks anders onder de aandacht te brengen.
Maar wij zullen meer in de verdediging moeten. Ik wil geen commies op mijn grond en aan mijn eigendommen.
- Camiel
Zullen we voorstellen dat we artikel 184 lid 1 van het Wetboek van strafrecht dan ook maar herschrijven?
Hij die opzettelijk niet voldoet aan een bevel of een vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten, alsmede hij die opzettelijk enige handeling, door een van die ambtenaren ondernomen ter uitvoering van enig wettelijk voorschrift, belet, belemmert of verijdelt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie. zeven kogels in de rug
-
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar jouw idee hoe de politie had moeten handelen.
Dus jij staat daar, samen met je collega's, met getrokken pistool.
Vervolgens loopt die meneer, die je onder schot hebt, gewoon bij je weg. Voor je het weet is hij om de rechterhoek van de auto heen en vervolgens om de linker hoek van de auto. Dus vloeren zoals Robin zei ben je te laat voor.
Dan gaat het linkerportier open en die meneer gaat zijn auto in....
Heel benieuwd wat jij, je speelt in dit verhaal even de voorste agent, vanaf dat moment gaat doen. Wetende dat drugsgebruik en wapenbezit in Amerika de normaalste zaak van de wereld is.
Ik zit er klaar voor Camiel, kom maar op met jouw plan van aanpak.
Zeg niet dat je hem een "geldboete van de tweede categorie" gaat geven
Benieuwd of jij nog wel naar huis gaat, naar je vrouw en 3 zoontjes die op je zitten te wachten.
Laatst gewijzigd door Elise op 25 aug 2020, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Joh. Blijf toch lekker weg in deze draadjes met die rationele argumenten.Camiel schreef: 25 aug 2020, 09:07 Zullen we voorstellen dat we artikel 184 lid 1 van het Wetboek van strafrecht dan ook maar herschrijven?
Hij die opzettelijk niet voldoet aan een bevel of een vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten, alsmede hij die opzettelijk enige handeling, door een van die ambtenaren ondernomen ter uitvoering van enig wettelijk voorschrift, belet, belemmert of verijdelt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie. zeven kogels in de rug
Niet luisteren naar de politie betekent gewoon kogels en niet meer dan terecht.
-
Lekker de zaken omdraaien, goed zo Camiel.Camiel schreef: 24 aug 2020, 23:32 Ondertussen aan de andere kant van de plas, en mensen vragen zich nog af waarom er politie-hervormingen nodig zijn.
Ben je niet goed snik of zo? Hij hoort gewoon te luisteren naar bevelen van de politie, zeker als je onder schot wordt gehouden.
- Camiel
-
Gooi er nog een one-liner in. Polariseren is juist iets wat de donkere medemens doet. Want ja, het is natuurlijk altijd dat witte privilege, zal nooit een keer aan hen zelf liggen.Camiel schreef: 25 aug 2020, 09:48 Tsja, misschien wel het beste. Waarom rationaliseren als je ook kunt polariseren toch?

-
joehoe, officer Camiel, waiting for an answer here....Elise schreef: 25 aug 2020, 09:18Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar jouw idee hoe de politie had moeten handelen.
Vervolgens loopt die meneer, die je onder schot hebt, gewoon bij je weg. Voor je het weet is hij om de rechterhoek van de auto heen en vervolgens om de linker hoek van de auto. Dus vloeren zoals Robin zei ben je te laat voor.
Heel benieuwd wat jij, je speelt in dit verhaal even de voorste agent, vanaf dat moment gaat doen. Wetende dat drugsgebruik en wapenbezit in Amerika de normaalste zaak van de wereld is.
Benieuwd of jij nog wel naar huis gaat, naar je vrouw en 3 zoontjes die op je zitten te wachten.
-
- Camiel
Zie:Elise schreef: 25 aug 2020, 10:04joehoe, officer Camiel, waiting for an answer here....Elise schreef: 25 aug 2020, 09:18Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar jouw idee hoe de politie had moeten handelen.
Ik ga hier verder niet meer op reageren. Als ik geen rationele discussie kan voeren heeft het voor mij geen zin.