romo's Porsche 718 GT4
- WJ
Re: romo's Porsche 718 GT4
Dat interieur ook, oeh

- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Absoluut de mooiste kleuren combinatie die voorbij is gekomen! Mooi contrast ook met de kleur van de M2.romo schreef: 07 aug 2020, 14:42 Nog aan het brainstormen over de kleur.
Nog wel een proefrit met die Genitiaan Blauwe geregeld, dit om de LWB kuipen te kunnen testen ivm de 18 EV.
Deze dus;
Ik sta open voor meningen en adviezen kleur, dit is niet makkelijk, de keuze is ook erg beperkt IMHO
- Joop
Ik ben normaal ook wel van de knalkleurtjes op een GT3/GT4 achtige auto, maar dat Gentiaanblauw is wel een topkleur op de Cayman GT4. Ik zou er wel aan kunnen wennen. Voordeel is ook dat je minder opvallend door het verkeer kan bewegen. Dat zou ik zelf ook wel prettig vinden.
Die zwarte is vooral mooi als hij schoon is en schoon blijft. Vind het anders wel een dramakleur, je ziet er echt alles op.
Die zwarte is vooral mooi als hij schoon is en schoon blijft. Vind het anders wel een dramakleur, je ziet er echt alles op.
-
Waarom moet je on opvallend door het verkeer bewegen? In NL is 90% van autopark al zwart,wit,grijs of zilver. Kijk eens in een langzaam rijdende file om je heen. Je wordt er bijna depressief van. Een Focus II RS in bright green of lava orange. Toch zoveel gaver om te zien dan in wit of zwart? Het maakt het allemaal zo anoniem.
- WJ
Heeft misschien ook niks met opvallen of niet opvallen te maken, maar met smaak. Ik hoef niet zo'n gif groen gevaarte hoor.Kadett schreef: 15 aug 2020, 12:11 Waarom moet je on opvallend door het verkeer bewegen? In NL is 90% van autopark al zwart,wit,grijs of zilver. Kijk eens in een langzaam rijdende file om je heen. Je wordt er bijna depressief van. Een Focus II RS in bright green of lava orange. Toch zoveel gaver om te zien dan in wit of zwart? Het maakt het allemaal zo anoniem.

Enige knal kleur die ik ooit heb gehad was op een Ibiza Cupra R, maar die werd alleen in het geel geleverd in NL

- JP
Zo’n felle hippe kleur is er als je schijt aan de wereld hebt. Heb je dat niet, kocht je wel een ev.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Een zwarte GT4 vind ik verre van anoniem:)
Maar daarom juist shit on the world idd JP:)
Maar daarom juist shit on the world idd JP:)
-
Niet schijt maar gewoon iets wat je zelf mooi vindt en niet kiest vanwege de eventuele positieve of negatieve reactie van een ander.
Irish green, Aventurine Green, Python Green. Miami Blue, Voodoo Blue,, Riviera Blue, Speed Yellow.
Alleen nu weet ik totaal niet wat mogelijk is voor de GT4 met PTS. Ik zou het liefst hem in Soul Red Metallic willen van Mazda
Irish green, Aventurine Green, Python Green. Miami Blue, Voodoo Blue,, Riviera Blue, Speed Yellow.
Alleen nu weet ik totaal niet wat mogelijk is voor de GT4 met PTS. Ik zou het liefst hem in Soul Red Metallic willen van Mazda

- markk
Ik ben wel van de knalkleuren (gele BoxsterS, oranje Superduke
. Zag laatst in Luxemburg zo'n gifgroene gt3 rs. Helemaal super.
Alleen op een Cayman gt4 ? Hmmmmm, zwart of blauw graag. Vooral die blauwe vond ik erg sjiek...
Mark.

Alleen op een Cayman gt4 ? Hmmmmm, zwart of blauw graag. Vooral die blauwe vond ik erg sjiek...
Mark.
- Elise
PTS á €10.500Kadett schreef: 15 aug 2020, 15:34 Alleen nu weet ik totaal niet wat mogelijk is voor de GT4 met PTS.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vanmiddag de blauwe GT4 van hierboven opgehaald in Enter, proefrit was me beloofd, ik wilde tevens graag die LWB`s proberen.
Wat moet ik nog zeggen, ik ben bijna sprakeloos, wat een ervaring rijker weer, morgen mag ik er nog een dag mee sturen.
Ik zal een poging doen om enige beschrijving te geven hoe deze kar voelt, stuurt, zit, motor, geluid,;
PURE WAANZIN
Geluid; Echt W T F niet normaal, nu hebben ze de uitlaat wat getweakt, maar dat ding jankt er langs echt niet normaal, op honderden meters voor je verdraaien ze zich al de nekken, in de spiegel kijkend zie ze hoofdschuddend knikken, nog net niet met de vinger naar het voorhoofd wijzen, je ziet en hoort ze denken, WAT EEN GEK
Geluid; Out of scale
Voelen en sturen; als een kart, een scheermes, een scalpel, het het is zo puur, zo rauw, zo echt en ongefilterd, de haren rijzen je ten berge, kippenvel all over, oghhhh; dat ding hangt zo mooi aan het stuur, ik kan het nauwelijks beschrijven, zo direct, de CS is bijna een weekdier hierbij (en toch lang niet slecht) dit is echt van een geheel andere orde, maar nogmaals, het is niet CS vs GT, het is complementair.
Geen vergelijk met de GTS, totaal maar dan ook totaal anders.
Motor; Dat ding wil en moet toeren maken, boven de 4K komt ie en los en loopt ie ook het mooist IMO. Daaronder voelt het wat geknepen, wat onnatuurlijk voor het blok. Mar als ie los komt dan gaat ie af, met een angstwekkend gehuil
Beetje normaal rijden in een hoger verzet, je voelt het, je merkt het; daar is ie niet voor ontworpen en gemaakt.
HB; Zeer mechanisch, korte slag, klik, klak , klik, goed opletten dat je er niet naast zit en in het verkeerde verzet komt, wellicht kwestie van wennen.
De verhouding is te lang, geen nieuws, maar vooral ook omdat de motor pas bij >4K RPM echt goed loopt, zit je dus bij lage snelheden altijd in 2, normale snelheden in 3, geef je echt gas dan heb je niet eens meer verzetten nodig, dan ben je zeer illegaal bezig, want het gaat in korte tijd verdomd hard. Ondanks de turbo verwennerij heb ik niet het idee trekkracht tekort te komen. Het is gewoon een heerlijk atmo blok, trappen en nog eens trappen voor de mooiste sensatie.
Zitten; de LWB`s zitten zeer actief, dus goed rechtop, steun is goed, maar door de vaste kuipen niet geheel op maat te maken, desondanks zeer goed, het alcantara zit-en rugvlak houdt je meer dan goed op de plek. Ik had niet het gevoel dat ik heel verkrampt zat zo als wel in de GTS met de sportstoel plus, die veel wijder en minder ondersteunend waren. Morgen nog even wat KM`s maken, maar ik heb vooralsnog een positief gevoel! Het zit super diep en laag, in- en uit stappen wel even wennen, je wordt wat strammer als 50 plusser
Echt; ik moet even bijkomen van de prikkels, wat een heerlijk apparaat, wat een waanzinnige machine !
Wat moet ik nog zeggen, ik ben bijna sprakeloos, wat een ervaring rijker weer, morgen mag ik er nog een dag mee sturen.
Ik zal een poging doen om enige beschrijving te geven hoe deze kar voelt, stuurt, zit, motor, geluid,;
PURE WAANZIN
Geluid; Echt W T F niet normaal, nu hebben ze de uitlaat wat getweakt, maar dat ding jankt er langs echt niet normaal, op honderden meters voor je verdraaien ze zich al de nekken, in de spiegel kijkend zie ze hoofdschuddend knikken, nog net niet met de vinger naar het voorhoofd wijzen, je ziet en hoort ze denken, WAT EEN GEK

Geluid; Out of scale

Voelen en sturen; als een kart, een scheermes, een scalpel, het het is zo puur, zo rauw, zo echt en ongefilterd, de haren rijzen je ten berge, kippenvel all over, oghhhh; dat ding hangt zo mooi aan het stuur, ik kan het nauwelijks beschrijven, zo direct, de CS is bijna een weekdier hierbij (en toch lang niet slecht) dit is echt van een geheel andere orde, maar nogmaals, het is niet CS vs GT, het is complementair.
Geen vergelijk met de GTS, totaal maar dan ook totaal anders.
Motor; Dat ding wil en moet toeren maken, boven de 4K komt ie en los en loopt ie ook het mooist IMO. Daaronder voelt het wat geknepen, wat onnatuurlijk voor het blok. Mar als ie los komt dan gaat ie af, met een angstwekkend gehuil

HB; Zeer mechanisch, korte slag, klik, klak , klik, goed opletten dat je er niet naast zit en in het verkeerde verzet komt, wellicht kwestie van wennen.
De verhouding is te lang, geen nieuws, maar vooral ook omdat de motor pas bij >4K RPM echt goed loopt, zit je dus bij lage snelheden altijd in 2, normale snelheden in 3, geef je echt gas dan heb je niet eens meer verzetten nodig, dan ben je zeer illegaal bezig, want het gaat in korte tijd verdomd hard. Ondanks de turbo verwennerij heb ik niet het idee trekkracht tekort te komen. Het is gewoon een heerlijk atmo blok, trappen en nog eens trappen voor de mooiste sensatie.
Zitten; de LWB`s zitten zeer actief, dus goed rechtop, steun is goed, maar door de vaste kuipen niet geheel op maat te maken, desondanks zeer goed, het alcantara zit-en rugvlak houdt je meer dan goed op de plek. Ik had niet het gevoel dat ik heel verkrampt zat zo als wel in de GTS met de sportstoel plus, die veel wijder en minder ondersteunend waren. Morgen nog even wat KM`s maken, maar ik heb vooralsnog een positief gevoel! Het zit super diep en laag, in- en uit stappen wel even wennen, je wordt wat strammer als 50 plusser

Echt; ik moet even bijkomen van de prikkels, wat een heerlijk apparaat, wat een waanzinnige machine !
- ///Joost
Nou, zo te lezen prima wagen voor de Meent. 
Geintje. Tof om te lezen, dat smaakt naar meer.
Die blauwe is ook echt prachtig.

Geintje. Tof om te lezen, dat smaakt naar meer.

-
Wat is er precies veranderd dat ie zo goed klinkt. Want klinkt alsof ze een US spec non OPF uitlaat geinstalleerd hebben.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Geweldig leuk om je ervaringen te lezen, klinkt als een droommachine!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Exterieur;
Genitiaan Blauw Metallic; Top kleur als de zon er op schijnt, dan popt ie schitterend, bewolkt maakt hem ietwat saaier, ik twijfel nog steed qua kleur
Interieur; heerlijke analoge meters, IMHO zoveel beter dan welk DigiDash dan ook, alles overzichtelijk, helder, duidelijk, geen information overload; nee, alleen wat rijtechnisch van belang is dat is direct voor je neus top in beeld. Ik kan me niet indenken hoe en waarom dat anders zou moeten behalve vanwege mode en influencing (en daar heb ik een godsgruwelijke hekel aan)
Demping en vering; het is echt onbegrijpelijk hoe ze dat zo goed kunnen, de kar voelt nooit hard, stuiterig, eerder comfortabel en toch gaat ie snaar strak om de bocht, geen duikgedrag bij remmen, ik denk het allerbeste wat er op een auto mogelijk is. Het comfort is voor een sportauto van het allerhoogste niveau.
Remmen; PCCB, beetje piepen doen deze wel, komt IMHO doordat de kar als proef rit auto wordt gebruikt, zal er redelijk van langs krijgen schat ik in. Bij de GTS had ik ook de PCCB, nooit last van piepen gehad, maar wellicht rem ik als een oude opa
Grondspeling; op de her en der aanwezige ski schansen ging het beter dan verwacht, bij mij in de parkeer kelder, heel voorzicht naar beneden/boven toch iets aanschuren van de frontlip. Daar moet ik nog even wat op vinden.
Genitiaan Blauw Metallic; Top kleur als de zon er op schijnt, dan popt ie schitterend, bewolkt maakt hem ietwat saaier, ik twijfel nog steed qua kleur

Interieur; heerlijke analoge meters, IMHO zoveel beter dan welk DigiDash dan ook, alles overzichtelijk, helder, duidelijk, geen information overload; nee, alleen wat rijtechnisch van belang is dat is direct voor je neus top in beeld. Ik kan me niet indenken hoe en waarom dat anders zou moeten behalve vanwege mode en influencing (en daar heb ik een godsgruwelijke hekel aan)
Demping en vering; het is echt onbegrijpelijk hoe ze dat zo goed kunnen, de kar voelt nooit hard, stuiterig, eerder comfortabel en toch gaat ie snaar strak om de bocht, geen duikgedrag bij remmen, ik denk het allerbeste wat er op een auto mogelijk is. Het comfort is voor een sportauto van het allerhoogste niveau.
Remmen; PCCB, beetje piepen doen deze wel, komt IMHO doordat de kar als proef rit auto wordt gebruikt, zal er redelijk van langs krijgen schat ik in. Bij de GTS had ik ook de PCCB, nooit last van piepen gehad, maar wellicht rem ik als een oude opa

Grondspeling; op de her en der aanwezige ski schansen ging het beter dan verwacht, bij mij in de parkeer kelder, heel voorzicht naar beneden/boven toch iets aanschuren van de frontlip. Daar moet ik nog even wat op vinden.
- romo
Dat moet ik nog even precies uitvragen, ik heb het niet geheel helder.Kadett schreef: 22 aug 2020, 21:29 Wat is er precies veranderd dat ie zo goed klinkt. Want klinkt alsof ze een US spec non OPF uitlaat geinstalleerd hebben.
Out of this world qua sound.
En ik was niet de enige die dat dacht vandaag

- JP
Mooie foto’s ! 

- romo
Ik zal morgen proberen wat orde in de chaos te scheppen, kijken of ik de sound op video vas kan leggen.
Ik kan niet tippen aan jouw foto JP, die zijn van veel hoogstaander niveau

Ik kan niet tippen aan jouw foto JP, die zijn van veel hoogstaander niveau

- Martijn_bmw
Gaaf om je enthousiasme zo te lezen Romo!
En ik herken wel dingen wat je schrijft het is echt bizar hoe goed Porsche onderstel en rem techniek voor elkaar heeft. (Zelf een paar keer verschillende 911 mogen sturen)
En ik herken wel dingen wat je schrijft het is echt bizar hoe goed Porsche onderstel en rem techniek voor elkaar heeft. (Zelf een paar keer verschillende 911 mogen sturen)
- Joop
Leuk om te lezen...
Maar dan de hamvraag? Handbak of PDK?

Maar dan de hamvraag? Handbak of PDK?
- romo
Absoluut PDK
Die motor vraag om kortere verzetten.
Die HB is mechanisch uiteraard zeer goed, maar die verzetten op de openbare weg kunnen echt niet.
De kar is een absoluut wapen, met PDK zal ie nog beter en scherper zijn.
Die motor vraag om kortere verzetten.
Die HB is mechanisch uiteraard zeer goed, maar die verzetten op de openbare weg kunnen echt niet.
De kar is een absoluut wapen, met PDK zal ie nog beter en scherper zijn.
-
Was donderdag op assen er reden 2 nieuwe types gt4. Het leken wel citroen berlingo’s toen ik ze voorbij reed met een E30 M3 DTM 960kg en 340pk:)
https://www.facebook.com/10000149132501 ... 060638771/
https://www.facebook.com/10000149132501 ... 203756690/
Laatst gewijzigd door Andre op 22 aug 2020, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- romo
Heerlijk !
Hoe minder massa hoe beter
Hoe minder massa hoe beter

-
Onlinee30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
heel gaaf!Andre schreef: 22 aug 2020, 22:39 Was donderdag op assen er reden 2 nieuwe types gt4. Het leken wel citroen berlingo’s toen ik ze voorbij reed met een E30 M3 DTM 960kg en 340pk:)
@Romo, mooi om het enthousiasme te lezen en dat je niet puur kijkt op vergelijk met de CS maar ze juist naast elkaar ziet.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dit zijn de twee foto's die ik via Romo heb.