Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
WJ

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door WJ » 21 aug 2020, 11:32

///Joost schreef: 21 aug 2020, 11:26 Er wordt toch helemaal geen park leeg geveegd? Of mis ik iets?
Dat was voor Martijn die zegt dat er al 800x gemeld is dat ze moeten vertrekken, dat pak je dan ook zo niet aan.

Tom

Bericht door Tom » 21 aug 2020, 11:39

Prima als je daar staat te protesteren, maar provoceren met politie is klappen vangen. Dan zoek je het zelf op.

Wel merk ik soms dat men met twee maten meet en dat irriteert natuurlijk.
BLM op de Dam: dat kan gewoon ondanks dat het tegen de regels was, "want anders escaleert het".
Lichtgetint (Utrecht/Den Haag): angst bij politie dus daar liet men de boel gecontroleerd hun gang gaan.
Ergens maak je dit (kansloze volk) daarmee ook kwaad. Want het valt soms wel op dat er meerdere maten zijn.

Luco

Bericht door Luco » 21 aug 2020, 11:50

Ja en dan meppen ze met van die halfzachte knuppels, homo,s

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 aug 2020, 12:10

Inderdaad Tom. Dubbel allemaal. Geen wonder dat je wrijving krijgt.
Luco schreef: 21 aug 2020, 11:50 Ja en dan meppen ze met van die halfzachte knuppels, homo,s
Geer en Goor en Martien zouden lekker blijven staan die halfzachte knuppels op te vangen:)

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 21 aug 2020, 12:38

Tom schreef: 21 aug 2020, 11:39 Prima als je daar staat te protesteren, maar provoceren met politie is klappen vangen. Dan zoek je het zelf op.

Wel merk ik soms dat men met twee maten meet en dat irriteert natuurlijk.
BLM op de Dam: dat kan gewoon ondanks dat het tegen de regels was, "want anders escaleert het".
Lichtgetint (Utrecht/Den Haag): angst bij politie dus daar liet men de boel gecontroleerd hun gang gaan.
Ergens maak je dit (kansloze volk) daarmee ook kwaad. Want het valt soms wel op dat er meerdere maten zijn.
Ja veel van die filmpjes zie ik ook dat mensen niet de bevelen van de politie opvolgen. Of bijdehand gaan zijn, 'waarom moet ik weg? waarom mag ik hier niet staan? Ik hou toch afstand?'. Snap dat je dan als agent er op gegeven moment klaar mee ben. Zoals je ouders vroeger zeiden, 'wie niet luisteren wil moet maar voelen', man, vrouw, jong of oud.

Vwb de twee maten; is ook wel nogal een verschil in verwachte uitkomst van tevoren. Vreedzame en georganiseerde demonstratie op de Dam met mondkapjes voor, of een groep losgeslagen zwakzinnigen uit een achterstandswijk die niet op vakantie naar Marokko kunnen en het daarom rood voor de ogen wordt & alleen maar willen rellen, vechten en slopen 'uit verveling' (ik noem het een mentale achterstand maar goed).

https://www.nu.nl/coronavirus/6072156/a ... -haag.html

Als ik het filmpje bij dit artikel kijk (proberen wapenstok af te pakken van agent, andere agent krijgt een karatetrap in z'n gezicht) dan vraag ik me af waarom de politie nog niet met scherp schiet.

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 aug 2020, 12:41

Tom schreef: 21 aug 2020, 11:39 Lichtgetint (Utrecht/Den Haag): angst bij politie dus daar liet men de boel gecontroleerd hun gang gaan.
Ik begreep dat het niet de angst was, maar de fout in het systeem waarbij potentieel opgepakte jongeren de volgende dag weer fluitend over straat zouden lopen. Het systeem werkt niet en dan is het dweilen met de kraan open. De politie zei letterlijk dat ze velen van die relschoppers kenden, en hun 's ochtends van hun bed konden lichten, maar dat het geen zin had.

JP

Bericht door JP » 21 aug 2020, 12:44

Camiel schreef: 21 aug 2020, 12:38 (...)
Als ik het filmpje bij dit artikel kijk (proberen wapenstok af te pakken van agent, andere agent krijgt een karatetrap in z'n gezicht) dan vraag ik me af waarom de politie nog niet met scherp schiet.
1.5meter hè. Ik weet niet of een gemiddelde agent zijn Walther onder controle kan houden op zo’n afstand, buiten het feit dat ze schieten eerst in 3-voud moeten aanvragen bij hun superieuren.....

Tom

Bericht door Tom » 21 aug 2020, 13:02

Camiel schreef: 21 aug 2020, 12:38 Vreedzame en georganiseerde demonstratie op de Dam met mondkapjes voor
Vreedzaam of niet, het was met 35 man toegestaan. Kwamen er duizenden op af. Dat mag niet, dus ingrijpen, zou je zeggen. Maar dat gebeurde niet.
Ik vind deze groep ook zwakzinnig, maar alles anti-virus kan men vanaf het begin af aan wel hard aanpakken (wat ik verder geheel terecht vind).

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2020, 13:08

Tom schreef: 21 aug 2020, 13:02
Camiel schreef: 21 aug 2020, 12:38 Vreedzame en georganiseerde demonstratie op de Dam met mondkapjes voor
Vreedzaam of niet, het was met 35 man toegestaan. Kwamen er duizenden op af. Dat mag niet, dus ingrijpen, zou je zeggen. Maar dat gebeurde niet.
Ik vind deze groep ook zwakzinnig, maar alles anti-virus kan men vanaf het begin af aan wel hard aanpakken (wat ik verder geheel terecht vind).
EXACTO!

ADV

Bericht door ADV » 21 aug 2020, 13:57

Bizar dat dit Nederlandse taferelen zijn... Dat busje in het filmpje van nu.nl, is dat na of voor het filmpje van de telegraaf? Echt bizar, en inderdaad why the fuck ga je niet gewoon lekker even thuis of in je tuintje zitten ipv dit opzoeken.. Want dat doen ze wat mij betreft allemaal, of je nou daar een opa of oma bent, je hebt op dit soort momenten gewoon de politie te respecteren en te gehoorzamen. Je kan niet van ze verwachten dat die ene gast die gewoon civiel in discussie wil gaan wel te woord staan en netjes proberen te overtuigen en de andere die loopt te schreeuwen niet.. Gewoon allemaal even klaar, opbokken, ga lekker naar huis..

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2020, 14:05

Ja maar. Dan hadden ze ook die BLM kneuzen met zeeeer harde hand moeten verwijderen van de Dam. Niet gebeurd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 21 aug 2020, 14:39

Robin schreef: 21 aug 2020, 14:05 Ja maar. Dan hadden ze ook die BLM kneuzen met zeeeer harde hand moeten verwijderen van de Dam. Niet gebeurd.
Zou het nog even moeten nalezen maar meen me te kunnen herinneren dat je dat vaker hebt gezegd. Is nagenoeg iedereen ook met je eens. Maar mag dit dus ook of mocht dat dus ook niet.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 21 aug 2020, 14:42

tomgtr schreef: 21 aug 2020, 14:39
Robin schreef: 21 aug 2020, 14:05 Ja maar. Dan hadden ze ook die BLM kneuzen met zeeeer harde hand moeten verwijderen van de Dam. Niet gebeurd.
Zou het nog even moeten nalezen maar meen me te kunnen herinneren dat je dat vaker hebt gezegd. Is nagenoeg iedereen ook met je eens. Maar mag dit dus ook of mocht dat dus ook niet.
Allebei niet, maar daar zijn we nu te laat mee dus claimt iedereen nu dat dit ook mag.

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 aug 2020, 14:50

Philipoo schreef: 21 aug 2020, 14:42
Allebei niet, maar daar zijn we nu te laat mee dus claimt iedereen nu dat dit ook mag.
"mocht dat dus ook niet." Politie had bij BLM moeten ingrijpen, maar mocht niet van Halsema. Dat wil niet zeggen dat die aanpak nu de standaard is. De aanpak van de BLM demo was een op zichzelf staande fout. Waar de politie nu mee bezig is, heb ik geen enkel bezwaar tegen. We willen allemaal van dit klotevirus af, en zo lang niet iedereen afstand van elkaar houdt ettert het nog wel even door helaas. Wie niet horen wil, moet dus maar voelen.

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2020, 14:52

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 aug 2020, 15:14

Halsema en ingrijpen, nou, die knuppel verdwijnt bij haar op een plek waar de zon niet schijnt.

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2020, 15:32

Ik val in herhaling omdat het me irriteert:)
Politie batst op Corona dwazen. Dat had ik willen zien bij dat BLM krapuul.

Beide kan niet.

Camiel

Bericht door Camiel » 21 aug 2020, 16:16

Robin schreef: 21 aug 2020, 15:32
Ik val in herhaling omdat het me irriteert:)
Politie batst op Corona dwazen. Dat had ik willen zien bij dat BLM krapuul.

Beide kan niet.
Even afgezien van je mening over BLM, daar hebben we duidelijk een ander idee over; het grote verschil is dat BLM protest wel toegestaan (of in ieder geval gedoogd) is, of dat een wijze beslissing was zijn de meningen over verdeeld (en vergeet niet, dit was de eerste massale bijeenkomst weer, waardoor er ook geen precedent was), en de protesten van afgelopen week (weken) niet (spontane protesten) danwel in een heel andere vorm (op Malieveld, maar dan geen afstand houden en hooligans die de stad slopen), plus het aspect van geweld. Ministers met de dood bedreigen en boeren die politici thuis willen opzoeken, maar ik heb bijv. niemand van BLM een stoeptegel bij Wilders door de ruit zien gooien. Oh wacht, een rapper heeft gezegd dat 'ie een fictief kinderfiguur zou stompen. Nou dan bij deze, als ik Pino van Sesamstraat zie lopen dan hoek ik 'm op z'n bek. Krijg ik nu ook de media over me heen?

In andere woorden, de politie had op de Dam niks te batsen aangezien er geen bevelen waren en er dus niemand zich niet aan de bevelen van politie hield. Dat oneindige whataboutism moet nu ook wel een keer over zijn.

Tom

Bericht door Tom » 21 aug 2020, 16:23

Er waren geen bevelen omdat de ene groep de hand boven het hoofd wordt gehouden en de andere groep aangepakt wordt. En dan heb je nog de lichtgetintiers die niet aangepakt worden omdat dat kennelijk niet effectief is.
In een tijd waarin minderheden staan te protesteren om discriminatie geeft het verschillend behandelen van groepen natuurlijk een vreemd signaal af.

Camiel

Bericht door Camiel » 21 aug 2020, 16:32

Tom schreef: 21 aug 2020, 16:23 Er waren geen bevelen omdat de ene groep de hand boven het hoofd wordt gehouden en de andere groep aangepakt wordt. En dan heb je nog de lichtgetintiers die niet aangepakt worden omdat dat kennelijk niet effectief is.
In een tijd waarin minderheden staan te protesteren om discriminatie geeft het verschillend behandelen van groepen natuurlijk een vreemd signaal af.
Jij noemt het 'de hand boven het hoofd', ik noem het 'de driehoek heeft het grandioos onderschat en had geen flauw idee wat ze ermee aan moesten' en maakten w.m.i. de juiste keuze door niet op de Dam zelf in te grijpen. Dat was namelijk een protest wat snel om had kúnnen slaan als de politie was gaan provoceren.

In de andere gevallen wordt de politie geprovoceerd en moeten ze ingrijpen wat mij betreft.

Dat tuig in Kanaleneiland moet gewoon worden aangepakt door ze van hun bed te lichten en ondertussen scooter, auto, kleding en horloges in beslag te nemen. Dan is het ineens niet zo leuk meer om politie te pesten want dat is het enige waar ze om geven.

Elise

Bericht door Elise » 21 aug 2020, 16:33

Camiel schreef: 21 aug 2020, 16:16 maar ik heb bijv. niemand van BLM een stoeptegel bij Wilders door de ruit zien gooien.
Dat komt omdat ze niet weten waar hij woont!
Wisten ze dat wel, dan ging er geen stoeptegel door de ruit, dan sneden ze zijn strot door. :bag:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 aug 2020, 16:46

Camiel schreef: 21 aug 2020, 16:32
Tom schreef: 21 aug 2020, 16:23 Er waren geen bevelen omdat de ene groep de hand boven het hoofd wordt gehouden en de andere groep aangepakt wordt. En dan heb je nog de lichtgetintiers die niet aangepakt worden omdat dat kennelijk niet effectief is.
Jij noemt het 'de hand boven het hoofd', ik noem het 'de driehoek heeft het grandioos onderschat en had geen flauw idee wat ze ermee aan moesten' en maakten w.m.i. de juiste keuze door niet op de Dam zelf in te grijpen. Dat was namelijk een protest wat snel om had kúnnen slaan als de politie was gaan provoceren.

In de andere gevallen wordt de politie geprovoceerd en moeten ze ingrijpen wat mij betreft.

Dat tuig in Kanaleneiland moet gewoon worden aangepakt door ze van hun bed te lichten en ondertussen scooter, auto, kleding en horloges in beslag te nemen. Dan is het ineens niet zo leuk meer om politie te pesten want dat is het enige waar ze om geven.
Helemaal mee eens

Tom

Bericht door Tom » 21 aug 2020, 16:52

Camiel schreef: 21 aug 2020, 16:32
Maar als ergens 35 man zijn toegestaan is oproepen tot protest en daar met duizenden mensen op af komen misschien wel de ultieme provocatie. Je hebt dan ook lak aan de regels. Niet zomaar regels, maar regels die nodig waren voor een doel waarvan men het zelfs waard vindt om de hele economie mee de nek om te draaien.
In die zin niet anders dan anti-virus gekkies die geen toestemming hebben om te demonstreren maar het toch doen.
Het blijft raar om daar een verschil in te maken. Los van het feit of het verstandig is om ergens in te grijpen, dat neigt al snel naar de standaard ambtelijke kutsmoesjes en vingers naar elkaar wijzen.

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2020, 16:52

+1000 Tom. Op de Dam werd het gedoogd omdat het van Halsema's kant/partij was. Stond Pegida daar (bijna net zo erg als BLM) had Femke de ME wél opdracht gegeven:100%.

Die demo op de Dam was de ulitieme vorm van anarchie....

Elise schreef: 21 aug 2020, 16:33
Camiel schreef: 21 aug 2020, 16:16 maar ik heb bijv. niemand van BLM een stoeptegel bij Wilders door de ruit zien gooien.
Dat komt omdat ze niet weten waar hij woont!
Wisten ze dat wel, dan ging er geen stoeptegel door de ruit, dan sneden ze zijn strot door. :bag:
Dit.

Maar goed . BLM hebben we een ander draadje voor.

Robin

Bericht door Robin » 21 aug 2020, 16:57

Kortom 'alle demonstraties' op het moment(ten tijde van Corona) moeten met dezelfde maat gemeten worden. De zweep erover dus:)

Plaats reactie