M2CS
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: M2CS
Valt mee, denk ik. Dealerauto’s zijn niet zo’n probleem. De Golf7 GTI en de BMW 520d (F11) kon ik zonder problemen inruilen. Ik durfde wel zo’n M2C te kopen bij Keram zonder bang te zijn hem ooit weer kwijt te raken.
- Philipoo
Aan de sticker achterop te zien heeft deze ook íets meer vermogen dan standaard. Pureturbos trekt zo 6-700pkRobin schreef: 20 aug 2020, 16:05 Sunset Orange ook mooi.
Deze is van ene Chris Connor in de FB Group. Heeft er 888s achter onder in 295 op de stock 788 wielen. Voor PS4S. Want wat tractieproblemen, iets meer power:)
![]()
-
- Auto: Fun Damn Mentally
>700pk zegt hij.Philipoo schreef: 20 aug 2020, 22:12Aan de sticker achterop te zien heeft deze ook íets meer vermogen dan standaard. Pureturbos trekt zo 6-700pkRobin schreef: 20 aug 2020, 16:05 Sunset Orange ook mooi.
Deze is van ene Chris Connor in de FB Group. Heeft er 888s achter onder in 295 op de stock 788 wielen. Voor PS4S. Want wat tractieproblemen, iets meer power:)
![]()
Om even in te halen en supercars en (semi) droomauto's af te drogen.
Neemt niet weg dat ik(mocht het $$ kunnen) graag een Porsche , Ferrari , McLaren had in die PK richting ipv zo'n omgebouwde 2er.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Out of the box klaar, das het mooiste en IMHO ook het beste, daar is de kar op ontworpen.
Als het dan niet meer past dan maar wat anders als de €€€ het toelaten.
700PK in en M2? wat moet je er mee? Nauwelijks bruikbaar in het dagelijks verkeer. Mooi voor het cafe, dat dan weer wel.
Zou altijd voor de kleinste en lichtste kar gaan, dan zijn die PK`s ook niet zo belangrijk meer.
Dus liever een M2 met 300 KG abspecken
700PK in en M2? wat moet je er mee? Nauwelijks bruikbaar in het dagelijks verkeer. Mooi voor het cafe, dat dan weer wel.
Zou altijd voor de kleinste en lichtste kar gaan, dan zijn die PK`s ook niet zo belangrijk meer.
Dus liever een M2 met 300 KG abspecken

-
PK's zijn altijd belangrijk, anders reed de F1 wel met 300pk op max 700kg en had Gordon Murray de T50 wel op 400pk gezet ipv 670 op 987kg:)
Die 300kg eraf bij 'n M2 ofzo kun je als daily wel vergeten. Allemaal internet 'taal'. Terwijl 'n 992 Turbo S 1650 kg weegt lol.
35-42kg eraf kon wel. Maar moet je enorm voor in de buidel tasten:)
Ik hoef ook écht geen 700pk. Maar mooi dat 't kán bij dit blok.
Die 300kg eraf bij 'n M2 ofzo kun je als daily wel vergeten. Allemaal internet 'taal'. Terwijl 'n 992 Turbo S 1650 kg weegt lol.
35-42kg eraf kon wel. Maar moet je enorm voor in de buidel tasten:)
Ik hoef ook écht geen 700pk. Maar mooi dat 't kán bij dit blok.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mooi dat het kan idd, niet oneens ! PK`s niet onbelangrijk, maar niet het meest, dan toch de PK/Gewichts verhouding.
Maar ik wil geen gedoe met een kar achteraf, dus uit de fabriek en klaar moet het zijn. Niet met een uitlaat, niet met remmen, niet met de motor, niet met dempers en veren. daar heb ik mijn lessen uit getrokken.
300kg dr af gaat niet lukken, eens, maar dromen mag
Minder gewicht is voor ons rijders meer DF uit te halen dan de alsmaar stijgende PK aantallen. IMHO
Maar ik wil geen gedoe met een kar achteraf, dus uit de fabriek en klaar moet het zijn. Niet met een uitlaat, niet met remmen, niet met de motor, niet met dempers en veren. daar heb ik mijn lessen uit getrokken.
300kg dr af gaat niet lukken, eens, maar dromen mag

Minder gewicht is voor ons rijders meer DF uit te halen dan de alsmaar stijgende PK aantallen. IMHO
- romo
Intussen;
Kar is op normale snelheid niets bijzonders, net als de vorige, ook hier moet de zweep erover om het beste uit te halen. En als je dat doet dan gaat ie heel best af, messcherp het sturen, stuurhuis heerlijk direct, ik kan nog later insturen, dus nog meer druk op de voortrein genereren als de OGM2, hangt echt waanzinnig in de bocht dan, korte-lange doordraaiers, het maakt niet uit, als iet goed ligt dan gaat ie, heerlijk.
Stuurgevoel is zoveel beter dan de 981GTS, abnormaal.
Kar is op normale snelheid niets bijzonders, net als de vorige, ook hier moet de zweep erover om het beste uit te halen. En als je dat doet dan gaat ie heel best af, messcherp het sturen, stuurhuis heerlijk direct, ik kan nog later insturen, dus nog meer druk op de voortrein genereren als de OGM2, hangt echt waanzinnig in de bocht dan, korte-lange doordraaiers, het maakt niet uit, als iet goed ligt dan gaat ie, heerlijk.
Stuurgevoel is zoveel beter dan de 981GTS, abnormaal.
-
Mooi dat ie mooi instuurt en beter stuurt dan 'een Porsche', maar dat wisten we al:)
Het blijft bij dromen Robert en de theorie klopt ook, maar de praktijk is dat als je een >1500kg zware sportievere kar hebt je 't niet redt met 300 pk en 400 al 'behelpen' is vaak:)romo schreef: 21 aug 2020, 07:32 Mooi dat het kan idd, niet oneens ! PK`s niet onbelangrijk, maar niet het meest, dan toch de PK/Gewichts verhouding.
300kg dr af gaat niet lukken, eens, maar dromen mag![]()
-
Genieten. Voor wat het waard is is het F87 platform nog redelijk agile en zeker speelbaar, mooie mech tech, dikke 6 pitter in lijn die 7600 draait(doet de nieuwe S58 niet)en rwd plus sper.
Redelijk analoog nog zowel de feel als de looks en ook van binnen en dash misschien 'helemaal niet meer bij de tijd', maar ook echt analoog nog waar 't nog kan.
De opvolger in mid(?) 2022 zal veel sneller zijn, maar leuker moeten we nog maar afwachten. Zie 1M.
Al eerder gepost, maar wat een snel edoch lelijk bestickerd ding.
Redelijk analoog nog zowel de feel als de looks en ook van binnen en dash misschien 'helemaal niet meer bij de tijd', maar ook echt analoog nog waar 't nog kan.
De opvolger in mid(?) 2022 zal veel sneller zijn, maar leuker moeten we nog maar afwachten. Zie 1M.
Al eerder gepost, maar wat een snel edoch lelijk bestickerd ding.
-
Dat laatste is volgens mij niet eens een mening maar gewoon een feit! In een rechte lijn telt pk/KG, maar in de bochten en voor DF heb je beter 200pk/1000kg dan 400pk/2000kg (ceteris paribus natuurlijk qua wielbasis, zwaartepunt etc). Massa wil rechtdoor, ongeacht de PK'sromo schreef: 21 aug 2020, 07:32 Mooi dat het kan idd, niet oneens ! PK`s niet onbelangrijk, maar niet het meest, dan toch de PK/Gewichts verhouding.
300kg dr af gaat niet lukken, eens, maar dromen mag![]()
- Martijn_bmw
idd nog maar 1 keuzeRobin schreef: 21 aug 2020, 09:37 Tuurlijk is dat een feit. Maar 200pk op 1000kg waar vind je dat nog nieuw voor op straat als daily.

https://www.autoweek.nl/auto/75736/lotus-elise-s/ (220pk/924kg)
En 2 die in de buurt komen:
https://www.autoweek.nl/auto/94983/mazd ... -184-gt-m/ (184PK/1.005kg)
https://www.autoweek.nl/auto/98418/abar ... niversary/ (180pk/1.040kg)
(Ohja en zijn geen daily's…)
-
En koopt M2 plus een Cayman in bestelling?romo schreef: 21 aug 2020, 07:19 Out of the box klaar, das het mooiste en IMHO ook het beste, daar is de kar op ontworpen.
Dus liever een M2 met 300 KG abspecken![]()
Hele gave auto’s. Allebei. Licht? Klein? Nog niet misschien!

-
Verrek ja:)Tom schreef: 21 aug 2020, 11:45 <- 895kg en 240pk.
Maar das geen daily natuurlijk.
De Alpine A110 is wél prima dagelijks te rijden en erg comfortabel.
Zou mijn keus zijn. 1080kg en 252pk.
En dan met onderstel tweaks (Alpine Life).

Prachtig, maar 24/7/365 in weer en wind en regen en sneeuw? Neen.
Ja Allen wel:)
- Philipoo
Ik zou overigens best een 700PK M2 willen. Zeker aangezien die pureturbos setup best goed werkt en je dus niet altijd achterlijk hard hoeft. Meestal kan je vanaf je telefoon verschillende tunes instellen, zet je 'm lekker op standje 550pk en rijd je normaal. Wil je lambo's pesten op de snelweg>> 700pk
-
Klopt.Philipoo schreef: 21 aug 2020, 12:15 Ik zou overigens best een 700PK M2 willen. Zeker aangezien die pureturbos setup best goed werkt en je dus niet altijd achterlijk hard hoeft. Meestal kan je vanaf je telefoon verschillende tunes instellen, zet je 'm lekker op standje 550pk en rijd je normaal. Wil je lambo's pesten op de snelweg>> 700pk
Ik heb de auto standaard maar via de telefoon heb ik nu 530.
- Philipoo
Keer dagje van auto wisselen?Robin schreef: 21 aug 2020, 12:19Klopt.Philipoo schreef: 21 aug 2020, 12:15 Ik zou overigens best een 700PK M2 willen. Zeker aangezien die pureturbos setup best goed werkt en je dus niet altijd achterlijk hard hoeft. Meestal kan je vanaf je telefoon verschillende tunes instellen, zet je 'm lekker op standje 550pk en rijd je normaal. Wil je lambo's pesten op de snelweg>> 700pk
Ik heb de auto standaard maar via de telefoon heb ik nu 530.