M2CS
-
OnlineMartijn_bmw
Re: M2CS
Vind de prijsontwikkeling van de M2 steeds al bijzonder. Afschrijving naar zo’n 60k gaat bizar snel. Maar daarna blijft het hangen, veel oudere en meer km als hierboven kosten minimaal 50k.
Vreemde afschrijving curve
- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd, die van Romo, 2016, kost 55k. Is weliswaar een HB maar ik zou een DCT willen. Dan snurkie verder leegroven voor die 2e in dat screenshot van Keram.Martijn_bmw schreef: 19 aug 2020, 18:17 Vind de prijsontwikkeling van de M2 steeds al bijzonder. Afschrijving naar zo’n 60k gaat bizar snel. Maar daarna blijft het hangen, veel oudere en meer km als hierboven kosten minimaal 50k.
-
OnlineMartijn_bmw
Ja die 10k extra op dit bedrag is het verschil niet terwijl je in verhouding een veel jongere en lagere km stand auto voor terug krijgt.
En ook nog eens een “echte” M motor ipv een opgevoerde N55 die ik nu ook al heb
En ook nog eens een “echte” M motor ipv een opgevoerde N55 die ik nu ook al heb

-
-
De echte M Crank hub krijg je er gratis bijMartijn_bmw schreef: 19 aug 2020, 19:25 En ook nog eens een “echte” M motor ipv een opgevoerde N55 die ik nu ook al heb![]()

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Geinig kereltje. Dat blauw is toch niet zo cheapo als ik dacht irl:
Fear mongering tech /tuning parts producenten die daar 'n slaatje uit proberen te slaan.
Karel schreef: 19 aug 2020, 20:42De echte M Crank hub krijg je er gratis bijMartijn_bmw schreef: 19 aug 2020, 19:25 En ook nog eens een “echte” M motor ipv een opgevoerde N55 die ik nu ook al heb![]()
![]()
Fear mongering tech /tuning parts producenten die daar 'n slaatje uit proberen te slaan.
-
OnlineWill F.
Dat is idd het geval en wordt volgens mij ook nogeens gevoed door forse kortingen op nieuwe, waarbij je kan stellen dat voor facelift N55 M2's relatief veel gevraagd wordt t.o.v een M2C. Die vraagrijzen van Keram zijn wel scherp; importeren v.e. vergelijkbare jahreswagen doe je momenteel niet voor 60k of minder all-in op NL-kenteken. Thijs v Bergwerf heeft nog een witte, vraagt ook niet de wereldprijs.Martijn_bmw schreef: 19 aug 2020, 18:17 Vind de prijsontwikkeling van de M2 steeds al bijzonder. Afschrijving naar zo’n 60k gaat bizar snel. Maar daarna blijft het hangen, veel oudere en meer km als hierboven kosten minimaal 50k.
Als iemand nog een scherpgeprijsde zwarte 2019 M2C weet (mag ook marge-auto zijn) pb hem maar.
Trouwens deze discussie hoort eigenlijk in het M2 en niet in Romo's M2CS draadje.
-
Die prijzen zijn echt 'leuk' te noemen. En zeer maar dan ook zeer concurrerend tov de rest in NL.
Maar hoe zit dat, je komt met een M235/240i of 335/340i als inruiler uit, zeg, 2015-2018(gewoon voorbeeldjes) ?
Je zou denken dat je dan schrikt wat je terugkrijgt in negatieve zin? Of?
Want uiteindelijk gaat het bij inruil om het toe te betalen bedrag.
Maar hoe zit dat, je komt met een M235/240i of 335/340i als inruiler uit, zeg, 2015-2018(gewoon voorbeeldjes) ?
Je zou denken dat je dan schrikt wat je terugkrijgt in negatieve zin? Of?
Want uiteindelijk gaat het bij inruil om het toe te betalen bedrag.
-
Zou het? Ik weet dat niet meteen. Maar als er praktijkvoorbeelden zijn. Tot dan toe denk ik zo als Will.Arthur schreef: 20 aug 2020, 14:19 Die hebben hun waarde ook gewoon. Dan bieden ze daar niet zomaar 10k minder voor. Kunnen dus best leuk inruildeals zijn. Flinke hap van de nieuwprijs af.
- Mark 320iS
Tja het komt meestal uit de lengte of de breedte... Hoe dan ook is EUR 65k voor een M2C van een jaar oud gewoon heel scherp, zeker als je ook nog eens gaat vergelijken met Duitsland én als je vergelijkt met andere jong gebruikte 'performanceauto's' die je voor dit geld koopt.
Ik ga me er wel 'ene halen' zaterdag
. Zo'n grijs/witte met die soort kruisspaakwieltjes graag.
Ik ga me er wel 'ene halen' zaterdag

-
OnlineMartijn_bmw
Gewoon zo’n deal pakken zonder inruil en je eigen auto kwijt raken bij een opkoper. Zijn er altijd wel te vinfen
-
OnlineWill F.
Anderhalfjaar oud igv die 65k marge HS bij keram.Mark 320iS schreef: 20 aug 2020, 15:12 Tja het komt meestal uit de lengte of de breedte... Hoe dan ook is EUR 65k voor een M2C van een jaar oud gewoon heel scherp, zeker als je ook nog eens gaat vergelijken met Duitsland én als je vergelijkt met andere jong gebruikte 'performanceauto's' die je voor dit geld koopt.
Ik ga me er wel 'ene halen' zaterdag. Zo'n grijs/witte met die soort kruisspaakwieltjes graag.
-
Sunset Orange ook mooi.
Deze is van ene Chris Connor in de FB Group. Heeft er 888s achter onder in 295 op de stock 788 wielen. Voor PS4S. Want wat tractieproblemen, iets meer power:)

Deze is van ene Chris Connor in de FB Group. Heeft er 888s achter onder in 295 op de stock 788 wielen. Voor PS4S. Want wat tractieproblemen, iets meer power:)

-
OnlineMartijn_bmw
Nee klopt, maar je bent dan meestal in totaal beter af dan inruilen op eentje die een (veel) hogere vraagprijs heeft en waar de inruil dan goed lijkt te zijn. of je eigen auto als goedkoopste (binnen zijn uitvoering, leeftijd en km) op MP slingeren.Robin schreef: 20 aug 2020, 15:37 Zoiets JP inderdaad.
En Martijn, zo'n opkoper biedt toch ook niet de wereld...
Neemt niet weg dat de basis van de deal ligt bij de scherpe M2C prijs.
Dan raak je hem echt wel snel kwijt.
maar cheap inkopen en hoofdprijs verkopen dat lukt (bijna) nooit of je moet veel geduld hebben
- Arthur
- Auto: Nr.51
Als handelaren bijvoorbeeld 30k op mijn auto bieden, waar zou Keram dat dan niet doen? Ze hebben alsnog een winstmarge op die auto’s. Als ze nog onder de handelsprijs gaan zitten raken ze die dingen ook niet kwijt, kopers zijn ook niet gek. Ook al staan ze ‘scherp’. De hoofdprijs zul je mss niet vangen, maar een normale inruil zoals elders zie ik wel gebeuren. Maar we zullen weinig praktijk voorbeelden zien. Of zijn er 3 DF-ers die die M2C’s even gaan halen?
- JP
Arthur schreef: 20 aug 2020, 17:05 Als handelaren bijvoorbeeld 30k op mijn auto bieden, waar zou Keram dat dan niet doen? Ze hebben alsnog een winstmarge op die auto’s. Als ze nog onder de handelsprijs gaan zitten raken ze die dingen ook niet kwijt, kopers zijn ook niet gek. Ook al staan ze ‘scherp’. De hoofdprijs zul je mss niet vangen, maar een normale inruil zoals elders zie ik wel gebeuren. Maar we zullen weinig praktijk voorbeelden zien. Of zijn er 3 DF-ers die die M2C’s even gaan halen?
Keram haalt genoeg zelf over de grens. Dat zou ik eerst eens navragen. Niet dat daar iets mis mee is, tenzij jij ‘m daarna ooit verkoopt, dan heet die toch het stempel “import” en daar haken veel mensen op af.