Kijk ook eens bij buildjournal in amerika! die zijn ook erg goed en weten perfect wat ze aan het doen zijn.PeterM schreef: 14 aug 2020, 19:51Ik wist niet dat velocity stacks problemen opleveren met het mappen. Wel dat de inlaat niet zoveel doet qua vermogen, inlaat doe ik echt voor het geluid. Aanzuig geluid van de S54 altijd al geweldig gevonden. Wat extra pk's zijn natuurlijk ook altijd welkom.Bert ///M3 schreef: 13 aug 2020, 23:17 Die velocity stacks daar kan je beter met een boog omheen lopen. Geeft een hoop gehannes met tuning en qua geluid zijn ze er op veel circuits niet zo blij mee.
De standaard S54 airbox flowt in principe genoeg voor bijna 400 PK.
1. Uitlaatsysteem
2. Nokkenassen CSL / Shrick.
3. Als laatste inlaat.
Met een GTR kap heb je trouwens juist minder performance uit je velocity stacks. Het hele punt van die GTR vents is de lucht onder je motorkap wegventileren. Daarmee verlaag je ook de luchtdruk onder de kap. Dus minder lucht in je velocity stacks. Het hele punt achter een standaard of CSL airbox is dat ze een ram air duct voor de filterbox hebben en je dus iets overdruk in de box hebt.
Mijne doet met enkel een open uitlaatsysteem al 370 PK en dan was de mapper ook nog een prutser, dus dat kan nog wel wat hoger![]()
Het doel is niet om de motor tot het uiterste uit te persen. Nokkenassen leveren wel een leuke winst op, maar als je kijkt naar de kosten die daar bij komen kijken is dit niet interessant voor mij. Zoals jij ook al aan geeft, wil ik de uitlaat lijn optimaliseren omdat dit het meeste oplevert. En dit dan doen in combinatie met een andere inlaat en software.
Ik heb in Nederland alleen nog geen tuner kunnen vinden die veel ervaring heeft met het afstellen van S54 motoren. Waar zou jij heen gaan? Op dit moment is het idee om de auto op afstand te laten mappen door iemand in Engeland. Maar ik heb de tijd nog wel even voor het zo ver is...
Voor de inlaat is wellicht een eventuri een idee; levert 8-10pk op. Icm een goed uitlaat systeem zou je tot 35-40pk vermogenswinst uit kunnen komen icm een goeie map!
Gaaf project! Je pakt 't goed aan, ga ik zeker volgen!