M2CS
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Wat indrukken met wat meer KM`s gereden.
1 M2CS veel meer comfortabel dan de OGM2, echt voor DD gemaakt
2 DCT in D1 altijd te laat met terugschakelen, namelijk na de bocht c.q. na de rotonde. Waar de PDK in die stand (dus standaard automaat stand) altijd voor de bocht in het juiste verzet staat; uit accelereren gaat dan veel mooier, vloeiender en vlotter. Waar de Porker dan al weg is, moet de BMW eerst nog een tandje of wat terug.
D1 gewoon alleen gebruiken voor super cruisen, dan is ie prima.
Bij flipperen is het allemaal dik voor mekaar.
3 Ondanks de meer comfy demping nog geen schrapers voorbumper gehad, gezien de mega skischansen her en der is er toch voldoende grondspeling.
1 M2CS veel meer comfortabel dan de OGM2, echt voor DD gemaakt
2 DCT in D1 altijd te laat met terugschakelen, namelijk na de bocht c.q. na de rotonde. Waar de PDK in die stand (dus standaard automaat stand) altijd voor de bocht in het juiste verzet staat; uit accelereren gaat dan veel mooier, vloeiender en vlotter. Waar de Porker dan al weg is, moet de BMW eerst nog een tandje of wat terug.
D1 gewoon alleen gebruiken voor super cruisen, dan is ie prima.
Bij flipperen is het allemaal dik voor mekaar.
3 Ondanks de meer comfy demping nog geen schrapers voorbumper gehad, gezien de mega skischansen her en der is er toch voldoende grondspeling.
- ADV
- Berichten: 3315
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: M2CS
Ik heb het idee dat PDK ook iets uitleest mbt remdruk of iets. Als ik rem met de PDK schakelt hij gewoon vaak al terug, zeker in sport of sport+ Geen idee of de DCT dit ook doet, maar zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om voor elkaar te krijgen?
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: M2CS
Doet DCT ook hoor dat soort zaken.
Punt is dat je teveel verwacht van de D stand, dat is gewoon rijden en niks anders. Compromis. En anders klap je 'm in Sport/Sport Plus toch?:)
Punt is dat je teveel verwacht van de D stand, dat is gewoon rijden en niks anders. Compromis. En anders klap je 'm in Sport/Sport Plus toch?:)
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
^idd exact dat
Het is niet dat de DCT het niet zou kunnen, het zal meer een software instelling zijn.
Het is ook geen aanval, wel een constatering hoe de basis verschillen DCT-PDK liggen
Gewoon ander verwachtingsniveau voor je zelf "instellen" en geen issue meer
Het is niet dat de DCT het niet zou kunnen, het zal meer een software instelling zijn.
Het is ook geen aanval, wel een constatering hoe de basis verschillen DCT-PDK liggen
Gewoon ander verwachtingsniveau voor je zelf "instellen" en geen issue meer
- Philipoo
- Berichten: 4943
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M2CS
Heeft DCT ook het zelf inlerende vermogen om aan te voelen wanneer die moet gaan terugschakelen? Als jij steevast vlotter op rotondes aankomt moet die dan op een gegeven moment toch gaan merken dat die al eerder moet terugschakelen, of niet?
- matthyssie
- Berichten: 6212
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: M2CS
Niet per se hoor. Het aanlerende vermogen is maar heel beperkt. Om dit te veranderen zou echt de shiftmap aangepast moeten worden.
- matthyssie
- Berichten: 6212
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: M2CS
Precies. Brullen met die spullen!
- e30touring1990
- Berichten: 2874
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: M2CS
eerst nog ff inrijden 

- BamiesGTA
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: M2CS
De EDC van mijn Clio RS schakelt gewoon voor de bocht terug hoor en niet erin of erna... Rolt in race stand ook niet uit zichzelf vooruit wanneer in 1ste versnelling. En dat voor een fractie van het geld.Robin schreef: 13 aug 2020, 08:52 Doet DCT ook hoor dat soort zaken.
Punt is dat je teveel verwacht van de D stand, dat is gewoon rijden en niks anders. Compromis. En anders klap je 'm in Sport/Sport Plus toch?:)

-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: M2CS
Ik zal straks in D even proberen wat de mijne exact doet:)BamiesGTA schreef: 13 aug 2020, 16:34De EDC van mijn Clio RS schakelt gewoon voor de bocht terug hoor en niet erin of erna... Rolt in race stand ook niet uit zichzelf vooruit wanneer in 1ste versnelling. En dat voor een fractie van het geld.Robin schreef: 13 aug 2020, 08:52 Doet DCT ook hoor dat soort zaken.
Punt is dat je teveel verwacht van de D stand, dat is gewoon rijden en niks anders. Compromis. En anders klap je 'm in Sport/Sport Plus toch?:)![]()
En een M2 DCT rolt ook nooit in z'n 1 vooruit bij 'n verkeerslicht btw. Gewoon rem 1 keer intrappen en staat stil, geen gerol!
Komt hier op neer dat ik aan de Clio moet

Nu heb ik ook wel het idee dat ik tov Romo(en Macboy) qua info/communicatie/posts op DF betr DCT in M2/3/4 nooit op één lijn zat met hun.LOL
En nu zit ik betr de M2CS en Romo's posts betreffende DCT en hoe en wat nog wel eens met opgetrokken wenkbrauwen 'z'n posts een aantal keren te lezen en denk: Wat bedoelt ie nou eigenlijk?

Bij bijv Lightweight enzo kun je van die software mapping bestellen dat je de M4 GTS DCT /Diff software hebt. Dan schakelt ie razendsnel van horen zeggen. 4-3-2-1 en in z'n R shiftlock blokkerend de minirotonde op.

- BamiesGTA
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: M2CS
Zonder rem in te drukken dan natuurlijk heee. Dan wil ik toch nog even terugkomen op die hold functie. We weten allemaal toch wel dat je nooit de rem ingedrukt moet houden als je een sportief stuk bent wezen rijden. Grote kans op kromme schijven... Dat wordt/werd overal afgeraden en nu begrijp ik dus dat fabrikanten dit zelf als systeem toepassen.. Net zoiets als een start/stop functie die de auto direct uitzet na een sportief stuk rijden..En een M2 DCT rolt ook nooit in z'n 1 vooruit bij 'n verkeerslicht btw. Gewoon rem 1 keer intrappen en staat stil, geen gerol!
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: M2CS
Huh? Ik kom op een rood verkeerslicht af rijden en rem totdat de auto stilstaat. Dat is het. Dan rolt ie ook niet door!BamiesGTA schreef: 13 aug 2020, 19:13Zonder rem in te drukken dan natuurlijk heee. Dan wil ik toch nog even terugkomen op die hold functie. We weten allemaal toch wel dat je nooit de rem ingedrukt moet houden als je een sportief stuk bent wezen rijden. Grote kans op kromme schijven... Dat wordt/werd overal afgeraden en nu begrijp ik dus dat fabrikanten dit zelf als systeem toepassen.. Net zoiets als een start/stop functie die de auto direct uitzet na een sportief stuk rijden..En een M2 DCT rolt ook nooit in z'n 1 vooruit bij 'n verkeerslicht btw. Gewoon rem 1 keer intrappen en staat stil, geen gerol!
Internet is plat, maar wat een miscommunicatie onderling.

Dikgedrukt geheel mee eens, maar dan rol je 'm in de pits of waar je staat in z'n N of zet je 'm in z'n N.
Hoe doet jouw Clio dat dan die zet hem automatisch na stilstand motor aan in N?
START STOP functie is drama. Wil alleen uit vanaf Sport(of is 't Sport plus)?
Dus altijd dat knopje indrukken. Als MdV rijdt vindt ze 't ook vreemd dat de motor her en der(en nog niet op temp) afslaat bij verkeerslichten. Erg non engineered, maarja de Groenen grijpen de macht beetje bij beetje!

Romo:Mooi!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Beukers, Bram, Darudevampire, EricT, Godspeed, jessedehaan, NickM5, Peter-Paul, Rob33, SlowCo en 25 gasten