Erik Klootwijk schreef:Laat maar komen
Zou er graag nog eens naar toe gaan, evenals het Festival of Speed. Zou het erg waarderen als je misschien een paar tips zou hebben over vervoer / verblijf / must-see dingen etc.
Ben benieuwd naar de foto's 8)
Nou, op die foto's is het dus nog even wachten, maar over de rest van het verhaal kan ik alvast wel wat vertellen.
Vervoer: gewoon met je eigen auto gaan. Qua files is het goed te doen (je staat bij aankomst en vertrek wel even in een rij, maar dat duurt hooguit enkele minuten; Revival is overigens wel minder druk dan het Festival of Speed had ik de indruk). En in de rij staan is eigenlijk al een belevenis op zich, ik heb meer Aston Martins gezien dan Volkswagens.

Parkeren is overigens gratis (plaats zat) en evt. kun je bijkopen om nog dichterbij het circuit te parkeren (of je koopt niet bij en rijdt gewoon een politieagent die je tegen wil houden van zijn sokken, of niet Eric

) en bij de Revival kun je als je wil zelfs met een auto uit '66 of ouder zelfs langs het circuit parkeren, ik weet alleen niet of je daar GRRC lid voor moet zijn.
Verblijf: We hebben één keer in 2001 of zo in een youthhostel geslapen, dat kost helemaal niks (paar pond per nacht), maar ik vond het dan ook echt compleet ruk. Met 12 man op een kamer, 0,0 comfort, echt eens maar nooit weer.
Een hotel kan, maar de leukste oplossing is toch een Bed & breakfast vind ik, zit een groot verschil in de kosten daarvan (we hebben ze intussen gehad van £15 tot £40 per persoon per nacht) en over het algemeen is het toch wel zo dat je krijgt waarvoor je betaald. Die goedkoopste was echt een soort Fawlty Towers revisited en de duurste had de beste bedden, kabel-tv en verder ook een goede service. Hoe dichter bij Goodwood, hoe duurder het is over het algemeen. Ontbijt is in een bed & breakfast eigenlijk altijd wel prima in orde.
Must-see dingen: Nou ja, drie dagen racen, die dagen hoef je verder niks te plannen, wekker op 08:00 en om een uur 20:00 kom je terug, dan nog eten en daarna kun je eigenlijk wel al weer naar bed.
Verder wel echt een must-do om wat extra tijd uit te trekken om de snelweg links te laten liggen en de route uit te stippelen over country roads. Echt zo leuk sturen en ook zo zijn die Engelsen af en toe zo gek als een deur. Hoewel de 106 Rallye best een geschikte auto is voor dat soort wegen en aan Eric zijn aanvalsdrift ook weinig mankeerde (met dik 100km/u vol een wiel de stoep op rammen als beste teken daarvan

) werden we op de terugweg zondagavond nog netjes ingehaald en vervolgens op afstand gereden door een geschifte Mondeo bestuurder. Dat was echt full attack en dan gewoon over lastige weggetjes met totaal geen ruimte voor fouten, geniaal. Wel nog een pluimpje voor Eric; die Engelsman rijdt die weg waarschijnlijk iedere dag op weg naar zijn werk/huis/weetikhet, terwijl Eric er voor het eerste reed. Toch knap om dan licht driftend met 120km/u+ door de twisties te gaan. [img:33:15]
http://gathering.tweakers.net/global/sm ... umbsup.gif[/img]
Verder is het wel erg leuk om zoiets met een groepje te bezoeken, vanwege de verschillende voorkeuren, verschillende interesses, verschillende auto's etc. En een wandelende autosport encyclopedie als Mattijs erbij is altijd handig, nu ik eraan denk, moet de Zuid-Afrikaanse F1 geschiedenis nog even opzoeken op Forix.
Zal voor de liefhebbers van de week toch nog wel een compleet verslag typen, maar zet de data voor 2008 maar gewoon alvast in de agenda, is echt beter dan welk verslag achteraf dan ook en 200% de moeite waard!