Welke dan Mike, welke zitten je dwarsMike schreef:Zit eigenlijk met hetzelfde. Sommige auto's die nu boven mij staan ben ik het absoluut niet mee eens. Probleem is dat er weer auto's tussen staan die er wel boven horen. Straks als de R 350/400pk heeft wordt het een stuk makkelijker :!:Tristan schreef:Heb werkelijk echt geen idee waar mijn Leon FR VDV-Editie moet plaatsten (ca. 275pk, Bilstein onderstel, praktisch en dagelijks inzetbaar).
Zeg 't maar......
Driving fun pikorde lijst
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Blijkbaar focussen veel leden zich puur en alleen op vermogen en prestaties. Ik meen mij te herinneren dat het om het totaalpakket ging. Zo staat de M3 van Elmar bijzonder laag als je puur kijkt naar prestaties, maar redelijk correct als je kijkt naar het totaalpakket. Je hebt helemaal niets aan die bak buiten Trackdays om...Niet echt funMichel Huisman schreef:Maar overdrijven is ook een kunstindobesar schreef:Power isn't everything! 8)
Beetje realistisch blijven moet toch niet te moeilijk zijn.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat bepaalt de eigenaar natuurlijk zelf. De vraag is in hoeverre durf je het te laten overheersen in deze lijst ?Mike schreef:Hoe zwaar wegen bouwkwaliteit, gebruikte materialen, afwerking, 4wd/rwd of fwd, veiligheid, betrouwbaarheid, verbruik icm prestaties, afschrijving enz?
Ik zie ook auto's boven me staan die ik eigenlijk nooit daar had verwacht. Toch staan ze er. Maar ik ga ook niet beweren dat die mensen het niet snappen.. Kijk deze lijst geeft niet aan in hoeverre jou auto goed presteert, maar vooral hoe goed jij hem vind tov de rest. stukje zelfreflectie voor sommigen ?
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Waar de Evo uiteindelijk terecht komt zal me echt worst wezen, maar toch een kleine toelichting wb het totaalplaatje.
De Evo is in de basis een gewone gezins Lancer met 4 deuren, 5 zitplaatsen en een ruime kofferbak. Heel saai dus. Door het toepassen van betere materialen, waaronder aluminium, is de koets veel stijver geworden. Een Evo voelt zeer solide aan, zeker in vergelijking met het pannenkoekenstaal van een Impreza, al zal hij het niveau van een Audi bij lange na niet halen.
Verder is er best wat functionele luxe aan boord in de vorm van airco/airbags/electrische ramen etc. Een Evo is dus zeer goed dagelijks te gebruiken en het geluid binnenin is zeker niet storend op langere ritten. Regelmatig ga ik met het gezinnetje op stap met de Evo en stappen we na bv 150km gewoon nog lekker fris uit. Verder is het dashboard natuurlijk niet om over naar huis te schrijven en rijd je natuurlijk voor löl met je 'gepimpte F&F' bak. En met een tankinhoud van maar 48 liter kom je natuurlijk ook niet direct in Zuid-Frankrijk.
Maar kortom, een Evo is dus wel een;
- Luxe gezinsauto
- Brute sportauto
- Rallybak
- Circuitbak
- Pussy-magnet
Als ik alles bij elkaar optel lijkt het me duidelijk dat de Evo's eigenlijk op de eerste plek thuishoren.
Dus iemand Evo kopen?
De Evo is in de basis een gewone gezins Lancer met 4 deuren, 5 zitplaatsen en een ruime kofferbak. Heel saai dus. Door het toepassen van betere materialen, waaronder aluminium, is de koets veel stijver geworden. Een Evo voelt zeer solide aan, zeker in vergelijking met het pannenkoekenstaal van een Impreza, al zal hij het niveau van een Audi bij lange na niet halen.
Verder is er best wat functionele luxe aan boord in de vorm van airco/airbags/electrische ramen etc. Een Evo is dus zeer goed dagelijks te gebruiken en het geluid binnenin is zeker niet storend op langere ritten. Regelmatig ga ik met het gezinnetje op stap met de Evo en stappen we na bv 150km gewoon nog lekker fris uit. Verder is het dashboard natuurlijk niet om over naar huis te schrijven en rijd je natuurlijk voor löl met je 'gepimpte F&F' bak. En met een tankinhoud van maar 48 liter kom je natuurlijk ook niet direct in Zuid-Frankrijk.
Maar kortom, een Evo is dus wel een;
- Luxe gezinsauto
- Brute sportauto
- Rallybak
- Circuitbak
- Pussy-magnet
Als ik alles bij elkaar optel lijkt het me duidelijk dat de Evo's eigenlijk op de eerste plek thuishoren.
Dus iemand Evo kopen?
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Ik zei"meerdere punten Robin."Robin schreef:MarcRS4, in rechte lijn zal ie zeker een bonk sneller wezen dan de 335i, maar dat is dan ook 't enige 8)
Ik draai het om, omdat jou alleen iets sneller door de bocht kan....verders kan alleen nog beter dwars.
Daarna is er nix meer dat ie beter kan..... :twisted:
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Dan staat mijn auto te laag op de lijst.Rico v Velzen schreef:Dat bepaalt de eigenaar natuurlijk zelf. De vraag is in hoeverre durf je het te laten overheersen in deze lijst ?Mike schreef:Hoe zwaar wegen bouwkwaliteit, gebruikte materialen, afwerking, 4wd/rwd of fwd, veiligheid, betrouwbaarheid, verbruik icm prestaties, afschrijving enz?
Ik zie ook auto's boven me staan die ik eigenlijk nooit daar had verwacht. Toch staan ze er. Maar ik ga ook niet beweren dat die mensen het niet snappen.. Kijk deze lijst geeft niet aan in hoeverre jou auto goed presteert, maar vooral hoe goed jij hem vind tov de rest. stukje zelfreflectie voor sommigen ?
Schat de R32 hoger in dan een Focus ST, Speedster, Leon's, Impreza's GTT/WRX, Mini, RX300 en BoxsterS. Redenen verschillen van niet mooi tot onpraktisch.
BMW E63 645ci van Daniel staat ook veel te laag, of anderen veel te hoog.......ik weet het niet meer...........
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 05 sep 2007, 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Rico, geweldig ! Dit is echt een leuk idee. Een pikorde op basis van wat mensen ZELF ervan vinden. Kun je NIKS tegenin brengen.Rico v Velzen schreef:Kijk deze lijst geeft niet aan in hoeverre jou auto goed presteert, maar vooral hoe goed jij hem vind tov de rest.
Niemand bepaalt wat er gebeurt, alleen jijzelf. Alleen jijzelf kan de rangorde dus ook aanpassen en je kunt geen effectief commentaar leveren op de keuze van een ander.
Ik vind het een briljante (psychische) vondst.
Ik ga nu mijn Audi A3 2.0 TDI 175pk 375Nm invoeren, met al mijn opties. Een heerlijke reisauto, goede opties, veel power, uitmuntende kwaliteit, zuinig en zéér goed op het circuit (std remmen voldoen prima).
Kortom, een hoge notering in mijn ogen als allrounder !!
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Als we naar inzetbaarheid gaan kijken mag mijn M3 ook wel een heel eind naar beneden, maargoed, wat is driving fun? Voor mij persoonlijk betekent driving-fun bij deze auto rijden op de ring, en als je daarnaar kijkt denk ik weer niet dat ie te hoog staat. Ik gebruik alleen een andere insteek wat betreft auto's, een "allrounder" is altijd een compromis (dus imo geen maximale fun). Daarom heb ik gekozen voor 1 auto die snel is op het circuit, 1 auto die luxe, comfortabel, vlot en zuinig is, en 1 auto die gewoon mooi is 
- Erminio
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: B-Town
Ieder heeft zijn eigen interpretatie van wat goed of slecht is aan een autoMike schreef: Schat de R32 hoger in dan een Focus ST, Speedster, Leon's, Impreza's GTT/WRX, Mini, RX300 en BoxsterS.
Ik persoonlijk schat een R32 weer lager in als bovengenoemde auto's
Maar dat is dan weer mijn mening
Misschien moet er een tabelletje met punten komen ;
1. rechtuit branden 5 punten
2. bochtengedrag 4 punten
3. gebruikersgemak 3 punten
4. afwerking 2 punten
5. degelijkheid 2punten
6. etc.
Dan kan je het een beetje onderbouwen
-
Martin
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:19
Waarom ik vind dat de Cupra hoo staat is:
- goede basis voor tuning.
- engine of the year award 2007
- iedereen kan erin rijden, m'n vriendin neemt hem ook gewoon mee
- onderstel komt uit de Seat fabriek waar ze de WTCC's bouwen
- kan ook gewoon 270+ km/h
- mega grip, kan gewoon vol weg trekken zonder wielspin
- dagelijks gebruik is super, relatief zuinig ( 1:10 )
- Isofix
ook belangrijk
- super stabiel in de bochten, kan ook gewoon vol op het gas midden in de bocht door het JD tcs
- best off both worlds, Blok Audi S3 onderstel VW, buitenkant door W. da Silva.
- kunnen gewoon 5 personen in zonder aan te lopen.
- en een M6 loopt ook gewoon in de begrenser bij 250 km/h
en deze niet
- standaard 345 mm remmen
- Bi-Xenon met meesturende koplampen
grt Martin
Erzullen genoeg mensen zijn die het niet met mij eens zijn, maar ik vind deze redenen genoeg om hem hoog te plaatsen.
En een BMW 335i kon geeneens bij Tristan wegrijden op de snelweg 8)
- goede basis voor tuning.
- engine of the year award 2007
- iedereen kan erin rijden, m'n vriendin neemt hem ook gewoon mee
- onderstel komt uit de Seat fabriek waar ze de WTCC's bouwen
- kan ook gewoon 270+ km/h
- mega grip, kan gewoon vol weg trekken zonder wielspin
- dagelijks gebruik is super, relatief zuinig ( 1:10 )
- Isofix
- super stabiel in de bochten, kan ook gewoon vol op het gas midden in de bocht door het JD tcs
- best off both worlds, Blok Audi S3 onderstel VW, buitenkant door W. da Silva.
- kunnen gewoon 5 personen in zonder aan te lopen.
- en een M6 loopt ook gewoon in de begrenser bij 250 km/h
- standaard 345 mm remmen
- Bi-Xenon met meesturende koplampen
grt Martin
Erzullen genoeg mensen zijn die het niet met mij eens zijn, maar ik vind deze redenen genoeg om hem hoog te plaatsen.
En een BMW 335i kon geeneens bij Tristan wegrijden op de snelweg 8)
-
Marcelvv
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
En als een 335i dan toch sneller is, dan kost een cupra maar de helft zeker...
Martin, je hebt een mooie auto maar engine of the year en WTCC onderstel is toch wel flink marketing hoor.
Daar moet je wel doorheen kijken, leuk maar dat moet je niet TE serieus nemen.
Verder wil ik je auto niet afkraken ofzo, want je hebt denk ik de beste koop in die prijsklasse. En snel zal die ook wel zijn, daar zit ik niet over in.
Martin, je hebt een mooie auto maar engine of the year en WTCC onderstel is toch wel flink marketing hoor.
Daar moet je wel doorheen kijken, leuk maar dat moet je niet TE serieus nemen.
Verder wil ik je auto niet afkraken ofzo, want je hebt denk ik de beste koop in die prijsklasse. En snel zal die ook wel zijn, daar zit ik niet over in.
-
Mike R32
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Voorbeeld.Erminio schreef:Ieder heeft zijn eigen interpretatie van wat goed of slecht is aan een autoMike schreef: Schat de R32 hoger in dan een Focus ST, Speedster, Leon's, Impreza's GTT/WRX, Mini, RX300 en BoxsterS.![]()
Ik persoonlijk schat een R32 weer lager in als bovengenoemde auto's..., te zwaar, geeft je het gevoel met iets heel snel onderweg te zijn (maar wat echt niet zo is), en het is en blijft een Golf, waarvan je er zo verschrikkelijk veel ziet
Maar dat is dan weer mijn mening![]()
Misschien moet er een tabelletje met punten komen ;
1. rechtuit branden 5 punten
2. bochtengedrag 4 punten
3. gebruikersgemak 3 punten
4. afwerking 2 punten
5. degelijkheid 2punten
6. etc.
Dan kan je het een beetje onderbouwen
Volgens de lijst (eigenaren) gelijk waardig:
Seat Leon Cupra II - Martin ( Supersprint/JD )-BMW E90 335i handbak-Robin
Doe mij de BMW dan maar
Ach ja persoonlijke voorkeuren, gelukkig zijn ze er anders bestond er maar 1 automerk/model
