Driving fun pikorde lijst
- Bert ///M3
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
O ik dacht ook dat t om prestaties ging.Rico v Velzen schreef:Elmar schreef:Mijn M3 staat niet hoger, omdat het enkel voor het circuit is. Dus minimaal bruikbaar.
Gaat IMO niet alleen om snelheid, in welke vorm dan ook.
Duidelijk en open antwoord, sommige lijken hun auto alleen maar te klaseren op brute snelheid, of alleen maar op handling, voor mij is het een mix van.. als die op 8 van 10 punten uitblinkt is een hoge klasering gerechtvaardigd, is het op 4 van de 10 punten dan moet je afvragen of je niet teveel tunnelvisie heb.
Het is makkelijker om je eigen auto te overschatten dan andere auto's te onderschatten.
- Maik
Allround kwaliteiten oke, maar een waarderingsprincipe zoals de autokampioen bij wijze van spreke hanteerd moet ook niet gebruikt worden IMO (ik reageer niet direkt op jouw post Robin).
Het is geen brei-club maar driving-fun club, en het ging over de pik-orde binnen deze club.
Dus bijvoorbeeld gebruiksgemak (bv 4 deuren of 4 zitplaatsen) mag wel meetellen, maar moet de lichtste weegfactor krijgen, again, IMO...
Het is geen brei-club maar driving-fun club, en het ging over de pik-orde binnen deze club.
Dus bijvoorbeeld gebruiksgemak (bv 4 deuren of 4 zitplaatsen) mag wel meetellen, maar moet de lichtste weegfactor krijgen, again, IMO...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mee eens Maik, en daarom scoort de Speedster ook zo hoog bij mij. Het is allemaal IMHO verhalen hier. Ik kan geen dagelijkse driving fun aan bijv jouw Speedster beleven hoe, waar, hoe lang en wanneer ik met die kar rijd(bijv lange afstanden naar Basel, of hartje winter, dik pak sneeuw, wordt met de 335i ook al moeilijker LOL, of met GF ff lang weekend Parijs oid)
Ik kan van elke auto ook bovenin de lijst wel manco's aanwijzen, die in mijn beleving belangrijk kunnen zijn. Een EVO heeft imho dus niet de gehele representativiteit en geen mooi interieur of hij onderstuurt teveel op droog. Ook de abruptheid kan irrriteren of de geluidsproductie. Toch stel ik hem qua DF boven een 335i, terwijl ze STANDAARD(mijn 335i is (nog) niet getuned, als ie dat wel was heeft een EVO een hele zware dobber bijv) hetzelfde presteren.
In de middenmoot zie ik ook niet wat een fwd boven een rwd doet qua DF, maar dat is MIJN mening.
Blijft moeilijk.
Ik kan van elke auto ook bovenin de lijst wel manco's aanwijzen, die in mijn beleving belangrijk kunnen zijn. Een EVO heeft imho dus niet de gehele representativiteit en geen mooi interieur of hij onderstuurt teveel op droog. Ook de abruptheid kan irrriteren of de geluidsproductie. Toch stel ik hem qua DF boven een 335i, terwijl ze STANDAARD(mijn 335i is (nog) niet getuned, als ie dat wel was heeft een EVO een hele zware dobber bijv) hetzelfde presteren.
In de middenmoot zie ik ook niet wat een fwd boven een rwd doet qua DF, maar dat is MIJN mening.
Blijft moeilijk.

- Herman Gast
Ik denk dat van de Speedsters de mijne de snelste is. En daarbij ben ik mogelijk de slechtste rijder van de Speedsters
, maar dat was hier niet relevant. Dus in de lijst:
-BMW E34 M5 - Dick Hoekendijk
-Subaru Impreza WRX (tuned) -wimprezawrx
-Audi RS4 - René Hazze
-BMW e36 M3 Ringtool - Tom van Hezewijk
-Opel Speedster Turbo EVO360 - Ohlins, Yokohama048's 360pk - Herman
-Opel Speedster Zandvoort Edition - Maik /Opel Speedster SC Hitec 250pk Gerard lubbe
-Opel Speedster - SteV6

-BMW E34 M5 - Dick Hoekendijk
-Subaru Impreza WRX (tuned) -wimprezawrx
-Audi RS4 - René Hazze
-BMW e36 M3 Ringtool - Tom van Hezewijk
-Opel Speedster Turbo EVO360 - Ohlins, Yokohama048's 360pk - Herman
-Opel Speedster Zandvoort Edition - Maik /Opel Speedster SC Hitec 250pk Gerard lubbe
-Opel Speedster - SteV6
- Hugo Bos
- GTRene
In engeland bij Piston Heads hebben ze ook al een tijd een lijst met The King of PH (Piston Head), aantal auto's in aantal jaren, schijnt dat ze weer zijn begonnen loopt al sinds vorig jaar ofzo, moet je eens kijken wat er achter staat waar je dan in wordt gedeeld haha lol
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 6105&i=480

http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... 6105&i=480
-
K begin me nu wel degelijk af te vragen waar ik me gebakje (meer cakevorm
) zostrax na de ombouw neer kan planten.
We zullen we zien,eerst cijfers.
Voorlopig zet ik hem er effe tussen en wel boven de 335i omdat de mijne op verschillende punten gewoonweg hoger scoort dan de 335i.
Ook hoger dan Hazze's RS4 omdat de mijne een paar belangrijke modificaties wel heeft.

We zullen we zien,eerst cijfers.

Voorlopig zet ik hem er effe tussen en wel boven de 335i omdat de mijne op verschillende punten gewoonweg hoger scoort dan de 335i.
Ook hoger dan Hazze's RS4 omdat de mijne een paar belangrijke modificaties wel heeft.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Zit eigenlijk met hetzelfde. Sommige auto's die nu boven mij staan ben ik het absoluut niet mee eens. Probleem is dat er weer auto's tussen staan die er wel boven horen. Straks als de R 350/400pk heeft wordt het een stuk makkelijker :!:Tristan schreef:Heb werkelijk echt geen idee waar mijn Leon FR VDV-Editie moet plaatsten (ca. 275pk, Bilstein onderstel, praktisch en dagelijks inzetbaar).
Zeg 't maar......