M2CS
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Dame in kwestie is bezet, dat verhaal is passe
Ja, ik heb die mannen bedankt, ik heb idd geld gebracht, zonder gaat het niet.
Ik ga niet in op de inhoud van de deal, hij was meer dan goed.
Ja, ik heb die mannen bedankt, ik heb idd geld gebracht, zonder gaat het niet.
Ik ga niet in op de inhoud van de deal, hij was meer dan goed.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ Zo is het, helaas.
Nog een opvallend detail nu het zo warm is;
Bij N55 had ik altijd de indruk dat die motor als een echt paard reageert (iedereen die wel eens paard heeft gereden zal snappen wat ik bedoel)
Bij warm weer vond ik de N55 altijd inkakken, lomer, lijziger, minder gasresponse (een paard doet dat ook als het warm is), bij relatief koel weer vond ik die motor altijd beter bij de les (koud weer, het paard gaat je aan de klepper
)
Nu kan ik het nog niet helemaal 1 op 1 vergelijken, maar de S55 lijkt veel meer bij de les ondanks de warmte.
Wellicht dat Robin/Andre/anderen die M2 N55 en S55 werden hebben, ook die ervaring hebben?
Bij N55 had ik altijd de indruk dat die motor als een echt paard reageert (iedereen die wel eens paard heeft gereden zal snappen wat ik bedoel)
Bij warm weer vond ik de N55 altijd inkakken, lomer, lijziger, minder gasresponse (een paard doet dat ook als het warm is), bij relatief koel weer vond ik die motor altijd beter bij de les (koud weer, het paard gaat je aan de klepper

Nu kan ik het nog niet helemaal 1 op 1 vergelijken, maar de S55 lijkt veel meer bij de les ondanks de warmte.
Wellicht dat Robin/Andre/anderen die M2 N55 en S55 werden hebben, ook die ervaring hebben?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad. Heatsoak was de skitterend klinkende N55 niet vreemd. Maar met dit weer had je zo gevoelsmatig 30/40pk minder. De zwaar gekoelde en meer echte sportmotor zijnde twinturbo S55 knalt altijd ook al is 't 40 graden buiten. Zoveel headroom heeft dat ding over, die S55.romo schreef: 07 aug 2020, 19:40 ^ Zo is het, helaas.
Bij warm weer vond ik de N55 altijd inkakken, lomer, lijziger, minder gasresponse (een paard doet dat ook als het warm is), bij relatief koel weer vond ik die motor altijd beter bij de les (koud weer, het paard gaat je aan de klepper)
De N55 zat al aan z'n pk taks in de M2 beetje.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Rare chip ook op die RS3. Waarom 'maar' 50 pk en maar liefst 280 nm erbij? Beetje scheefgroei imo. En nu ook niet direct imposant rap.
-
Staande start is voor n FR zoals de M2CS natuurlijk altijd funest tov de A45S en RS3 AWDs. Viel mij mee!
Maar zaten er PSS onder of SC2 qua tractie. Remmerij liet juist niet veel zien voor de BMW....
Motor is een geweldenaar inderdaad:)
Maar zaten er PSS onder of SC2 qua tractie. Remmerij liet juist niet veel zien voor de BMW....
Motor is een geweldenaar inderdaad:)
- romo
Met dank Robin bevestiging dat de N55 wel degelijk wat laat liggen als het warm is. Dan had ik het toch goed gevoeld.
Volgens RTFM kan ik de portieren openen zonder gebruik te maken van de sleutel, maar het werkt niet in elk geval. Comfort Acces, zoals ik het gewend was op de oude, erg prettig. De ribbeltjes op de deurhendels ontbreken op de CS, dus is de vraag; zit het er wel op dan?
Iemand tips / tricks?
Volgens RTFM kan ik de portieren openen zonder gebruik te maken van de sleutel, maar het werkt niet in elk geval. Comfort Acces, zoals ik het gewend was op de oude, erg prettig. De ribbeltjes op de deurhendels ontbreken op de CS, dus is de vraag; zit het er wel op dan?
Iemand tips / tricks?
- Martijn_bmw
Volgens mij zit het dan idd niet er op, bmw heeft juist altijd die ribbels er op om te herkennen.
-
Volgens mij dan niet inderdaad. Misschien ook beter ivm jatgevoeliger zijn als er Comfort Access op zit. Ik bestel het er om die reden niet meer op, hoe handig 't ook is.
- romo
Ik stuur wel even een mail naar Amsterdam
Ja het is handig, ja het is diefstal gevoelig, maar waar ik woon valt het allemaal nog mee
Met dank meedenken
Ja het is handig, ja het is diefstal gevoelig, maar waar ik woon valt het allemaal nog mee
Met dank meedenken