Waarom lekt er nauwelijks "hard" auto nieuws uit ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Waarom lekt er nauwelijks "hard" auto nieuws uit ?
Wat me opvalt is dat er relatief weinig "harde info" uitlekt over nieuwe auto's/modellen varianten ed. Ja je hebt de speculaties en de gissingen, de spionage foto's en computer bewerkingen, Maar er word nauwelijks tot niet "geklikt" door mensen in de automotive industrie.
Er werken wereldwijd miljoenen mensen in de auto industrie maar toch laten ze heel weinig los op het internet.
Een mooi voorbeeld was de fout die een medewerker maakte van BMW slovenië die ruim een half jaar voordat BMW met de officiële persinfo naar buiten wilde komen, per ongeluk een folder van de nieuwe 3 serie op het internet zette. BMW had flink de balen er in, want men werd zo gedwongen om naar buiten te komen en ook werden de verkopen van de E46 onder druk gezet. Wat veel geld heeft gekost.
Maar zoiets zou statistsich veel vaker moeten voorkomen ? Als je ziet wat er in de politiek allemaal wel niet "lekt" zijn de medewerkers in de automotive industrie allemaal zo braaf ? Ik weet wel dat er dikke contracten moeten worden ondertekend en er fikse sancties staan staan op lekken, maar houd iedereen zich daar dan zo braaf aan ?
Er werken wereldwijd miljoenen mensen in de auto industrie maar toch laten ze heel weinig los op het internet.
Een mooi voorbeeld was de fout die een medewerker maakte van BMW slovenië die ruim een half jaar voordat BMW met de officiële persinfo naar buiten wilde komen, per ongeluk een folder van de nieuwe 3 serie op het internet zette. BMW had flink de balen er in, want men werd zo gedwongen om naar buiten te komen en ook werden de verkopen van de E46 onder druk gezet. Wat veel geld heeft gekost.
Maar zoiets zou statistsich veel vaker moeten voorkomen ? Als je ziet wat er in de politiek allemaal wel niet "lekt" zijn de medewerkers in de automotive industrie allemaal zo braaf ? Ik weet wel dat er dikke contracten moeten worden ondertekend en er fikse sancties staan staan op lekken, maar houd iedereen zich daar dan zo braaf aan ?
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Neem als voorbeeld Papenburg. Op het bij je hebben van een camera of gelijkwaardig materiaal kan een straf stan van maar liefst 25.000Euro. Ondanks het feit dat dit heel duidelijk gecommuniceert is bleken er ook deze keer weer mensen zijn die op het laatste moment nog hun spullen aan de medewerkers van ATP konden afgeven. Ben nu bezig met de voorbereiding van opnieuw een driftdag ATP en zal dit dus nog duidelijker naar buiten moeten brengen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dick een mooi voorbeeld, ATP Papenburg, een van de weinige situaties waar particulieren de kans krijgen om proto's van dicht bij te maken. Eigenlijk neemt ATP Papenburg best wel een risico als je nagaat welke belangen er mee gemoeid zijn.
Spy fotografen doen alles om een auto op de foto te zetten, liggen uren in de sneeuw ergens binnen de poolcirkel om juist dat ene shotje te pakken, dus waarom niet met veel minder moeite binnenkomen op Papenburg ? Ik las in een advertentie in AMS dat ATP papenburg ook in Duitsland gewoon de hort op gaat met het aanbieden van rij mogelijkheden. Dus een rotte appel kan er altijd een keer binnenglippen.
Maar dan praat je toch weer over spy pics, en dat is eigenlijk wat ik niet bedoel, het gaat me meer over officieel/officieus uitgelekte info. Bv iemand die bij een bedrijf werkt die zich bezig houd met ontwerpen/ontwikkelen van een dashbord rooster (even een stom voorbeeld).
Overigens heeft een korte tijd geleden een fabrikant van miniatuurtjes een blunder van een jewelste gemaakt. Op een autobeurs voor schaalmodelletjes presenteerde ze een model van de allernieuwste Aston Martin.
Allemaal foto's van gemaakt, het internet op, in de bladen, en wat bleek ? Aston Martin had nog geen enkele officiële persfoto uitgegeven. Dus dat was wel even slikken. Nus is Aston Martin niet bepaald mainstream maar de fout is wel datgene wat ik eigenlijk bedoel.
Spy fotografen doen alles om een auto op de foto te zetten, liggen uren in de sneeuw ergens binnen de poolcirkel om juist dat ene shotje te pakken, dus waarom niet met veel minder moeite binnenkomen op Papenburg ? Ik las in een advertentie in AMS dat ATP papenburg ook in Duitsland gewoon de hort op gaat met het aanbieden van rij mogelijkheden. Dus een rotte appel kan er altijd een keer binnenglippen.
Maar dan praat je toch weer over spy pics, en dat is eigenlijk wat ik niet bedoel, het gaat me meer over officieel/officieus uitgelekte info. Bv iemand die bij een bedrijf werkt die zich bezig houd met ontwerpen/ontwikkelen van een dashbord rooster (even een stom voorbeeld).
Overigens heeft een korte tijd geleden een fabrikant van miniatuurtjes een blunder van een jewelste gemaakt. Op een autobeurs voor schaalmodelletjes presenteerde ze een model van de allernieuwste Aston Martin.
Allemaal foto's van gemaakt, het internet op, in de bladen, en wat bleek ? Aston Martin had nog geen enkele officiële persfoto uitgegeven. Dus dat was wel even slikken. Nus is Aston Martin niet bepaald mainstream maar de fout is wel datgene wat ik eigenlijk bedoel.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Rico, ik denk dat er misschien meer doorsijpelt dan je denkt, maar dat je het verhaal erachter nooit zult horen.
Mij komt nogal eens wat 'gevoelige' informatie ten gehore. Informatie waar je niets mee doet, ten eerste omdat je dat hebt afgesproken en ten tweede omdat je anders je baan/opdracht kwijt bent. Daarnaast zou ik het andersom ook niet accepteren als men over mij (of mijn gedachtegoed) zou spreken zonder toestemming. Dat is weleens gebeurd namelijk en het is echt lullig als een ander met jouw veren gaat pronken.
Ik kan me desondanks voorstellen dat er in diverse bedrijfstakken medewerkers zijn die wel af en toe loslippig zijn, bewust of onbewust. Maar dat men zal camoufleren wat diens rol is in het geheel. Dus het nieuws komt wel naar buiten, maar niemand weet hoe.
Denk ik zo...
Mij komt nogal eens wat 'gevoelige' informatie ten gehore. Informatie waar je niets mee doet, ten eerste omdat je dat hebt afgesproken en ten tweede omdat je anders je baan/opdracht kwijt bent. Daarnaast zou ik het andersom ook niet accepteren als men over mij (of mijn gedachtegoed) zou spreken zonder toestemming. Dat is weleens gebeurd namelijk en het is echt lullig als een ander met jouw veren gaat pronken.
Ik kan me desondanks voorstellen dat er in diverse bedrijfstakken medewerkers zijn die wel af en toe loslippig zijn, bewust of onbewust. Maar dat men zal camoufleren wat diens rol is in het geheel. Dus het nieuws komt wel naar buiten, maar niemand weet hoe.
Denk ik zo...
-
- Berichten: 22251
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik denk dat er best veel uitlekt maar niet alles verschijnt (groot) in de media. Over de 1 serie heb je ook veel gelezen over de motoren die erin zouden komen. Sommige bladen schreven er wat over, maar ik denk dat de meeste bladen de bron niet serieus nemen. Dus verschijnt het op internet op wat fora en wat anderen linken ernaar. Je krijgt dan toch wat losse verhalen waarvan de bron onduidelijk is. Als ik zoiets lees denk ik 'leuk' en klik het weer weg.
En tja, wat moet je verder uitlekken? Schetsen/foto's van het model.. maar ik denk niet dat die los rondslingeren bij BMW of dat het hele bedrijf een nieuw model gepresenteerd krijgt. Het lijkt mij dat die zaken vooral op de ontwerpafdeling blijven, tot het laatste moment als marketingmateriaal gemaakt moet worden en er meer mensen mee te maken krijgen. Maar dan rijden ze al even rond met gecamoufleerde modellen.
En tja, wat moet je verder uitlekken? Schetsen/foto's van het model.. maar ik denk niet dat die los rondslingeren bij BMW of dat het hele bedrijf een nieuw model gepresenteerd krijgt. Het lijkt mij dat die zaken vooral op de ontwerpafdeling blijven, tot het laatste moment als marketingmateriaal gemaakt moet worden en er meer mensen mee te maken krijgen. Maar dan rijden ze al even rond met gecamoufleerde modellen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ford ontslaat werknemer wegens fotograferen Mondeo
De directie van de Ford-fabriek in Genk heeft de werknemer, die in de fabriek stiekem foto's genomen heeft van de nieuwe Mondeo, de laan uitgestuurd. De foto's werden op het internet geplaatst, onder meer op het AutoScoops forum.
De directie tilde erg zwaar aan de publicatie van de foto's en wilde de dader absoluut vinden. Dat is kennelijk gelukt, waardoor de werknemer op staande voet ontslagen is. Naar verluidt heeft de man opnieuw werk gevonden bij een toeleverancier van Ford Genk.
Vorige maand toonde Ford een concept car van de nieuwe Mondeo in Parijs. In maart 2007 volgt de wereldpremière van het seriemodel in Genève.
[img:640:480]http://img87.imageshack.us/img87/1783/m ... nk1sf7.png[/img]
bron: autoscoops net
http://www.autoscoops.eu/index.php?suba ... e=&ucat=22
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Hij heeft erg veel last van die middelvinger
[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292735_Afb007.jpg[/img]

[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292735_Afb007.jpg[/img]
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292727_Afb001.jpg[/img]
[img::]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292730_Afb004.jpg[/img]
[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292731_Afb005.jpg[/img]
[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292733_Afb006.jpg[/img]
[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292735_Afb007.jpg[/img]
[img::]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292730_Afb004.jpg[/img]
[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292731_Afb005.jpg[/img]
[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292733_Afb006.jpg[/img]
[img:640:480]http://serv2.imagehigh.com/imgss/4292735_Afb007.jpg[/img]
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Rico, er wordt echt wel gelekt hoor. Mondeo is een voorbeeld, maar ook de facelift van de 5-serie:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/ ... maart-2007
Maar het gebeurt weinig, want de gevolgen kunnen groot zijn voor de betrokken personen.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/ ... maart-2007
Maar het gebeurt weinig, want de gevolgen kunnen groot zijn voor de betrokken personen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, Marc Sierra, Opa en 15 gasten