“Vroegah” zou je alleen de radio niet gewerkt meer hebben bij een kapotte versterker.

Die X5's lijken ook zo op elkaar. Volgende keer let ik beter op.
Dit is nu exact de reden waarom ik (hoewel het best kriebelt, want MB/ BMW-Alpina hebben diverse leuke/ mooie modellen) gewoon geen zin meer heb in de zwaar overpriced kwalitatief ondermaatse Europese premium meuk: regelmatig "standaard" kapot gaande onderdelen (heel vaak elektronica) waarvan je toch zou zeggen dat ze ondertussen blind moeten weten wat het is, gezien de regelmaat want "oh ja, dat gebeurt vaker", maar dan toch altijd weer flinke onderzoek tarieven worden geschreven, voordat het vaak kapot gaande onderdeel als de oorzaak wordt herkend en je dat dan ook weer voor premium prijs in rekening gebracht wordt..Luco schreef: 06 aug 2020, 16:53 Nou de top high end versterker is dus kapot, die gooit heel de boel plat, alleen zijn die krengen nogal duur, iets van 1600 ex nieuw.
iig een high end price met een short life .
Maar hij heeft nu een tweedehands gevonden, dus nu erin, alles weer programmeren ed en dan moet die morgen klaar zijn.
Blijkbaar vond jij in een eerder bericht tien jaar te kort.Luco schreef: 06 aug 2020, 19:18
Maar uiteindelijk zou een afschrijving van een nieuwere vele malen groter zijn dan deze kosten, irritant is het natuurlijk wel.
Auto is inmiddels natuurlijk wel 10 jaar oud, hoelang zou de levensduur dan moeten zijn, zeg het maar.
Plat leggen is ook wat overdreven, radio, en comfort acces werkte niet en de noodoproep, en starten alleen met de sleutel in de sleuf, dus hij deed het gewoon, maar erg saai zonder muziek.allen schreef: 06 aug 2020, 23:20Blijkbaar vond jij in een eerder bericht tien jaar te kort.Luco schreef: 06 aug 2020, 19:18
Maar uiteindelijk zou een afschrijving van een nieuwere vele malen groter zijn dan deze kosten, irritant is het natuurlijk wel.
Auto is inmiddels natuurlijk wel 10 jaar oud, hoelang zou de levensduur dan moeten zijn, zeg het maar.
Stel dat iemand gemiddeld om de 3 tot 5 jaar een auto wisselt is 10 jaar wat mij betreft in ieder geval meer dan voldoende.
Enige dat ik in het hele verhaal lomp vind is dat zoiets kleins een auto kan plat leggen.
ik ga het morgen wel ff melden natuurlijkmatthyssie schreef: 06 aug 2020, 23:12 Alleen zit de audioversterker niet op de CAN-bus maar op de MOST bus. €750 is écht teveel geld voor zo’n versterker. Ik heb 2 weken terug 1 op de kop getikt voor €260. Is dezelfde (individual) versterker.
Vervangen is 10 min werk en coderen idem.
Toch vind ik het wel bijzonder dat ze niet ondanks de serie schakeling zorgen voor een bypass als 1 unit uitvalt. Zijn ook zat wat duurdere kerstboomsnoeren die dat hebben zodat de rest gewoon door blijft branden als 1 lampje uit valtmatthyssie schreef: 06 aug 2020, 23:26 Alles zit op een optische kabel. Dit is een lus waarin alles in serie zit. Verbreek je de kabel of gaat er 1 deel stuk, doet de rest het ook niet meer. Net als in de kerstboom.
Het is ook weer niet zo spannend dat de héle auto het niet meer doet. Maar je audio, head-up, telefoon etc ben je wel kwijt.
Ja 752matthyssie schreef: 07 aug 2020, 06:32 Als het een Logic 7 versterker is. Dus die van optie 677 dan heb ik er zelfs nog 1 liggen. Maar ik neem aan dat je optie 752 hebt.
Nou we zien hier wel weer wie de moderne hipster is op DF. Nieuwste van het nieuwste en patsen ermee.Martijn_bmw schreef: 07 aug 2020, 07:29 Zijn ook zat wat duurdere kerstboomsnoeren die dat hebben zodat de rest gewoon door blijft branden als 1 lampje uit valt![]()
Ja had ik al gezegd, maar als ze er niet zijn?matthyssie schreef: 07 aug 2020, 09:43 Die is indd wat zeldzamer, maar €750 is wel flink stevig voor een gebruikte.
Robin schreef: 07 aug 2020, 10:20 Luco sterkte met die shit:)
Nou we zien hier wel weer wie de moderne hipster is op DF. Nieuwste van het nieuwste en patsen ermee.Martijn_bmw schreef: 07 aug 2020, 07:29 Zijn ook zat wat duurdere kerstboomsnoeren die dat hebben zodat de rest gewoon door blijft branden als 1 lampje uit valt![]()
*jaloers*
Enige wat nog ontbreekt zijn de overwegingen v.w.b. de hoeveelheid zonnepanelen die extra gelegd moeten worden om de kerstverlichting van stroom te voorzienRobin schreef: 07 aug 2020, 10:20 Luco sterkte met die shit:)
*jaloers*