Antracietkleurige 2002 of Lada Niva blauwe 2002
VS
AE86 Levin 3 deurs uit Zwitserland
De AE86 is wel heel strak. De GTI/Goodyear stickers maken me echter nog niet vetrouwd genoeg om ongezien een bod te doen. Ik wacht nog op een mailtje waar die jongen precies woont en dan moet ik even kijken of we rijdend terug zouden kunnen, of dat 'ie op de trailer moet. Dat alle boekjes e.d. erbij zitten is echt gaaf voor iemand als ik. Marijke geeft daar geen reet om natuurlijk. Ze kan echter wel iets makkelijker spullen meenemen als ze les geeft, of tijdens vakantietripjes.
Met de Antraciet kleurige 02 heb ik de afspraak dat ik als 2e een bod heb en vrijdag wordt teruggebeld als de 1e serieuze bieder niet komt opdagen (wat ik me niet kan voorstellen). Als dat niet lukt gaan we naar de blauwe 02 kijken, daar heb ik op marktplaats weliswaar een symbolisch bod gedaan, maar de prijs ligt ruim twee keer zo hoog. Die auto is dat denk ik ook wel waard.
De AE86 schat ik op zo'n 4500 euro om mee te krijgen. Dan alleen nog even importeren, maar dat zijn de kosten niet. Dus komend weekend wordt spannend. Hoop dat één van de drie het wordt. Kan ook nog een Saab 900 worden, maar die was niet leuk genoeg voor de poll schat ik.
Maar welke zouden jullie kiezen?
AE86 verbruikt dagelijks 1:11 a 1:12 (stuk beter dan 1:8 in de 535)
2002 rijdt 1:8 op lpg (50-55 ct de liter
Alle drie de auto's zouden in mijn ogen even betrouwbaar moeten zijn. Vooral als je alles tijdig onderhoud geeft.
Qua onderhoud en roest behandeling over een paar jaar verwacht ik dat de kosten nagenoeg hetzelfde zijn. De antraciet kleurige 02 is al behandeld tegen roest. De AE86 is zoals jullie kunnen zien hard, maar je weet nooit hoe snel dat achteruit gaat in Nederland. Daar is dus wel een antiroest behandeling voor nodig. Dat het blok is gereviseerd klinkt wel goed.
Als Marijke die auto zat is, wordt het natuurlijk een ultiem Tougé monster voor mij.

Wat zou jullie keuze zijn?