Auto importeren Duitsland... de let op’s
- RS-Ron
- Berichten: 3587
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Zal vanmiddag eens langs dat import bedrijf rijden om alles op een rijtje te zetten.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Even checken hoe het momenteel zit met Covid19 en de Zulassungsstelle. Een maand geleden was ik nog bij een Duitse dealer voor een Premium Selection te bekijken en die vertelde me dat in de plaatselijke tent je niet op 1 dag langs kon gaan en weg rijden met exportplaten.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Heb afgelopen dinsdag nog een auto in Düsseldorf bij een handelaar opgehaald, heb zo meegenomen.
Geen stofmaskers nodig, wel meegenomen.
Geen stofmaskers nodig, wel meegenomen.
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Dat ligt er net aan waar je verzekerd bent. Ik heb mijn Z4 kunnen verzekeren op mijn normale polis op chassisnummer. Toen het kenteken bekend was heb ik dat doorgegeven. Was geen enkel probleem.
- RS-Ron
- Berichten: 3587
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Pfffff het is dus niet “even” autootje oppikken. Voel er ook weinig voor om de auto overhaast te kopen........ ondanks dat er volgens de verkoper een heel zwikkie kopers wil komen kijken. Wordt nog e.a. voor me uitgezocht dus onder het motto als ie weg is, is ie me niet gegund, wacht ik nog ff af.
Gr Ron
Gr Ron
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Wat is nou het probleem??
Laat die kerel een kenteken regelen. Daar rij je gewoon mee naar huis toe.
Eenmaal thuis zet je die auto bij die garage neer waar je het over hebt en die doen de import via internet bij het RDW.
Je kan de BPM-aangifte gelijk al indienen en betalen.
Even kopieën maken van alle duitse papieren en de originelen opsturen naar het RDW.
Bedrijf kan importeren door de auto gelijk op jou naam te laten zetten via chassisnummer.
Eenmaal kenteken in huis kan je rijden.
Zo lastig is het allemaal niet.
Laat die kerel een kenteken regelen. Daar rij je gewoon mee naar huis toe.
Eenmaal thuis zet je die auto bij die garage neer waar je het over hebt en die doen de import via internet bij het RDW.
Je kan de BPM-aangifte gelijk al indienen en betalen.
Even kopieën maken van alle duitse papieren en de originelen opsturen naar het RDW.
Bedrijf kan importeren door de auto gelijk op jou naam te laten zetten via chassisnummer.
Eenmaal kenteken in huis kan je rijden.
Zo lastig is het allemaal niet.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Meenemen op een aanhanger een optie?
Dan heb je geen gedoe met kentekens en verzekeringen.
Dan heb je geen gedoe met kentekens en verzekeringen.
- RS-Ron
- Berichten: 3587
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Ja maar..... ja maar..... ok je hebt gelijk ben de 3e in het rijtje bleek gisteren dus ik onderzoek nog wat alternatieven.......Martin van der Zwaard schreef: ↑04 aug 2020, 08:43 Wat is nou het probleem??
Laat die kerel een kenteken regelen. Daar rij je gewoon mee naar huis toe.
Eenmaal thuis zet je die auto bij die garage neer waar je het over hebt en die doen de import via internet bij het RDW.
Je kan de BPM-aangifte gelijk al indienen en betalen.
Even kopieën maken van alle duitse papieren en de originelen opsturen naar het RDW.
Bedrijf kan importeren door de auto gelijk op jou naam te laten zetten via chassisnummer.
Eenmaal kenteken in huis kan je rijden.
Zo lastig is het allemaal niet.
Gr Ron
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Ik heb nog wel paar vrije dagen. Kan ook wel een ambulance en een bus regelen.. Heb je helemaal geen excuus meer.
Leuk hoor, tripje Duitsland..
Leuk hoor, tripje Duitsland..
- Arthur
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- JP
- Berichten: 31541
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Die Ron zal wel ondertussen zelf wel een auto-ambulance hebben met dat labiel wagenparkje van hem....denk je wel aan rijbewijs e-achter-d, Ron ?
- RS-Ron
- Berichten: 3587
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Dacht ik maar eens na JP................. Kocht ik een Up.........
Gr Ron
Gr Ron
- Arthur
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- MParallel
- Berichten: 8086
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Zo heb ik het dus gedaan (zie vorige pagina) juist om dat 'gedoe' te voorkomen. En zelfde da als ophalen afspraak RDW geregeld en kantoor bij Arnhem lag op de route dus bij afladen thuis was alles geregeld en nog een kwestie van wachten op de kentekenpapieren.
Overigens een autoambu, die met alleen B gereden mag worden.
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Daar mag je vaak ook maar 1200 kg op laden.
- MParallel
- Berichten: 8086
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Sterker nog, maximaal toelaatbare gewicht van de aanhanger mag maar iets van 1300kg zijn (ligt aan max toelaatbare gewicht van de trekkende auto, kan een beetje meer of minder zijn) dus het moet een teruggekeurde aanhanger zijn.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Wat is dit voor kul? Heeft overigens ook niks met het topic te maken trouwens
- JdBn
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Ik verzin de regels ook niet, maar je moet naar leeggewicht + laadvermogen kijken. Ik mag dus met mijn rijbewijs B niet rijden met een lege aanhanger achter m'n auto waar 2 ton op zou mogen, omdat je dan (op papier) boven de 3500kg totaal uit komt.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Ah, rijbewijs B. Ik dacht dat we het over aanhangers hadden, niet over kattenbakjes
Ik had het gewoon over E natuurlijk. Bovendien zijn de regels voor B veranderd en mag je tegenwoordig het trekgewicht van de auto trekken, maar wel met een aanhanger met een TMM die lager of gelijk is dan dat trekgewicht.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
De site van de rijksoverheid zegt niks over nieuwe regels?daNpy schreef: ↑05 aug 2020, 10:36Ah, rijbewijs B. Ik dacht dat we het over aanhangers hadden, niet over kattenbakjes
Ik had het gewoon over E natuurlijk. Bovendien zijn de regels voor B veranderd en mag je tegenwoordig het trekgewicht van de auto trekken, maar wel met een aanhanger met een TMM die lager of gelijk is dan dat trekgewicht.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-besturen
Lijkt me ook niet echt logisch. Ik had een 750i tot vorige week. Max trekgewicht 2135 kg. Dus ik mag dan met een bijna 4-ton wegende combi op pad?
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Nee. Als TMM van auto + aanhanger < 3500 kg is, dan heb je geen E achter B nodig. Anders wel. That's it.daNpy schreef: ↑05 aug 2020, 10:36Ah, rijbewijs B. Ik dacht dat we het over aanhangers hadden, niet over kattenbakjes
Ik had het gewoon over E natuurlijk. Bovendien zijn de regels voor B veranderd en mag je tegenwoordig het trekgewicht van de auto trekken, maar wel met een aanhanger met een TMM die lager of gelijk is dan dat trekgewicht.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Ja lijkt mij ook. Enige uitzondering is dat je met een aanhanger met TMM<750kg nooit BE nodig hebt. Dus ook al heb je een auto van 3000kg en aanhanger 750 kg dan mag dat alsnog met B.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
De standaard regels van je rijbewijs blijven natuurlijk wel geldig. Dus je mag niet boven de 3500kg treingewicht komen.matthyssie schreef: ↑05 aug 2020, 10:49 De site van de rijksoverheid zegt niks over nieuwe regels?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-besturen
Lijkt me ook niet echt logisch. Ik had een 750i tot vorige week. Max trekgewicht 2135 kg. Dus ik mag dan met een bijna 4-ton wegende combi op pad?
Ik zie in de tabellen inderdaad niks van trekgewicht staan. Dat maakt de informatie dus niet echt volledig imo.
Edit: volgens de ANWB niet idd! https://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/veel ... b-besturen.
Maar volgens de R-O is dat dus onzin "een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen. "
Dat klopt natuurlijk niet. Met een auto die maar 800kg mag trekken mag je geen zwaardere aanhanger meenemen, ook al is het leeggewicht (+ laadvermogen) van de auto (wordt nergens genoemd op de site van de RO) veel hoger.
Nee want met rijbewijs B mag je niet boven de 3500 kg rijden. Dan heb je rijbewijs B+ (code 96) nodig. Daar is een nieuw examen voor gemaakt (waarom zou je dat in godesnaam doen, haal dan meteen E).matthyssie schreef: ↑05 aug 2020, 11:08 Ja lijkt mij ook. Enige uitzondering is dat je met een aanhanger met TMM<750kg nooit BE nodig hebt. Dus ook al heb je een auto van 3000kg en aanhanger 750 kg dan mag dat alsnog met B.
Ik meende echt dat het trekgewicht tegenwoordig relevant is gemaakt, samen met de invoer van die B+. Dat zegt namelijk veel meer dan TMM van het trekkend voertuig en is nooit gelijk. Dit veroorzaakt gewoon weer verwarring, als voorbeeld onze 325i:
Leeggewicht 1445kg
Trekgewicht 1600kg
Laadvermogen 500kg
Vroeger mocht je met B een aanhanger trekken van <1445kg (leeggewicht)
Nu zou dat leeg+lading zijn = 1945. Maar dat mag de auto niet trekken, dus max 1600kg (maar dát staat nergens!)
Het voordeel van E is dat je met mijn auto wel een 2,7 tons aanhanger zou mogen trekken, maar deze mag je dan maar tot een totaal gewicht van 1600kg beladen. Maar dat lees ik ook nergens terug
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6028
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Auto importeren Duitsland... de let op’s
Als de kar lichter is dan 750 kg, maar de combi zwaarder dan 3500 kg mag dat met B. Zo staat het beschreven in de links van rijksoverheid die ik postte.
Het is natuurlijk logisch dat je nooit boven de max toegestane massa aanhanger mag komen. (ja oke, de bekeuringsmarge is 10% )
Het is natuurlijk logisch dat je nooit boven de max toegestane massa aanhanger mag komen. (ja oke, de bekeuringsmarge is 10% )
Laatst gewijzigd door matthyssie op 05 aug 2020, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten