Nog wat details;
In D schakelt ie zeer snel naar 7e verzet, dan denk ik/ vraag ik me af of het blok niet te veel geknepen wordt? Beetje toeren maken lijkt me voor dit blok beter, je wil ook geen olie zuiper. Waarbij in de hoge verzetten, op lage snelheid dus, de besturing kunstmatig zwaar wordt, als ik dan naar S ga, paar tikken terug, meer toeren voelt de besturing veel lichter, levendiger en minder loom, lijzig, zwaar.
D denk ik allen rijden al je je "lui" wil rijden, voor de rest of flipperen of pookje gebruiken (geeft ook nog een beetje HB gevoel

)
Dan nog een vraag voor de DCT kenners; bij een stoplicht laat ik de kar gewoon in D of S staan, de auto kruipt niet (wat ik veel beter vind dan bij Porsche waar de PDK kruipt en je de voet altijd op de rem moet houden)
Is het nu beter om de kar dan in N te zetten als je stilstaat, of maakt dat niks uit? Ik merk er verder niets van als de kar niet in N staat, maar wellicht is het toch beter voor de motor/bak/aandrijflijn ?
Dan bij parkeren, kar staat in versnelling, contact uit, kar gaat automatisch naar P. Moet ik nu de handrem nog gebruiken, of zit ie er voor spek en bonen?
Met dank antwoorden en voor aanwezige expertise. Robin / Andre?